X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לטובת הרקורד שלך כנשיא ראוי לשמור מרחק מן הביצה הטובענית של הסכסוך הישראלי-ערבי ולקחת טווח ביטחון אפילו מן התוכנית הנושאת את שמך
▪  ▪  ▪
טראמפ. שלא יצא "לוזר" ... [צילום: אוון ווצ'י, AP]

כבוד הנשיא,
בארצנו, ישראל, אתה אהוד ופופולרי ונחשב לידיד אמת בקרב הרוב הגדול של התושבים ובתוכם גם החתום מטה. אני פונה אליך בתקווה להציל את הידידות הזאת, הואיל ו"תוכנית המאה" הנושאת את שמך מציבה עליה סימן שאלה, וחבל.
רק כמה מן השמאלנים אצלנו, שאינם נמנים עם אוהביך, מפצירים בממשלתנו לקבל את "תוכנית ה-100" כמות שהיא, כלומר לוותר על 70% מארץ התנ"ך, מורשתנו היקרה, לטובת מדינת אויב חדשה, הלא היא 'המדינה הפלשתינית'. ודווקא הם שואלים בהתרסה: האם לנשיא האמריקני הידידותי ביותר שהיה לנו מעולם, אפשר בכלל להגיד 'לא'?
אבל כאן מחכה להם המלכודת הידועה כ"מלכוד 22": לעקור את לב ארצנו ולתת אותו לאויבינו. האם זה יכול עדיין להיחשב כמעשה ידידותי? ואולי להפך? האם לא הורדתה של התוכנית הזאת מסדר היום, דווקא היא, תציל את הידידות בין מדינותינו וגם את החיבה העממית שרוב הישראלים רוחשים כלפיך אישית, אדוני הנשיא?
לשאלה, האם יש בכלל אפשרות כזאת, שישראל תגיד 'לא' ליוזמה שלך מבלי לאבד את ידידותך, מצאתי תשובה במשפט אחד שאותו אתה משמיע בכל פעם שאתה מציג את תוכניתך: 'כל מה שיסכימו הצדדים מקובל עלי. לא באתי לכפות עליכם דבר'. זו אמירה חשובה מאוד לנו, הואיל ועם כל היותנו מדינה עצמאית ובלתי תלויה, שלא פעם פעלה בעבר גם בניגוד לרצונו של נשיא אמריקני (למשל, בסיפוח ירושלים והגולן) - היחסים הלבביים עם המעצמה מספר 1 בעולם וראשה חשובים לנו מאוד.
משחק ילדים
ועם כל הכבוד ארשה לעצמי להוסיף עוד, שגם לטובת הרקורד שלך כנשיא ראוי לשמור מרחק מן הביצה הטובענית של הסכסוך הישראלי-ערבי ולקחת טווח ביטחון אפילו מן התוכנית הנושאת את שמך. זאת, כדי שלא להירשם בהיסטוריה בין הנשיאים הלא מעטים שנמשכו אל הקסם המוזר והמפתה העולה משום מה מן הסכסוך הזה, וכל אחד מהם יצא "לוזר" בניסיונותיו הפאתטיים למצוא נוסחת פלא לבעיה שלמעלה ממאה שנים איש לא מצא לה פתרון.
בבית הקברות של "הפתרונות" הללו נחות להן זו ליד זו תוכניות הנשיאים ניקסון (רוג'רס), קרטר, בוש (האב והבן), קלינטון ואובמה. אף אחד מהם לא ידע לפתור בביתו שלו בעיות כמו היחסים עם השחורים, אך משום מה חשב שדווקא "הסכסוך" הזה הוא משחק ילדים, "פיס אוף קייק". הערבים גמלו להם על המאמצים האלה, שכולם היו מכוונים רק לטובתם, ב-"גו הום, אמריקה"! והיהודים החמיצו פנים, ובצדק.
למה ה"פתרון" בלתי ניתן להשגה? מפני ש"הארץ המובטחת", רוויית כל כך הרבה מלחמות לאורך ההיסטוריה, אינה נדל"ן שאפשר לבתר ולחלק על-ידי מתיחת איזה שהוא קו שרירותי, וגם, מפני שעצם המונח "פתרון", הלקוח מעולם המתמטיקה, אינו שייך למאבקים בין עמים - אמוציונליים, מדממים וספוגי יצרים, אשר מידה, משקל והיגיון אינם שולטים בהם ומדינאי פרגמטי ירחק מהם. רק ניסוי וטעייה על פני מאות שנים יצרו לפעמים, מעצמם, מציאות יציבה פחות או יותר.
"לאו" ישראלי ל'תוכנית המאה' יזמן לך, כב' הנשיא, פתח יציאה מן המכשלה הזאת, וכוונתי לאותה הפיסקה בדבריך שבה אמרת לצדדים: לא תרצו? לא צריך! ואכן, הסכסוך הוא שלנו, ולכם האמריקנים יש מספיק בעיות משלכם.
ידידות מסורתית
למי שכאן ובאמריקה לוחצים עליך להתחפר עוד יותר עמוק במשחקי שלום מסוכנים וחסרי בסיס, כדאי להזכיר אזהרה ישנה בשפת האידיש: 'לא נכנסים עם ראש בריא למיטה חולה'. עובדה: עוד בקושי התוודעו כאן לתוכניתך, וכבר היא יצרה פילוג בימין הישראלי ובתוך מחנה המתנחלים, ידידי האוונגליקלים שהם ה'בייס' של בוחריך, וכל זה חדשים ספורים לפני הבחירות בארצך!
בעקבות התוכנית הולכת ומתגבשת חזית אבסורדית אנטי-טראמפית, שחברים בה כל הערבים וכל השמאל היהודי מצד אחד, ועכשיו גם חלקים גדולים מן הימין הישראלי, ובראשו מועצת-יש"ע המייצגת את המתנחלים. דוד אלחייאני, ראש המועצה (המכהן גם כראש מועצת בקעת הירדן, הנהנית העיקרית מתוכניתך) התבטא, שאם סיפוח הבקעה מותנה בהכרה במדינה פלשתינית, הוא מוותר על התוכנית כולה ומעדיף את המצב הקיים. על הרקע הזה הולך ומתהווה קרע חמור ומסוכן בקרב מחנה הימין בישראל שיירשם בהיסטוריה על שמך למרות כוונותיך הטובות, שלאיש אין בהן ספק.
אי לזאת, כב' הנשיא, כבר ניתן לסכם שעל שאלתך אם יש הסכמה בין הצדדים, קיבלת תשובה מן השטח: אין הסכמה. "הצדדים" - כל ערביי ארץ ישראל משני צדי הקו הירוק ועמהם מדינות ערב, שמאל ומרכז של היהודים בישראל ועכשיו גם הימין ברובו, כל אחד מאלה מטעמיו הנפרדים, מתנגדים לתוכנית. לא נותר אלא להודות ולהביע הערכה למי שהשקיעו בה ועמלו עליה במשך שנים ולהמשיך בידידות המסורתית בין העמים והמדינות לקראת היעדים המשותפים. עדיין, כמעט יום יום שונאי אמריקה בעולם שורפים את דגליה ביחד עם דגלי ישראל. חזקה עליהם שהם יודעים מדוע.
אני מסכם: לאמריקה לא חסרות דאגות היום: מגיפת הקורונה, המשבר הכלכלי והאבטלה, הבעיה הסינית, האיום האירני, המהומות וההפגנות בבית (רשימה חלקית) - האם כל אלה אינם מספיקים ורק חסרות לך התסבוכות הערביות-יהודיות, הבין-ערביות והבין-יהודיות שתוכנית ה-100 כבר החלה לייצר? 'כמו חור בראש', אומר המשל העממי.

תאריך:  10/06/2020   |   עודכן:  10/06/2020
+מטוסי קרב הוזנקו לעבר כלי טיס שחדר מהרצועה
16:11 10/06/20  |  עידן יוסף

מטוסי קרב הוזנקו לגבול עזה בעקבות חדירת כלי טיס משטח הרצועה לישראל. כלי הטיס חזר לרצועה.

+יצא שכרה בהפסדה
14:39 10/06/20  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

תוכנית המאה מבטיחה ריבונות על יישובי יו"ש, אך סובלת מליקויים חמורים, ובראשם העברת לב ליבו של ערש הולדת עם ישראל לריבונות פלשתינית

חמאסלנד [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+אשכנזי: תוכנית טראמפ תקודם באחריות
14:06 10/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר החוץ גבי אשכנזי: קידום התוכנית - בתיאום עם ארה"ב, תוך שמירה על הסכמי השלום של ישראל והאינטרסים האסטרטגיים שלה  ▪  קורא לאיחוד האירופי להוציא את חיזבאללה אל מחוץ לחוק

אשכנזי ומאס בפגישתם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מדוע מדינות ערביות מסתייגות ממדינה פלשתינית
14:00 10/06/20  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

האסכולה המערבית מעניקה משקל רב למלל הערבי המחבק את הפלשתינים, אך מתעלמת מההתנהלות הערבית המתנכרת לפלשתינים

האחים המוסלמים
+חוק ההסדרה: מן המוצדקות שבהחלטות!
12:21 10/06/20  |  עמוס שריג   |   לרשימה המלאה

החלטת בג"ץ משיגה שתי תוצאות טובות לישראל  ▪  אחת, היא מגינה עליה מפני מתקפות מצד המדינות הנאורות בעולם שיש להן יחסים טובים אתה  ▪  השנייה, היא עושה צדק עם אלה שבשם קדושת ההתיישבות והייהוד חלקים מאתנו השתלטו להם על קרקע פרטית

קרקע פרטית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+חוק הסדרה כפול נוכח בג"ץ
11:21 10/06/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

על המדינה להכיר בבתי היהודים בהתנחלויות הבנויות על אדמה פלשתינית, ולהעניק לבעלים שהקרקע נלקחה מהם בלא ידיעתם פיצוי הולם

מעמד חוקי [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לנשיא ארה"ב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין ולא היה מעולם פתרון לסכסוך
חוזה המדינה  |  12/06/20 23:25
2
מוצע למר העצני, לשלוח מכתב
הצעה  |  13/06/20 17:24
3
הצד השני כבר דחה את התוכנית,
קורא ותיק  |  13/06/20 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
שר החוץ גבי אשכנזי: קידום התוכנית - בתיאום עם ארה"ב, תוך שמירה על הסכמי השלום של ישראל והאינטרסים האסטרטגיים שלה    קורא לאיחוד האירופי להוציא את חיזבאללה אל מחוץ לחוק
יורם אטינגר
האסכולה המערבית מעניקה משקל רב למלל הערבי המחבק את הפלשתינים, אך מתעלמת מההתנהלות הערבית המתנכרת לפלשתינים
עמוס שריג
החלטת בג"ץ משיגה שתי תוצאות טובות לישראל    אחת, היא מגינה עליה מפני מתקפות מצד המדינות הנאורות בעולם שיש להן יחסים טובים אתה    השנייה, היא עושה צדק עם אלה שבשם קדושת ההתיישבות והייהוד חלקים מאתנו השתלטו להם על קרקע פרטית
דן מרגלית
על המדינה להכיר בבתי היהודים בהתנחלויות הבנויות על אדמה פלשתינית, ולהעניק לבעלים שהקרקע נלקחה מהם בלא ידיעתם פיצוי הולם
עידן יוסף
ההפגנות התקיימו במחאה על מותו של איאד, על טענות לפגיעה בבית קברות מוסלמי ועל אלימות משטרתית    ביפו נרגם אוטובוס ובחיפה הונפו דגלי אש"ף    שישה עצורים בירושלים בחשד שהפרו את הסדר וניסו לחסום את תנועת הרכבת הקלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il