X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רק פעולה אחת תפסיק את מסע ההשפלה הנוראי בתורי החמלה והחסד המתארכים, התערבות ממשלתית מהירה, מקצועית, יסודית, ומקיפה
▪  ▪  ▪
בושה וחסד [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

קדחת הקניות לרגל חגי תשרי בעיצומה, המזון על נייר הטואלט שנרכש לסגר הראשון כבר נגמר, בעלי חנויות המזון והמרכולים הם כנראה היחידים שמחייכים בימים עצובים אלה כל הדרך אל המציאות המאתגרת והמורכבת. המראות של תורי הנצרכים העומדים בפתחי עמותות וארגונים המחלקים מנות מזון הוא מעמד של חסד לצד הבושה, מעמד של צדקה לצד הכלימה.
התורים בשנת מגיפת הקורונה יתארכו מאוד. המציאות יצרה עניים חדשים ונצרכים שלא עמדו מעולם בתור, מטה לחמם של רבים נשבר, יציאה לחל"ת, פיטורים, תוכניות חיסכון שנבלעו במצוקת השנה האחרונה, כל אלה יצרו מחסור תודעתי, תחושתי ואמיתי.
התורים יתארכו, התרומות יכווצו, הביקוש יגבר וההיצע יפחת, מנת המזון בקופסה החומה הנעולה בסרט הדבקה עבה מכילה מזון שיספיק לארוחה אחת. ומה על הימים הבאים? השבועות הבאים? החדשים הבאים?
עמותות הצדקה והחסד ראויות לכל שבח והלל אך הן אינן מעניקות פתרון אמיתי, פתרון קבע, אלא מאפשרות לחיות את הרגע, את הארוחה, את המציאות העכשווית, ומחר? אלוקים גדול או שמא המינוס גדול, החוב גדול, הרעב גדול, הביזיון גדול.
התורים השנה יארכו מאוד, פרצופים חדשים, עיניהם כבושות בקרקע, מבטם בוהה ברצפה, יושיטו יד רועדת לאחוז בחבילה החומה, ליבם מפרפר בבקשם עוד חלה לחג, רגליהם כושלות והם מבקשים רק לברוח מהמקום בו לא חשבו שלעולם יעמדו.
התורים יתארכו ואת שרשרת ההדבקה הזו שום חיסון לא יקטע. רק פעולה אחת תפסיק את מסע ההשפלה הנוראי בתורי החמלה והחסד המתארכים, התערבות ממשלתית מהירה, מקצועית, יסודית, ומקיפה. פעילות ממשלתית לחוסן תזונתי מתוך כבוד, ללא תורים, ללא חרפה והשפלה. זה אפשרי, כל סיעות הבית, יחברו יחדיו ליצירת רשת ביטחון תזונתי, אשר תשען על רשת ביטחון תעסוקתי. לא אבטלה וחסד אשר יקבעו את חוסר המעש כי אם פעולה ממשית לעידוד תעסוקה יזומה, ליציאה להכשרות מקצועיות, לעבודה בפרויקטים לאומיים, לעבודות שמזמן ננטשו על-ידי 'עם המנהלים', לא לקופסה חומה עם נייר דבק עבה זקוקים האזרחים, לא לעוד חלה לשבת או לחג, כי אם לביטחון תזונתי המכבד את העמלים.
התורים לרגל חגי תשרי יתארכו השנה, הערכה ותודה למובילי עמותות הצדקה והחסד, על-אף שזהו תפקידה של הממשלה בסדר העדיפות הלאומי. חייבים לקטוע את שרשרת התורים הזו ולטפל בה באופן משמעותי ביותר. זה אפשרי, זה רק תלוי בהחלטת הממשלה. שלום לקופסה החומה ברוכה הבאה להחלטה הנדרשת, שבענו מתורים ועייפנו מבושה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה סיאני
"שמחה'לה, יש לי בקשה גדולה אלייך", אמרה לי אימא. היא רכנה אליי, תפסה בשתי כפות ידיה את כתפיי והביטה היישר לתוך עיניי. "אני מבקשת מאד, שלא תגלי לאף אחת מהבנות שאת יודעת קרוא וכתוב! בסדר?
רות רזניק
הייתי ממליצה לקהל החשוב המבלה באומן, לדרוש ממנהיגיו להעביר את קברו של הרב הדגול לישראל, ושם, בירושלים או בצפת או במירון, יייסעו לבלות יום יומיים ויחזרו למשפחותיהם
אפרים הלפרין
הרעיון של פריימריז לראשות מפלגת יש עתיד הוא רעיון קוסם, אך תיאור פרטיו על-ידי שלח, הופך אותו למקסם שווא
מתי דוד
כולם נלחמים במגפה הרפואית ובמשבר הכלכלי, אבל לא נלחמים בקורונה הפוליטית    דרוש קבינט פיוס ופשרה, ולא קבינט של גיוס איבה
עו"ד אלון קוחלני
לשכת המבקרים הפנימיים העולמית פרסמה מודל מקיף (The Internal Audit Ambition Model) שמאפשר להעריך את הביצועים של יחידת הביקורת הפנימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il