X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גרטנר: משלוחי המחשבים האישיים ברחבי העולם צפויים לגדול ב 12% ב-2007
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

ענף המחשבים האישיים חווה בתקופה זו מיזוגים חדשים וחששות באשר לכלכלה העולמית, ובכל-זאת, משלוחי המחשבים האישיים בעולם צפויים לגדול ב-12.3% ב-2007 וב-11.0% ב-2008, כך על-פי התחזיות האחרונות של גרטנר, חברת המחקר והייעוץ המובילה בתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת.
גידול עד סוף 2007
"אנחנו צופים שבחודשים שנותרו לשנת 2007 יהיה גידול מעט חזק יותר: תנופת הגידול בתחום המחשבים הניידים תימשך ואילו צמיחתם של שווקים מתפתחים תתמוך בעלייה במכירות המחשבים האישיים השולחניים", כך לדברי ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בקבוצת שוקי פלטפורמות לקוח בגרטנר. "עם זאת, אנחנו סבורים כי תחושת חוסר הוודאות שעוררו מספר אירועים שהתרחשו לאחרונה בשווקים הפיננסיים בעולם פורסת צל של סיכון מעל התחזיות שלנו".
"בתחילת השנה הבאה צפויה לשוק האטה קלה, בהשוואה לתחזית האחרונה שלנו, זאת בתגובה טבעית לגידול שנרשם במכירות המחשבים השולחניים במחצית הראשונה של 2007", אומר שיפלר. "אולם בהמשך השנה צפוי השוק "ליישר קו" כאשר המחשבים השולחניים יחוו גידול בעקבות תחילתו של מחזור חדש של החלפת ציוד".
מחשבים ניידים - הגורם העיקרי לגידול
המחשבים הניידים ממשיכים להיות גורם הגידול העיקרי בשוק המחשבים האישיים, תודות לירידה במחירם הממוצע, לשיפור בביצועים ולהתפשטות המתמדת של הגישה האלחוטית. כל אלה משפרים את הערך שמציע המחשב הנייד בהשוואה לזה שמציע המחשב השולחני".
"לנוכח פוטנציאל הגידול הגלום בענף המחשבים הניידים בשוקי צריכה בוגרים ומתפתחים כאחד, המחשבים הניידים ממשיכים להציע ליצרניות את הזדמנויות הצמיחה הטובות ביותר, וזאת כמובן בתנאי שאלה תצאנה לשוק עם מוצרים אטרקטיביים ועם תמחור נוח, ובשווקים המתפתחים גם עם מודלים עסקיים המותאמים לתנאים המקומיים", כך אומרת מיקקו קיטגווה, אנליסטית ראשית בקבוצת שוקי מחשוב לקוח בגרטנר.
שווקים מתפתחים
השווקים המתפתחים תומכים בגידול הכולל של מכירות ה-PC, עם 70% מהגידול החל מהמחצית הראשונה של 2006 ועד למחצית הראשונה של 2007, אף כי מגזר זה היווה רק 42% מכלל המשולחים במחצית הראשונה של 2007. האנליסטים בגרטנר צופים כי הגידול הממוצע בשווקים הבוגרים יהיה 7.0% בלבד הן השנה והן בשנה הקרובה. לעומת זאת, השווקים המתפתחים צפויים לגידול ממוצע של 18.6% באותה תקופה.
"שווקים מתפתחים שונים זה מזה מבחינת תרבות, סביבה עסקית, נהלים מסחריים וכלכלה פוליטית", מסבירה קיטגווה. "הצלחה בשווקים מתפתחים דורשת תשומת לב והתאמה לנסיבות המקומיות. בהתחשב ברמות ההכנסה הממוצעות הנמוכות יחסית המאפיינות את מרבית השווקים המתפתחים, הצלחה תצריך גם התייחסות מיוחדת לאוכלוסיה של צרכנים המבקשים עלויות נמוכות".
חששות ממשבר פיננסי
חוסר השקט הרוחש כיום בשווקים הפיננסיים בעולם מעורר חששות לפיהם הכלכלה העולמית עלולה לעמוד בפני משבר פיננסי והאטה, ששיאם במיתון בארה"ב. האנליסטים של גרטנר אומרים שאירועים המתחוללים בימים אלה בשווקים הפיננסיים בעולם מחייבים אותנו להיות עם היד על הדופק בחודשים הקרובים, אך הם מוסיפים כי הסיכויים להתממשותו של תרחיש כזה נראים כרגע קלושים; נראה כי לכלכלת העולם יש היום די "יכולת ציפה" כדי להתגבר על הסערה הכלכלית הנוכחית.
"על סמך כל זה, נראה כי למערבולת הכלכלית המתרחשת היום בעולם לא תהיה השפעה מרחיקת לכת על משלוחי המחשבים האישיים בחודשים הקרובים", אומר שיפלר. "עם זאת, כיוון שהמצב עדיין בלתי יציב והנסיבות עלולות להשתנות, אנו ממליצים ליצרניות המחשבים לבחון את מידת גמישותה של שרשרת האספקה שלהן ולנקוט כל צעד אפשרי כדי למקסם את הגמישות למקרה של אי-וודאות כלכלית קיצונית יותר".

גרטנר מספקת את התובנה הטכנולוגית הנחוצה ללקוחותיה, על-מנת לקבל את ההחלטות הנכונות, מדי יום. גרטנר מייעצת ליותר מ-12,000 ארגונים, בהם מנהלי מערכות מידע ומנהלי IT בכירים בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו גם חברות טכנולוגיה וגופי השקעות.
תאריך:  14/10/2007   |   עודכן:  14/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
בעזרת ה-CastGrabber ניתן להוריד Podcasts לנגן הנייד ללא צורך בחיבור למחשב
גלית יצחק
משרד הבריאות אישר את תרופת סוטנט לטיפול בסרטן כליות גרורתי ובסרטן מתקדם של רקמות חיבור במערכת העיכול
מערכת PCאון
האתר המוזר של היום מוקדש למכוניות עם גוף הבנוי מעץ. למה? כי זה יפה ומיוחד
מערכת PCאון
דפדפן ה-Firefox של מוזילה יותאם להתקנים ניידים, ויאפשר למשתמשים לבנות אפליקציות עשירות
אלעזר לוין
תבנה 5 פרויקטים בבירה, רובם לדירות יוקרה    560 דירות למקומיים - 320 למשקיעי חוץ    מו"מ למכירת פנטהאוז בהנביאים ב-6 מיליון דולר    המחירים - 2,800 עד 7,000 דולר למ"ר בממוצע    דירה מול העיר העתיקה - 20 אלף דולר למ"ר    סוכה כמעט בכל דירה [מתחם רחביה-טלביה. צילום: הדמיית מחשב]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il