X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יהודית בנטולילה דוקטור ברוקחות ומומחיות בפיטותרפיה ובהומאופתיה – יועצת מדעית למעבדות PSOEASY
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בכל שנה באביב ובתחילת הקיץ, אנחנו רואים עלייה בהתפרצות מחלות עור ותופעת יובש וגירוי בעור, בלתי מוסברים
▪  ▪  ▪
מזג-האוויר משפיע על העור [צילום: יח"צ]

מזג-האוויר הלוהט והיבש בחוץ משפיע מיידית על האיבר הגדול ביותר בגוף - העור. כך תקלו על תסמינים אופייניים לעור בתקופת הקיץ ובימי הקורונה רווי האלכוג'ל.
אם אתם סובלים מעור יבש ומגורה או מהחמרה של מחלות עור כרוניות, אתם לא לבד. בכל שנה באביב ובתחילת הקיץ, אנחנו רואים עלייה בהתפרצות מחלות עור ותופעת יובש וגירוי בעור, בלתי מוסברים.
בעונות המעבר מזג-האוויר נתון לשינויים קיצוניים - עומס חום ויובש קיצוני. נוסף על כך נהלי הקורונה החדשים המעלים את תדירות השימוש בתכשירים מיבשים - חלקם חריפים כסבון ואלכוג'ל.
העור לא מושפע רק מגורמים סביבתיים. מחקרים רבים מצביעים על הקשר בין סטרס להתפרצות או החמרה של מחלות עור נפוצות. כדי לשמור על עור בריא, חיוני ולטפח את עמידותו בשגרה, מומלץ לאמץ כמה הרגלים נכונים, שיעניקו לכם את ההגנה והטיפול הנכון.
ראשית, הקפידו בשימוש בטואלטיקה ותכשירים המוכרים על-ידי משרד הבריאות והעדיפו את המאושרים לעור רגיש. על מדפי בית המרקחת תוכלו למצא שפע של מוצרים טבעיים אקטיביים כשל חברות ישראליות לדוגמה המשלבות צמחי מרפא עם מינרלים מים המלח, בפורמולות מתקדמות ומאוזנות.
כמומחית בפיטותרפיה, אני נוכחת ביכולתם של קרמים ומשחות על בסיס רכיבים טבעיים, לסייע בהחלמה ושיקום של עור פגוע, להקל ולסייע בהחלמה ומניעה.
בין צמחי המרפא המובילים בטיפול בעור הם שמן שקדים מתוקים, שמן זרעי ענבים ושמן דקל אפריקני, המסייעים בריכוך העור, באיחוי סדקים ופציעות.
צמחי הכוכבית, קמומיל וקלנדולה, מסייעים בהרגעת האדמומיות וגירויי העור. בשילוב מיצוי רוזמרין, מהווים הרכיבים יחד פורמולה אנטי דלקתית המסייעת, בין היתר, בהגנה על העור הפצוע מפני חדירת מזהמים.
אליהם מצטרפים צמח המהוניה, מיצוי שורש הליקריץ, שמן עץ התה ו"דו שן משולש" הידועים כבעלי תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות כמו גם בעלי תכונות איחוי סדקים ושיקום העור, הפועלים גם לעצירת דימום, עצירת הפרשות מהעור ושיפור יכולת ההחלמה של רקמות פגועות.
לבסוף, מיצוי אלוורה בשילוב מינרלים מים המלח, ילחחו את העור ויסיעו לשיקום והחלמה מלאה. צמחים אלה ועוד רבים וטובים, מככבים בפורמולות שונות לתכשירים מזינים ומרגיעים לעור שניתן לרכוש ללא מרשם ולהשתמש כמעט בכל גיל וכמובן מומלצת התייעצות עם הרוקח או הרופא המטפל בכל שאלה.
חשוב - התמדה היא המפתח להצלחה, בעת התפרצות של בעיית עור כפסוריאזיס, סבוריאה, אלרגיה, שפשפת או כל רגישות ו/ או פגיעה בעור, יש לנקות את האזור, לייבש היטב ולעסות כמות קטנה על האזור הפגוע, פעמיים ביום עד 14 יום ברציפות להטבה והחלמה מלאה.
שימוש בתכשירים עדינים לעור, בימי נטילה ורחצה מוגברת של הידיים והגוף, מומלץ להקפיד על שימוש בסבונים ותכשירים נטולי צבע ומבשמים סינטטיים, מלחים ו-SLS הידועים כעשויים לגרות את העור.
תכשירים מבוססי שמני בסיס כשקדים, זית, קוקוס, לעיתים בשילוב תמציות שיבולת שועל לסיכוך וליחוח העור, מומלצים כדי לשמור על עור מאוזן ומוזן ברכיבים שתורמים לבריאותו.
תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא בקיץ - תזונה לקויה וסטרס, הם בין הגורמים המשפיעים ביותר על מראה העור ותפקודו ונראה שהעונה הצפויה לפנינו עלולה להיות מאתגרת במיוחד. הקפדה על תזונה מאוזנת הכוללת רכיבים מכל קבוצות המזון, והפחתה של מזון מעובד ועתיר חומרים מזיקים כמו מזונות ממריצים (קפה, תה שחור, סוכרים, שוקולד מופחת קקאו), יכולים להשפיע על מראה העור.
בעת הצורך, מומלץ להקפיד על נטילת תוספי תזונה כמו ויטמינים מקבוצה B התומכים ומחזקים את מערכת החיסון, שמני אומגה לסוגיהם שנמצאו במחקרים כמסייעים בתחושת רוגע וריכוז ולהיעזר בתכשירי מדף אחרים והומיאופתיים לרגיעה והפחתת מתחים.
בדים נושמים - כדאי להקפיד על לבישת בגדים מבדים נושמים ומאווררים כמו כותנה. אם אתם סובלים מעור מגורה ורגיש הסובל ממחלה פעילה, נסו להימנע ממקלחות חמות מדי המייבשות ומגרות את העור, ולבשו בדים נושמים המסיעים בנידוף הגוף את הזיעה, שעלולה להחמיר גירויים ושפשפות. כמובן שאם אתם נתקלים בכתמים או תופעות עור שלא עוברות בטיפול מסורתי ביתי, יש לפנות לטיפול וייעוץ רפואי.
העור הוא האיבר הגדול בגופינו העומד איתן מול אתגרים רבים - רכיבים אלרגנים ופגעי מזג-האוויר, חיידקים, פטריות ווירוסים שונים, חומרים כימיים חזקים, עם כל אלה ועוד עורנו מתמודד בגבורה ומגן על איברי הגוף העדינים והפגיעים. העור הוא "שומר הראש" הראשי של הגוף וככזה הוא ראוי לטיפול מסור, בתנאים האופטימליים לצרכיו, בכדי שנוכל להבטיח שהוא ממשיך לעשות את תפקידו נאמנה.

למידע נוסף
תאריך:  23/06/2020   |   עודכן:  24/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול בעור בעונה החמה - בעידן הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דליה הקר-אוריון
כדי לשמור על חופש אמנותי, לא קיבלו היזמים והיוצרים מימון מאף גוף ממשלתי או פרטי ומימנו את עבודותיהם בעצמם ואף שילמו שבר מעל הממוצע לבעלי המלאכה שעבדו איתם
שרון מגנזי
הפרופסור יוסי יובל, ראש המעבדה לתפיסה חושית וקוגניציה במחלקה לזואולוגיה של אוניברסיטת ת"א, סימן עוד מהילדות את יעדו להיות חוקר חיות. בחיבור בין פיסיקה וביולוגיה, הוא בחר להתמקד במחקר הסונר, החוש השישי של העטלפים. עם פריזמה כובשת וחושיו החדים, הוא מנווט את דרכו בעולם המחקר עם מיזמים חדשניים בתחום החקלאות המדייקת, ויישומים מרתקים כגון רובוט אקוסטי אוטונומי שמנווט את דרכו באמצעות גשוש-הד בלבד
איתמר לוין
המשטרה אינה פועלת בצורה ממשית לאכיפת מגבלות הקורונה, כי השיקול העיקרי שלה היה ונותר יחצ"ני    כל עוד הדרג המדיני יאפשר לה לנהוג כך, מספר החולים והמתים ימשיך לעלות
איתמר לוין
טראמפ הורה לפטר את התובע המחוזי שעמד בראש חקירות נגד מקורביו    לאחר מכן הצהיר שהנחה לבצע פחות בדיקות קורונה כדי שיאותרו פחות חולים - ועשה זאת בעצרת המונית תוך רמיסת ההנחיות שנתן ממשלו-שלו בנוכחותו    המשמעות ברורה: מי שייצא נגד הנשיא עלול לשלם במשרתו, וחיי אדם חשובים בעיניו כקליפת השום אל מול צרכיו הפוליטיים
ד"ר רז צימט
שני המחנות הפוליטיים המרכזיים, הפרגמטים-רפורמיסטים והשמרנים-רדיקלים, כבר נערכים לבחירות על-רקע התגברות המתחים ביניהם    לנוכח התחזקותם המובהקת של השמרנים, שוקלים הרפורמיסטים האם בכלל להציב מועמד משלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il