X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ככל שהקמפיין מתחמם, גדל מספר הכזבים וההטעיות מצידם של הנשיא ובכירים שסביבו, למרות שהוא טוען ההפך - מדווח וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
הסרטון המפוברק של אדי ברקאן

דונלד טראמפ ובני בריתו בילו את השבוע האחרון בהפצת כזבים ודיסאינפורמציה. ב-30.8.20 צייץ טראמפ תמונה של גבר שחור הנדחף באלימות בידי אישה לבנה, והוסיף את המילים "Black Lives Matter/Antifa" - למרות שהאיש לא היה השתייך לאף אחת משתי הקבוצות, והתמונה צולמה באוקטובר אשתקד.
מנהל המדיה החברתית של הבית הלבן, דן סקווינו, שיתף סרטון מפוברק ה"מראה" את ג'ו ביידן נרדם בעת ראיון טלוויזיוני. סטיב סקאליס, האיש מספר שתיים בסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים, פרסם סרטון של קטעי משפטים מפיו של אדי ברקן, פעיל חברתי נכה בולט המשתמש במחשב כעזר מילולי – כדי לטעון בכזב כאילו הוא שכנע את ביידן לתמוך בקיצוץ תקציבי המשטרות.
בשנה שעברה התחייב ביידן שלא ליטול חלק בהפצת דיסאינפורמציה, בעוד טראמפ בנה את הקריירה הפוליטית שלו על כזבים, כולל 20,000 כאלו מאז נכנס לתפקידו – מאשים וושינגטון פוסט. מומחים אומרים, שיהיה קשה להתמודד עם ההיקף ועזות המצח של כזבי קמפיין טראמפ, שלא לדבר על הסכנה שהם מציבים למוסדות הדמוקרטיים של ארה"ב.
בימים האחרונים של אוגוסט הגיעו הכזבים הללו בקצב מסחרר. טראמפ טען שרק 6% מן המתים במגיפת הקורונה מתו מן הנגיף עצמו – חלק ממגמתו המתמשכת להמעיט בחומרת המחלה ותוצאותיה. הקמפיין שלו פרסם סרטון בו אומר לא אחר מאשר ביידן, ש"לא תהיו בטוחים באמריקה של ג'ו ביידן" – אבל הייתה זו הוצאה בוטה של דברים מהקשרם, כי ביידן ציטט טענה זו כדי להפריך אותה.
בראיון לפוקס ניוז העלה טראמפ תיאוריות קונספירציה חסרות כל בסיס, לפיה ביידן נשלט בידי "צל אפל" ושמטוס עמוס "פרחחים" במדים עובר בין ערים כדי לזרוע אלימות וכאוס. טראמפ צייץ מה שנראה כקריאה לבוחרים להצביע פעמיים – בדואר ובקלפי – למרות שמדובר בעבירה המובילה לפסיקת הקול. הוא הכחיש שאי פעם כינה את הסנאטור המונח ג'ון מק'יין "לוזר" – למרות שעשה זאת בפומבי ב-2015.
סקאליס עדכן את הסרטון של ברקאן לאחר הזעם הציבורי ואף פרסם בפוסט מאמר בנוגע ללקחים שלמד מהאירוע: "היכולת להשתמש בטכנולוגיה לא רק לטוב אלא גם כדי להוליך שולל ולפברק; הנכונות של בעלי אג'נדה פוליטית לפנות לכאלו דרכים של דיסאינפורמציה ותעמולה; והאופן בו הפכה ארה"ב לשני עולמות מידע נפרדים, עם מערכת מדיה שמרנית המעצימה בלופים שלאחר מכן מכים שורש".
כמה מן הפלטפורמות במדיה החברתית, כולל טוויטר, הסירו חלק מן התכנים המטעים והכוזבים. קמפיין טראמפ טען, כי ה"סרטון" של ביידן היה בדיחה. הבית הלבן דחה את הטענה לפיה טראמפ מעודד דיסאינפורמציה, והאשים את התקשורת שהיא מעוותת באופן קבוע את דבריו של הנשיא – אך הוא ימשיך לחשוף את דיווחיה המטעים, להעלות נושאים מרכזיים ולדחוף פתרונות הגיוניים לבעיות.
ג'ון דונובן, מנהל המחקר בבית הספר קנדי באוניברסיטת הרווארד, מתאר את האסטרטגיה של טראמפ כ"חוסר עקביות סופני" – מאמץ מכוון להציף את הזירה במידע מטעה, המקשה על הציבור להבין במה מדובר אפילו בעניינים של חיים ומוות. הפוסט ציין, כי טראמפ צייץ מחדש שוב ושוב תכנים כוזבים, מטעים ושנויים במחלוקת, ומדי פעם טענו עוזריו שהוא לא צפה בסרטון או שלא הבין את מלוא המשמעות של התוכן ששיתף. צוותו סירב להתקין מערכת שתמנע ממנו להפיץ מידע כוזב.
בוועידה הרפובליקנית בחודש שעבר היו כמה דוגמאות בולטות של סרטונים מטעים. למשל: המארגנים יצרו סרטון בו הופיעו ארבעה דיירים בתוכניות דיור בניו-יורק, אשר דיברו על הרקורד של טראמפ בתחום – אבל מאוחר יותר אמרו שלושה מהם שהם הולכו שולל ואינם תומכים בנשיא. סרטון אחר הציג טכס התאזרחות שאירח טראמפ בבית הלבן, וגם כאן טענו חלקם שלא ידעו שהופעתם תנוצל לצרכים פוליטיים.
פרופ' דניאל עפרון, מומחה להתנהגות ארגונית בבית הספר לעסקים בלונדון, מסביר, כי חזרה על שקרים היא אסטרטגיה מועילה משום שהיא גורמת לשקר להיות מוכר יותר. "הדבר המדאיג הוא לא רק שאפשר לומר כל דבר ואנשים יאמינו, אלא שאנשים לא יאמינו לשום דבר, או מה שעוד יותר גרוע – שלא יהיה להם אכפת. אנחנו הופכים לאדישים לכל השקרים שסביבנו".

תאריך:  08/09/20   |   עודכן:  08/09/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ מציג: "חוסר עקביות סופני"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
וושינגטון פוסט שקרנים כמו ניצן
נב  |  8/09/20 15:13
2
לוין מציג: "עקביות סופנית"
שונסי גנצינר  |  8/09/20 17:55
3
מה תכתוב ב4/11,תגיד סליחה
יאקי  |  8/09/20 18:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מונה שבעה גורמים המובילים לכך שלא ניתן לחזות את תוצאות הבחירות לנשיאות: מהקורונה והכלכלה ועד אישיותו של דונלד טראמפ
איתמר לוין
הרוב השמרני מאותת שאיננו נוטה להרחיב את אפשרויות ההצבעה - כאשר שיעורי הצבעה גבוהים יותר נחשבים כעדיפים מבחינת הדמוקרטים    גם בלי פסיקה דרמטית כמו זו שחרצה את תוצאות הבחירות ב-2000, לתשעת השופטים יש כבר תפקיד משמעותי - מנתח אקונומיסט
איתמר לוין
ביידן מתעלם מהמהומות בערי ארה"ב ומהיחסים עם סין, שתי סוגיות העשויות להכריע את הבחירות – בעוד טראמפ משקף את עמדת הציבור בהן
איתמר לוין
לינדה גרינהאוס מזכירה בניו-יורק טיימס את הכרעת בית המשפט העליון באותן בחירות, ומציפה חששות נוספים של משפטנים בכירים לקראת הבחירות הקרובות
איתמר לוין
הוועידות של שתי המפלגות הבהירו: דונלד טראמפ יציג את עצמו כמי שיבטיח את הביטחון האישי, בעוד ג'ו ביידן יצביע על כשלונותיו של הנשיא מול המגיפה    ניו-יורק טיימס מדווח על המהלכים הבאים של שני המועמדים, המתמקדים כצפוי במדינות המפתח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il