X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"אם בית המשפט אכן ייטול לעצמו את היכולת לבטל חוקי יסוד, ואכן יעשה זאת, הממשלה תתפרק בסבירות גבוהה, כפי שנקבע בהסכמים בין המפלגות" [נתניהו/מקור ראשון] כמו את היכולת לבטל חוקי יסוד, ואכן יעשה זאת, הממשלה תתפרק בסבירות גבוהה, כפי שנקבע בהסכמים בין המפלגות" [נתניהו/מקור ראשון]
▪  ▪  ▪
נתניהו. האם נפל דבר? [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]

לפני מספר ימים נפל דבר, בקרב המתמשך בין מערכת המשפט לבין ראש הממשלה ותנועת הליכוד. אומנם ירית הפתיחה נורתה בעת שראש הממשלה נשא כבר דברים קשים, בפתחו של ביהמ"ש המחוזי בירושלים, לאחר הקראת כתב האישום נגדו, אולם דומה כי באירוע שהתרחש לפני מספר ימים (14.6.20), חלה התפתחות נוספת במאבק. האם נפל דבר? האם קווי הגזרה, סומנו בצורה ברורה?
בראיון למקור ראשון במועד האמור, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עד עתה התערב בית המשפט בחוק יסוד במדינת ישראל פעם אחת, כאשר איים לפסול את התקציב הדו-שנתי, אם יעבור שוב בהוראת שעה. במקרה נוסף הודיע בית המשפט כי יקבע דיון בעתירות שהוגשו נגד חוק הלאום, אך מאז עברו למעלה משנתיים ודיון כזה טרם נערך. אם בית המשפט אכן ייטול לעצמו את היכולת לבטל חוקי יסוד ואכן יעשה זאת, הממשלה תתפרק בסבירות גבוהה, כפי שנקבע בהסכמים בין המפלגות". משמעות הדבר: נתניהו יישאר בתפקידו לכל הפחות עד לסיום הקדנציה.
באותו עניין טענו עורכי הדין מטעמו של ראש הממשלה ואבי הלוי כי בית המשפט אינו עליון על מקור סמכותו. "אם בית המשפט פועל מכוח חוק יסוד השפיטה, כיצד יוכל לדון בפסילת חוק יסוד אחר"? טענו המשיבים, והוסיפו ש"פסילת החקיקה התומכת בקיומה של ממשלת החילופים צפויה להוביל את המערכת הפוליטית לבחירות נוספות, שכן הן הליכוד והן כחול לבן נסמכות על ההסכמות שהושגו בחוק".
התבטאותו החדשה של רה"מ, לא זכתה להתייחסות מספקת, בשל "המהומה", שנוצרה עקב פרסום פסה"ד, העוסק בפסילת חוק ההסדרה. אם פסילת החוקים בבג"ץ הפכה לעניין שבשגרה כמעט, הפעם, התוודע הציבור לעובדה כי מעתה הדיון באפשרות לפסול חוק יסוד הופך להיות עניין תקדימי כשלעצמו, ויש בתגובת ראש הממשלה לדיון ולעתירות - אמירה ברורה.
טעות חמורה
יחסיו של נתניהו עם הרשות השופטת ידעו עליות ומורדות. במשך שנים רבות נתפס נתניהו כדמות הפוליטית המרכזית של הימין. התנהלותו, בשנים האחרונות, סודקת שוב ושוב דימוי זה. נתניהו נמנע מלהתערב בסוגית "הכל שפיט", של ברק, סרב לתרום לבלימת התיאבון הגדול של המערכת המשפטית בכללה, נמנע בעקביות מלעצור את נטייתה לפלוש לתחומי הרשות המחוקקת, לפסוק בסוגיות משפטיות שלא על-פי החוק היבש אלא על-פי פלפולים משפטיים (ראוי לדיון מיוחד נושא ה"אמת לשעתה"), כשהיא הופכת את עצמה לפוליטית יותר ויותר.
כאשר הצטרפה איילת שקד למאמץ לבלום את העליון במסגרת פעילותה כשרת המשפטים, היא עשתה זאת בתבונה רבה, באמצעות הוועדה לבחירת שופטים, קודש הקודשים של העליון, "המשפחה" כביטויו של ברק. אלא שסירובו העיקש של נתניהו להשלים עם חקיקה לבלימת הבג"ץ, שיזמה שקד, היה מעשה של טעות חמורה בשיקול דעת. ייתכן מאוד שלו היו חוקיה של שקד נכנסים לספר החוקים של מדינת ישראל, נתניהו לא היה כלל מועמד להשפט. בפועל גרמה התנהלותו נזק גם לסמכויות החקיקה של הכנסת שרוסקו לרסיסים בשל התנהלות הבג"ץ. די אם נזכיר את פרשת חאן אל אחמר, שכיבתו על הגדר למען מינויים (המוזר ביותר) של אלה שהפכו לעוינים לו (יש אומרים - תלייניו), במיוחד, אלשיך, שי ניצן ומנדלבליט.
פולקמן, השותף הבכיר בסיעתו של כחלון, באותו ראיון למקור ראשון, מתאר את האופן שבו טירפד נתניהו, באמצעות כחלון כל יוזמה בכנסת שהעלתה שקד להחזרת ביהמ"ש לממדיו הנכונים. "בלמנו חוקים מסוימים להגבלת הבג"ץ, בתיאום עם ראש הממשלה", הוא אומר. ועוד הוא טוען כי כל ההתנגדויות של כחלון לשינויים ההכרחיים שניסתה שקד להעביר, עלו ביוזמת נתניהו, שעודד את כחלון מאחורי הקלעים.
עכשיו נראה כי פרק זה במסלולו של נתניהו תם ונשלם. נתניהו מיצב עצמו היום, לחלוטין, במחנה השואף לרפורמות מעמיקות במערכת המשפטית. אולם למרות שינוי זה, עדיין חילוצו מההליך המשפטי בפניו הוא עומד, נתון עכשיו, בשים לב להרכב הסיעתי של חברי הכנסת, בסימן שאלה גדול. חילוצו האמור יתאפשר אך ורק עם פיזור הקואליציה הנוכחית, יציאה לבחירות, וזכייה ברוב בכנסת שיאפשר שינוי דפוסי הפעילות של ביהמ"ש העליון, בתוקף חקיקה חדשה.

תאריך:  18/06/2020   |   עודכן:  18/06/2020
+הצוללות צפות
11:53 18/06/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

בזכותם של משה (בוגי) יעלון והאלוף במילואים עמוס גלעד נחשפה השערורייה, שביבי הסכים על דעת עצמו, שגרמניה תבנה למצרים עוד שתי צוללות משופרות

יעלון. בזכותו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו מתבכיין ויורה
10:09 18/06/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

נתניהו מתבכיין שרודפים אותו ובכך גורם לבוחריו להרגיש כי רודפים אותם ואת מאווייהם הפוליטיים  ▪  הוא יוצר תחושת אחדות ואחוות לוחמים בינו לבינם, שכן לדידו מדובר במלחמה, ומייצר חומה המפרידה בינם לבין כל השאר - המיעוט אשר פועל נגדם במחשכים

נתניהו. מנצח לא משנה מה [צילום: רונן זבולון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו ומערכת המשפט יוצאים לקרב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בהצלחה
לא לפייסבוק  |  18/06/20 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
דן מרגלית
ביבי הוא עבריין בכוח, "ראש משפחת פשע" כלשונו של אהוד אולמרט, ואם כן - זה מספיק כדי לפסול את כל ההחלטות שהתקבלו בממשלתו
יואב יצחק
דרוקר שיבש הליכי המשפט בתוכניתו מיום 21.05.20, בכך שהשפיע על העד עו"ד חיים גרון לשנות גרסתו לרעת נתניהו    למשטרה מסר גרון: "אני לא רואה כל הטבה שהוא נתן לשאול אלוביץ"; לאחר שרואיין ע"י דרוקר והוצגו בפניו עדויות אחרות, ובלחצו של דרוקר, שינה גרסתו: "בהנחות שאמרת, ודאי שבזק קיבלה פה המון"    נכון יעשה נתניהו אם יגיש תלונה למשטרה נגד דרוקר בחשד לשיבוש הליכי חקירה ומשפט
דן מרגלית
מוסק חסר הבנה או מעמיד פנים שהוא חסר הבנה?    זורה חול בעיניים כאילו הכוונה היא לבוא חשבון רק עם העדה המסכנה ותו לא
איציק וולף
רשויות אכיפת החוק פנו לפני מספר חודשים למקבילותיהן האמריקניות בבקשה לקבלת מידע שנדרש לצורך החלטה של היועץ המשפטי לממשלה האם להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בפרשת המניות של החברה של בן דודו, שהחזיק ומכר ברווח גדול בעת שכיהן כראש האופוזיציה
איתמר לוין, יצחק דנון
ליבר - נציג משפחת יודקובסקי המצויה בסכסוך עם בעל השליטה בידיעות אחרונות - מגלה שהעיתון החליט לממן ללא מגבלת סכום את הגנתו של מוזס בתיק 2000, לאחר שכבר שילם 1.35 מיליון שקל לעורכות דינו    מגדיר את מוזס כ"אדם שככל הנראה הינו פושט רגל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il