X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כישלון ניסיון הפיגוע של חיזבאללה שלשום פגע במורל הארגון ובכבודו ומנהיגו חסן נסראללה מתעקש לסיים את הסבב הנוכחי בתמונת ניצחון. גורמים בלבנון טוענים כי אירן מפעילה לחץ כבד על נסראללה להוציא פיגוע נקם שיגרום לישראל לשקול מחדש את תקיפת היעדים האירניים בסוריה
▪  ▪  ▪
נסראללה. מחפש להשיב את כבודו [צילום: בילאל חוסיין/AP]

הכוננות בגבול הצפון נמשכת. צה"ל תיגבר אמש את מערכות המודיעין שלו והכוחות המיוחדים ונערך לפיגוע נקמה מצידו של ארגון חיזבאללה שאמור לקרות בימים הקרובים על-פי הודעת הארגון. על-פי ההערכה במערכת הביטחון, הפיגוע יכול גם לצאת אל הפועל במהלך חג הקורבן שחל בסוף השבוע, אחרי שחוליית המחבלים ששלח הארגון שלשום, נחשפה על-ידי צה"ל, חיזבאללה מחפש פרצות בגבול הצפון שיאפשרו לו לבצע פעולת נקם מוצלחת, הפיגוע יכול להתרחש משטח לבנון או מרמת הגולן הסורית.
חיזבאללה איננו רוצה להיכנס למערכה נרחבת מול ישראל בגלל המצב הכלכלי הקשה בלבנון, חסן נסראללה שוקל היטב את צעדיו כדי להימנע מהטעות שעשה ב-2006 כאשר גרר את לבנון למלחמה עם ישראל. כבר עתה מאשימים בלבנון את חיזבאללה באחריות למצב הכלכלי הקשה והחשש במדינה גובר מפני הרפתקאה צבאית מיותרת מול ישראל, אפילו חסאן דיאב, ראש ממשלת לבנון ועושה דברו של חיזבאללה, הזהיר אתמול כי המצב מסוכן והביע חשש מהדרדרות המצב הביטחוני.
השיח' נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה, הבהיר לפני כמה ימים בראיון לערוץ "אל-מיאדין" כי להערכתו לא צפויה מלחמה בחודשים הקרובים ובכך סימן את גבולות הגזרה של העימות החדש בין חיזבאללה לישראל,אולם, דווקא כישלון הפעולה של חיזבאללה שלשום יצר בעיה לחסן נסראללה, המורל בארגון נפגע והוא חש שהוא חייב להוציא אל הפועל פיגוע מוצלח נגד חיילי צה"ל כדי לשקם את כבוד הארגון ולחדש את משוואת ההרתעה מול ישראל שאותה קבע לפני שנה.
יש לזכור כי כל ההסלמה החדשה מול חיזבאללה החלה בגלל הפעילות המיוחסת לצה"ל בסוריה נגד ההתבססות הצבאית האירנית, גורמים בלבנון טוענים כי אירן דוחפת את חסן נסראללה להקצנה מול ישראל ולנחישות להוציא אל הפועל פיגוע נקם שיגרום לישראל לשקול מחדש את מדיניות ההתקפות על יעדים אירניים בסוריה ויגביל את פעילותה נגד ההתבססות הצבאית בסוריה. הפעילות הצבאית הישראלית בסוריה היא גם נגד פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה, ישראל מנסה למנוע העברת ציוד טכנולוגי מאירן לידי חיזבאללה כדי שיוכל לדייק את הטילים ברשותו,
מה בדיוק עשה באזור דמשק פעיל חיזבאללה עלי כאמל מוחסן שחיזבאללה טוען כי הוא נהרג בהפצצה ישראלית?
לכן, לחיזבאללה יש אינטרס ברור לנסות ולהגביל את פעילות צה"ל בסוריה, כנראה שלעלי כאמל מוחסן היה תפקיד חשוב בכל הקשור לציוד שהגיע מאירן עבור חיזבאללה וחסן נסראללה מתעקש לנקום את מותו כדי להראות לאנשיו שהוא מגן עליהם גם בסוריה.
ישראל נמנעה מחיסול חוליית המחבלים של חיזבאללה שלשום כדי שלא להביא להסלמה גדולה ולספק לחיזבאללה סיבות נוספות לנקמה, היא מחזיקה בידיה הוכחות משכנעות לכך שהיה ניסיון פיגוע מצידו של הארגון, ישראל נמנעת מלפרסם את התיעוד שברשותה כדי שלא להביך את חיזבאללה והיא מנסה לבנות עבורו סולם כדי לרדת מן העץ, אולם המהלך הישראלי איננו בולם את חסן נסראללה שנחוש לצאת מהסבב הנוכחי כשידו על העליונה ולהשיג תמונת ניצחון, נסראלללה התחייב לפעולת נקם נוספת ולמעשה סינדל את עצמו, הדרך היחידה שנותרה לו, מבחינתו, היא לנסות שוב.
עם זאת, ההערכה בצה"ל היא שנסראללה מחפש לבצע "פיגוע מידתי" שלא יביא להסלמה גדולה, כזה שישראל תוכל להכילו ובכך הוא יסגור את החשבון מולה.
חיזבאללה שומר על עמימות מוחלטת בקשר לכוונותיו ומנהל לוחמה פסיכולוגית כדי למרוט את עצביה של ישראל, למרות האינטרס של ישראל לצאת מהסבב הנוכחי ללא הסלמה מתמשכת בגבול הצפון כדי שהיא תוכל להתרכז במטרה האסטרטגית העיקרית לבלום את ההתבססות הצבאית של אירן בסוריה, אסור לגלות חולשה מול חיזבאללה, ייתכן שנוצרה כעת ההזדמנות לשנות את כללי המשחק והמשוואה שקבע חסן נסראללה נוכח התעקשותו להוציא אל הפועל פיגוע נקם.
הכבוד והיוקרה של חיזבאללה נפגעו שלשום כשהוא נכשל בביצוע הפיגוע, רוב תושבי לבנון מאמינים לגירסא הצה"לית ולא להודעה של חיזבאללה, אולם, אין זה תפקידה של ישראל לאפשר לחסן נסראללה להחזיר לעצמו את כבודו. סביר להניח כי הפעילות הצבאית של ישראל בסוריה תביא בעתיד להרוגים נוספים של חיזבאללה, ישראל פועלת באופן כירורגי בסוריה אך האינטרס הביטחוני העליון שלה הוא לעצור את פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה ואת משלוחי הנשק האירניים לחיזבאללה דרך סוריה.
לכן צריך לראות את המתיחות הנוכחית מול חיזבאללה בהקשר הרחב יותר, הגיע הזמן לשבור את המשוואה שקבע חסן נסראללה ולשנות את כללי המשחק, כל פגיעה של חיזבאללה בחיילי צה"ל מחייבת תגובה צבאית חזקה מאוד מצידה של ישראל נגד חיזבאללה שתשנה את כללי העימות לקראת העתיד.
המלחמה נגד אירן וחיזבאללה היא ארוכה מאוד, אנו נמצאים רק באחד הפרקים של המלחמה הזו וצריך נשימה ארוכה ונחישות להמשיך במלחמה נגד הכוונה השיעית ליצור טבעת חנק על ישראל מכל החזיתות באמצעות מאות אלפי רקטות וטילים מדויקים כדי להביא להשמדתה.

תאריך:  29/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסראללה מחפש תמונת ניצחון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה הזמן לתקוף את כל לבנון!!!
אקטואלי  |  29/07/20 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
יממה לאחר סיכול חדירת מחבלי חיזבאללה בהר דוב הגיע ראש הממשלה לדיון הערכת מצב בפיקוד הצפון    "ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האירנית באזורנו ונעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו"
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מפיץ שקרים ומנהל לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל כדי לחפות על כישלון הפעולה שלו בהר דוב. ההערכה במערכת הביטחון היא כי חיזבאללה ינסה שוב לפגוע בחיילי צה"ל בצפון בימים הקרובים, לישראל אין אינטרס בהסלמה אך היא תמשיך במלחמה נגד ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון פרסמו הצהרות מאיימות כלפי חיזבאללה, לבנון וסוריה    נתניהו: חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש    גנץ: מדינת ישראל, מערכת הביטחון, וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש - קרוב ורחוק
איציק וולף
ארגון חיזבאללה פרסם הודעה הטוענת כי רק ישראל היא שירתה היום לעבר אנשיו בהר דוב    לטענת הארגון - לא היה כל עימות או ירי מצידו    נתניהו וגנץ יפרסמו הערב הודעות לתקשורת
איציק וולף
חוליה של בין שלושה לארבעה מחבלי חיזבאללה ניסתה לחצות את הגבול באזור הר דוב וזוהתה על-ידי תצפיתניות    כוח צה"ל ירה לעבר המחבלים והם נמלטו בחזרה לשטח לבנון    צה"ל הודיע לכל תושבי הצפון כי הם יכולים לצאת מבתיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il