X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הזעם בשטחי הגדה גואה בעקבות כישלון הטיפול במשבר הקורונה והשחיתות והנפוטיזם במנגנוני הרש"פ. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הורה למנגנוני הביטחון לדכא בכוח את ההפגנות נגד השחיתות מחשש שהן יסחפו את הרחוב
▪  ▪  ▪
[צילום: חליל חמרה/AP]

בית משפט השלום ברמאללה שיחרר אמש ממעצר 12 פעילים של "התנועה העממית נגד השחיתות" אך הם שוחררו בערבות ויועמדו לדין, שיחרורום בא לאחר מסע לחצים של ארגוני זכויות אדם על הרש"פ ולאחר שהם פתחו בשביתת רעב במחאה על מעצרם.
גם ארגון החזית העממית נחלץ לעזרתם, הוא פירסם ב-25 ביולי הודעה המגנה את מעצרם בגדה של חברי "התנועה העממית נגד השחיתות" שנעצרו בשבוע שעבר על-ידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ והקוראת לשחררם לאלתר. הארגון גינה את הרש"פ ומנגנוני הביטחון שלה על הפרת החוק, דבר שמעיד כי מדובר בצעד של נקמה נגד צעירים שמחו על השחיתות במנגנוני הרש"פ ובכמה חברות מסחריות שמעלו בכספי ציבור וקרא להקים ועדת חקירה עצמאית בנושא.
נראה כי הרש"פ מנצלת את מצב החירום שעליו הכריזה בשטחי הגדה בגלל מגיפת הקורונה כדי להשתיק את הקולות המותחים עליה ביקורת. בשבוע שעבר עצרו מנגנוני הביטחון של הרש"פ 24 פעילים של "התנועה העממית נגד השחיתות" שתכננו לקיים במרכז העיר רמאללה הפגנה של כמה מאות מחברי התנועה נגד תופעות השחיתות והנפוטיזם במנגנוני הרש"פ תחת הכותרת "די לשחיתות!".
הם נעצרו בטענה כי הפרו את חוקי החירום וההתקהלות האסורה, לאחר חקירה שוחרר חלק מהם אך 12 מהם הובאו לבית משפט השלום ברמאללה שהאריך את מעצרם ב-15 יום. המשטרה הפלשתינית החרימה את מכשירי הטלפון הניידים שהיו ברשותם ופרצה לתוכם כדי לגלות מי מפעיל אותם.
יותר מ-100 פעילים פוליטיים ואנשי רוח פלשתינים חתמו על עצומה הדורשת לשחרר את העצורים ולשמור על חופש הביטוי בתחומי הרש"פ. מנגנוני הביטחון של הרש"פ עדיין מחפשים את אחד הפעילים בשם ניזאר בנאת, הם פשטו על ביתו בעיר חברון אך הוא מסרב להסגיר את עצמו לידיהם. פעילי "התנועה העממית נגד השחיתות" הם אותם הפעילים שהניעו את גל ההפגנות בשטחי הגדה לפני שנתיים נגד חוק הביטוח הלאומי שרצתה לחוקק הרש"פ שמאפשר לה לנכות כספים ממשכורות העובדים ולשמור אותם בקרן מיוחדת. כבר אז הם הביעו חשש שבכירי הרש"פ ימעלו בכספים ובכך תיפגע הפנסיה של העובדים במגזר הציבורי.
סוהייב זאהדה, חבר התנועה שנעצר בשבוע שעבר ושוחרר, פירסם ב-25 ביולי סרטון וידאו שבו סיפר כי נציגות של חברי התנועה נגד השחיתות נפגשה עם ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה, מייד לאחר שמונה לתפקידו, והסבירה לו את מצב השחיתות במנגנוני הרש"פ ודרשו ממנו למגר את התופעה. בפגישה ביקשו נציגי התנועה מא-שתייה לנהל עימם דיאלוג על דרישותיהם ולהימנע ממעצרים, אולם התברר כי ראש הממשלה א-שתייה הוא זה שחתם על צווי המעצר בשבוע שעבר בתוקף העובדה שהוא משמש גם בתפקיד שר הפנים.
עוד סיפר סוהייב זאהדה כי שוטרים ממנגנון הביטחון המסכל עצרו אותו ואת בנו הקטן בן ה-3 במרכז העיר חברון והיכו אותו בפני בנו. לפנ שבועיים נעצר עו"ד פאיז סוויטי בחברון לאחר שחשף בדף הפייסבוק שלו כמה מעשי שחיתות של הרש"פ, בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים נשרפה מכוניתה של העיתונאית והסופרת נאדיה חרחש, היא סיפרה כי האירוע קרה לאחר שמתחה, בכמה מאמרים שפירסמה, ביקורת על התנהלותה של הרש"פ, משטרת ירושלים פתחה בחקירה וההערכה היא כי פעילים של פתח הם ששרפו את מכוניתה בהתאם להוראות שהגיעו מרמאללה.
על-פי גורמים בפתח, הזעם בשטחי הרש"פ כלפי הנהגת הרש"פ גואה על-רקע הטיפול הכושל במשבר הקורונה, המצב הכלכלי הקשה ותופעות השחיתות והנפוטיזם במנגנוני הרש"פ. ברש"פ רואים את ההפגנות בישראל וחוששים כי התושבים בשטחי הגדה יאמצו את אותה השיטה וכי "התנועה העממית למאבק בשחיתות" תצליח לסחוף אלפים להפגנות בשטחי הגדה, לכן, מיהרו מנגנוני הביטחון של הרש"פ, בהוראתו של מחמוד עבאס, לעצור את מנהיגי התנועה לפני שהם יצליחו לארגן את ההפגנות.
ההוראות של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס למנגנוני הביטחון שלו הן ברורות וחד-משמעיות, לדכא בכוח כל גילוי אופוזיציה פוליטית, מחמוד עבאס חושש שתנועת חמאס תרכוב על כל פעילות מחאה נגד הרש"פ בתחומי הגדה כדי לערער את יציבותה.
אולם השטח רותח, התושבים בגדה קצו בשחיתות של הרש"פ, סביר להניח שככל שיתדרדר המצב הכלכלי בתחומי הרש"פ בגלל מגיפת הקורונה, כך תתגבר המחאה נגד הרש"פ. הנהגת הרש"פ יושבת על חבית אבקה שריפה,יש לה מנגנוני ביטחון חזקים שיכולים לדכא את ההמונים,גם בעזרתה של ישראל, אולם השטח תוסס, בסוף השבוע שעבר היו עימותים מזויינים בין חמושים של תנועת פתח במחנה הפליטים בלאטה לבין מנגנוני הביטחון של הרש"פ על-רקע מאבקי שליטה שבמהלכם נהרג עימאד א-דין דוויכאת מזכ"ל פתח במחנה.
האירועים עלולים לצאת מכלל שליטתה של הרש"פ אך זה לא ישנה את השחיתות במנגנוניה, מדובר בעניין מובנה שיו"ר הרש"פ עוסק בו אישית ונותן גיבוי לכל מעשי השחיתות של מקורביו כדי שגם הם יגוננו על מעשי השחיתות שלו.

תאריך:  30/07/2020   |   עודכן:  30/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
שנה להחלטת הקבינט בעניין שטחי C - מה נעשה בפועל? האוזר: נדמה שמדינת ישראל שכחה מושכלות יסוד אפילו של האבות המייסדים של הסכמי אוסלו    קרעי: לקראת החלת הריבונות, צריך גוף ממשלתי ייעודי לנושא הריסת הבנייה שלא כחוק    כהנא: להקים רשות לשימור שטחי c עם תקציבים, סמכויות וחובת דיווח
דוד בדין
בכל בית ספר, כולל בבתי הספר המנוהלים ע"י אונרא, חמאס ממנה נציג העומד בראש שלוחת "הגוש האיסלאמי", והוא משמש גורם מקשר לתנועה ואחראי על גיוס התלמידים ל"גוש האיסלאמי" וארגון הפעילות בבית הספר ולאחר שעות הלימודים
עמנואל בן-סבו
מופעי האימים בטלוויזיה של מפגינים אנרכיסטים הסוחבים מטעני נפץ, לצד ניבולי פה, הסתה פושעת נגד ההנהגה הישראלית, הם לא דמוקרטיה, הם לא זכות הביטוי, הם לא חופש, זהו כולא ברקים של אנרכיה מתפשטת, רעשנית, קולנית, המתקיימת בזכותה של התקשורת ופרשניה
איתן קלינסקי
בימים אלו, שלמרבה הצער, בית משפט עליון נתן יד לגירוש קהילת רועים ערביים במורדות הרי חברון ובבקעת הירדן, חסרה העוצמה השירית של אבות ישורון    חסר הקול שהעז והצליח לגעת בעצבים הרגישים של הקונפליקט היהודי-ערבי
עמוס גלבוע
אם יש תמיכה אמריקנית, צריך ראש הממשלה לאזור אומץ ולספח רק אותה    יש הרבה תירוצים למה לא לעשות זאת, אך אלו תירוצי סרק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il