X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
צוקרברג. "כמה דברים שמטרידים אותי" [צילום: ינס מאייר, AP]
טראמפ. סירב להתחייב להכיר בתוצאות [צילום: אוון ווצ'י, AP]
טראמפ מגיב לנאומו של ביידן, 22.8.20 / NBC News
ניו-יורק טיימס חושף דיונים בצמרת החברה:

פייסבוק נערכת לסירוב טראמפ להודות בהפסד

צוקרברג ובכירים אחרים חוששים שטראמפ יטען בצורה כוזבת שהוא אשר ניצח בבחירות, גם אם ביידן יהיה המנצח - וינסה להשתמש בה לשם כך אחת האפשרויות הנשקלות: חריגה מהמדיניות הקבועה והסרת פרסומות פוליטיות כוזבות
▪  ▪  ▪

חברת פייסבוק נערכת לאפשרות שדונלד טראמפ לא ישלים עם הפסד בבחירות לנשיאות וינסה להשתמש בה כדי לחתור תחת הלגיטימיות של התוצאות – חשף בסוף השבוע (21.8.20) ניו-יורק טיימס. החשש בצמרת החברה הוא מכך שטראמפ יטען בצורה כוזבת שגבר על ג'ו ביידן, בנימוק ששירות הדואר איבד מעטפות של קולות עבורו או שהייתה התערבות חיצונית בהצבעה.
מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, וכמה מבכירי החברה מנהלים פגישות יומיות, במטרה למצוא דרך להקטין למינימום של האופן בו ניתן יהיה לנצל לרעה את הרשת החברתית כדי לפגוע בחירות. בין האפשרויות הנדונות: התערבות בפרסומות פוליטיות כוזבות, וזאת בניגוד למדיניותה העקבית של פייסבוק שלא להתערב בתכנים פוליטיים ממומנים אלא במקרים קיצוניים במיוחד.
הטיימס חושף עוד, כי גם הנהלות יוטיוב וטוויטר בודקות כיצד למנוע ניצול לרעה שלהן לשם הפצת תיאוריות קונספירציה, שקרים ומסרים מתסיסים לאחר הבחירות, אם התקופה תהפוך לבעייתית. הכנות אלו באות על-רקע אמירות חריפות של טראמפ בשבועות האחרונים, כאשר סירב להתחייב להכיר בתוצאות הבחירות אם יפסיד והעלה טענות – חסרות בסיס – בדבר אפשרות של זיוף קולות המוני בהצבעה בדואר, שתהיה השנה נרחבת במיוחד בשל הקורונה.
הבעיה גדולה במיוחד מבחינת פייסבוק, מאחר שצוקרברג חזר והצהיר שהיא תומכת בחופש ביטוי מוחלט בזירה הפוליטית. בעוד טוויטר סימנה ציוצים של טראמפ ככוזבים ומעודדי אלימות, מדיניותה של פייסבוק היא שאמירות פוליטיות הן אירועים חדשותיים עליהם יש לדווח ושזכותו של הציבור לראות אותן כמות שהן. אם תפעל רק נגד טראמפ לאחר הבחירות, היא צפויה לספוג ביקורת מצד הרפובליקנים בטענה שמדובר בצנזורה אנטי-ימנית.
עד כה התמקדה פייסבוק בהכנות לתקופת הקמפיין, כדי למנוע ניצול לרעה שלה כאשר רוסיה התערבה בבחירות 2016 לטובת טראמפ. החברה מיפתה 80 תרחישים, שרובם התייחסו לאפשרות של בעיות לפני 4 בנובמבר. כך למשל, היא בחנה מה יקרה אם פצחנים הנתמכים בידי מדינה ידליפו מסמכים לרשת, או אם מדינה תזרים לרשת מידע כוזב (שני הדברים אירעו בבחירות הקודמות). פייסבוק הזמינה גורמי ממשל, מכוני מחקר ואקדמאים ליטול חלק בתרגילים שמטרתם לדמות את התממשותם של תרחישים אלו. במהלך אחד מן התרגילים עלתה הצעה, לפיה החברה תסמן פוסטים שמקורם באמצעי תקשורת ממלכתיים, כך שהגולשים יידעו זאת בבירור – הצעה שהיא מיישמת מאז חודש יוני.
עם זאת, מציין הטיימס, פייסבוק פחות החלטית בנושאים אחרים. כך למשל, היא לא תסיר פוסט בו ייטען בכזב שמערכת ההצבעה בדואר אינה מתפקדת, או פוסט שיציע לשלוח בדואר כמה וכמה עותקים של מעטפת ההצבעה (פעולה שכמובן תביא לפסילתו של אותה הצבעה), משום שהיא תתייג אותם כ"הצעות". מדיניותה של פייסבוק היא להסיר רק פוסטים המציגים עובדות שהן כוזבות ומטעות בעליל.
בחודשים האחרונים מקדישה פייסבוק יותר תשומת לב לתרחישים של אחרי הבחירות, והמהלך קיבל תאוצה בעקבות הצהרותיו של טראמפ החודש. הללו גרמו לדאגה בקרב עובדי החברה המופקדים על הגנת הרשת החברתית בזמן הבחירות, ובצ'אטים ביניהם החלה לעלות האפשרות שטראמפ יחריף את התבטאויותיו נגד הבחירות בדואר עד כדי הפרת חוקיה של פייסבוק נגד הטעיית בוחרים.
בסופו של דבר הגיעו שאלות אלו לפתחם של צוקרברג ובכירים אחרים, כולל הממונה על מדיניות החברה, ג'ואל קפלן. בישיבת צוות שהתקיימה בשבוע שעבר אמר צוקרברג, כי אם גורם פוליטי כלשהו יכריז מוקדם מדי על נצחונו בבחירות, פייסבוק תשקול לתייג את דבריו ולהוסיף הערה לפיה התוצאות אינן סופיות. לגבי טראמפ אמר צוקרברג, כי החברה "מצויה בטריטוריה בלתי מוכרת, עם נשיא שאומר כמה דברים שמטרידים אותי".
מאז אותה ישיבה, מדווח הטיימס, דנים מנהלי פייסבוק באפשרות של הסרת מודעות פוליטיות במקרה שיידרש זמן עד להתבהרות תוצאות הבחירות, או אם טראמפ יסרב לקבל אותן. הדיונים טרם הובילו להחלטות ולא ברור האם פייסבוק תיישם אפשרות זו. מוקדם יותר החודש מסרה פייסבוק, כי בחודשים מארס-יולי הסירה 110,000 קטעי תוכן שהפרו את מדיניותה בנוגע לבחירות, והודתה שיש עדיין מבחינתה נעלמים רבים הקשורים לבחירות.

תאריך:  23/08/20   |   עודכן:  23/08/20
+הקורונה, הגמגום, האמונה והבדיחות
13:09 23/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אהרון בלייק בוושינגטון פוסט: כעת ברור שהקורונה תהיה הנושא המרכזי בקמפיין ביידן; הוא דחק לפינה את מי שתוקפים אותו על פליטות הפה שלו

מייקל בלומברג בוועידה הדמוקרטית, 21.8.20 / NBC News
ביידן בנאומו שלשום [צילום: אנדרו הרניק, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פייסבוק נערכת לסירוב טראמפ להודות בהפסד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מרוויח לא להקליק כתב שינאה ל"ת
יאקי  |  23/08/20 09:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
שירה עפרון
המצע הדמוקרטי מדבר על המשך ההתמודדות התקיפה מול סין, אך בצורה שונה מזו של ממשל טראמפ – כולל דגש על שיתוף פעולה עם בעלות בריתה של וושינגטון וטיפול לא רק בתחרות הצבאית    מבחינת ישראל מדובר בצורך להיערך להתנהלות שונה, ובאפשרות לצאת נשכרת ממעמדה כבעלת ברית מובילה
איתמר לוין
מתח ביקורת חריפה על טראמפ בלי להזכיר את שמו אפילו פעם אחת: נכשל בהגנה על ארה"ב, וזה בלתי נסלח    מציג תוכנית למאבק בקורונה: בדיקות מהירות ותוצאות מיידיות, ייצור בארה"ב של ציוד המגן, מימון לבתי הספר, הסתמכות על מומחים    "אעמוד לצד בעלי בריתנו ואבהיר ליריבינו: נגמרו הימים של חנופה לדיקטטורים"
איתמר לוין
רות גולדוויי, שהייתה יו"ר הוועדה המפקחת על הדואר, קובעת בניו-יורק טיימס: הבעיות אמיתיות, אך אין להן קשר למסירת מעטפות ההצבעה
איתמר לוין
המנהל החדש של הדואר טוען שאין מנוס מצעדי התייעלות; הדמוקרטים מאשימים אותו ואת טראמפ בניסיון מכוון לחבל בהצבעה בדואר בבחירות לנשיאות
איתמר לוין
היועץ לשעבר לביטחון לאומי מתאר כיצד טראמפ מנע את חיסולה של חברת ZTE הסינית והנשיא שי ג'ינפינג אמר שהוא חייב לו טובה    מאוחר יותר הביע שי את התקווה שטראמפ יכהן יותר משמונה שנים - ולאחר מכן ביקש טראמפ עוד רכישות חקלאיות כדי לסייע לו בבחירות    טראמפ נתן לעמיתו הסיני אור ירוק לבנות מחנות ריכוז לבני מיעוט מוסלמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il