X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנימין נתניהו אינו קורבן, הוא מנהיג, מנהיג היודע שככל שאתה קרוב לצריח, כך העורבים מנקרים אותך יותר ויותר הוא פרצופה של המדינה, לטוב ולרע
▪  ▪  ▪
נתניהו. מושמץ באופן שיטתי [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

לפני שנים אחדות, בעת שיצא עם קבוצת בני נוער מישראל לביקור התרמה בארה"ב, סיפר לי ידידי כי בהופעה המרכזית, לפני מאות יהודים התומכים כלכלית במוסד החינוכי, הוצג תיאטרון בובות מיוחד במינו שהופעל על-ידי בני הנוער הישראלים. לאחר דקותיים, עם הבדיחה הראשונה על נשיא ארה"ב דאז, ברק אובמה, בדיחה קלילה במיוחד, לא חלילה פוגענית, נשמעו נחרות בוז מהקהל, שדרש מייד להפסיק את המופע, "לא צוחקים ולא לועגים, אפילו ברמז, על הנשיא שלנו" הבהירו המארחים בתקיפות לראש המשלחת, ותיאטרון הבובות ירד אבל וחפוי ראש מהבמה.
אינני יודע אם אירוע זה העיב על יכולת הכנסת היד של הפילנתרופים לכיסם, ועל גובה תרומתם, אך האירוע נחרת בזיכרון כאירוע משמעותי.
בכל פעם כשאני נזכר בסיפור על יהודי ארה"ב, אני נחרד. במיוחד כשאני פותח לרגע את אוזניי למרחב הציבורי, אני שומע את המילית הקשות, הנוראיות: היטלר, אייכמן, גבלס, להרוג אותו עם כיתת יורים, להטביע אותו בצוללות, שקרן, זנאי, רמאי, מסית, מדיח, הקיסר, הרודן, ארדואן, מושחת, הגנב, חולי נפש, פסיכופת, ילד... ילד..., פרזיט, אוטיסט, והרשימה עוד ארוכה.
ולא אמרנו דבר על "מיצגי האומנות", מחבל תליה מעל ראשו ועד תמונותיו כחזיר. ולא אמרנו דבר על הקללות, הביזיונות, הבריונות המילולית, השנאה, הו, השנאה הנוראית, המשסה, המסיתה, ההרסנית.
אינני תמים לחשוב שבקרב יהודי ארה"ב ברק אובמה, כמו דונלד טראמפ, הוא כוס התה שלהם, אך המסר החשוב מהפסקת תיאטרון הבובות היה, את הנשיא שלך, ראש הממשלה שלך, אינך מבזה, אינם שם אותו ללעג ולקלס.
בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל, של שונאיו כמו של אוהביו. כמו כל ראש ממשלה לפניו וככל הנראה גם כמו כל ראש ממשלה אחריו, יש דברים שהוא עושה טוב, ויש דברים שעשה פחות טוב ואולי אפילו רע, רע מאוד. אך לא היה ראש ממשלה מושמץ בתולדות מדינת ישראל, באופן שיטתי, עקבי, מתוכנן, כמו רה"מ בנימין נתניהו.
גם יצחק רבין ז"ל, ראש הממשלה המנוח שנרצח על-ידי בן עמו, היה מושמץ כמו שמעון פרס, כמו אריאל שרון וכמו מנחם בגין, אך שנאת כולם ביחד אינה מגיעה לרמת השנאה הנוראית לראש הממשלה נתניהו.
בנימין נתניהו אינו קורבן, הוא מנהיג, מנהיג היודע שככל שאתה קרוב לצריח, כך העורבים מנקרים אותך יותר ויותר. הוא פרצופה של המדינה, לטוב ולרע, אפשר להסכים איתו, אפשר לחלוק עליו, אך כשהשנאה מסמאת את העיניים, כשהשנאה היא תוכנית עבודה, כשהשנאה קונה לה שביתה במוסדות המרכזיים של המדינה, אסור לאפשר לזה להימשך. והיכן קבינט הפיוס?
הלהבות ליחכו כבר מזמן את שיפולי הממלכתיות הישראלית, הן הגיעו עד צוואר. להבות אלה חורכות במרקם האנושי המתקיים בסוג של הרמוניה רגישה במיוחד בחברה הישראלית. חייבים לכבות את תבערת השנאה לפני שיתרחש רצח פוליטי נוסף, חייבים לעצור את הרכבת שירדה מזמן מהפסים ומאיימת להתהפך על הקטר שלה.
צומח כאן דור הרואה את חרפת מנהיגיו, את שנאת האחים, את הסחי והמיאוס, וחושב שככה זה צריך להיות, דור שכמעט ואינו מכיר את הממלכתיות. אחריותנו לבנות גשרים על המהמורות הרבות בדרך החתחתים, לסלק את תמרורי השנאה, לשנות את השיח, גם אם יש מי ממנהיגי השעה המבקשים לעשות הון פוליטי ולקושש קולות על מרבד השנאה, חובתנו להבהיר במעשים, שאיננו דוברים את שפת השנאה, כל אחד בחלקה שלו יזרע ממלכתיות, ישקה אהבה, ידשן בחיבורים ובסוף אולי, אולי עוד תצמח לנו ערוגה אחרת מערוגת השנאה, מילים, מיצגים, חרפות וגידופים הורגים, זכרו את הכיכר ההיא.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/07/2020   |   עודכן:  06/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכיכר ההיא קרובה מתמיד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האומנם יהפוך כושי עורו ונמר
בן נאמן  |  7/07/20 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
אדם מקבל כתב אישום ומיד מתחיל לשאת בעונש, שהוא למעשה קנס כבד הפוגע בכיסו עקב הצורך לשכור עורך דין, שמתחיל לכרסם בחסכונותיו של אותו נאשם - עד כדי הצורך למכור דירה - גם אם יתברר בסוף המשפט שאותו נאשם יצא זכאי בדינו
יורם אטינגר
ככל שתדמית ההרתעה של ישראל משתדרגת, על-ידי הפגנת עצמאות מדינית וביטחונית, כן משתדרג הביטחון הלאומי של ירדן, סעודיה ומצרים
עמנואל בן-סבו
שוטרי וקציני משטרת ישראל לא ראויים ליחס הפוגעני, המשפיל, המבזה, המזלזל ומאשים    הם זקוקים לדברים רבים אחרים, בוודאי לא ליחס זה
יוסף קנדלקר
מדובר לעיתים בכמה אירועים שמתרחשים במקביל    אז למי הולכים ולמי לא? ומה עושים עם מסיבת הסידור שיש לילד, או אירוע משפחתי אחר? מה קורה כשזה נופל על יום ההולדת של הילדה, של בת הזוג, או על יום הנישואים השם ישמור ויציל
איתן קלינסקי
ביום חמישי נכנסתי עם הגבאי לחרטא, שאין בה ממש מה לאכול    בבית אין אוכל!    היינו בבית שיש בו רעב לדבר בסיסי - לחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il