X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זיכרון הבריות קצר, והכל עניין של פרופורציה. ליד 70 האחוזים משטח יו"ש שיהפכו למדינה פלשתינית, 30 האחוזים שהוא משאיר לנו נראים קטנים. אבל כשמחלקים את השיריים האלה ל"פעימות" ורק הן במוקד תשומת הלב ובתוכן השאלה, למי תצלצל הפעימה הראשונה, לגוש-עציון ואולי למעלה אדומים - אזי האבדה הגדולה
▪  ▪  ▪
נתניהו וטראמפ. הבטחות ומשחקי מילים [צילום: מן הטלוויזיה]

זו דרכו של נתניהו. הבטחות שאינו מתכוון לממש הוא מחלק ל"פעימות", עושה "פעימה" אחת שעדיין אינה מחייבת אותו, ואחריה - אלוהים גדול: זיכרון הבריות קצר, והכל עניין של פרופורציה. ליד 70 האחוזים משטח יו"ש שיהפכו למדינה פלשתינית, 30 האחוזים שהוא משאיר לנו נראים קטנים. אבל כשמחלקים את השיריים האלה ל"פעימות" ורק הן במוקד תשומת הלב ובתוכן השאלה, למי תצלצל הפעימה הראשונה, לגוש-עציון ואולי למעלה אדומים - אזי האבדה הגדולה, כל במת ההר שתהפוך להיות "אדמת פלשתין", נשכחת מן הלב.
שיטת "הפעימות" אף היא כשלעצמה אינה מציאה גדולה. מניין לנו, שנגיסה קטנה (גוש-עציון, אולי?) לא תביא עלינו אותו 'עונש' בדיוק שהיינו סופגים אלו בלענו ב-פעימה אחת את כל השליש הזה? בסוף - 'גם נאכל את הדגים הסרוחים וגם נגורש מן העיר".
אך זו רק הקטנה שבדאגות. חמורה באמת היא ההשלכה המשפטית. כל אכילה מ'תוכנית ה-100', אפילו של פירורים ממנה, תסגור את המעגל המשפטי ותשלים את העסקה שהמדינה הפלשתינית עומדת במרכזה. חסידים שוטים של נתניהו שעדיין דבקים בתוכנית הזאת, מרגיעים את עצמם בהבטחות שקבלו ממנו, שהחוק או החלטת הממשלה בדבר החלת הריבונות לא יזכירו את תוכנית טראמפ כלל, ולכן הסיפוח הזה ייחשב לאקט ישראלי עצמאי וריבוני ללא כל זיקה למדינה הפלשתינית.
החברים האלה טועים ומטעים, כל עוד ברקע ניצבת ועומדת בכל תוקפה ההסכמה שנתן נתניהו לתוכנית טראמפ בטקס השקתה בבית הלבן. הדברים נאמרו תוך כדי מילוי תפקידו כראש ממשלת ישראל. אמנם, נאום אחד של ראש ממשלה עדיין אין בכוחו לחייב את המדינה, כל עוד לא החליטו הכנסת או הממשלה. אולם יש עוד דרך לחייב מדינה, והיא - ביצוע חלקי של התוכנית ע"י אותה המדינה לאחר שניתנה לה הסכמה פומבית מפי ראש ממשלתה. השגריר פרידמן לימדנו ברוב הגינותו, שההסכם אינו עם הערבים כי אם עם ארה"ב, וכלפיה נתן נתניהו את הסכמת המדינה בנאומו בבית הלבן. לכן, כל מעשה מצד ישראל שיתפרש כקבלת טובת הנאה במסגרת אותה התוכנית - ואפילו סיפוח מעלה אדומים בלבד בהכרח יתפרש כך - יחייב אותנו לשלם את המחיר במחויבות לתוכנית כולה, לרבות חלקה הפלשתיני הקטלני. על כן, כל עוד נתניהו אינו חוזר בו בפומבי מקבלתו את תוכנית טראמפ, סיפוח שטח כלשהוא ע"י ישראל יהיה כדריכה על המרעום שיפעיל נגדנו את המוקש הפלשתיני.
משל למה הדבר דומה, למי שנכנס למכולת לקנות כיכר לחם, שומע את המחיר ולוקח את הלחם ביד, אך טרם שילם. אם ייתן בלחם ולו 'ביס' אחד - הנגיסה הזאת תשלים את העסקה ותחייב אותו לשלם בעבור ככר הלחם כולה. סיפוח כלשהוא, גם אם יהיה זעיר שבזעירים ומנזר השתקנים הליכודי לא יזכיר בהקשר לסיפוח הזה את תוכנית טראמפ אף במילה אחת, ישלים את העסקה האמריקנית-ישראלית הקרויה 'תוכנית ה-100'. אלא אם כן החלטת הסיפוח גופה תכיל הסתייגות מפורשת מן המדינה הפלשתינית, והכל יודעים שאת זאת נתניהו לא ירשה לעולם לקרות.
אי לזאת, כל עוד נתניהו לבדו הוא המדבר ועדר הכבשים שבליכוד שותק, בל ירחץ איש מהם - והשרים וחברי הכנסת בראש - בניקיון כפיו: כולם יישאו באחריות לאסון המדינה הפלשתינית שבהכרח יפקוד אותנו, אם לא נדחה במפורש את התוכנית הממאירה הזאת - עכשיו.
נתיב אחר של בריחה פחדנית מאחריות לקטסטרופה הפלשתינית התווה לא אחר מאשר נתניהו בעצמו. לדבריו, לא את תוכנית טראמפ הוא אישר בוושינגטון, כי אם את נכונותו לשאת ולתת "ע ל ב ס י ס" תוכנית טראמפ. עם הפלפול הזה על השפתיים מגלגלים שפוטי נתניהו את עיניהם כלפי שמיים ונשבעים בכל הקדוש להם שבחייהם לא יתנו למדינה פלשתינית לקום. לשבת למו"מ "על בסיס" תוכנית שכל כולה טריפה - זה בסדר. זה...כשר!
בין התומכים הנאמנים ביותר של נתניהו נמנות המפלגות החרדיות. אדרבה, יאמרו נא לנו גדולי התורה שלהם והאדמו"רים שלהם, האם היה עולה על דעתם לנהל מו"מ "ע ל ב ס י ס" 'לידת-הבתולין' של מרים או "ע ל ב ס י ס" היות ישו 'בן האלוהים'? האם לא היו רואים בעצם ביטוי השפתיים של "בסיס" כזה למו"מ - כפירה בעיקר? אני משאיר זאת לאינטליגנציה של כל קורא ומאזין להשוות את המשל הזה לנמשל ולשפוט, אם יש ביניהם הבדל כלשהו.
אמור מעתה, שמי שנושא ונותן "על בסיס" תוכנית טראמפ, בהכרח משקיע את עצמו במ'ט שערי מסירת לב-ליבה של ארצו לעם זר ואויב. על כן, אם הוא חבר הליכוד או רואה את עצמו כנמנה עם 'המחנה הלאומי', יפשפש נא היטב במעשהו. הליכתו בעיניים עיוורות אחרי נתניהו ואחרי משחקי המלים שלו - תוביל אותו על כורחו עמוק אל תוך 'מחנה השלום'. מבלי משים הוא ימצא את עצמו מחלק את הארץ ומוסר את רוב רובן של יהודה ושומרון לאויב ומיעוטן - בצורת 'גושים' - משאיר לנו, מבתר את הנגב לצורך איחוד "הגדה" והרצועה במדינת פלשתין אחת ומקצץ את הנגב לשם הגדלת שטח אותה המדינה, מבתר את ירושלים כדי שתוכל לשמש כבירת פלשתין וגם מקפיא ומסרס את מפעל ההתנחלויות בהתאם לצרכי אותה המדינה הזרה - בקיצור: הוא יימצא עמוק בתוך השמאל.
זה "הבסיס" שעליו הסכים נתניהו לקיים מו"מ ועל הבסיס הזה - ההולכים אחריו בעיניים עצומות יצטרכו להסתדר עם מצפונם.

תאריך:  28/06/2020   |   עודכן:  28/06/2020
+האיחוד הלאומי משיק משחק רשת חדש
17:34 28/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשחק: נחשו מי אמר - שרון או נתניהו, מבקש להמחיש את הסכנה הנשקפת לדעת המפלגה מתוכניתו המדינית של ראש הממשלה  ▪  מנכ״ל האיחוד הלאומי: ״רגע האמת של נתניהו לקבל החלטה אמיצה על החלת ריבונות אמיתית בלי שום התניה והכרה בגבולות מדינה פלשתינית״

המשחק הפוליטי

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למי מצלצלות הפעימות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
העצני, מי קהל היעד שלך? הרי
בן נאמן  |  28/06/20 23:09
2
אליקים העצני, למה אתה מודאג
שאול אבידור  |  30/06/20 12:54
3
הכותב מתעלם מעובדות.
לוגי  |  30/06/20 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית המאה
צ'לו רוזנברג
רבים מאנשי הממשל האמריקני הקרובים לנשיא, יודעים הרבה יותר ממה שיודעים אזרחי ישראל    זה הגיוני? זו מציאות נורמלית שימים ספורים לפני ביצוע הסיפוח אין מפות שהציבור יכול לעיין בהן?
אביעד ויסולי
יהודה והשומרון אינם "גוף זר" בכל צורה שהיא. הם חלק מובנה, עיקרי ומהותי בקשר של עם ישראל לארץ ישראל החל מימות אברהם אבינו ועד שנת 2020 ולעד
חן בן-אליהו
נחזיק כולנו אצבעות לרה"מ נתניהו שלא ירתע מאיומי האויב הערבי והאנטישמים האירופים, לא יכנע לנרגנות השמאל, תלונותיו וקיטוריו, ולא יתחשב ברעשי הרקע של המקהלה האידיאליסטית מימין אשר מרוב אידיאלים אינה מבינה את גודל השעה ההיסטורית, ויכריז בימים הקרובים בעוז ובעוצמה על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובמרחבי הישובים
יוני בן-מנחם
מאז נפתח מתחם הר-הבית מחדש הצליחה המשטרה להחליש את כוחו של הווקף המוסלמי ולצמצם את פעילות ההסתה במקום. לקראת הסיפוח המתקרב של שטחים בגדה מתכננות ירדן והרש"פ להתסיס את האווירה בהר ובמזרח ירושלים ולשווק מחדש את סיסמת השקר כי "מסגד אל-אקצה בסכנה"
איתן קלינסקי
מצער, שהסעיף עלה אצל אברי גלעד ואבדו לו כל הבלמים בשומעו אמירה כזו מפי אחסן חלאילה, הרחוקה מאוד מההתבטאויות הקשות ואף הבוטות נגד הסיפוח, שאמרו אלופים במילואים כמו עמוס ידלין ועמוס גלעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il