X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לאיחוד האמירויות יש קשרים ביטחוניים הדוקים עם ישראל והוא נלחם במשך שנים בטרור החמאסי. חמאס מעדיף את הקשר עם קטר המשתייכת למחנה "האחים המוסלמים" על פני הקשר עם איחוד האמירויות והאיבה ביניהם היא גדולה
▪  ▪  ▪
[צילום: אריאל שליט/AP]

על-פי גורמים ביטחוניים בישראל, קיים במשך שנים רבות שיתוף פעולה ביטחוני בין ישראל לאיחוד האמירויות במגוון של נושאים, אחד הנושאים החשובים הוא התיאום נגד ההתפשטות האירנית במזרח התיכון, מלבד זאת, איחוד האמירויות מסייע במאבק נגד האיסלאם הקיצוני, בעיקר של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית, באמצעות קטר וטורקיה שמנסות להגביר את השפעתן ברצועת עזה. כמו-כן ישראל מוכרת ציוד מודיעיני לאיחוד האמירויות לצורך השמירה על שלטונו של השיח' מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי.
נושא חשוב נוסף במערכת היחסים הביטחונית בין 2 המדינות הוא המאבק של איחוד האמירויות נגד ארגון חמאס שהוא שלוחה של תנועת "האחים המוסלמים", במערכת הביטחון הישראלית יש שביעות רצון מהפעילות של איחוד האמירות נגד שלטון חמאס ברצועה ומהפעילות שלו נגד חמאס באזור המפרץ.
איחוד האמירויות היה המדינה הראשונה במפרץ שנענתה לבקשת ישראל לסייע לייבש את מקורות המימון של תנועת חמאס באזור המפרץ. למעשה, על-פי גורמים במפרץ, איחוד האמירויות משתף פעולה בנושא הזה עם ישראל מאז 2007 זמן קצר לאחר שארגון חמאס השתלט בכוח על רצועת עזה וגירש ממנה את הרש"פ והעומד בראשה.
גופי המודיעין של איחוד האמירויות פועלים בקרב 300 אלף הפלשתינים המתגוררים בתחומי המדינה כדי לאתר פעילים של ארגון חמאס, במהלך השנים האחרונות הם עצרו עשרות פעילים של הארגון, החרימו כספים ועצרו השקעות של חמאס במדינה. מקורות בארגון חמאס מאשרים כי איחוד האמירות החל לפעול נגדו מאז ניצחונו בבחירות למועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט) ב-2006 בעיקר במאמציו לייבש את המקורות הכספיים של הארגון, לטענתם,גופי המודיעין של איחוד האמירויות פעלו בהתאם למידע שהעביר להם המוסד הישראלי והם עצרו גם כמה פעילים בכירים של הארגון ובהם קרוב משפחתו של בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק ואת איש העסקים הפלשתיני עבד אלעזיז אלח'אלדי.
בנוסף,שלטונות אבו דאבי סגרו 4 חברות פלשתיניות שנחשדו בקשר עם ארגון חמאס, כספיהן הוחרמו על-ידי השלטונות ובעליהן גורשו מן המדינה. איחוד האמירויות העביר מידע מודיעיני לסעודיה על פעילות הלבנות הכספים של חמאס והברחתם מסעודיה לטורקיה ומשם לרצועת עזה, בעקבות המידע הזה עצרו שלטונות סעודיה לפני יותר משנה עשרות פעילים של חמאס ובראשם ד"ר מוחמד אלחודארי, הנציג הבכיר של חמאס בסעודיה, כיום עומדים כ-60 פעילים של חמאס בסעודיה לדין באשמת הלבנות והברחת כספים מסעודיה לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.
עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני דיווח ב-25 באוגוסט מפי גורמים בתנועת חמאס כי איחוד האמירויות ניסה גם לגייס סוכנים ברצועת עזה כדי שיספקו לו מודיעין על הנהגת חמאס, על הזרוע הצבאית שלה,על המנהרות, על מיקומן של הרקטות שלו וגם על גורלם של 4 הישראלים המוחזקים בשבי חמאס. לשם כך הסתייע המודיעין של איחוד האמירויות בפעילי פתח ברצועת עזה המשתייכים ל"זרם הרפורמיסטי" בתנועת פתח שבראשו עומד מוחמד דחלאן. על-פי הדיווח, מנגנוני הביטחון של חמאס חשפו בקיץ 2014, במהלך מבצע צוק איתןמבצע ריגול של איחוד האמירויות ברצועת עזה.
המבצע התנהל באמצעות ארגון "הסהר האדום" של איחוד האמירויות ששלח בית חולים שדה לרצועת עזה לטפל בפצועי הארגון, הצוות הרפואי הורכב מקציני מודיעין מאיחוד האמירויות שניסו לדלות פרטים מהפצועים על פעילות הזרוע הצבאית של חמאס. חברי הצוות נעצרו על-ידי מננגון הביטחון של חמאס ולאחר התערבות של כמה מדינות ערביות הם גורשו מהרצועה דרך מעבר רפיח ללא הציוד הרפואי שעמו הגיעו.
היחסים הביטחוניים בין ישראל לאיחוד האמירויות נקלעו למשבר עמוק בינואר 2010 בעקבות חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אלמבחוח בדובאי שיוחס למוסד הישראלי.
אל-מבחוח היה אחראי בארגון חמאס על הקשר עם אירן והברחות הנשק ממנה לרצועת עזה, חיסולו עורר הדים רבים במזרח התיכון והביך את איחוד האמירויות לאחר שראש משטרת דובאי חשף באמצעי התקשורת את דרכוני המחסלים וצילומי מצלמות האבטחה במלונות שבהם הם התאכסנו.
על-פי גורמים במפרץ, החיסול של מוחמד מבחוח הביא לנתק זמני בין המוסד הישראלי למנגנוני הביטחון של איחוד האמירויות, אולם, בסופו של דבר המוסד הישראלי התנצל על החיסול והתחייב שלא לבצע פעולות כאלה על אדמת איחוד האמירויות ובכך חזרו היחסים הביטחוניים לתיקונם.
ראש המוסד יוסי כהן הצליח לשקם את מערכת היחסים הביטחוניים עם איחוד האמירויות בזכות קשריו הטובים עם השיח' מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי, ועם היועץ לביטחון לאומי טחנון בן זאיד ולהביא את היחסים לשיא חדש שלו אנו עדים בימים אלה, הסכם נורמליזציה מלא בין ישראל לאיחוד האמירויות.
איחוד האמירויות ורצועת עזה
במחצית שנת 2017 הצטרף איחוד האמירויות לחרם שהטילו מצרים, סעודיה ובחריין על קטר בגלל תמיכתה בטרור והתערבותה בעניינים הפנימיים של מדינות ערב, על-פי גורמים בחמאס, מוחמד דחלאן שהפך להיות יועצו הבכיר של השיח' מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי, הוא שהיה שותף למהלך הזה ביחד עם נשיא מצרים א-סיסי.
במקביל יזמה מצרים התקרבות לארגון חמאס בניסיון לנתק אותו מקשריו עם שלוחת דאעש בסיני, מאירן ומקטר. ביוני 2017 חתם מוחמד דחלאן בקהיר על מזכר הבנות משותף עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר והמודיעין המצרי שלפיו יפתח באופן קבוע מעבר רפיח ואילו דחלאן יקבל מעמד מדיני מיוחד ויהיה מעין שר החוץ של רצועת עזה ויגייס בעולם כספים לשיקומה,הוא התחייב שאיחוד האמירויות יעביר סיוע כספי של עשרות מיליונים לרצועה מדי חודש ויכנס לנעליה של קטר כמסייע בתחום ההומניטרי לרצועת עזה. אולם, בסופו של דבר החליטה הנהגת חמאס לשמור על הקשרים עם קטר ופתחה בשיחות פיוס עם הרש"פ.
מוחמד דחלאן נדחק הצידה אך שמר על הקשרים הטובים עם הנהגת חמאס ברצועה שהתירה לו פעילות פוליטית חופשית בתמורה לסיוע כספי הומניטרי ופעילות צדקה.
חמאס השתמשה בהתקרבות למוחמד דחלאן כדי להפעיל לחץ על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס במשא-ומתן על הפיוס כדי להראות שיש לה אלטרנטיבה, שכן דחלאן נחשב ליריבו הפוליטי המר השואף לרשת אותו בתפקיד יו"ר הרש"פ.
על-פי גורמים בחמאס, בחודשים האחרונים צמצם ארגון חמאס את חופש הפעולה של מוחמד דחלאן ברצועת עזה בעקבות פיגור בתשלומי הכספים שהוא התחייב להעביר עבור הרצועה ובלחצו של נשיא טורקיה ארדואן שמאשים את דחלאן כי היה שותף לתכנון ניסיון ההפיכה נגדו שנכשל ב-2016. בשורה התחתונה, איחוד האמירויות ומוחמד דחלאן נדחקו החוצה, כמעט לגמרי, על-ידי חמאס מרצועת עזה, אולם הסכם הנורמליזציה עם ישראל פותח להם כעת פתח רחב להשפעה על הנעשה בתחומי הרש"פ בגדה ולחזרתו האפשרית של מוחמד דחלאן להשתתף בקרב הירושה על תפקיד יו"ר הרש"פ ברגע שמחמוד עבאס ירד מהבמה הפוליטית.

תאריך:  26/08/2020   |   עודכן:  26/08/2020
+הלווית הרב אוחיון שנרצח בפיגוע - ב-00:30 בבית העלמין סגולה
21:50 26/08/20  |  איציק וולף

הלוויתו של הרב שי אוחיון שנרצח היום בפיגוע דקירה בצומת סגולה בפתח תקווה תתקיים בשעה 00:30 בבית העלמין סגולה בעיר.

+הדיווח על הפיגוע: "דקור באמצע הכביש"
20:15 26/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הקלטת הדיווח למגן דוד אדום על פיגוע הדקירה הרצחני היום בפתח תקוה חושפת את הרגעים הראשונים אחרי שנדקר למוות הרב שי אוחיון  ▪  "בד נקי - לעצור דימום, לחיצה ישירה על הדקירה"  ▪  פרופיל המחבל אינו תואם לפרופיל הקלאסי של מחבל

הרב שי אוחיון ז"ל. [צילום: באדיבות המשפחה]
הטיפול באוחיון בצומת סגולה [צילום: דוברות איחוד הצלה]
+ח"כ יעלון: סומך על כוחות הביטחון שיסכלו מאמצי המחבלים
18:40 26/08/20  |  איציק וולף

ח"כ משה יעלון הודיע כי הוא משתתף בצערם הכבד של בני משפחת הרב שי אוחיון הי״ד שנרצח היום בפיגוע בפתח תקווה, ובצער מכריו ומוקיריו. "הטרור גבה היום שוב מחיר דמים נורא, אני סומך על כוחות הביטחון שיסכלו בנחישות את מאמצי המחבלים להרים ראש", כתב בציוץ שפרסם.

+שרת התחבורה: נבוא חשבון עם הרוצח ועם משלחיו
18:19 26/08/20  |  איציק וולף

שרת התחבורה, מירי רגב, הגיבה על רצח שי אוחיון בפתח תקווה וכתבה כי הלב דואב על הירצחו בפיגוע. "נבוא חשבון עם הרוצח ומשלחיו שטופי השנאה. תנחומיי הכנים לבני משפחתו", לשון הודעת השרה.

+נתניהו: נפעל להריסת בית רוצח שי אוחיון
18:17 26/08/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח תנחומים למשפחת אוחיון מפתח תקווה, בעקבות רצח אב המשפחה, הרב שי אוחיון, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. "הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר", הצהיר.

+הנרטיב התפוצץ לנתניהו - ולנו - בפנים
18:05 26/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שעות אחדות לאחר שראש הממשלה התפאר בשנה ללא נרצחים בפיגועים - נרצח ישראלי בפתח תקוה  ▪  הגאווה עצמה הייתה ריקה מתוכן, גם מבחינה עובדתית וגם מבחינה מהותית  ▪  נתניהו התעלם מאין ספור פיגועי טרור שאמנם לא הסתיימו במוות, אך פוגעים באופן קשה בשלומם ובביטחונם של אזרחי ישראל

המחבל נמלט מזירת הפיגוע, היום [צילום: נתיבי ישראל]
שי אוחיון ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]
הפוסט שפרסם נתניהו הבוקר
+הנרצח בפיגוע: הרב שי אוחיון מפתח תקווה
17:55 26/08/20  |  איציק וולף

הנרצח בפיגוע היום בפתח תקווה הוא הרב שי אוחיון, תושב פתח תקווה בן 39, נשוי ואב לארבעה.

[צילום: באדיבות המשפחה]
+"הסכם עם סעודיה - בלתי נמנע"
14:15 26/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לדעת קושניר, מדינות נוספות במפרץ ילכו בעקבות איחוד האמירויות ו"השאלה היא רק מסגרת הזמן"  ▪  מאשר שההימנעות מסיפוח ביהודה ושומרון היא חלק מן ההסכם ותנאי מרכזי מבחינת האמירויות

קושניר. "הדור הצעיר מתלהב" [צילום: אנדרו הרניק, AP]
+הרוג בפיגוע דקירה בפתח תקוה
13:29 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גבר יהודי בן 35 נדקר בידי פלשתיני בצומת סגולה  ▪  אדם רץ אחרי המחבל עם אלה וקרא "מחבל, מחבל"  ▪  אתמול פורסם כי במהלך השנה האחרונה לא נרצח אף יהודי בפיגוע, וכי בשבת התרחש פיגוע דקירה בראש העין

מנוסת המחבל מהזירה [צילום: נתיבי ישראל]
זירת האירוע [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
פינוי הנדקר לבית חולים [צילום: דוברות איחוד הצלה]
+השמאל מפגין - מדוע ההתבהמות בככרות העיר
11:09 26/08/20  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

ההתבהמות, ההפגנה של העדר מוסר בעניינים של מין, דברים שהצניעות יפה להן, הבוטות הגסה, בראש כל חוצות, בוצעו ומבוצעות כאצבע בעין, על-ידי השמאל ועל-ידי השמאל בלבד, במיצג היומיומי הנערך בבלפור

סדום ועמורה [צילום: פלאש 90]
+התיירים באים
10:22 26/08/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

התיירים הם מאיחוד האמירויות, וכשהם יתחילו להגיע, יתנפצו כל האשליות. במסגדים מדי שישי הם שמעו (ושומעים) שאנחנו קופים וחזירים, שמוטל על כל עץ ועל כל אבן להסגיר אותנו אם אנחנו מסתתרים מאחריהם, ושעל החרב להיות חדה ביותר, מוכנה לפעולה

דגלי ישראל ואיחוד האמירויות [צילום: אריאל שליט/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
אלמנתו של יאסר ערפאת שוברת שתיקה ארוכה של שנים ומתנצלת בפני איחוד האמירויות על ההתנהגות החריגה של הפלשתינים כלפי הדגל והמנהיגים של איחוד האמירויות. גורמים בפתח טוענים כי סוהא ערפאת פועלת בשליחותו של מוחמד דחלאן כדי לנגח את הרש"פ וכי היא חלק מהציר הפוליטי החדש לקראת קרב הירושה
יוני בן-מנחם
סעודיה לוקחת בהודעה פומבית צעד אחורה מנורמליזציה עם ישראל כעת ומותחת ביקורת על ישראל. גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי סעודיה חוששת מתגובת הפלשתינים ומהתגובות ברחוב בכמה מדינות ערביות
מחלקה ראשונה
הלילה: היממה העשירית ברציפות של תקיפת מטרות חמאס בעזה    ארבעה נפגעים קל במטח רקטות לפנות בוקר לעבר שדרות והקיבוצים ניר עם ואיבים
מנחם רהט
מסידרת הנאומים לאומה שהורגלנו בהם באחרונה, נעדר הנאום הטלוויזיוני לרגל הסכם השלום, שגם הוא אינו מסוגל לחמוק מן המטבע שטבע מנחם בגין: שטחים תמורת שלום
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פועל לכינוס ועידת פסגה ערבית כדי לעצור את תהליך הנורמליזציה של מדינות ערביות עם ישראל    מרחב הפעולה המדיני של הרש"פ הצטמצם, אירן הציעה לרש"פ עזרה אך מחמוד עבאס חושש להיענות לה מתגובת המערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il