X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נראה שאין גבול לשנאה ולהסתה כלפי ראש הממשלה, שנבחר שוב ושוב בבחירות דמוקרטיות השנאה וההסתה מופצות על-ידי דמוקרטורים בעיני עצמם, ועל-ידי מי שאינם מקבלים את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות
▪  ▪  ▪
נתניהו. מותקף כבר 25 שנה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
סכנה לדמוקרטיה
לא נתניהו הוא סכנה לדמוקרטיה, אלא מי שאינם מקבלים את דין הבוחר ורוצים להפילו שלא באמצעות בחירות דמוקרטיות, אלא באמצעות הרחוב. השנאה וההסתה אינן ביקורת לגיטימית, אינן סאטירה, ואינן ביקורת ראויה במשטר דמוקרטי. הדוגמאות הללו ורבות אחרות, המושמעות מפי "נאורים" בעיני עצמם, גובלות בהתרת-דם! והיועץ המשפטי לממשלה - שותק!

בראיון שנתן לאחרונה הפרופסור יורם יובל הוא הציג את השאלה העיקרית שלדעתו ניצבת בפנינו: האם אנו רוצים ראש ממשלה, או ראיס? תשובתו היא: לא רוצים ראיס. זו גם תשובתי: לא רוצה ראיס. מבחינה לשונית, ראיס = ראש, ובערבית, הכוונה לנשיא. אבל, יובל לא התכוון לומר שהוא לא רוצה ראיס, אלא שהוא לא רוצה רודן, דיקטטור, ובמלים אחרות: המסר של יובל הוא שראש הממשלה מתנהג כדיקטטור.
יובל הישווה את ראש הממשלה לארדואן (ולראיסים אחרים באזור). כך גם תעמולת הבחירות של כחול-לבן השוותה את ראש הממשלה לרודן, לארדואן, שהוא כיום מנהיג מדינה שהיא אויבת לישראל. היה גם מי שהשווה את ראש הממשלה לרודן הרומני צ'אושסקו, ואנו יודעים כיצד הסתיימו חייו. רבים בשמאל נוהגים להזכיר בקשר לנתניהו את "המרפסת בכיכר ציון" בניסיון לקשור אותו לרודן מוסוליני, ואנו יודעים כיצד הסתיימו חייו. הצלם אלכס ליבק מנסה ליצור קישור בין נתניהו לבין הצורר היטלר! וראינו גם השוואה בין נתניהו לבין נגיף הקורונה, שאותו אנחנו מצווים להרוג.
כל הדוגמאות הללו אינן ביקורת לגיטימית, אינן סאטירה, ואינן ביקורת ראויה במשטר דמוקרטי. הדוגמאות הללו ורבות אחרות, המושמעות מפי "נאורים" בעיני עצמם, הן ביטויים של שנאה, הסתה והתרת-דם. כן, התרת-דם! והיועץ המשפטי לממשלה - שותק!
נראה שאין גבול לשנאה ולהסתה כלפי ראש הממשלה, שנבחר שוב ושוב בבחירות דמוקרטיות. השנאה וההסתה מופצות על-ידי דמוקרטורים בעיני עצמם, ועל-ידי מי שאינם מקבלים את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות. לא נתניהו הוא סכנה לדמוקרטיה, אלא מי שאינם מקבלים את דין הבוחר ורוצים להפילו שלא באמצעות בחירות דמוקרטיות, אלא באמצעות הרחוב.
השנאה וההסתה התחילו כאשר נתניהו גבר בדוחק על שמעון פרס בבחירות 1996, כאשר פרס הקדים את הבחירות במטרה לגרוף רווח אלקטורלי מרצח רבין, ולמזלנו נכשל בכך. השנאה וההסתה מופצות על-ידי שונאי נתניהו, אשר שונאים אותו כבר רבע מאה, לפני וללא קשר לחקירות ולכתבי האישום נגדו. כלומר, לא מדובר על מלחמה בשחיתות או על שמירת שלטון החוק והגנה על מערכת המשפט.
שונאי נתניהו מתעלמים מהשיסוי שהיינו עדים לו בזמן כהונתו השנייה של יצחק רבין כראש הממשלה. כאשר ראש הממשלה פעל לייבוש יישובים, כאשר הוא קרא לאזרחים בכינוי "פרופלורים" וכאשר הוא טען שהם "אינם מזיזים לו", זה שיסוי. על הרבה פחות מכך נתניהו מותקף כבר 25 שנים כאילו הוא משסה ומשסע.
היו לנתניהו הרבה מאוד יועצים טובים, וחבל שהוא החליף אותם בלא מעט יועצים גרועים, לרבות יוצא חלציו. יש לנתניהו הרבה מאוד חסרונות והרבה מאוד שגיאות, אבל כל אלה אינם מצדיקים שנאה, הסתה והתרת-דם. כן, התרת-דם! ויש לציין שההישגים הרבים שלו עדיין נותנים לו עדיפות ניכרת על פני כל מועמד אחר להנהגה.
כמו יורם יובל, גם אני אינני רוצה ראיס, אבל נתניהו איננו ראיס, והוא אף יותר דמוקרט מן "האמן" איתי זלאיט שמתקין לו גרדום וחבל תלייה, או עורך לו את שולחן הסעודה האחרונה בכיכר העיר, תחת אפו ומשרדו של ראש עיריית תל אביב-יפו, ובעידודה של תקשורת מגמתית, הרואה בכך "מיצג אמנותי" ומתעלמת מכך שמדובר בשנאה, בהסתה ובהתרת דם!
צר לי שפרופסור יורם יובל הידרדר לחבורתם של דמוקרטורים מסוגם של "היוצר" אסף אמדורסקי, המאיים לעלות על בית ראש הממשלה עם לפידים, או של "איש הרוח" אפרים שמיר שקרא "לחסל/לגרש את הפסיכופת, את אשתו הזונה המופרעת, ואת הבן זונה הפרזיט הדוחה", ומרעיהם. טוב היה עושה יובל אם היה מבדל את עצמו ממי שדוגלים בחופש השיסוי וההסתה ותופשים טרמפ על מי שבאמת נפגעו מן הקורונה, אבל לא מנתניהו.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  09/08/2020   |   עודכן:  09/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנאה, הסתה והתרת-דם
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
בינתיים כל הרוצחים הם שלכם
הירונימוס  |  9/08/20 15:51
 
- בינתיים, כל תומכי BSD הם שלכם ל"ת
נוסטרדמוס  |  12/08/20 11:05
 
- לטמבלון
מגיב ותיק  |  12/08/20 12:16
 
- בריימן, איש ימין, רצח את ישו ל"ת
יהודי מפוכח  |  14/08/20 19:41
2
כל מרואין, נבחר בהתאם לעמדותיו
וינטר הניה  |  9/08/20 18:07
3
אכן התרת דם. זו בפירוש התרת
מנחם עמיר  |  11/08/20 20:03
4
על רוצחים ומרגלים
מנדוזה  |  12/08/20 11:08
 
- מי שחיסל את המורדים באלטלנה
הירונימוס  |  12/08/20 14:54
5
תותחים קדושים
מנדוזה  |  12/08/20 20:56
6
המאבק הוא על המדינה היהודית
פרופ' אלישע האס  |  20/08/20 23:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גביש
כל כלכלן מתחיל יודע שצריך להעביר כעת תקציב דו-שנתי - בדיוק כפי שהתחייב נתניהו    אבל נתניהו יודע, שתקציב כזה יחשוף את מה שהוא מנסה להסתיר, במיוחד אם בכוונתו ללכת לבחירות: שבשנה הבאה יהיה צורך להטיל גזירות    תקציב חד-שנתי יהיה המשך שלטון יחיד במסווה של דמוקרטיה
אליהו קאופמן
דבריו של ח"כ לשעבר - משה זלמן פייגלין, על הפיצוץ בבירות, מביאים לנו תמונה של אדם שהיהדות והכיפה שמעל ראשו נוגעים לו באמת רק כשאפשר דרכם למצוא פורקן לאומני וגזעני אנטי ערבי אבל כשמדובר במלחמת תורה לשמה הוא מעדיף לחבור לאנשי השמאל ההזויים ביותר
אברהם בנמלך
גמזו עושה רושם טוב    נכון אבל הקבינט כועס בגלל תוכנית פעולה    הוא הכין    זאת הבעיה    אני לא מבין    המל"ל הציע תוכנית אחרת...
עו"ד אברהם הללי
משה שם את הדגש אל אחדות ישראל, כי באחדותו ירוה לו ויוכל לעמוד מול כל צרה וצוקה    האמור בפרשת השבוע נשמע אקטואלי אל מול המתרחש בימינו בארץ ובעולם
רפי לאופרט
משבר הקורונה איננו האיום החמור ביותר על מדינת ישראל    איום חמור יותר הוא "מגדל בבל" ההולך ונבנה בתוכנו וסביבנו    אובדן עולם המושגים והערכים היהודי והאנושי - על-ידי כירסום אובססיבי של המכנה המשותף הלאומי והמוסרי, שבלעדיו אין משפט קיום לשפה משותפת - הופך את המפעל הציוני לאות מתה והמגדל שאנו בונים קורס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il