X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה אומרים לנו חכמי חלם - יש פרויקטור, רופא, פרופסור, שחררו מידיו את הכבלים הפוליטיים, תנו לו להפעיל שיקולי בריאות
▪  ▪  ▪
מה מטרת ההתכנסות? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

אז בואו נראה אם הדיבורים על הפעלת שיקולים רפואיים בלבד מחזיקים מים:
שיקולים כלכליים
עם כניסת הפרויקטור לתפקידו הוא הדגיש שיש שני נושאים שעומדים בראש מעייניו והוא רואה מחובתו לאזן ביניהם. האחד הוא השיקול הבריאותי, בו הוא מומחה, והשני הוא השיקול הכלכלי בו הוא מן הסתם פחות מומחה, ודווקא המערכות הפוליטיות שמסביבו הרבה יותר בקיאות, אז האם יכולים אנו כלל לחשוב על אי-התערבות של הגורמים הפוליטיים בשיקולים?
האחריות
בין אם מונה פרויקטור ובין אם לאו, האחריות נופלת על כתפי הפוליטיקאים, אז האם אנו יכולים לנתק אותם מהשפעה?
מה מותר ומה אסור
פרויקטור, מומחה רפואי, לעולם לא ייקח במסגרת שיקוליו את מטרת ההתכנסות, אם התכנסות של X אנשים בשטח נתון, באזור נתון, לזמן נתון, אסורה, הרי שמבחינה בריאותית היא אסורה בלי כל קשר למטרת ההתכנסות, וההיתר להתכנס למטרה א' והאיסור שלו להתקיים למטרה ב' הוא פוליטי טהור.
ממשלת ישראל האחרונה הוקמה, והפרויקטור מונה, על בסיס שיקול פוליטי לחלוטין של החרגת הפגנות מהאיסורים. הפגנה של 15,000 איש באוויר הפתוח בירושלים מותרת בעוד שהופעה בפני הרבה פחות אנשים באוויר הפתוח ובאותם תנאים בדיוק אסורה. ומכאן שהפוליטיקה שולטת בכיפה. ואם הפוליטיקה שולטת בכיפה, מדוע שהחרדים לא ישאפו לנצל את כוחם הפוליטי, בניגוד להמלצות הרפואיות? מדוע שהרשימה הערבית לא תשאף לנצל את כוחה הפוליטי בניגוד להמלצות הרפואיות?
איננו עוסקים באירוע חולף
הקורונה באה בכדי להישאר לפחות עוד שנה. הקורונה הפכה והופכת חלק מחיינו וממותנו. משהחלטנו שהדמוקרטיה לא נופלת מפני הקורונה, והתרנו לאנשים להפגין ללא כל מגבלה, אין לנו שום כוח מוסרי שבעולם למנוע כלום מאף אחד, לא מבעלי אולמות, לא מבעלי מסעדות לא מחתנים ולא מכלות. כן, אנו יכולים להפעיל את כוח הזרוע (החוק), אבל כוח הזרוע טוב במקרים כאלה כמו כוסות רוח למת.
עד אשר לא נבין שאת המגבלות יש להחיל באורח מאוזן, ללא חריגים, תוך הגבלת זכות ההפגנה, ממש כמו הגבלה לפולחן דתי תחת כיפת השמים, ממש כמו בילוי על חוף היום תחת כיפת השמיים, אנחנו לא נאכוף כלום. נמשיך לרוץ סביב הזנב וניילל על הפוליטיקאים שדופקים את המלחמה במחלה, בעוד אנחנו במו ידנו משחררים את עצמנו והקבוצה הפוליטית אליה אנו שייכים מהמגבלות הבריאותיות שכופה המחלה.
ובכל זאת יש גבולות
וכאשר כל האמור לעיל מונח בפנינו, וכאשר אנו יודעים שההתנהגות של חלק ניכר מהציבור ה"נאור" היא בלתי אחראית בכל הקשור למחלה, וזאת בשל שיקולים פוליטיים של מאבק שלטוני להורדת הימין, כל התייחסות מבזה לפרויקטור על-ידי גורמי שלטון, היא פוגעת, מיותרת, ואם ימשיכו כך, את קולי הם לא יקבלו יותר.

תאריך:  12/09/2020   |   עודכן:  12/09/2020
+2020 שנה אבודה
12:03 13/09/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה

רבים בציבור התעלמו וצפצפו וגרמו להתפשטות הדבקה המונית  ▪  גם חילוקי הדעות בקרב אנשי הרפואה והממשלה הגבירו את סכנת איבוד השליטה

אנטישמיות בברלין [צילום: AP]
+סגר זאת תוצאה של אי-אמון
11:40 13/09/20  |  יאיר דקל   |   לרשימה המלאה

מישהו בצמרת הולך על קו ההסברה של איומים והפחדות  ▪  יש לנו ממשלה מנופחת של 34 "גאונים" ואיש לא דואג שהעם יבין שקורונה היא מחלה קשה שאין לה חיסון

פקודה מבצעים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ראש השנה של היהודים
11:29 13/09/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

כל תאוריות הקונספירציה נגד סין נשמעות לי מוכרות להחריד, רק צריך להחליף את המילה "סין"

מלחמה רבת חזיתות [צילום: נג האן גואן, AP]
+2,119 דו"חות ניתנו בסופ"ש על הפרת הגבלות הקורונה
11:27 13/09/20  |  איציק וולף

במהלך סוף השבוע ניתנו על ידי המשטרה 2,119 דו״חות בגין ההפרות השונות של הגבלות הקורונה. מרבית הדו"חות ניתנו בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי בניגוד לחוק, ו-47 דו״חות ניתנו על הפרת חובת הבידוד.

+0.1% מתושבי העולם, 1.8% מהחולים החדשים
08:39 13/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השוואת נתוני הקורונה בישראל לנתונים העולמיים מגלה, כי אנחנו במצב הגרוע ביותר מבחינת החולים החדשים, ומצבנו מתדרדר במהירות גם במספרים הכוללים של המגיפה  ▪  האחריות מוטלת כולה על ממשלת ישראל, אשר "הצליחה" לבזבז את הישגי הגל הראשון וממשיכה להתווכח על מה צריך לעשות כעת

מתעלמים מהשבר הכלכלי
מתעלמים מהאסון החינוכי
+האם הקורונה הינה ה-11 בספטמבר החדש
08:33 13/09/20  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה

בדומה ל-11 בספטמבר שגרם לשינוי מהותי בתפיסת הביטחון האישי, הקולקטיבי, הלאומי והבינלאומי, כמו גם הפיקוח הכלכלי הבינבנקאי, כך גם סוגיית הקורונה הופכת את כל מדינות העולם ל"אחיות לצרה", כשכל מדינה פוקחת עין לעבר האחרות, מיהי מדינה אדומה, כתומה או ירוקה, והיכן אני ממוקמת לעומת האחרות?

אחים לצרה [צילום: צפריר אביוב/AP]
+ליצמן הודיע: אתפטר אם יהיה סגר בחגים
08:17 13/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבינוי והשיכון הודיע לראש הממשלה כי אם יוחלט על הטלת סגר בחגי תשרי - יתפטר מן הממשלה  ▪  מפלגת יהדות התורה לא תפרוש מהקואליציה  ▪  ישיבת הממשלה על אישור ההגבלות נדחתה ל-11:30

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בשורות על החסינות לקורונה
07:56 13/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חולי סארס שהחלימו מפתחים חסינות לטווח ארוך, וחולי קורונה מפתחים תאי T  ▪  אקונומיסט מזכיר: רק כשיהיה חיסון נדע האם הוא יעבוד

המירוץ לחיסון לקורונה, 12.9.20 / ABC News
אין ניסוי לחיזוי חיסון [צילום: האנס פניק, AP]
+מודל: מספר המתים מקורונה בארה"ב יוכפל עד 2020
00:36 13/09/20  |  עידן יוסף

ארה"ב עלולה לחוות דצמבר קטלני מאוד עם עשרות אלפי מקרי מוות מנגיף הקורונה: מודל ממוחשב שפיתח המכון למדידת ולהערכת בריאות (IHME) באוניברסיטת וושינגטון צופה חורף חמור בארה"ב עם עלייה משמעותית במספר המתים מהנגיף. בתרחיש מסוים נראים 415,090 מקרי מוות מקורונה עד ינואר, כך צפה המודל בתחזית האחרונה. התרחיש הגרוע ביותר הוא 600,000 מתים עד 1 בינואר.
מודל IHME צופה למעשה שמספר המתים בארה"ב יוכפל בארבעת החודשים הקרובים. נכון להיום (שבת) כ-6.4 מיליון מקרי הידבקות נרשמו בארה"ב וכ-193,000 אמריקנים מתו מהנגיף, על-פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

+שר התיירות: אצביע נגד הטלת סגר מלא
23:44 12/09/20  |  עידן יוסף

שר התיירות אסף זמיר: ״אין ספק שהעלייה הדרמטית בתחלואה מחייבת צעדים דרסטיים. נראה לי שזה ברור לכולם. ועדיין - סגר מלא על כל המדינה בחגים הוא צעד קיצוני מדי ובעל משמעויות כלכליות שתעשיות שלמות לא תתאוששנה מהן. לכן אצביע נגד ההחלטה להטיל סגר מלא. אין סיבה למנוע את פעילות הצימרים שאין בהם כלל הדבקה. אין סיבה למנוע לחלוטין פעילות מלונאית בערים ירוקות בחודש הכי חשוב של השנה. אין סיבה לסגור לחלוטין מסעדות בעוד שמאפשרים התכנסויות בבתי הכנסת ואירועי התרבות שחזרו סוף-סוף בקפסולות באוויר הפתוח מתנהלות בינתיים למופת".
הוא קרא לאמץ את המתווה של ממונה הקורונה הפרופסור רוני גמזו.

+שר התרבות חילי טרופר נדרש לבידוד
22:27 12/09/20  |  

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך, אובחן כחולה קורונה. בעקבות זאת, כמתחייב, נכנסו לבידוד ביתי אנשי לשכתו וכל מי שהיה בסביבתו, לרבות השר חילי טרופר. רז חש בטוב וכך גם אנשי הלשכה. הפעילות המשרדית תמשך, כרגיל, כמו גם באמצעים הדיגיטליים. ראשי המינהלים, הספורט והתרבות, כמו גם אנשי מטה המשרד בכללותם עובדים כרגיל ובהתאם לשיבוציהם בשיטת הקבוצות של נציבות שירות המדינה.

+רק 2% מהתושבים גרים בערים ירוקות
21:34 12/09/20  |  עידן יוסף

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו במוצ"ש, 2% בלבד מתושבי מדינת ישראל מתגוררים כיום בערים המוגדרות "ירוקות" - ירידה של שישה אחוזים מהנתון שהתפרסם שלשום (ה'), אז הוא עמד על 8%.

+עמיר פרץ: אתנגד בממשלה לסגר מלא
21:08 12/09/20  |  עידן יוסף

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ מודיע: אצביע מחר בממשלה נגד סגר מלא. "אני תומך בסגר לילי בו כ-80% מהמשק נשאר פתוח. פניתי לרה"מ בדרישה להקים מיד צוות שיקבע מתווה פיצוי שיהיה ברור לכולם".

+שני עובדים בכנסת נמצאו חיוביים לקורונה
20:52 12/09/20  |  עידן יוסף

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עודכן כי בבדיקה שעשה אחד מעובדי חברת מלם העובד בכנסת - נמצא העובד חיובי לנגיף הקורונה. הוא שהה בכנסת לאחרונה ביום ראשון. מי שהיה במגע עם העובד או בקרבתו, התבקש להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.
בבדיקה שעשה אתמול אחד מעובדי המשק בכנסת הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. עובד זה שהה במשכן לאחרונה ביום שלישי, וההוראות לגביו זהות.

+סגר משישי; אין לימודים מרביעי
20:39 12/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

באוצר מעריכים: עלות הפגיעה שיגרום סגר - כמעט 20 מיליארד שקלים  ▪  על-פי התוכנית, בשלב ראשון יוטל סגר מלא, ככל הנראה למשך שבועיים, ולא תתאפשר יציאה למרחק של יותר מ-500 מטרים מן הבית  ▪  המגזר הציבורי והמגזר הפרטי יושבתו  ▪  מ-1 ביולי: כמעט מיליון ישראלים נכנסו לבידוד

הקדימו קניות לחגים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
התנועה תוגבל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+השר הנדל נחשף לחולה קורונה ונכנס לבידוד
20:23 12/09/20  |  עידן יוסף

אחד מעובדי לשכתו של שר התקשורת יועז הנדל התגלה כחיובי לבדיקת קורונה, ובעקבות כך ייכנס השר לבידוד בהתאם להנחיות מערכת הבריאות. השר ביצע בדיקה שחזרה שלילית.

+מספר המאושפזים חצה לראשונה את רף האלף
20:05 12/09/20  |  עידן יוסף

מספר חולי הקורונה המאושפזים מטפס ל-1,018. מתוכם 495 במצב קשה. זו הפעם הראשונה שבה נחצה רף אלף החולים, כשמחצית מתוכם הם חולים במצב קשה. עלייה של 6 במספר החולים המונשמים מחצות.
מחצות עלה מניין המתים במגפה ב-8 והגיע ל-1,101.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנתק את הקורונה מהפוליטיקה
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 26 ]  כתוב תגובה 
1
מבין שאין כיום מעשה אחראי פחות
מי שעיניו בראשו,  |  13/09/20 10:57
2
תובנותיך הינן לעניין , הלפרין
שלמה המגיב  |  13/09/20 13:25
 
- אפשר לאשר ארועים באויר הפתוח,
אין בעייה.  |  13/09/20 16:31
 
- אף לא מקרה אחד?
ה.א  |  13/09/20 19:26
 
- דיבורים כמו חול, ואין מה לאכול
אף מקרה אחד  |  13/09/20 23:33
 
- אין בישראל מחקר אפידמולוגי
ה.א  |  14/09/20 04:41
 
- " נתוני תחלואה" , אדוני המגיב?
שלמה המגיב  |  14/09/20 12:31
 
- חם, תשתו, תנוחו צהרים, ותרגעו.
ידידי שליימה ואפי  |  14/09/20 15:02
 
- גם בארה"ב ההפגנות נקיות.
לא רק אצלנו  |  14/09/20 10:23
 
- ועוד על "אירועים באויר הפתוח"
שלמה המגיב  |  14/09/20 16:17
 
- ולא טעיתי. כמה הערות.
הצעתי, לשתות מים  |  14/09/20 17:31
 
- גם להפגין אפשר לבד
ה.א  |  14/09/20 20:06
 
- ואפשר גם לא לעשות רב.
שנאמר, עשה לך רב  |  15/09/20 12:05
 
- בורות ואגואיזם
ה.א  |  15/09/20 15:59
 
- לשופרים לא נדרש יום כיפור.
הוא שאמרתי  |  15/09/20 17:11
 
- עוד מטחנת מילים, שנה טובה. ל"ת
ה.א  |  15/09/20 22:03
 
- ניתוק המשפחה המושחתת והפרזיטית
שתהיה שנת ניתוק  |  16/09/20 12:26
3
המפגינים מבלפור הודיעו,
בשורות רעות  |  14/09/20 16:09
 
- וחשבתי שההפגנות "ספונטיות".... ל"ת
ה.א  |  14/09/20 17:00
 
- וגם טענה שהן "לא פוליטיות".
היתה טענה כזו  |  14/09/20 18:10
4
ערבות הדדית -הפסקת ההפגנות!!!
אקטואלי  |  15/09/20 00:52
5
6 מליון בהפגנות בבלפור,
תכנית יציאה מהסגר  |  16/09/20 13:50
 
- חולי נפש ל"ת
ה.א  |  16/09/20 19:27
 
- נחשפת האמת בעניין הסגר.
ככל שעובר הזמן,  |  17/09/20 11:59
 
- ויאיר... לפיד... הוא היורש....
ה.א  |  17/09/20 14:59
 
- באמת בדיחה טובה.
חחחחחחחחחחחחחחחחח  |  17/09/20 17:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
באוצר מעריכים: עלות הפגיעה שיגרום סגר - כמעט 20 מיליארד שקלים    על-פי התוכנית, בשלב ראשון יוטל סגר מלא, ככל הנראה למשך שבועיים, ולא תתאפשר יציאה למרחק של יותר מ-500 מטרים מן הבית    המגזר הציבורי והמגזר הפרטי יושבתו    מ-1 ביולי: כמעט מיליון ישראלים נכנסו לבידוד
חיים רמון
מערכת הבריאות בישראל רחוקה מלקרוס וממשלת ישראל נכשלה כישלון חרוץ בניהול המשבר ופועלת תוך אובדן עשתונות מוחלט    מדיניות ההפחדה והפאניקה גורמת נזקים בריאותיים כבדים    יש לבודד באופן אנושי, גמיש ומתחשב וחכם את כל בני ה-65 ומעלה ואת כל הסובלים ממחלות רקע משמעותיות
איתמר לוין
כאשר מנהיגי ציבור קוראים בגלוי להפר הוראות שנועדו להציל חיים - זוהי אנרכיה, מהסוג שעלול למוטט מדינות    כל עוד בנימין נתניהו עומד בראש המערכת, אין סיכוי שהיא תתעשת ותבין שאנחנו מצויים במלחמה - ושצריך כעת לעסוק אך ורק בדבר אחד: הקורונה ותוצאותיה
עידן יוסף
הקבינט החליט: סגר מלא מהשבוע הבא, מיום שלישי או מערב ראש-השנה תשפ"א, למשך שבועיים    ההחלטה אינה סופית ותובא לאישור הממשלה בראשון
עידן יוסף
תוספת של כל שבוע לאחר תום החגים משמעותה פגיעה נוספת בהיקף של כ-4 מיליארד שקל    הגבלות אלו צפויות להגדיל משמעותית את רמת האבטלה הנוכחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il