X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרבה עצות נועדו למי שאיננו סופר את הכסף מי שחושב שהוא "חי על האוברדרפט" ובעצם מפסיד כל חודש, כדאי לו לעשות חושבים מחדש
▪  ▪  ▪
מעכשיו - חוסכים [צילום: פלאש 90]

לפני חודשים ספורים נפלה עלינו מגיפת הקורונה. אחר כך אמרו לנו שהגל הראשון שכך ו"תחזרו לעשות חיים". טוב, אז זה היה כישלון ויש לנו כיום קרוב למיליון מובטלים והרבה מאוד הבטחות לעזרה ממשלתית. אינני מתכוון לכתוב על ההבטחות, אלא הוצאתי משולי ארון הספרים את הספר "עצה שווה כסף", שכתבה העתונאית עדה כהן והוציאה לאור לפני שלושים ושש שנים. רק חטיאר כמונו יכול להוציא ספר ישן נושן עם עצות חכמות. דווקא בימים אלה, כאשר חיסכון כספי הוא עצה יוצאת מן הכלל. נכון, לבקש מהממשלה זה יותר קל, אבל לעשיה ממשית, יש יותר תוצאות.
בספרה של עדה כהן יש עשרות רבות של עצות, כאילו המציאו את המשפט "כסף זה דבר יקר. חבל שמבזבזים אותו". בעמוד ההקדמה כתבה עדה כהן: "כאשר הכסף שוב לא מצוי בשפע בכיסנו, כפי שהורגלנו בעבר, הדבר משפיע על חייהו בכל השטחים... התשובה לשאלה זו היא - חיסכון". ומכאן, הספר מלא בעצות איך אפשר להוציא פחות כסף. ליקטתי מעט מן העצות וחוששני שאת הספר המקורי כבר לא ניתן להשיג. עדה כהן כתבה מדורי נשים במעריב ורוב העצות ניתנו לנשים.
כך, בעמוד 11 היא מציעה "במקום זרי פרחים גדולים או סדירות פרחים מפוארות מציבים בפינות שונות של החדר כמה ענפים ועלים וסדירה אחת קטנה ומרכזית על שולחן האוכל". ובמקום אחר "נמאס לכם לשלם מאות ואלפי שקלים עבור וויסקי, ברנדי, וודקה, ג'ין וכו', למה לא לארח עם פונטש חם או קר על בסיס של יין לא יקר"... בעמוד 16 מקדישה עדה כהן מקום למסיבה בבית, שאפשר וכדאי לקיים בבית ולא באולם שמחות. ואפשר להסתדר גם בלי שירות קייטרינג. המקום בבית יספיק אם נוציא חלק מהרהיטים ונרכז אותם בחדר אחד.
פרק מיוחד מוקדש לחיסכון באנרגיה. לא צריך להיות מובטל או בחל"ת כדי לבזבז פחות. כך, למשל, "רוב האנרגיה, שצורכת מכונת הכביסה, דרושה לחימום המים. כדאי, איפה, לכבס בטמפרטורה נמוכה יותר ולהשתמש בחומרי כניסה הטובים גם למקים קרים. אבל תמיד לבדוק אם אבקת הכביסה מתאימה גם למכונה שבבית. גם ייבוש הכביסה בשמש זול הרבה יותר מאשר ייבוש במכונת ייבוש. אגב, הח"מ מייבש את הכביסה בשמש הקיץ כי העוזרת לא הגיעה בעיצומם של ימי הקורונה בגלל האוטובוסים. נראה לי שזה כדאי. במקום אחר (בעמ' 73) כותבת עדה כהן "על תשכחו לכבות את החשמל כאשר אתם יוצאים מחדר. זו לא בדיחה (זה כורח המציאות לגבי מי שאיננו עובד חברת החשמל...)".
מעט העצות שהעתקתי מן הספר לא נועדו למי שנשמט ממנו כל מקור הפרנסה. אבל הרבה עצות נועדו למי שאיננו סופר את הכסף. מי שחושב שהוא "חי על האוברדרפט" ובעצם מפסיד כל חודש, כדאי לו לעשות חושבים מחדש. הוא יכול גם לקרוא את הפוסט "משיכת יתר - הלוואה מקוללת" שפרסמתי ב-10 במארס 2008 ותוקפה לא פג. גם מי שכיום פרנסתו מצוייה, עלול למצוא את עצמו פתאום בלי כסף. המשבר, לדעתי, עוד לפנינו.
קמצן ובזבזנית
איך זוג נשוי מסתכלים על הקמצנות? בשתי דרכים הפוכות. הוא מסתכל על חסכנות ואת מעשיה הוא מכנה בזבוז. היא משלמת כי בא לה עכשיו. הוא מבקש לחכות עד שהמוצר יהיה יותר זול. לדוגמה, הוא מעדיף את סרטי "שלייקס" בקולנוע בפרוטות למבוגרים ביום שלישי. "אני רוצה לחסוך זמן. לכן, אני מתכנן, שבדרכי אוכל לעשות קניות ולא אצא פעמיים לאותו מקום. היא רוצה היום ללכת לסופרמרקט ומחר תלך באותה דרך לסופרפארם. למה? כי מתחשק לה. החישוב או הצורך לעשות חשבון זמן - איננו קיים. מסקנה: אל תנסה לחנך אותה. כאלה הם החיים.
פייק זה בלוף
הסיסמה של הישראלים: אנחנו לא פראיירים. אותנו לא מרמים. אותנו לא משקרים. ואז... מוליכים אותנו שולל...

תאריך:  28/07/2020   |   עודכן:  28/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כסף זה דבר יקר, אז למה מבזבזים אותו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
ב-22 ביולי 1968 מטוס נוסעים מדגם בואינג 707 של חברת אל על שהיה בדרכו מרומא ללוד נחטף על-ידי מחבלים והונחת באלג'יריה    המטוס והחטופים שוחררו לאחר 39 ימים בשבי ולאחר שישראל הסכימה לשחרר 24 מחבלים "ללא דם על הידיים"
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מפיץ שקרים ומנהל לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל כדי לחפות על כישלון הפעולה שלו בהר דוב. ההערכה במערכת הביטחון היא כי חיזבאללה ינסה שוב לפגוע בחיילי צה"ל בצפון בימים הקרובים, לישראל אין אינטרס בהסלמה אך היא תמשיך במלחמה נגד ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה
בעז שפירא
מלבד התייצבות מול כל קריאת תיגר על זהותנו הלאומית, על תורתנו הקדושה ועל כל היקר לעם היהודי במשך הדורות עלינו לנקוט כמה פעולות, הכרחיות כולן, שבביצוען בדבקות ובמסירות נפש נסיר מעלינו כל חרפה ונשיב עטרה ליושנה
עמנואל בן-סבו
מופעי האימים בטלוויזיה של מפגינים אנרכיסטים הסוחבים מטעני נפץ, לצד ניבולי פה, הסתה פושעת נגד ההנהגה הישראלית, הם לא דמוקרטיה, הם לא זכות הביטוי, הם לא חופש, זהו כולא ברקים של אנרכיה מתפשטת, רעשנית, קולנית, המתקיימת בזכותה של התקשורת ופרשניה
אליעזר רפופורט
מה שאני רואה הוא עוד ניסיון פוטש של אספסוף וערב רב של אנרכיסטים מסיתים ומוסתים, כל אחד מסיבותיו, וכולם יחד אכולי שנאה יוקדת לבנימין נתניהו ראש הממשלה הנבחר בדרך דמוקרטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il