חלום הרכב האוטונומי, הנוסע בפועל ללא נהג, התגשם כבר בעשרות מדינות, הן במערב והן במזרח הרחוק. מספרם של כלי רכב אלה הולך וגדל מיום ליום, על אף, ולמרות הקרטלים של תעשיית הרכב המסורתית ושל יצרני הנפט.
מדינת ישראל, במיוחד בתקופת מיתון וגרעון הולך וגדל בתקציב, לא יכולה שלא להרשות לעצמה לקדם, דווקא בימים טרופים אלה, את המעבר ממכוניות המונעות בבנזין ונדרשות לנהג, לרכב האוטונומי. למי שעדיין לא יודע: מדובר ברכב שהמותנע בלחיצת כפתור, ומי שיושב ליד ההגה, יכול בהחלט להתרווח בנחת ולקרוא עיתון או לבצע ישיבת עבודה ב"זום" או בטלפון.
יתרה מכך: אותו כלי רכב אוטונומי, יכול באותו יום נתון, לשמש עשרות נהגים שונים, כשכל אחד יזמין אותו למקטע נסיעה מסוים, יירד מהרכב כשיגיע ליעדו ויעביר את כלי הרכב לנהג הבא. כמו-כן הנסיעה ברכב האוטונומי לא תהיה תלויה כלל ועיקר בפקקי תנועה ותחושב על-ידי הנהג מראש במדויק. לדוגמה, נהג שיזמין בנתניה רכב אוטונומי למקום עבודתו ברחובות, יידע שזמן הנסיעה הינו 47 דקות "על הקשקש".
מדובר לא רק במהפיכה תחברותית גרידא, אלא במהפיכה של ממש באורחות החיים של הישראלים, שלא לדבר על חסכון אדיר עד כדי עשרות מיליארדים לשנה, לכלכלת המדינה. ראשית דבר, המעבר לכשעצמו יהווה מנוע צמיחה משמעותי ביותר למשק הישראלי, ייצר אלפי, אם לא רבבות מקומות עבודה חדשים, כמו גם חזון חיובי לעתיד טוב יותר.
שנית, הוא יוריד מהכבישים רבבות, מאות אלפי ובהמשך אף מיליוני כלי רכב, הגורמים לפקקים אינסופיים, לעצבים ואפילו ל"סטרס" לישראלים רבים, ולאובדן מיליוני שעות עבודה יקרות מפז מדי שנה בשנה. שלישית, הוא יוריד באופן דרמטי ביותר הן מטרדי רעש והן זיהום סביבה, המזיקים מאוד כיום לבריאות הפיזית והנפשית של הציבור ועולים אף הם לכלכלת ישראל, בפגיעה בבריאות ואף בחיי אדם לא מעטים.
רביעית, חסכון משמעותי ביותר בנפגעים בתאונות דרכים. על-פי כל הסטטיסטיקות בעולם, הרכב האוטונומי אמור להוריד את כמות הנפגעים בכ-90-80 אחוזים לעומת היום, שזה גם חסכון בחיי אדם, שלא לדבר על החסכון הכלכלי למשק. חמישית, אם בשוק הדיור עסקינן, המעבר לרכב האוטונומי יצור "מפה חדשה" לחלוטין במדינת ישראל. מגורים בסמוך למאות רבות של כבישים סואנים ומזהמים, יהפכו בבת אחת לאטרקטיביים.
שישית, בד-בבד גם המגורים בפריפריה עם עבודה במרכז הארץ, יהיו נוחים וחסכוניים לאין ערוך ממה שהם היום. לדוגמה, רבבות משפחות המתגוררות בפריפריה לא יצטרכו יותר שתי מכוניות למשפחה. אם בכלל. שביעית, המכונית האוטונומית תקל מאוד על תכנון שוק הדיור, הן ברמה העירונית והן הארצית. אפשר יהיה לבדוק במדויק היכן הישראלים רוצים ויכולים להתגורר וכן לחשב במדויק את היוממות (זמן הנסיעה היומי) מהבית לעבודה וחזרה, מה שלא ניתן בעליל כיום.
שמינית, זה יהפוך בבת אחת את מדינת ישראל להרבה יותר טכנולוגית, מודרנית ועדכנית, זאת לעומת הפער העצום הקיים כיום בין ה"אליטה של ההייטק" לבין יתר המדינה. העובדה שישראל איננה עוברת לרכב האוטונומי איננה בגלל חוסר יכולת טכנולוגית או העדר רצון. קיים, למרבה הצער, קרטל מונופוליסטי של יצרני רכב, כולל העובדה שהן הרכב המסורתי והן הבנזין, הפכו זה מכבר ל"פרה חולבת" של מיסוי מהאזרחים.
אולם, וזה אולם גדול, מול חסמים אלה, קיים פוטנציאל אל אכזב לעתיד ורוד, שונה לחלוטין, של מדינת ישראל, כשהרכב האוטונומי מהווה בו ציר מרכזי. חומר למחשבה למקבלי ההחלטות.