X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מדובר לא רק במהפיכה תחברותית גרידא, אלא במהפיכה של ממש באורחות החיים של הישראלים, שלא לדבר על חסכון אדיר עד כדי עשרות מיליארדים לשנה, לכלכלת המדינה
▪  ▪  ▪
חסכון אדיר [צילום: סת ווניג/AP]

חלום הרכב האוטונומי, הנוסע בפועל ללא נהג, התגשם כבר בעשרות מדינות, הן במערב והן במזרח הרחוק. מספרם של כלי רכב אלה הולך וגדל מיום ליום, על אף, ולמרות הקרטלים של תעשיית הרכב המסורתית ושל יצרני הנפט.
מדינת ישראל, במיוחד בתקופת מיתון וגרעון הולך וגדל בתקציב, לא יכולה שלא להרשות לעצמה לקדם, דווקא בימים טרופים אלה, את המעבר ממכוניות המונעות בבנזין ונדרשות לנהג, לרכב האוטונומי. למי שעדיין לא יודע: מדובר ברכב שהמותנע בלחיצת כפתור, ומי שיושב ליד ההגה, יכול בהחלט להתרווח בנחת ולקרוא עיתון או לבצע ישיבת עבודה ב"זום" או בטלפון.
יתרה מכך: אותו כלי רכב אוטונומי, יכול באותו יום נתון, לשמש עשרות נהגים שונים, כשכל אחד יזמין אותו למקטע נסיעה מסוים, יירד מהרכב כשיגיע ליעדו ויעביר את כלי הרכב לנהג הבא. כמו-כן הנסיעה ברכב האוטונומי לא תהיה תלויה כלל ועיקר בפקקי תנועה ותחושב על-ידי הנהג מראש במדויק. לדוגמה, נהג שיזמין בנתניה רכב אוטונומי למקום עבודתו ברחובות, יידע שזמן הנסיעה הינו 47 דקות "על הקשקש".
מדובר לא רק במהפיכה תחברותית גרידא, אלא במהפיכה של ממש באורחות החיים של הישראלים, שלא לדבר על חסכון אדיר עד כדי עשרות מיליארדים לשנה, לכלכלת המדינה. ראשית דבר, המעבר לכשעצמו יהווה מנוע צמיחה משמעותי ביותר למשק הישראלי, ייצר אלפי, אם לא רבבות מקומות עבודה חדשים, כמו גם חזון חיובי לעתיד טוב יותר.
שנית, הוא יוריד מהכבישים רבבות, מאות אלפי ובהמשך אף מיליוני כלי רכב, הגורמים לפקקים אינסופיים, לעצבים ואפילו ל"סטרס" לישראלים רבים, ולאובדן מיליוני שעות עבודה יקרות מפז מדי שנה בשנה. שלישית, הוא יוריד באופן דרמטי ביותר הן מטרדי רעש והן זיהום סביבה, המזיקים מאוד כיום לבריאות הפיזית והנפשית של הציבור ועולים אף הם לכלכלת ישראל, בפגיעה בבריאות ואף בחיי אדם לא מעטים.
רביעית, חסכון משמעותי ביותר בנפגעים בתאונות דרכים. על-פי כל הסטטיסטיקות בעולם, הרכב האוטונומי אמור להוריד את כמות הנפגעים בכ-90-80 אחוזים לעומת היום, שזה גם חסכון בחיי אדם, שלא לדבר על החסכון הכלכלי למשק. חמישית, אם בשוק הדיור עסקינן, המעבר לרכב האוטונומי יצור "מפה חדשה" לחלוטין במדינת ישראל. מגורים בסמוך למאות רבות של כבישים סואנים ומזהמים, יהפכו בבת אחת לאטרקטיביים.
שישית, בד-בבד גם המגורים בפריפריה עם עבודה במרכז הארץ, יהיו נוחים וחסכוניים לאין ערוך ממה שהם היום. לדוגמה, רבבות משפחות המתגוררות בפריפריה לא יצטרכו יותר שתי מכוניות למשפחה. אם בכלל. שביעית, המכונית האוטונומית תקל מאוד על תכנון שוק הדיור, הן ברמה העירונית והן הארצית. אפשר יהיה לבדוק במדויק היכן הישראלים רוצים ויכולים להתגורר וכן לחשב במדויק את היוממות (זמן הנסיעה היומי) מהבית לעבודה וחזרה, מה שלא ניתן בעליל כיום.
שמינית, זה יהפוך בבת אחת את מדינת ישראל להרבה יותר טכנולוגית, מודרנית ועדכנית, זאת לעומת הפער העצום הקיים כיום בין ה"אליטה של ההייטק" לבין יתר המדינה. העובדה שישראל איננה עוברת לרכב האוטונומי איננה בגלל חוסר יכולת טכנולוגית או העדר רצון. קיים, למרבה הצער, קרטל מונופוליסטי של יצרני רכב, כולל העובדה שהן הרכב המסורתי והן הבנזין, הפכו זה מכבר ל"פרה חולבת" של מיסוי מהאזרחים.
אולם, וזה אולם גדול, מול חסמים אלה, קיים פוטנציאל אל אכזב לעתיד ורוד, שונה לחלוטין, של מדינת ישראל, כשהרכב האוטונומי מהווה בו ציר מרכזי. חומר למחשבה למקבלי ההחלטות.

הכותב הוא הבעלים של חברת עידן ש.נ.י לניהול ואחזקת מבנים, המטפל בנכסי משקיעים.
תאריך:  07/09/2020   |   עודכן:  07/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכב האוטונומי - מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר לשוק הדיור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
כל מי שמאמין באלוהים צריך לציית, למלא את מצוות האלוהים    זה פרוש "אמונה" לפי התנ"ך (להבדיל מהברית החדשה)    כאן פונה פרגר לנוצרים ואומר, שאמונתם צריכה להתרגם למעשים, למלחמת מגן על ערכיהם ומדינתם, המדינה היחידה המושתתת על יסודות יהודים-נוצרים היא ארה"ב
משה ניסנבוים
אלבום חדש, אישי ומרגש של היוצר גילעד בראונשטיין, הופך טקסטים מהמקורות, כמו סידור התפילה והמחזור, עם נגיעות ג'אז וסגנונות שונים - לחוויה נפלאה לקראת חודש אלול, הימים הנוראים
אדלינה קליין
רוב שירי הספר מדברים על 'המילה' הנולדת המתהווה השלטת בכיפה והעושה דרכה בשפה הדלה העשירה והמטובלת במטרה להעשיר את האנוש והאנושות כולה בדו-שיח חברתי
דוד ארגז
במילים אחרות - הדימוי הנקי שיש עתיד ויאיר לפיד מוכרים לנו היא תוצאה ישירה של דיקטטורה פנימית אלימה    אין כאן זוגיות מופלאה אלא אישה מוכה שמפחדת להתלונן, ואם יאיר לפיד מתכנן לנהל את המדינה כמו שהוא מנהל את המפלגה שלו אולי עדיף שכולנו נאוורר את המזוודות
איתן קלינסקי
כשיואב גלנט, שר החינוך בישראל, מביע את בפומבי זלזול מופגן בהחלטה, שהתגבשה לאחר דיונים ממושכים בממשלה איך להילחם בקורונה, הוא שכח מה זה חינוך לאזרחות טובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il