X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כולם נלחמים במגפה הרפואית ובמשבר הכלכלי, אבל לא נלחמים בקורונה הפוליטית דרוש קבינט פיוס ופשרה, ולא קבינט של גיוס איבה
▪  ▪  ▪
המלחמה הלא נכונה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

ישראל מצויה באנרכיה פנימית בחסות דמוקרטיה משפטית בעיתית בזכות חובת הפרשנות המשפטית בכל נושא וענין שהפך אותה לשליטה בלעדית במדינה. מסתבר ששלטון החוק הפך בפועל לבזאר מזרחי שהכל בו אפשרי. באנרכיה הדמוקרטית כולם מצויים בתהליך מתעצם של כניעה לקיצוניות בשמאל ובימין שהיא רוח התקופה. הממשלה לא מתפקדת. החברה מפולגת. ההנהגה מסוכסכת. השנאה מתפשטת.
כולם נלחמים במגפה הרפואית ובמשבר הכלכלי, אבל לא נלחמים בקורונה הפוליטית. דרוש קבינט פיוס ופשרה, ולא קבינט של גיוס איבה. לשים קץ ל"ביבי כן ולא". ישראל לפני הכל? השלטון לפני הכל! הפוליטיקה לפני הכל! בימין ובשמאל! רבים בציבור מאמינים שיש פתרון לכל הבעיות וכוונתם שנתניהו הוא הבעיה והפתרון.
השמאל וההסכם ההיסטורי עם האמירויות
על-פי כל המומחים והפרשנים, ההסכם ההיסטורי עם האמירויות הוא הסכם טוב לישראל. על-פי כל המדדים המדיניים והכלכליים התועלתיים, שניזקףפים לזכותו של נתניהו בחסות טראמפ. אפילו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות, בירך על ההסכם, למרות שהוא לזכותו של טראמפ. אפילו הנשיא המצרי אסיסי בירך על ההסכם, וכן חלק מהמנהיגים הערבים בשתיקה של תמיכה.
ואילו בחלק מהשמאל הישראלי, הושמעו תגובות חמוצות ומסתיגות שניסו לגמד את ההישג, מאחר שהאמירויות הן מלוכה ולא דמוקרטיה והבליטו את הפגמים כולל פרשת המטוסים כ-F-35, שיהיו אולי מבצעיים רק בעוד שש שמונה שנים. מטוסים שלא מסכנים את ישראל והם יגיעו לאמירויות אם נירצה או לא כי זו החלטה ואינטרס אמריקני.
פעם נוספת הוכח שלחלק בשמאל יש מחסום פוליטי, ריגשי ופסיכולוגי, שמונע מחבריו לפרגן ולהעריך הישג של נתניהו (הישג של המדינה), בנימוק ששמעון פרס היה כבר מזמן באבו דאבי עוד לפני נתניהו. העדר הנכונות המתמדת לא לפרגן לנתניהו בכל נושא ובכל הישג, הוא כשלון הסברתי ופוליטי של השמאל שפוגע בשמאל ולא בנתניהו.
דוקטרינת הפעולה של השמאל הקיצוני
הם פועלים על בסיס שתי אמירות מוכרות וישנות, שמקורן בברית המועצות של פעם. "הכו ביהודים והצילו את המולדת". אמירה אנטישמית ישנה. בתרגום לימינו' המשמעות היא הכו בנתניהו ובימין והצילו את המדינה משלטון הכשלון של הימין לטובת השמאל. "מה שיותר רע יותר טוב למהפכה". אמירה מהתעמולה של המפלגה הקומוניסטית. בתרגום לימינו - מה שיהיה בארץ יותר רע, בגלל המשבר הרפואי והכלכלי, יהיה סיכוי טוב יותר למהפך פוליטי, בגלל היאוש בציבור באשמת הממשלה ומדיניותו של נתניהו. לכן יש להגביר את ההפגנות בכל הארץ נגד הממשלה ונגד נתניהו.
שלי יחימוביץ' מבקרת ולועגת לשאול מרידור ולהתפטרותו
במאמר שפירסמה בידיעות אחרונות הביעה ביקורת ולעג לשאול מרידור ולהתפטרותו, בסגנון כל כך מרושע וכל כך מפתיע מצידה, בהקשר לאיש הזה ולאירוע ההתפטרות. להלן מקבץ ציטטות ממאמרה, להמחשת הביקורת והלעג הלא מוצדק כלפי שאול מרידור.
מרידור הוא לא התרופה ולא המשיח, התפטרותו היא לא דרמה מטלטלת ולא זעזוע, תוכן מכתבו היה מבולגן ומגלומני שלדעתו יגרום להורדת דירוג האשראי של ישראל, מרידור שירת בנאמנות את חברות הגז, הוא התנגד להעלאת קיצבאות הנכים, הליכתו אינה הפסד נוראי, המהומה שחולל היא ילדותית, הוא התמיד בדת שלפיה העניים הם פושעים ובעלי ההון מופלאים, אגף התקציבים שהוא עמד בראשו הוא חפיפניקי שמעולם לא ביצע עבודת מחקר רצינית (שלי יחימוביץ' מאשימה).
ארה"ב מעצמה במשבר פנימי
ארצות הברית מצויה בלהבות של הפגנות כולל הרס וביזה בערים רבות. גזענות ואלימות. משבר רפואי וכלכלי ענק. מאבקים בין הנשיא לבין מנהיגי המדינות, על-רקע חילוקי דעות בקשר לשיטות הטיפול במגיפת הקורונה. כעס וזעם מוצדק ומובן על רצח אדם שחור באכזריות בלתי ניתפסת על-ידי שוטר לבן.
עשרות מקרים של הרג אנשים על-ידי צעירים ומבוגרים מסיבות מוטרפות בלתי מובנות. קרע חברתי ובין גזעי מתרחב בין לבנים לשחורים. אירועים פליליים בכל רחבי המדינה. כשלון הממשל של הנשיא בטיפול במגיפת הקורונה. כל זאת מתחולל על-רקע התלהטות מערכת הבחירות, במאבק בין הרפובליקאים לדמוקרטים, שיסתיים בראשית נובמבר הקרוב. מעצמה במשבר.
הפריצה האסטרטגית של השלום עם האמירויות
הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הוא מהפך מדיני פוליטי ומחשבתי כלפי ישראל, שביטל את החלטות חרטום, הווטו הפלשתיני, והחלטות הליגה הערבית כלפי קשרים לישראל. צפויות התפתחויות חיוביות רבות ברוב תחומי החיים הכלכליים, הטכנולוגים, התירותיים, ואף לתאומים ביטחוניים ומודיעיניים בכל הקשור לאסטרטגיה מול הסכנה האירנית באזור.
צפויה תנועת צלינות איסלאמית לאל-אקצה בירושלים, ותיירות ישראלית בעיקר של צעירים להודו ולמזרח הרחוק דרך אבו דאבי. מסתבר שאמנם מתפתחת תקופה של מזרח תיכון חדש.

תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנרכיה דמוקרטית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר טוב של מתי דוד כתמיד.
מ. עמיר  |  10/09/20 05:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
הזמרת האהודה היא מוקד נדיר של אחדות לאומית, אך לבנון צריכה בדחיפות רפורמות מקיפות ואין סיכוי של ממש שזה יקרה - מנתח אקונומיסט
ד"ר יואל גוז'נסקי, ד"ר ערן סגל
שליטתן של משפחות מורחבות בסעודיה ובנסיכויות המפרץ תרמה לאורך השנים ליציבותן, אך אין בכך ערובה לעתיד    עלייתם לשלטון של מנהיגים צעירים יותר אינה ערובה לפתיחות דמוקרטית, אם כי עשויה לסייע להידוק היחסים עם ישראל
מרדכי ליפמן
ים של מילים נשפך על המהלך אותו הגה נתניהו ורקמו יחד הוא וטראמפ    מהלך אסטרטגי ממדרגה ראשונה    ממשלת ישראל עקפה את הבלמים המשתקים שהציבו הפלשתינים במהלך 72 השנים האחרונות, מאז 1948, עת פנו הערבים, שאך זה עתה ניגפו בלחימה, אל המשך הלחימה באמצעות חרמות ובעיקר לחימה קרה (ועזה) בישראל, באו"ם ובמוסדותיו    תוך כדי המלחמה הזו שהכריזה עלינו הליגה הערבית, ממשלות ערב וגורמים בינלאומיים שונים, נפגעה ישראל קשות גם מהחרם הערבי
יוני בן-מנחם
סוהא ערפאת הודיעה כי בכוונתה להגיע לרמאללה ביחד עם בני משפחתה וכי בכוונתה לצאת למלחמה גלויה נגד הרש"פ בגלל צעדי נקם שנקטה נגדה    ברש"פ ינסו למנוע את הגעתה מתוך חשש שתחשוף סודות בקשר לנסיבות מותו של יאסר ערפאת ומאשימים אותה כי היא שליחתו של מוחמד דחלאן
איתמר לוין
אקונומיסט מצביע על הבעיות הניצבות בפני הפיכתו של המרכז הפיננסי בדובאי שבאיחוד האמירויות לאחד הגדולים בעולם    הקשה שבהן: היד הרכה כלפי כספים מלוכלכים ומלביני הון    איום בהכנסת האמירויות לרשימה בלתי-מחמיאה לצידה של סוריה, צפוי להוביל את ראשיה לפעול אחרי שנים של סחבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il