X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חשבתם פעם איך ריח מתפשט? אם לא קיראו את הרשימה הבאה מה בין הררחרחן לתתרן, ומה לומדים מהשועל המצונן ואגדת לוח המסמרים? אז תחזיקו את האף חזק - היכונו לרשימה הריחנית
▪  ▪  ▪
ריח ורדים [צילום: בועז גנות]

תובנותיי על הריח, הסטיגמה ומה שביניהם. והפעם סטיגמה ריחנית משהו...
היה זה טיול ריחני למוזאון הטבע בבירה. מישהי ריחרחה והפיצה את גלי הריח בסביבה. פסטיבל הריח עבד שם שעות נוספות. והריחנית? היא שמחה להיות אובייקט ריחני. בכיף. פסטיבל ההרחה סביבה חגג. איזה צומי! צומי ריחני! זו הייתה תרומתה הצנועה לאקולוגיה הירוקה...
הדינמיקה של הריח
ועכשיו הַרשו לי להציג את תובנותיי הריחניות בנושא:
הדינמיקה של הריח: פעם אחת זה ריח נטו. מכאן ואילך זו סטיגמה. גם אם הסטיגמה לא מודעת, ולרוב זה כך. הכל מתחיל ממריח עקשני אחד - הרחרחן. הייתי עדה למחזה בלייב.
הסטיגמה מטבעה מזינה את הריח ומעצימה אותו. נוצר מעגל קסמים: הסטיגמה מזינה את הריח, והריח מזין את הסטיגמה וחוזר חלילה.
פעם ריח, תמיד ריח! אם פעם הייתָ אובייקט להרחה - לא תקבל ממנו פְּטור לעולם! כי את הסטיגמה גם אם ירחצו אותה מאה פעם במכונת כביסה, היא תישאר ריחנית לָנֶצח.
אגדת לוח המסמרים
מכירים את אגדת הנער הסורר ולוח המסמרים? ובכן, היֹה היה נער סורר שנהג תמיד להמרות פי אביו ובכך הֵסֵב לו צער רב. כל הדרכים שניסה האב כדי לשפר את התנהגות בנו עלו בתוהו. האב היה ממש אובד עצות.
פעם אחת צץ רעיון מבריק במוחו. הוא תלה לוח מסמרים על הדלת. מייד קרא לבנו המרדן, ואמר לו: רואה אתה לוח זה? בכל פעם שתמרה את פי, ותעשה מעשה נלוז, תנעץ מסמר אחד בלוח. וכך עשה הבן, עד שיום אחד התמלא הלוח במסמרים. התבונן הנער בלוח ונדהם לנוכח מעשיו הרעים. ובליבו גמלה החלטה להייטיב את מעשיו.
מה עשה? בכל פעם שעשה מעשה טוב, הסיר מסמר אחד מהלוח. עד שיום אחד קרה הלא ייאמן: הלוח התרוקן ממסמרים - עדות לתפנית שחלה בהתנהגותו. שמחו הבן ואביו מאוד. אלא מה? החורים שנוצרו בלוח מנעיצת המסמרים, נשארו בעינם והותירו חותם שלילי בהנציחם את המעשים הרעים. הכתם לא נמחה (ביהדות הגישה היא הפוכה: כשאדם חוזר בתשובה, אין זכר לחטאיו, ואפילו עוונותיו נהפכים לזכויות).
כך גם אדם שהדיף פעם אחת ריח לא נעים, הריח הזה ימשיך ללוות אותו תמיד וידבק בו בסביבתו הרחרחנית, שלא תרפה ממנו גם אם יתמרק במור ובאלף בשמים.
מעשה בשועל מצונן
עם כל הכבוד לאסטיניסטים שבינינו, ראוי לשים לב לצורה שבה פסטיבל הריח מתבצע כשאובייקט הריח במוקד, באוויר, ברכב ובכל אשר יפנה.
הכל תלוי בעיני המתבונן. יש מי שרואה רק את הריח. הריח דומיננטי. אבל אפשר גם אחרת. יש מי שמשים עצמו על תקן התתרן הנצחי. לא מריח, לא יודע. בדומה לשועל ה'מצונן' במשל הקלאסי, אשר סירב להריח את ריח פיו של האריה - בראותו את גורל קודמיו הרחרחנים, החמור והזאב שריחרחו וגם שילמו בחייהם, זה על החנופה בפוסקו שהרֵיח ממש ורדים, וזה על החוצפה שפסק נחרצות שהריח רע - ובכך ניצל ממלתעות המוות. כך גם 'התתרן': לא מסוגל להריח ולא שם לב לריח. זאת מתוך ראיית המהות החיובית של האדם, ואולי מרוב אהבה.
עניין של רגישות? לא רק. תלוי על מה מסתכלים. לטנגו, גם לטנגו ריחני, צריך שניים. הריח מעיד לא פחות על אישיות המתבונן, מאשר על האובייקט הריחני - מה הוא רואה בזולת: ריח או אישיות?
ותודה לריחניים שבכם, שבזכותכם נולדה פינה זו.

תאריך:  17/08/2020   |   עודכן:  17/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון שבס
המפגש הראשון שהתקיים עם מוחמד בן זאיד, יורש העצר באיחוד האמירויות, בשנת 1994    אחרי שעה של שיחה נינוחה הוא שאל אותי, "אתה שותה יותר מקפה?" ואני עניתי שכן. הוא הביא יין טוב, הוריד את הכאפיה מהראש, והתחלנו לדבר על החיים. בן זאיד התגלה כאדם מאוד מתוחכם ואינטליגנטי
ארי בוסל
בעוד אני מטייל לי בלא מודע בין הופעה להופעה, והכל בלי לעזוב את כסאי וכל כולי נתון בעבודתי, הרי שקבוצות שלמות שהיו אמורות לטוס ארצה נשארו בעיר המלאכים
אלי אלון
כרישי נדל"ן ויזמי בניה אינם יודעים שובע    בזה אחר זה, נהרסו בשנים האחרונות מבני תרבות מיתולוגים בתל אביב שהיו חלק בלתי נפרד מנוף חיי התרבות בעיר, לטובת "מיזמי נדל"ן או "בניה חדשה"    עם רשימה זו נמנים "בית תבורי" "הסינרמה" "בני ברית" ועוד    לא מכבר הגיע תורו של "בית ביכורי העיתים" ברחוב הפטמן 6 מול "בית מפעל הפיס"
עמנואל בן-סבו
אסף אמדורסקי השתלח באופן קשה ביותר כלפי ראש ממשלה וכינה ח"כית בוגדת    מבית הנשיא אין קריאה למתינות, לשיח מכבד, כלום
דוד ארגז
למרות ששבענו אכזבות ומרורים, היה שווה לחכות    סוף-סוף זכינו לאיש הנכון במקום הנכון    פרופסור רוני גמזו כאילו נולד לתפקיד    הוא החליק בטבעיות לתוך כורסת הפרויקטור, מרגיש בנוח כמו דג במים, מתאים לתפקיד כמו הנעל לרגלה של סינדרלה    במשך יום או יומיים שלמים קרה דבר בלתי יאומן, גל של אמון ציבורי שטף את המדינה    אבל כידוע, לכול דבר טוב יש סוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il