X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חקלאים בדרום לבנון אינם יכולים לעבד את אדמותיהם בגלל תוקפנותו של נסראללה נגד ישראל, תוקפנות שהפכה את אדמת דרום לבנון לזירת מלחמה שלא ניתנה לעיבוד, זירה רוויה מוקשים וגדרות תיל
▪  ▪  ▪
נלגדל מלפפונים על הגגותסרללה.

"תופעת הדת בין התיאולוגיה ומדעי ההשוואה בין הדתות", זהו שם ספרו של חוקר הדתות הסעודי חמאדי אלמסעודי. להלן תמצית דבריו: האטימות והסגירות בתוך דת אחת מובילות לצרות אופק, לגזענות, לעיוורון ולעויינות לזולת. על המוסלמים בכלל והערבים בפרט, להיפתח כלפי הדתות המונוטאיסטיות כמו היהדות והנצרות, כי זה מוביל להתרחבות הדעת, לסלחנות ולקבלת האחר. יש לקבל את המשותף בין הדתות, את המכנים הזהים. מכנים וערכים שמופיעים בדתות שונות, הם גורם מקרב.
האמת הדתית אינה מונופול של דת מסוימת. הסלחנות היא הדרך היחידה לעתיד טוב יותר. יש לחדול מלטעון כי אנו האומה הטובה ביותר בקרב האנושות ואנו העם הנבחר. די לטעון שנביאנו הוא המועדף וכי ספרנו הוא הקריטריון להערכת ספרי הדת האחרים, כי זהו הגורם לשפיכות הדמים ולכריתת הראשים בעולם הערבי והאיסלאמי.
מה מחפש ארדואן באיה סופיה?
החלטת נשיא טורקיה להפוך את איה סופיה באיסטנבול ממוזאון למסגד מעוררת גל של גינויים לא רק בקרב הנוצרים, אלא גם בעולם המוסלמי. כזכור, כמאל אתאתורכּ הכריז בשנת 1934 על הפיכת איה סופיה ממסגד למוזאון, וכך הפך איה סופיה למוקד תיירות בינלאומי. איה סופיה נבנתה במאה השישית ככנסיה ביזנטית ושמה "כנסיית החוכמה הקדושה" והפכה לאחד הבניינים המפורסמים בעולם. עם הכיבוש האסלמי לטורקיה בשנת 1453, הפכה איה סופיה למסגד ועל קירותיו התנוססו שמות החליפים.
החלטת נשיא טורקיה ארדואן להפוך את איה סופיה למסגד עוררה גל מחאות לא רק בעולם הנוצרי, אלא גם מוסלמים במדינות המתונות גינו את ההחלטה, ומבין המגנים אנשי דת במצרים וסופרים מוסלמים כתבו על כך. להלן דוגמה מיני רבות:
יוסף אלדיני, סופר סעודי בעיתון אלערב, 16.7.202
"הפיכת המוזאון שנוסד ככנסיה למסגד אינה מתיישבת עם דת האיסלאם שהיא דת של סלחנות ודו-קיום בין הדתות המונוטאיסטיות. בעת הפצת האיסלאם במאה השביעית, ראשי האיסלאם לא פגעו בדתות האחרות והשאירו את אתריהם ומקומות התפילה שלהם ללא פגיעה, ובעת הכיבוש האיסלאמי במצרים, האתרים של הפרעונים נשמרו היטב.
צעדו של ארדואן מעיד על כשלונו בתחומי הכלכלה והניהול והוא סבור כי הפיכת איה סופיה למסגד תשפר את מצבו". בערוץ טלוויזיה טורקי נשאל תומך בארדואן: האם אחרי הפיכת איה סופיה למסגד, יכריז ארדואן על חליפות אסלמית? השיב: "כן, ולמה לא? איה סופיה הוא המקום המתאים למשכן החליפות".
מדוע מתאבדים?
השלטונות ברצועת עזה נמנעים מפרסום נתונים כלשהם על ההתאבדויות, אבל המצוקה צועקת. לפי סקר שנערך לפני כשנה, מעל למחצית הצעירים רוצים לנטוש את הרצועה ובמיוחד אלפי האקדמאים שאינם מוצאים מקורות פרנסה, כי עזה היא השטח הצפוף ביותר עלי אדמות: 340 ק"מ מרובע עם 2 מיליון תושבים. ידוע כי רמת הלימודים ברצועה ובקרב הפלשתינים בכלל גבוהה בגלל שתי סיבות:
- ריבוי המוסדות האקדמיים שמעניקים לפלשתינים אפשרות לימוד.
- תקציב השיכון לפליטים של האו"מ מועבר לתקציב החינוך וזאת כדי להנציח את בעיית הפליטים על-ידי השארת הפליטים במחנות.
שנה נסיונות התאבדות מתים
2015 - 553 - 11
2016 - 626 - 16
2017 - 566 - 23
2018 - 504 - 20
2019 - 133 - 22
תעלה כדי שתרד
הגעתו לישראל דרך הים של עומר אבו עגוב, ממלא תפקיד בכיר בארגון עז אלדין אל-קסאם - חמאס, מכה גלים בעולם הערבי בכלל ובקרב הפלשתינים בפרט. איימן אלרקב, מרצה במדעי המדינה באוניברסיטת אלקודס אומר: "הריגול של פלשתינים לטובת ישראל, קיים זה זמן רב. ישנם פלשתינים סלפים שמתגייסים לריגול למען ישראל בגלל אמונתם שזה יסייע לחיסולה של ישראל. איך זה? הם מסייעים לישראל להתחזק ולהתעצם ולשלוט כדי שתתחיל לרדת, להיחלש ולהתחסל. בכך הם משרתים את דת האיסלאם ועוסקים בריגול מתוך אמונה ושכנוע שחיזוקה של ישראל יביא להצטמקותה וחיסולה.
הישועה בגידול מלפפונים
מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, מייעץ עצות ללבנונים כיצד להתגבר על מצבם הכלכלי החמור ולהתגבר על המצור כביכול שארה"ב מטילה עליהם. באחד מנאומיו האחרונים הוא הינחה את הלבנונים לגדל מלפפונים ועגבניות על הגגות והמרפסות בבתיהם ובכך ישתפר מצבם הכלכלי. עיתונאים וסופרים לבנוניים וערבים בכלל עטו עליו במאמרים עוקצניים ששמו אותו ללעז ולקלס.
עורך עיתון אלסיסה הכוייתי, אחמד ג'אר אללה, כותב במאמר מערכת, 9.7.2020: "חקלאים בדרום לבנון אינם יכולים לעבד את אדמותיהם בגלל תוקפנותו של נסראללה נגד ישראל, תוקפנות שהפכה את אדמת דרום לבנון לזירת מלחמה שלא ניתנה לעיבוד, זירה רוויה מוקשים וגדרות תיל. נסראללה הפך את הבקעה הלבנונית לשדות לגידול סמים לאחר שהייתה מקור ראשי לגידולים חקלאיים שהספיקו ללבנון וגם לייצוא.
הוא מייעץ לעם הלבנוני לחפש את הישועה במשטר האירני המושחת, הטרוריסט והמרעיב את עמו. קרוב היום שהמרושע ורב הטבחים הזה יגרר ברחובות ביירות". ברשתות החברתיות ציינו הלבנונים, כי בנאומו האחרון חזר נסראללה 13 פעמים על הקריסה הכלכלית בלבנון. לעומת זאת, בנאומיו הקודמים חזר בממוצע כעשרים פעם על ההתרברבות בנצחון ההתנגדות ובתגובה על קריאתו לגדל מלפפונים ועגבניות על הגגות והמרפסות נאמר: "לא זורעים, אלא קוצרים את פשעיו של חיזבאללה".

תאריך:  12/08/2020   |   עודכן:  12/08/2020
+ארוכה הדרך לשיקום ביירות
08:37 12/08/20  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הפיצוץ בנמל ביירות החריף את המשבר הכלכלי והפוליטי בלבנון,לבנון ניצבת בפני קשיים גדולים בקבלת הסיוע הכספי הבינלאומי ושיקום ביירות יארך זמן רב. הקהילה הבינלאומית איננה בוטחת במערכת הפוליטית המושחתת בלבנון, היא תתנה את העברת הסיוע הכספי ברפורמות מקיפות ויתכן שגם בהתפרקות חיזבאללה מנשקו

האסון בבירות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על המוסלמים להיפתח כלפי היהדות והנצרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
הפיצוץ בנמל ביירות החריף את המשבר הכלכלי והפוליטי בלבנון,לבנון ניצבת בפני קשיים גדולים בקבלת הסיוע הכספי הבינלאומי ושיקום ביירות יארך זמן רב. הקהילה הבינלאומית איננה בוטחת במערכת הפוליטית המושחתת בלבנון, היא תתנה את העברת הסיוע הכספי ברפורמות מקיפות ויתכן שגם בהתפרקות חיזבאללה מנשקו
יוני בן-מנחם
ערוץ "פוקס ניוז" האמריקני חשף כי קטר העבירה בחשאי ציוד צבאי וכספים לארגון חיזבאללה. קטר ממשיכה לשחק משחק כפול ולממן ארגוני טרור כמו חיזבאללה, חמאס והמורדים החות'ים בתימן, הגיעה העת שארה"ב וישראל יעמידו אותה במקומה
איתמר לוין
המשבר מחייב את יורש העצר הסעודי לוותר על המלחמה בתימן ועל עיר העתיד שתכנן - אך לא בטוח שיש לו שיקול הדעת הדרוש לשם כך
יוני בן-מנחם
האסון הנורא בביירות והמחאה העממית עשויים להביא להפלת ממשלת לבנון המושחתת ולהקדמת הבחירות לפרלמנט. אולם, לא צפוי שינוי מהותי במצב הפוליטי והמשבר רק יחריף, אירן וחיזבאללה ימשיכו לשלוט בלבנון באמצעות הכוח הצבאי ובני הברית הפוליטיים
עמנואל בן-סבו
יש לנו שכנים לא מי יודע מה, שכנים שמנכיחים את עצמם במגוון דרכים יצירתיות, אוטובוסים מתפוצצים, מסעדות מתרוממות באוויר, 'משחקי' קליעה למטרה, מצפון ומדרום, משחקי השחל סכין ללב, וידה אבן לגולגולת
רשימות נוספות
שגרירות ארה"ב: להיזהר מגזים רעילים  /  איציק וולף
ישראל מציעה סיוע הומניטרי ללבנון  /  עידן יוסף
מספר הנפגעים בלבנון חצה את האלפיים  /  עידן יוסף
לבנון בפרשת דרכים  /  יוני בן-מנחם
מסיכה בחוף שארם א-שייח  /  יורם שוייצר, אופיר וינטר, תומר פדלון
מי יעצב את ההרתעה בלבנון  /  אורנה מזרחי, יורם שוייצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il