X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הממשלה המנופחת חייבת הסבר לעם כולו ולמשלמי המיסים מה יכולים השרים הפיקטיביים עם השמות המומצאים והמפוברקים, מה הם יכולים לתרום למאבק בקורונה? והאם שר הבריאות יסכים ששרים אחרים יכניסו את אפם בענייניו?
▪  ▪  ▪
ממשלה מנופחת

יש שוני
זה 53 שנים, מעלים הערבים את זכר מלחמת 6 הימים והתבוסה ביום השנה למלחמה. הם שופכים אש וגופרית על ישראל, שכבשה בששה ימים שטחים שעולים פי שלושה ויותר על שטחה. יש אפילו שטוענים כי המלחמה ההיא הייתה תוקפנות וכי צריכים לחסל את שרידי התוקפנות. גם היו טענות שלא מדינות ערב התכוננו לפתוח במלחמה כדי להשמיד את ישראל, אלא ישראל היא שפתחה במלחמה כדי לכבוש ולהתפשט.
השנה מורגש שינוי ביחס הערבים למלחמה ההיא:
  • ההתייחסות ליום המלחמה היה צנוע, ללא אסיפות, ללא נאומים, ללא שפע של מאמרים וכמעט ללא בכי ונהי.
  • הנימוקים לכך: שיש לערבים בימינו אויבים אחרים ולא ישראל. הלא הם אירן והטרור של דאעש, אל-קאעידה והאחים המוסלמים.
  • מגיפת הקורונה היא העיסוק העיקרי.
  • והעיקר, הכרה בעובדה שהערבים הם שהיו הסיבה העיקרית לתבוסה, כשפתחו במלחמה ולא היו מוכנים לה.
סיפוח או חיזוק
להלן כמה עובדות בסוגיית הסיפוח שמדברות בעד עצמן:
1. לא רק המרכז והשמאל מתנגדים לסיפוח, גם הימין הקיצוני וראשי מועצת יש"ע מתנגדים, והנימוק להתנגדותם הוא שהסיפוח יחייב הקמת מדינה פלשתינית, והוא מבטיח רק 30 אחוז משטח הגדה. ומחצית השטח המסופח (15 אחוז משטח הגדה) יוענק שטח בנגב לפלשתינים.
2. גבולות ישראל יתארכו במאות קילומטרים. במזרח, הסיפוח יחייב 3 גבולות. הבקעה – ירדן, הביקעה – הגדה והגדה – ישראל. המובלעת הפלשתיניות בשטח ישראל המסופח והישראלית בשטח הפלשתיני, יחייבו קביעת גבולות ומחסומים. גבולות ישראל יזנקו ל-1,800 קילומטר.
3. סיפוח הבקעה מקומם את ירדן, כי הוא יהפוך את ירדן למדינה חלופית לפלשתינים, וגם ינתק את הגדה מירדן. הממסד הירדני אינו מביע התנגדות לנוכחות ישראלית בבקעה. הוא מבטא הסכמה בשתיקה, כי נוכחות כזאת תהווה חייץ ביטחוני ומדיני מהסכנה הצפויה מהפלשתינים. יש להבדיל בין נוכחות ישראלית כפי שהיא קיימת מאז מלחמת 6 הימים, לבין סיפוח שיסכן את הישות של ממלכת ירדן.
4. ללא סיפוח, יהיה אפשר לעבוד ולחזק את הנוכחות בבקעה שחיים בה סך הכל 8,000 ישראלים. בקעת הירדן זקוקה לפיתוח ולא לסיפוח.
מה זה חליפי
מדברים הרבה על הממשלה המנופחת של 2 ראשי הממשלה ו-50 שרים וסגני שרים, ממשלה חסרת תקדים לא רק בתולדות ישראל, אלא בתולדות האנושות. ראינו את שולחן הממשלה שהוזמן במיוחד. שולחן שיכנס בגודלו לספר השיאים של ג'ינס. ממשלה ענקית שהוקמה מנימוק של המאבק נגד מגיפת הקורונה. 196 מדינות בעולם נאבקות בקורונה. אף מדינה לא הקימה ממשלת אחדות לאומית כדי להאבק בקורונה מלבד ישראל.
הממשלה המנופחת חייבת הסבר לעם כולו ולמשלמי המיסים. מה יכולים השרים הפיקטיביים עם השמות המומצאים והמפוברקים, מה הם יכולים לתרום למאבק בקורונה? והאם שר הבריאות יסכים ששרים אחרים יכניסו את אפם בענייניו?
מה היה קורה אם ראשי שתי המפלגות הגדולות היו קובעים בראשית המו"מ, כי לא תקום ממשלה מעל ל-20 שרים? בוודאי זה לא היה מאיין את האפשרות להקמת ממשלת האחדות. ומה עם השם המגוחך של ראש ממשלה חליפי? שם שאין לו אח ורע. אפשר לחשוב שראש ממשלה הוא חלק במנגנון שחייב חלקי חילוף. החלק החליפי הזה עולה למשלם המיסים עשרות מיליונים, למשכן, רכבים, משרד, עוזרים, מזכירות, יועצים ואנשי ביטחון.
האם לא די ב-50 שרים וסגנים
החוק הנורווגי שיזכה לאישור הכנסת, מגמתו אינה להיטיב עם העם, אלא עם חברי המרכז של מפלגות ממשלת האחדות הלאומית. חברי כנסת שמונו להיות שרים, יתפטרו מהכנסת ובמקומם יכנסו הבאים אחריהם ברשימות נבחרי המפלגות. זהו פרס ניחומים לנבחרי המפלגות שמרכיבות את הממשלה.
מדובר ב-15 שרים שיתפטרו ובמקומם יכנסו לכנסת הבאים בתור. פירושו של דבר הוצאה שנתית של מיליונים ללא הצדקה כדי לממן הוצאות ל-15 חברי כנסת. בהרבה מדינות, חברי פרלמנטים משמשים גם כשרים בלי לשלם להם שכר כפול.
האם חברי הכנסת עובדים כל כך קשה ורצוף שלא יכולים למלא את תפקידם כשרים? קצת רחמנות על קופת המדינה ומשלם המיסים. האם 50 שרים וסגני שרים אינם מספיקים וכי יש צורך לממן עוד 15 משרות?
הטעות של ע. פרץ
לעמיר פרץ יש עבר מפואר של עשיה למען ישראל. הוא נחשב למגן מעמד הפועלים בהיותו מזכיר ההסתדרות שפעל למענם והשיג להם זכויות רבות. עמיר פרץ עשה למען ביטחון ישראל והביא לנו את כיפת ברזל שהפכה לשם דבר בתחום ההגנה ומדינות רבות שואפות ליישם אותה.
אבל עמיר פרץ עשה טעות גדולה בהצטרפותו לממשלת האחדות. הוא הבטיח שלא לשבת תחת מי שיש נגדו שלושה כתבי אישום. יש מבוחריו שחושבים לתבוע אותו על כך. השאלה היא: מה יש לו להגיד להגנתו? הוא כבר אמר, שעשה זאת כדי למנוע בחירות רביעיות. זה אינו משכנע. ממשלת אחדות יכלה לקום בלעדי שני הקולות שלו ושל שמולי. פשוט, עשה טעות, וכשגדולים עושים טעויות גם הטעויות גדולות.
אמר מפקד חיל-הים האיטלקי במלחמת העולם השנייה: "רב חובל-גדול מטביע אוניה גדולה. רב חובל קטן מטביע אוניה קטנה".
אמרו –
"מי שהביא את העם הפלשתיני הלום, למצב של יאוש ואומללות, הם המנהיגים הפלשתינים השולטים בגדה המערבית וברצועת עזה. יש להכיר בכך, שמצבם של הפלשתינים תחת הכיבוש, הוא הרבה טוב יותר ממצבם בשליטת הרשויות הפלשתיניות חסרות המצפון וחסרות היכולת לראות את יסודות השלטון ולממש אותם [עדלי צאדק – סופר פלשתיני, עיתון אלערב 5.2.2020]".
"כותרות וסיסמאות שבקו חיים במרוצת שבעת העשורים שחלפו: האחדות הערבית של נאצר, האחדות האיסלאמית של חומייני, שחרור פלשתין של כלל הערבים, הקומוניזם הסובייטי והסוציאליזם הערבי. כל אלה מתו עם אובדן דמים ואוצרות ומאמצים. נשאר רק להכריז על מותם ולהתאבל כדי להתחיל חיים חדשים" [חאזם סאגיה – הוגה דעות לבנוני]".
"אם יפגוש אותי מלאך המוות ויעמיד אותי בפני הברירה, או אני או קאסם סולימאני, אענה לו ללא שום היסוס: קח את נשמתי [חסן נסראללה]".
"המשטר הסורי עסוק בהפצצת בני עמו באדליב בסוריה, ואילו כלפי ההפצצות של ישראל בשמי דמשק הוא משותק. הוא אריה כלפי אזרחיו וחירש, עיוור ומשותק כלפי הישראלים בשמי דמשק [מאמר מערכת עיתון אלקודס אלערבי, 25.2.2020]".
"זו לא ישראל שגורמת לשחיתות בעירק ולא היא שפותחת במלחמה בסוריה, בלוב ובתימן, ולא היא שממוטטת את הכלכלה בלבנון ולא היא שמונעת מהאלג'יראים ליהנות מאוצרותיהם. הצרות של הערבים כל כך גדולות שאין לישראל יכולת לעשותן. שימו את ישראל בצד ואז תדעו מי רוצח אתכם" [פארוק יוסף, סופר עירקי]".
"תנועת חמאס סייעה למהפך לכיוון הימין בישראל על-ידי ביצוע פעולות הטרור של מתאבדים שביצעו בשנות התשעים של המאה הקודמת בתל אביב וירושלים, כדי להכשיל את יוזמת השלום הערבית זאת בנוסף לפעולות הטרור של חיזבאללה במגמה להכשיל אותה יוזמת השלום הערבית בשנת 2002 [ח'יר אללה ח'יר אללה, סופר לבנוני]".
"הזרם הימני הפלשתיני הוא אשר הירשה לישראל לממש את הקיצוניות שלה והוא הירשה לימין הישראלי לקבע את הכיבוש ולהרחיב אותו [עלי אלצראף, סופר עירקי]".
"אין אפשרות לדו-שיח עם המשטר האירני שאינו מאמין באדם ובזכויותיו". "אינך יכול לנהל דו-שיח עם חיית טרף. אירן בצל משטר המולות היא חיית טרף" [פארוק יוסף – סופר עירקי]".
"ברוך השם, אנו הערבים אין לנו מה להפסיד מנגיף הקורונה. מדינות מושחתות, עמים ללא חיים וללא עתיד. יש לנו עוני, אבטלה והעדר שירותי בריאות". "מיליוני ערבים מתים מדי שנה במלחמות. אנו היחידים שלא מפחדים מהקורונה, כי אין לנו מה להפסיד" [מאהיר אבו-טיר, סופר ירדני]".
"תוכניות החינוך בעולם הערבי ממשיכות להתבסס על שינון החומר, קדושת דעת המורה, הנחלת החומר רק מצד אחד, ללא אפשרות לדו-שיח עם התלמיד. התוצאה – אי-יכולת של הדור החדש להגיע לעולם המודרני ולהתחרות עם השוק העולמי [מרואן מעשר, שר החוץ הירדני בדימוס]".

תאריך:  14/06/2020   |   עודכן:  14/06/2020
+הבנק העולמי אישר 15 מיליון דולר לפלשתינים לעידוד משרות טכנולוגיות
00:44 15/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+60% הנחה בדלק לארגוני סיוע
לפלשתינים; 0% לארגוני החברה
00:36 15/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ארגוני ימין תוקפים את בקשת שר האוצר ישראל כ"ץ מוועדת הכספים  ▪  ההטה לפלשתינים ברכישת דלק צפויה להימשך עד סוף 2021  ▪  ארגוני הסיוע לפלשתינים זוכים לפטור גם מאגרת בלו שמוערך בכ-49% מעלות הדלק

כ"ץ. "אטימות ממשלתית" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
מכלית פלשתינית מובילה דלק [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]
+התקיפה בחברון: שני קטינים נעצרו
19:42 14/06/20  |  עידן יוסף

בהמשך לאירוע תקיפת פלשתיני וחייל בחברון בליל שבת בידי ישראלים, במהלך היום נחקרו שני קטינים בחשד לתקיפה ובתום חקירתם השניים נעצרו. החקירה נמשכת. פרקליטם של העצורים, עו"ד איתמר בן-גביר הגיב: "המשטרה ממשיכה בעיכובי שווא בחברון. בשעה האחרונה עיכבו השוטרים ארבעה צעירים בשכונת גבעת האבות. לא ברור מה החשד נגדם. תושבים בשכונה אומרים שהמשטרה מתנהגת בתבהלה והחלה בתג מחיר כלפי כל מי שנראה כנער גבעות".

+יזם בתי דריינוף: רימו אותי
17:54 14/06/20  |  איתמר לוין, יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

מאיר דריינוף תובע מהמדינה, הסוכנות ומועצת בית אל 8 מיליון שקל בעקבות הריסת הבתים שבנה בצורה בלתי חוקית בבית אל  ▪  טוען שהם ידעו שהבנייה אינה חוקית - אך רימו אותו כאשר יצגו מצג הפוך

הריסת בתי דריינוף [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+להחזיר לשפה הערבית את מעמדה
14:27 14/06/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אני מזהה את התהום הפעורה בינינו בראש ובראשונה בקשיי שפה, אין לי צל של ספק שהשפה מחברת, מגשרת, משתפת, מאחדת ובעיקר מאפשרת

דרך מכבדת [צילום: פלאש 90]
+סיפוח מסוכן שאינו קיים
14:13 14/06/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

התועלת שתיווצר בעקבות סיפוח מוטלת בספק עד לא קיימת  ▪  מה שבטוח זה שהמהלך יפגע אסטרטגית בישראל ויכפה על מדינות ערב המתונות ומדינות נוספות באירופה, אלו אשר חולקות איתנו אינטרסים משותפים, בין היתר בקשר לנושא האירני, להתרחק מאיתנו, בלשון המעטה  ▪  לטראמפ יש נושאים יותר חשובים על הראש מאשר סיפוח והוא כבר אותת שאין הוא מעוניין בו

טראמפ. אמריקה קודם [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+יש ריבונות, ויש סיפוח
12:13 14/06/20  |     |   לרשימה המלאה

יש סיפוח שהוא החלת ריבונות הן על שטח והן על יישובים, יהודים וערבים, על כל המשתמע מכך, ויש החלת ריבונות בלבד, על יישובים יהודים ותושביהם  ▪  חובה להבחין בין המושגים ולהשתמש בהם נכון

הצהרת נתניהו על סיפוח בקעת הירדן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+מדוע מדינות ערביות מסתייגות ממדינה פלשתינית
08:56 14/06/20  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

האסכולה המערבית מעניקה משקל רב למלל הערבי המחבק את הפלשתינים, אך מתעלמת מההתנהלות הערבית המתנכרת לפלשתינים  ▪  לכן היא מעריכה שהעניין הפלשתיני מרכזי וחיובי בסדר היום הערבי, ושהקמת מדינה פלשתינית תפתור את הסכסוכים עם ישראל ותמתן את זעזועי האזור

השייח' ראאד סלאח, האחים המוסלמים [צילום: מרים אלסטר / פלאש 90]
+קלמן ליבסקינד התדרדרת!
08:20 14/06/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצער, שעיתונאי מוכשר כמו קלמן ליבסקינד הוריד לתת רמה את כל הדיון החשוב על סיפוח והחלת הריבונות כפי שהוא נוהל על ידו ועם הערות אגב של חברו לצוות אריאל סג"ל

ליבסקינד. הוריד לתת רמה [צילום: ניסים לב]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
האסכולה המערבית מעניקה משקל רב למלל הערבי המחבק את הפלשתינים, אך מתעלמת מההתנהלות הערבית המתנכרת לפלשתינים    לכן היא מעריכה שהעניין הפלשתיני מרכזי וחיובי בסדר היום הערבי, ושהקמת מדינה פלשתינית תפתור את הסכסוכים עם ישראל ותמתן את זעזועי האזור
איתן קלינסקי
מצער, שעיתונאי מוכשר כמו קלמן ליבסקינד הוריד לתת רמה את כל הדיון החשוב על סיפוח והחלת הריבונות כפי שהוא נוהל על ידו ועם הערות אגב של חברו לצוות אריאל סג"ל
ד"ר רוברט סטלוף
הסבריהם של תומכי הסיפוח מכילים סתירה פנימית: גם שהוא נחוץ בשל מצב אסטרטגי עגום וגם שעוצמתה של ישראל מאפשרת אותו    סכנותיו של המהלך מרובות, ממשיות וחמורות במיוחד - ולא נראית שום תועלת של ממש ממנו
יוני בן-מנחם
הרש"פ הגישה לרביעייה הבינלאומית מסמך לתוכנית שלום שיהווה הצעה נגדית לתוכנית השלום האמריקנית. ההצעה הוגשה בלחץ האיחוד האירופי ומהווה ספין מדיני שמטרתו לכפות את העמדות הפלשתיניות על ישראל ולנטרל את תפקידה של ארה"ב כמתווך
עו"ד אביגדור פלדמן
"אלוהים", אמר השופט פוגלמן, "מה את אומרת?", הרשויות הישראליות היו מעורבות בהקמת התנחלויות על אדמות פלשתיניות פרטיות? "זה לא ייאמן" אמר, השופט הנדל "מי תיאר לעצמו דבר כזה".זה לא הכל אמרה הנשיאה, הרשויות, תירצו את הקמת ההתנחלויות, בצרכי האוכלוסייה המקומית שאנחנו הכח הכובש אמורים להגן עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il