X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חז"ל מתארים בגמרא במסכת מועד קטן דף כ"ו את הדיאלוג שהתנהל בין ברכיהו בן נריה למלך יהויקים ושריו - שיח עקר שמביע את תגובתו הצינית של המלך יהויקים לאירועי החורבן והגלות באומרו: "אני המלך"
▪  ▪  ▪
ארמון החורף

ביום המיוחד הזה יום תשעה באב חשבתי לנכון לחזור להיסטוריה של עם ישראל בתקופת בית ראשון וחורבן בית המקדש. לראות האם למדנו משהו מההיסטוריה, שהרי מוזהרים אנו כי לפרקים "ההיסטוריה חוזרת על עצמה". כמה מפתיע להיווכח שאשר אירע אז עם העם תחת המלך יהויקים חוזר היום ומאיים על ישראל תחת שלטונו של "המלך" נתניהו. עומד אז הנביא ירמיהו בפני יהויקים ומזהירו שמעשיו ודרכיו יביאו אסון וחורבן על העם, על ירושלים וגם לחורבן בית המקדש.
ירמיהו פרק כ"ו: "וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם, כֹּה אָמַר יְהוָה: אִם-לֹא תִשְׁמְעוּ, אֵלַי, לָלֶכֶת בְּתוֹרָתִי, אֲשֶׁר נָתַתִּי לִפְנֵיכֶם. ו וְנָתַתִּי אֶת-הַבַּיִת הַזֶּה, כְּשִׁלֹה (שכבר חרבה); וְאֶת-הָעִיר הזאתה (הַזֹּאת) אֶתֵּן לִקְלָלָה, לְכֹל גּוֹיֵ הָאָרֶץ. ז וַיִּשְׁמְעוּ הַכֹּהֲנִים וְהַנְּבִאִים, וְכָל-הָעָם, אֶת-יִרְמְיָהוּ, מְדַבֵּר אֶת-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה בְּבֵית יְהוָה וַיִּתְפְּשׂוּ אֹתוֹ הַכֹּהֲנִים וְהַנְּבִיאִים, וְכָל-הָעָם לֵאמֹר--מוֹת תָּמוּת. ט מַדּוּעַ נִבֵּיתָ בְשֵׁם-יְהוָה לֵאמֹר, כְּשִׁלוֹ יִהְיֶה הַבַּיִת הַזֶּה, וְהָעִיר הַזֹּאת תֶּחֱרַב, מֵאֵין יוֹשֵׁב וַיֹּאמְרוּ הַכֹּהֲנִים וְהַנְּבִאִים, אֶל-הַשָּׂרִים, וְאֶל-כָּל-הָעָם, לֵאמֹר: מִשְׁפַּט-מָוֶת, לָאִישׁ הַזֶּה, כִּי נִבָּא אֶל-הָעִיר הַזֹּאת, כַּאֲשֶׁר שְׁמַעְתֶּם בְּאָזְנֵיכֶם יב וַיֹּאמֶר יִרְמְיָהוּ אֶל-כָּל-הַשָּׂרִים, וְאֶל-כָּל-הָעָם לֵאמֹר: יְהוָה שְׁלָחַנִי, לְהִנָּבֵא". (מה אתם רוצים ממני אני רק השליח למה אתם מבקשים להרגני?).
המלך יהויקים שמע, ויוצא לנפוש בארמון החורף (באזור ברמת רחל של היום - "קיסריה"), ברכיהו בן נריה התייצב בפניו ובפני ושריו בארמון כדי להוכיחם ולהקריא בפניהם את מגילת איכה של ירמיהו אודות חורבן ירושלים, חורבן בית המקדש וגלות העם.
תלמוד בבלי מסכת מועד קטן דף כ"ו
חז"ל מתארים בגמרא במסכת מועד קטן דף כ"ו את הדיאלוג שהתנהל בין ברכיהו בן נריה למלך יהויקים ושריו - שיח עקר שמביע את תגובתו הצינית של המלך יהויקים לאירועי החורבן והגלות באומרו: "אני המלך". לא משנה ולא מעניין מה יקרה לעם, או לירושלים, לכל ערי ישראל ואף לבית המקדש העיקר: "אני המלך": ציטוט ממסכת מועד קטן דף כ"ו:
"אמרו ליה ליהויקים כתב ירמיה ספר קינות אמר להו מה כתיב ביה, איכה ישבה בדד אמר להו אנא מלכא א"ל בכה תבכה בלילה אנא מלכא גלתה יהודה מעוני אנא מלכא דרכי ציון אבלות אנא מלכא היו צריה לראש אמר להו מאן אמרה"?
כמה מדאיג ומצמרר לראות את ההיסטוריה מאיימת לחזור, להכות ולפגוע בנו, מאותן סיבות של אז - הנהגה אטומה ומנותקת מהעם שלא ערה למציאות. ראש ממשלה שחושב רק כיצד יבטיח את המשך אחיזתו בכיסא בהכריזו מעל כל במה "אני ואני המלך", ראש ממשלה שכופה מרותו על משרתיו/עבדיו שיכורי השררה. מאמץ בלתי פוסק של נבחרי שליחיו ("הרביעיה") לזעוק חמס, להשתיק את התקשורת ולהרוג את "השליחים".
ממשיכים לסמא את עינו של העם (לפחות מחציתו) לראות מציאות מדומה, כאילו שאין מחר, אין אמת ואין חשבון.

תאריך:  02/08/2020   |   עודכן:  02/08/2020
+"מבני ציבור - לתפילות הימים הנוראים"
16:55 02/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מבקש מהפרופסור רוני גמזו לקדם הוראת שעה שתחייב את הרשויות המקומיות להעמיד את המתנסים ויתר מבני הציבור שברשותן לצורך קיום התפילות, כדי לאפשר קיום של מניינים קטנים בהתאם להנחיות

מנייני חצרות. פחות אפשריים לתפילה ממושכת [צילום: עודד בלילטי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהויקים מלך יהודה ונתניהו ראש ממשלת ישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בעיה קטנה בתזה
באום  |  2/08/20 10:17
 
- בעיה בהבנת הנקרא
רבקה שפק ליסק  |  2/08/20 14:21
 
- דמיון
באום  |  2/08/20 19:04
 
- תגובתי כוונה לבאום
רבקה שפק ליסק  |  3/08/20 07:59
 
- לרבקה
באום  |  3/08/20 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מנחם רהט
100 שנה להגעת הנציב הראשון ליהודה, סיר הרברט סמואל, ולתפילתו הנרגשת בבית כנסת החורבה: "רחם על ציון"
איתן קלינסקי
למרבה הכאב, באלו הימים, ערב ט' באב, אנחנו עדים להתחלה של גילויי שנאת חינם עם עוצמות של אלימות מילולית ופיזית
עמוס גלבוע
שנאת חינם אינה שנאה מיותרת    זאת שנאה המאמינה בצדקת דרכה האלוהית ואין לה אוזן לשמוע דעות של נושאי שנאתה    לכן, אין אפשרות לדיאלוג עם בעליה, אלא לריב    יהודי נלחם ביהודי ובאותה שעה נלחם גם ברומאי. היש תרופה לכך?
איציק וולף
לפוליטיקאים נוח מאוד שתדברו בתשעה באב על שנאת חינם ואהבת חינם    זה מאפשר להם כמה רגעים של שקט בלי ביקורת נוקבת, אבל גם הנביאים וגם חז"ל לימדו אותנו שהתפוררות החברה מתאפשרת כשהמנהיגים מאבדים את כישורי ההנהגה שלהם ומקבלים החלטות לפי שיקולי 'מה יגידו'
רפי לאופרט
ימי זיכרון-ציוּן ממלכתיים הם נכס לאומי ולא זכות אזרחית פרטית, ומכאן צריך לגזור את ציביונם ולהגדיר את אופן ציונם הציבורי לאורך זמן. טישטוש הגורמים, הסיבות והתכלית של יום זיכרון ממלכתי, פוגע בערכו וחשיבותו הלאומיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il