X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שוטרי וקציני משטרת ישראל לא ראויים ליחס הפוגעני, המשפיל, המבזה, המזלזל ומאשים הם זקוקים לדברים רבים אחרים, בוודאי לא ליחס זה
▪  ▪  ▪
עבודה לא מתגמלת [צילום: דוברות המשטרה]

אני לא מקנא בשוטרי משטרת ישראל. בעצם איש לא צריך לקנא בהם, עבודתם באופן קבוע קשה, תובענית, כפוית טובה ואינה מתגמלת, תרתי משמע. ברם, נדמה כי בימים אלה עבודתם מתכנסת לתוך הכאוס הכלכלי שיצרה מגיפת הקורונה. הפגנות עלייך ישראל, ריכוז עצום של עשרות הפגנות ביום, הפגנות הדורשות אבטחה, סדר, שמירה, התעמתות, הכלה, ספיגה, עצבי ברזל וסבלנות פלדה.
לצד זה פריסה ארצית לאכיפת הוראות הקורונה, ממסכות ועד אירועים מפירי חוק. בנוסף לכל זאת יש את העבודה השגרתית, השוטפת, שודדים, פורצים, אנסים, ארגוני פשיעה וריב שכנים מיותר. לא בכדי למשטרת ישראל יש דימוי של משטרת "השוטר אזולאי". אין משרד יחסי ציבור שיכול להפוך את הקערה על פיה, ואת הדימוי השלילי והלא מחמיא למציאות אחרת, לא בהכרח באשמת השוטרים.
שוטרי וקציני משטרת ישראל לא ראויים ליחס הפוגעני, המשפיל, המבזה, המזלזל ומאשים. הם זקוקים לדברים רבים אחרים, בוודאי לא ליחס זה. הנחת היסוד היא שהשוטרים הינם משרתי ציבור, המבקשים להגן על הציבור מפני עוולות, אלימות, בריונות, רצח, שוד. אך טבעי היה שמי שכל מטרתו היא לחזק את הביטחון האישי של האזרח, לחזק את החוסן, יזכה למחיאות כפיים סוערות כל השנה, ועל אחת כמה וכמה בימי מגיפת הקורונה.
הרופאים שזכו לחיבוק אוהב ואוהד מהציבור על כל גווניו, מצילים חיים. השוטרים הזוכים לכתף קרה, שומרים על החיים שלנו. אני לא מקנא בשוטר שעשה כל שלאל ידו, פעל במקצועיות ובנחישות, הצליח לסכל אירוע אלים או בריוני, ובסוף מואשם על-ידי האנשים שביקש להגן עלינו, החברה, מפניהם.
זכות יסוד
משטרה משמעותית, נחושה, היא סימן לבריאות העם, היא תו תקן לגוף מקצועי הפועל בנחישות להגן על אזרחי המדינה הדמוקרטית. בתוך כל המציאות הבלתי אפשרית הזו, צפה ועולה התהייה מדוע אין הלימה בין משרתי ציבור אלה, לובשי המדים הכחולים, לבין היחס לו הם זוכים ממי שלמענם ולביטחונם הם פועלים?
נדמה כי התשובה מורכבת מאוד. התשובה הקלה הייתה, הציפו את המשטרה בכוח אדם איכותי, הנוכחות ברחובה של עיר תוגבר, ובא לציון גואל. ברם, נדמה כי חוסנה של המשטרה כגוף לאומי המבצע את עבודותיו על-פי חוק במדינה דמוקרטית, חייב לקבל הדהוד מראשי המדינה, בראש ובראשונה מחויבת ההנהגה, בכבוד כל השוטרים, לא פחות ממחויבותה בכבוד של בית המשפט העליון. כשהשוטרים יפסיקו להיות הספוג והמיכל אליו מתנקזים כל התסכולים, הכשלים, אלא יהיו מגדלור של שמירת חוק ואבטחת שלומו של האזרח, משהו בשיח ישתנה.
השילוב של תקנים, כוח אדם איכותי נוסף באופן משמעותי, כבוד ללובשי המדים, שיח שאינו מאשים אותם בעוולות העולם כולו, הם המפתח לשינוי. יש לנו קצינים איכותיים, שוטרים מסורים, אין לנו משטרה אחרת, ועליה יש לשמור. בימים אלה כשרוב עם ישראל נמצא ברחובות הערים, מאנשי תרבות, דרך בעלי הדגלים השחורים ועד לשולמנים המוחים על המצב הכלכלי הקשה, נגד הממשלה, נגד, נגד, נגד.
זכרו, הפגנה היא זכות יסוד בחברה דמוקרטית, הגנה על חוקי המדינה חשובה לא פחות, השוטר והשוטרת, הפרש והאופנוען, מחויבים לחוק ולסדר. אל תראו בהם את האשם, אל תוסיפו להם משקולות, אנו נמחה ונפגין והם יבצעו עבודתם. אין לנו משטרה אחרת, אל תמחאו להם כפיים, אך גם אל תיידו בהם בליסטראות בכינון ישיר.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/07/2020   |   עודכן:  06/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפגנות עלייך ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים ולא מסכים
חי 3453  |  6/07/20 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
מדובר לעיתים בכמה אירועים שמתרחשים במקביל    אז למי הולכים ולמי לא? ומה עושים עם מסיבת הסידור שיש לילד, או אירוע משפחתי אחר? מה קורה כשזה נופל על יום ההולדת של הילדה, של בת הזוג, או על יום הנישואים השם ישמור ויציל
איתן קלינסקי
ביום חמישי נכנסתי עם הגבאי לחרטא, שאין בה ממש מה לאכול    בבית אין אוכל!    היינו בבית שיש בו רעב לדבר בסיסי - לחם
יוסף אליעז
"אמת לשעתה" ועיוותים אחרים    במדינה דמוקרטית יש חשיבות מיוחדת לעיתונאים-תחקירנים, אשר חוקרים לעומק נושא בעייתי, סירכות ועיוותים של השלטון, וחושפים את ממצאיהם לציבור בתקווה שהמעוות יתוקן
קיסר קבהא
שנים של שידור ב"שירים ושערים", תוכנית הדגל של רשב ב' של קול ישראל, לשעבר במסגרת "רשות השידור" (בפירוק), לא מימשו ממדי ההערכה המתבקשת    כל זאת, כי ההוויה הישראלית אינה ולא הייתה די סובלנית לחדירות יתר פולשניות!
יוני בן-מנחם
בעקבות הפניית אצבע מאשימה לעברה, ישראל מנסה להרחיק את עצמה מכל קשר לפיצוצים שהיו באירן, במיוחד במתקן הגרעין בנתנז, שבו נגרם נזק כבד. המנהיג העליון של אירן עלי ח'מינאי הוא שיקבע את אופי ועיתוי התגובה האירנית, ישראל נערכת בהתאם לכל התרחישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il