X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
"הוא ירד מהקומה השנייה", סיפר המפגין, "ואמר שאסגור את החימום כי חבל על הכסף" (של המדינה) אבל מי זה? שאלתי בסקרנות "אה", אמר, "זה היה מנחם בגין"
▪  ▪  ▪
בגין. חסך בכספי המדינה [צילום: הרמן חנניה/לע"מ]

רעייתי דנה ואני, וחברתנו דליה נאמן, נסענו הערב להפגנה מול ביתו של בנימין נתניהו בבלפור, ירושלים. הקדמנו והמתננו, ובעודנו מניפים את דגל הכחול-לבן ניגש אלינו אדם שהזדהה (והבטחתי לא לחשפו) והזכיר את הבזבזנות של ביבי. הוא עבד בתפקיד שחייב אותו להימצא במשך כמה וכמה שנים בבית ראש הממשלה. עתה, אמר בעצב שקשה לו, "לחשוב שפעם ראש הממשלה אמר לי לסגור את החימום כי חבל על הכסף". איזה חימום? שאלתי. איזה כסף?
"הוא ירד מהקומה השנייה", סיפר המפגין, "ואמר שאסגור את החימום כי חבל על הכסף" (של המדינה). אבל מי זה? שאלתי בסקרנות. "אה", אמר, "זה היה מנחם בגין". אכן, אמרתי לו, עליזה ומנחם בגין היו רגילים לדירה צפופה בתל אביב עד שהוא נבחר לראשות הממשלה. "הם גרו ברחוב רוזנבאום 1", גילה האיש בקיאות, "והדירה בכלל לא הייתה שלהם אלא בדמי מפתח".
התגעגענו בעצב. הצגתי בפניו את חברתנו דליה. היא אלמנתו של עורך הדין אייבי נאמן, שהלך לעולמו לפני שנתיים וביקש לחרוט על מצבתו כי היה איש אצ"ל. אייבי נאמן, אמרתי לו, נכח בדירה בתל אביב. היו שם תומכי בגין כסגנו באצ"ל יעקב מרידור וחתנו יוסף קרמרמן. אז מה? תהה המפגין שביקש להיות אלמוני.
נאמן סיפר כי בגין הגיע עם נהגו יוסק'ה לשמוע מה בפיהם. מרידור וקרמרמן ידעו שבגין מתעקש להישאר בדירה הצנועה ברוזנבאום 1 בה עשה במסתרים כבר בהיותו מפקד האצ"ל. מנחם, אמר לו מרידור, איני נותן לך שום מתנה. קח את הדירה החדשה הזאת ותגור בה עם אלה (עליזה) ולאחר 120 היא תחזור אליי. לא קיבלת ממני דבר. ומה הייתה תגובתו של בגין? שאל המפגין. הוא אמר לנהג "יוסק'ה בוא, נוסעים".
ואז האלמוני המוכר לי ואני הצבענו לעבר מי שמתגורר עתה בבית ראש הממשלה בבלפור עם חמגשיות ושמפניה וסיגרים בכמויות מסחריות, ועוד היד נטויה בתיקי 2000 ו-4000, ופרשיית הצוללות שטרם פוענחה.
הייתה הלילה הפגנה מרהיבה. משה (בוגי) יעלון בא כדרכו מדי שבוע והתקבל באהדה. במרחק-מה משם פגשתי בקרדיולוג המטפל בלבי זה עשור שנים הפרופסור סמי ויסקין מ"איכילוב" ועימו עמיתו ד"ר סקולר. הם עסקו במתיחת שלט רחב ממדים "נלחמים בקורונה, נלחמים בשחיתות". מעורר גאווה. רופאים שאינם מסתגרים במגדל השן אלא אכפת להם.
במקום היו כ-15,000 מפגינים. זו השתתפות גבוהה בהתחשב בכך שביבי ייצר בין חמישי לששי את הסיפור על מרקם הקשרים הדיפלומטיים עם איחוד האמירויות. הקדמנו להגיע. יצאנו לאחר 21:00. חלפה עוד שעה וראינו בטלוויזיה כי המשטרה שוב עוצרת את המפגינים הפעילים. עולם כמנהגו נוהג.
אך הקשיים שמציב השלטון בפני האזרחים לא יצלחו. אנו נחזור. עם קורונה ובלי קורונה. עם סגר ובלי סגר. עד שבבית ראש הממשלה יישב אדם אשר גם בעתיד יירד בחורף מהקומה השנייה ויבקש לסגור את החימום כי חבל על כספי המדינה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  16/08/2020   |   עודכן:  16/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לסגור את החימום"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מרגלית תפס את מקומו של אורי
סניל  |  16/08/20 21:36
2
צביעות השמאל במיטבה
עובד 1  |  16/08/20 22:20
3
דן לא מספיק!"ראיתי שמעתי " ל"ת
לחשוב לחשוב לחשוב  |  16/08/20 22:25
4
נו, סגרו את החימום? עכשיו
סניל  |  17/08/20 08:36
5
מתי תפסיק לזבל את המח
יצאת לפנסיה  |  17/08/20 16:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
הפוליטיקאי הנמוך הזה מציג לאורך השנים שיאים של שפלות    בחושים ערים הוא מצליח תמיד לזהות היכן מרוחה החמאה
יוני בן-מנחם
הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל פותח את הדלת לחזרתו לשטחים של מוחמד דחלאן והתמודדותו על תפקיד יו"ר הרש"פ    הברית הפוליטית בין דחלאן לחמאס הסתיימה, הוא הקים מאחזי כוח בשטחי הגדה וממתין לעיתוי הנכון לחזור לרמאללה
רפי לאופרט
בשעה טובה, עוד הסכם שלום לישראל עם מדינה ערבית באזור. הפעם מדובר בכללי משחק שונים – הדדיות מלאה בין הצדדים; שלום תמורת שלום    ישראל ממשיכה להחזיק ב"ערבות הביצוע" וזהו הישג יוצא דופן. ככל שתצטרפנה מדינות נוספות, יחלשו הפלשתינים ותגדל ההסתברות לסיפוח; אלא אם יתפתחו תנאים לסוג של פדרציה אזורית
יוני בן-מנחם
ארה"ב, צרפת וסעודיה מנסות לנצל את אסון הפיצוץ בנמל ביירות כדי לנטרל את כוחו של חיזבאללה בלבנון ולהקים ממשלה שתוציא את לבנון מהמשבר הכלכלי    חיזבאללה תומך בהקמת ממשלה מהר ככל האפשר אך נחוש שלא לוותר על כוחו הפוליטי והנשק שברשותו, המאבק בעיצומו
עמנואל בן-סבו
בנימין נתניהו הוא שחור או לבן, טמא או טהור, אסור או מותר, שנוא או אהוב, לעמוד הקלון או לפנתאון הלאומי    על כן המהלך המדיני שרקח בנימין נתניהו בלבל את השונאים המקצועיים ואת האוהבים המקצועיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il