X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תנועת חמאס נערכת לסיפוח הצפוי בגדה אך איננה מעוניינת בעימות צבאי נרחב עם ישראל ברצועת עזה. חמאס תתיר "טפטוף" ירי רקטות לעבר ישראל מהרצועה, הפגנות המוניות נגד הסיפוח ותנסה להוציא פיגועים בשטחי הגדה באמצעות "חוליות רדומות"
▪  ▪  ▪
פלשתינים מפגינים נגד תוכנית הסיפוח [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

נציגי הפלגים הפלשתינים ברצועה נפגשו ב-28 ביוני במלון "קומודור" בעזה כדי לדון בצעדים נגד הסיפוח הישראלי הצפוי בגדה. בתום הכינוס הוכרז על "יום זעם" בשטחים ב-1 ביולי במחאה על הסיפוח. במהלך הכינוס הושמעו הצהרות לוחמניות וסיסמאות נגד ישראל, הנאומים של המשתתפים בכינוס תקפו את הרש"פ על מדיניותה כלפי ישראל יותר מאשר תקפו את ישראל עצמה.
ברשתות החברתיות נמתחה ביקורת על הכינוס ורבים לגלגו עליו, התגובות היו בעיקר כי מדובר בהצהרות לוחמניות "לצרכי פנים" ו"הוצאת קיטור", נראה כי ארגוני הטרור ברצועה נזהרים מלהתחייב על עימות צבאי כולל עם ישראל ברגע שתוכנית הסיפוח בגדה תצא לדרך. גורמים בחמאס ברצועת עזה אומרים כי הארגון יגיב בצורה "מאוזנת ופרגמטית" לתוכניות הסיפוח של ישראל בגדה, בשבועות האחרונים היו הפגנות עממיות בערי הרצועה נגד תוכניות הסיפוח של ישראל אך תנועת חמאס מנעה קיום הפגנות על הגבול עם ישראל או את חידוש פרויקט "צעדות השיבה". במקביל הופצו ברשתות החברתיות סרטוני תעמולה ובהם איומים על ישראל מצד חמאס וארגון הג'יהאד האיסלאמי.
ישנם 3 גורמים שמגבילים את חופש הפעולה של חמאס בהתנגדות לתוכניות הסיפוח של ישראל:
  • הבנות ההסדרה עם ישראל שהושגו בתיווך מצרי, במיוחד בכל הקשור להמשך קבלת הכספים מדי חודש מקטר.
  • משבר הקורונה.
  • מגעים לעסקת חילופי שבויים חדשה-העיתון הלבנוני "אלאח'באר" דיווח ב-29 ביוני כי חלה התקדמות משמעותית במגעים לעסקת חילופי שבויים חדשה בין ישראל לחמאס.
תנועת חמאס מפעילה לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל בנושא הסיפוח ומנסה ליצור רושם כי היא תצא לעימות צבאי נרחב נגד ישראל במקרה שהסיפוח בגדה יצא אל הפועל. הלוחמה הפסיכולוגית הזו מופנית גם כלפי ציבור הפלשתיני בשטחים, חמאס מנסה ליצור את הרושם כי, בניגוד לרש"פ, הוא יוביל את המאבק בישראל בכל הקשור לסיפוח הצפוי. לכן הודיע "אבו עוביידה" דובר הזרוע הצבאית של חמאס כי סיפוח הוא בגדר "הכרזת מלחמה" ואילו ח'ליל אלח'יה, סגנו של יחיא סינוואר אמר בשבוע שעבר כי "הגיע הזמן שרצועת עזה תפעיל את נשקה".
חמאס הובילה את ההתנגדות האלימה לתוכנית "עסקת המאה" של טראמפ מתחילתה, ב-14 במאי 2018, ביום העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים הסתערו עשרות אלפי פלשתינים על הגבול עם ישראל, יותר מ-60 פלשתינים נהרגו מירי צה"ל ועוד מאות נפצעו. אולם הפעם המצב שונה,משבר הקורונה עדיין לא הסתיים, המצב הכלכלי הקשה ברצועה מחריף ויחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה איננו רוצה שרצועת עזה תשלם מחיר כבד על עימות צבאי נרחב עם ישראל כפי ששילמה במבצע צוק איתן ב-2014.
סינוואר רוצה להגיע לעסקת חילופי שבויים עם ישראל, הוא הציג לפני 3 חודשים יוזמה משלו להתקדם לעבר העסקה והוא רוצה לממשה ולנצל את משבר הקורונה כדי לקדם את שחרור האסירים הביטחוניים מבתי הכלא בישראל. בשבוע שעבר נפגשו הנהגות חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה לתיאום המהלכים ביניהן בנושא הסיפוח הישראלי.
על-פי גורמים יודעי דבר ברצועת עזה בפגישה סוכמו הדברים הבאים:
  • יש להימנע ממצב של היגררות למצב של עימות צבאי כולל עם ישראל.
  • חמאס תעלים עין מ"טפטופי רקטות" מהרצועה לעבר ישראל בתנאי שהם לא יגררו תגובה צבאית ישראלית רחבה.
  • בכל רחבי הרצועה יערכו הפגנות עממיות גדולות נגד הסיפוח, תיבדק האפשרות לחדש לתקופה מסוימת את צעדות השיבה אם ניתן יהיה לשמור על ההנחיות להתגוננות מפני מגיפת הקורונה.
  • ניתן ליצור מתיחות על הגבול עם ישראל באמצעות שיגור בלוני נפץ או בלוני תבערה.
  • חמאס והג'יהאד האיסלאמי ינסו להפעיל "חוליות רדומות" לביצע פיגועים בתחומי הגדה נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים.
בתנועת חמאס מבינים כי התנועה לא תוכל לעצור את הסיפוח, גם אם תיזום עימות צבאי נרחב עם ישראל ברצועה, במצב כיום תהייה זו טעות גדולה שתגרום נזקים כבדים לרצועה ולתושביה. מה שחשוב בעת הזו להנהגת חמאס הוא השיקול הפוליטי, לצרוב את דעת הקהל הפלשתינית כי תנועת חמאס היא זו שמובילה את ההתנגדות האמיתית לסיפוח הצפוי ולא הרש"פ שממשיכה לתאם בחשאי עם ישראל מבחינה ביטחונית ומסתפקת בעצרות עממיות גדולות כפי שעשתה תנועת פתח ביריחו בשבוע שעבר.

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס אינה רוצה עימות כולל עם ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"הסיפוח" = רעשים להסחת הדעת
בן נאמן  |  30/06/20 16:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
צ'לו רוזנברג
רבים מאנשי הממשל האמריקני הקרובים לנשיא, יודעים הרבה יותר ממה שיודעים אזרחי ישראל    זה הגיוני? זו מציאות נורמלית שימים ספורים לפני ביצוע הסיפוח אין מפות שהציבור יכול לעיין בהן?
אביעד ויסולי
יהודה והשומרון אינם "גוף זר" בכל צורה שהיא. הם חלק מובנה, עיקרי ומהותי בקשר של עם ישראל לארץ ישראל החל מימות אברהם אבינו ועד שנת 2020 ולעד
חן בן-אליהו
נחזיק כולנו אצבעות לרה"מ נתניהו שלא ירתע מאיומי האויב הערבי והאנטישמים האירופים, לא יכנע לנרגנות השמאל, תלונותיו וקיטוריו, ולא יתחשב ברעשי הרקע של המקהלה האידיאליסטית מימין אשר מרוב אידיאלים אינה מבינה את גודל השעה ההיסטורית, ויכריז בימים הקרובים בעוז ובעוצמה על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובמרחבי הישובים
יוני בן-מנחם
ראש ממשלת עירק הורה לראשונה על פשיטה על מטה מיליציה פרו-אירנית האחראית לשורה של פיגועים במטרות אמריקניות בעירק. גובר החשש למשבר פוליטי חדש בעירק והתנגשויות דמים בין המליציות הפרו אירניות לצבא עירק
יואל גוז'נסקי
היחסים בין ישראל למדינות המפרץ התקדמו בשנים האחרונות במסלול פומבי וחשאי    ניתן להעריך שסיפוח חלקים ביו"ש יפגע ביחסים הגלויים, בעוד אלו הסמויים מן העין יימשכו    אירן היא שתצא נשכרת ממהלך ישראלי שכזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il