X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנדלבליט שומר קרוב אליו את התובעת נגד נתניהו, בן ארי, ולא מורה על הדחתה לאור הפרסומים על חשד לביצוע עבירות הנוגעות לה ולבן זוגה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

קראתי אתמול את מאמרו של עמיתי עקיבא ביגמן. משלא הצלחתי לרדת לסוף דעתו, אנסה להאיר ולהציג את מעשיו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרכו לתחנה הבאה.
מנדלבליט הקדיש את שנותיו בשירות הציבורי לקדם עצמו במערכות המשפט והשלטון. תחילה קיבל דרגת אלוף בתפקידו כפרקליט צבאי ראשי משותפו לפרשת אשכנזי-מנדלבליט, גבי אשכנזי. בהמשך פילס דרך על-ידי תפקיד מזכיר הממשלה. כעת, בתפקידו כיועץ משפטי לממשלה, דורס מנדלבליט כל מחסום ונורמה כדי להגיע אל בית המשפט העליון.
הוא חש כיצד חטאיו צפים ועולים בחודשים האחרונים בתקשורת בפני הציבור. חטאים מעברו כפרקליט הצבאי וכל הכשלים, ההתנהגויות וההחלטות שביצע לאורך שנותיו כיועץ משפטי לממשלה.
אולי כדי להגן על עצמו, כבש מנדלבליט את תפקיד פרקליט המדינה, ובכך שולט גם על מח"ש החוקרת את המשטרה. מנדלבליט גם אחראי על קביעת הסדרי ניגוד עניינים, וכך מחזיק באיום פוטנציאלי של חרב מתהפכת מעל ראשם של אנשי הרשות המבצעת, בהפעלת הליך פלילי נגדם.
מנדלבליט מתבצר בצלאח א-דין ומסרב לחשוף הקלטות שבהן נשמעות שיחות בינו לבין אשכנזי, אשר לפי פרסומים עוסקות לכאורה בשליטה על צמרת משרד המשפטים והמשטרה שחקרה באותה עת את פרשת אשכנזי. הוא הדיח בבושת פנים את מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד שביקש לבחון את הנושא. הוא חש כיצד ההגנות שאותן בנה סביבו קורסות יום אחר יום, וייתכן שהעביר את השליטה בחקירת המימד החמישי הקשור לראש מפלגתו של ניסנקורן, בני גנץ לידי איש אמונו מומי למברגר, תוך הוצאת ליווי החקירה מהפרקליט הסורר דן אלדד.
ראוי שיזכור את דבריו של שי ניצן: "לעולם לא תוכלו לסמוך על איש משותפיכם, עוזריכם, או הקרובים לכם ביותר, שלא יסגירו אתכם באחד הימים". לכן כחיה הנלחמת על חייה, בחר מנדלבליט להסיר מעליו כל מגבלה וכבוד, והציב את נתניהו כמטרה עליונה להפלתו. זאת, בין היתר, כדי לקבל הגנה מכלי התקשורת, גורמים פוליטיים ושופטים.
בתוך כך, מחבל מנדלבליט בזכותו הבסיסית והאלמנטרית של ראש הממשלה - להגן על עצמו בפני הדורסנות המופנית כלפיו. מנדלבליט מפקיר לכאורה את ביטחונו של נתניהו ובני משפחתו בפני ציבור מתלהם, הקורא ומסית באופן מפורש לפגוע בהם. כמו פקיד הסתדרות יושב לו מנדלבליט וממתין לקבל עידכון מהמשנה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות, שתדווח לו כמה תלונות הוגשו במשטרה ומה נעשה בהן עד כה. לא ייאמן. הגנת השב"כ היא האלמנט האחרון בשרשרת, בעוד שאחריותו של מנדלבליט היא לפעול במרץ כדי לאתר את הגורמים העברייניים המסוכנים בשלב הראשון במערכה. בהמשך החליט מנדלבליט לעצום עיניו מהתחקירים בדבר פעולות בניגודי העניינים של שופטי בג"ץ ולא הפעיל עד כה כמתחייב את ההליכים המתבקשים כנגדם לבירור האמת וזאת אולי על-מנת לקבל חיבוק צמוד, לו הוא זקוק בהגנה על עצמו.
מנדלבליט שומר את התובעת ליאת בן ארי בהליך נגד ראש הממשלה קרוב אליו, ולא מורה על הדחתה ופתיחת חקירה כנגדה לאור הפרסומים על חשד לביצוע עבירות הנוגעות לה ולבן זוגה. ייתכן שהוא חושש שבבוא העת אולי תיהפך לעדת מדינה נגדו, כנבואתו של שי ניצן.
אך בזאת לא די לו לפרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. מנדלבליט מפעיל את הכלי המנהלי תוך ניגוד עניינים שבו הוא מצוי לנסות ולנטרל את מטרתו, לכאורה, ראש הממשלה, מיכולת אמיתית להנהיג את הממשלה והאזרחים הוא גם חורג לכאורה מתפקיד התובע בהליך הפלילי, ומנסה באופן גס לפגוע ביכולת ההגנה הבסיסית של ראש הממשלה. ההליך בבית המשפט חייב להתנהל באופן שיביא את האמת, ולא כמסע צלב רדוף אמוק לקבלת תוצאה הרצויה למנדלבליט בדרכו לתחנה הבאה.

תאריך:  28/07/2020   |   עודכן:  28/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטרה מקדשת את האמצעים, גרסת מנדלבליט
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מיטוט מנדלבליט
חרגול  |  28/07/20 13:42
2
מנדלבליט ממתין שרות דוד
סניל  |  28/07/20 13:45
3
מנדלבליט ממתין שרות דוד
סניל  |  28/07/20 13:45
4
מנדלבליט ממתין שרות דוד
סניל  |  28/07/20 13:45
5
היועמ״ש מנדלבליט לבג״ץ: "לבחו
קורןנאוה טבריה  |  28/07/20 13:59
6
ערימה של שקרים בזויים
הירונימוס  |  28/07/20 16:18
7
מנדנבליט גומר!
קיבוצניק  |  28/07/20 21:10
8
מנדלבליט מקיים את מצוות
כיצד הוא ישן ?  |  29/07/20 05:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נאיל זועבי
האנרכיסטים, הם קומץ שזוכה לסיקור חסר פרופורציות בכל קנה מידה    האנרכיסטים יוצרים מצג שוא של כאוס, של עוד רגע המדינה קורסת, של תעמולה שקרית, מלאת כזבים    לא יהיה חלקי עם מפגינים אלה
יאיר דקל
הרבה עצות נועדו למי שאיננו סופר את הכסף    מי שחושב שהוא "חי על האוברדרפט" ובעצם מפסיד כל חודש, כדאי לו לעשות חושבים מחדש
אלי אלון
ב-22 ביולי 1968 מטוס נוסעים מדגם בואינג 707 של חברת אל על שהיה בדרכו מרומא ללוד נחטף על-ידי מחבלים והונחת באלג'יריה    המטוס והחטופים שוחררו לאחר 39 ימים בשבי ולאחר שישראל הסכימה לשחרר 24 מחבלים "ללא דם על הידיים"
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מפיץ שקרים ומנהל לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל כדי לחפות על כישלון הפעולה שלו בהר דוב. ההערכה במערכת הביטחון היא כי חיזבאללה ינסה שוב לפגוע בחיילי צה"ל בצפון בימים הקרובים, לישראל אין אינטרס בהסלמה אך היא תמשיך במלחמה נגד ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה
בעז שפירא
מלבד התייצבות מול כל קריאת תיגר על זהותנו הלאומית, על תורתנו הקדושה ועל כל היקר לעם היהודי במשך הדורות עלינו לנקוט כמה פעולות, הכרחיות כולן, שבביצוען בדבקות ובמסירות נפש נסיר מעלינו כל חרפה ונשיב עטרה ליושנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il