X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עמית סגל מחד-גיסא, רביב דרוקר מאידך-גיסא, בנימין נתניהו מחד-גיסא, היועמ"ש לממשלה מאידך-גיסא, זה בכלל לא חשוב מי מביניהם משקר
▪  ▪  ▪
דרוקר. משקר? [צילום: מתוך הטלוויזיה]

האם אביחי מנדלבליט משקר או שמא בנימין נתניהו? האם עמית סגל משקר או שמא רביב דרוקר? והתשובה היא שהאמת כלל לא מעניינת. מה שמעניין הם הנושאים שכולם מסכימים עליהם. בואו נפרטם:
1. מחלקת חקירות שופטים, מח"ש היא מחלקה בפרקליטות.
2. מטרת מח"ש היא לחקור ולהגיע למסקנות בנוגע לעבירות פליליות ועבירות משמעת חמורות של שוטרים.
3. מח"ש הוקמה כאשר היה ברור שהמשטרה מנועה מלחקור את עצמה.
4. מרגע שהוקמה מח"ש - ניגוד העניינים של המשטרה הועבר לפרקליטות, כי מחד הפרקליטות אחראית על חקירת שוטרים, ומאידך היא תלויה בחקירות המתבצעות על-ידי שוטרים במטרה להעמיד חשודים לדין.
והשאלה המרכזית העולה מחשיפותיו של עמית סגל היא: האם המתח המובנה הזה הקיים בין הצורך של הפרקליטות לעבוד עם בכירי השוטרים, ובין הצורך של אותה פרקליטות לפקח על ניקיון הכפיים של בכירי המשטרה, חצה את גבולות המותר, ואם כן מה היה המניע לכך, ומה היו ההשלכות.
אז בואו נוסיף עוד כמה נדבכים למוסכם:
1. באותה עת בדקה מח"ש ניגוד עניינים של קצין חקירות בכיר, והגיעה למסקנות של אפשרות לחשש פלילים.
2. באותה עת בדקה מח"ש את הירי של השוטרים באום אל חיראן, ירי ממנו קיפד את חייו תושב המקום ועקב אובדן השליטה ברכב, נדרס למוות שוטר. מח"ש הגיעה למסקנות הפוכות לחלוטין מהקונספציה שהושרשה אז במשטרה וממנה הונחלה לדרגים הפוליטיים, כאילו מדובר בפיגוע טרור.
3. כאשר פנה ראש מח"ש לראשי הפרקליטות עם ממצאיו, הם קיררו אותו והסבירו, אם במישרין ואם ב-SUB TEXT, שזה לא הזמן להיכנס במשטרה ובמפכ"ל ראש בראש. תיקי נתניהו על הפרק ונושאים אחרים אשר עלולים להוות אבן נגף בתיקים האלה יכולים לחכות.
4. מאוחר יותר מונתה ראש מח"ש ידידותית יותר לאלה שמינו אותה ומח"ש מיתנה על מעורבותה בחקירות הקשורות לבכירי המשטרה.
בואו ננסה לנתח את התנהגות הפרקליטות באותם ימים:
האפשרות האחת היא לומר שמדובר בפעולות אחראיות של שיקול דעת והחלטה על עדיפויות, קצין חקירות במשטרה שאולי סרח, וירי באזרח בדואי, אשר ממנו נהרג אותו אדם ונהרג בעקיפין גם שוטר, אין בהם חשיבות הגוברת על השלמת החקירות והגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה ולכן יש להסיר את התיקים האלה מהדרך.
האפשרות השנייה היא שמדובר כאן בטובות הנאה. אשכרה טובות הנאה שנותנת הפרקליטות למשטרה ולמפכ"ל במטרה מובהקת לקבל תמורה בתיקי נתניהו. טובת הנאה ותמורה, טובת הנאה ותמורה, שוחד. מזכיר לכם משהו מתיקי נתניהו?
  • האם כבישת חקירת מח"ש בעניין אותו חוקר ובעניין אום לא חיראן מהווה טובת הנאה למפכ"ל ולמשטרה כולה? ודאי שהיא מהווה טובת הנאה. אם עיתונות טובה היא טובת הנאה ודאי מניעת חקירה אשר אם תתקיים תזעזע את אושיות המשטרה ותזעזע את כיסא המפכ"ל היא טובת הנאה.
  • האם הפרקליטות ציפתה לתמורה? ודאי שציפתה. הציפייה הזו ברורה ומובהקת מהתכתובות שפורסמו.
  • האם המשטרה והמפכ"ל הם אנשי ציבור? ודאי.
  • והאם העובדה שהפרקליטות היא גוף ציבורי מפריעה? ודאי שלא מפריעה כי מדובר באנשים ספציפיים שהביעו את ציפייתם לתמורה כתוצאה מטובת ההנאה הזו, ואמנם החוק דורש שמקבל השוחד יהיה איש ציבור, אך החוק אינו שולל את האפשרות שגם נותן השוחד יהיה איש ציבור.
יש לנו כאן דילמה בין אפשרות של פעולה נכונה במסגרת סמכות הפרקליטות, קבירת חקירות של חשש לניגוד עניינים קיצוני וחשש לעלילה על אדם שנהרג מאש השוטרים, כאילו הוא מחבל, ושוטר שנהרג כתוצאה עקיפה של הירי הזה, מתוך מטרה שלא לסכן את את תיקי ראש הממשלה, ובין מתן נופך מאוד שלילי אם לא פלילי של טובת הנאה ענקית ותמורה ענקית לכל הסיפור הזה.
והמסקנה היא לטעמי שאנו במצב באקאקט. אין צורך בביקורת של ראש הממשלה על-מנת להסיק שאמון הציבור במערכת אכיפת החוק אבד ולא ישוב, אלא אם ינוקה השולחן, אלא אם מישהו יצליח לשכנע 8 מיליון אנשים עם ראש על כתפיים כי לא היה כלום ואין כלום או שפרקליטות המדינה תנוער מהמסד עד הטפחות. רמונט פרסונלי מהקצה עד הקצה.

תאריך:  11/09/2020   |   עודכן:  11/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה בכלל לא מעניין מי משקר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בלי שמפנים את הבית לפני זה
אי אפשר רמונט,  |  11/09/20 18:26
2
חובה לבצע במערכת בדק בית!!!
אקטואלי  |  11/09/20 18:41
 
- טיבי אכן יותר טוב מביבי,
באמת אידיוטים  |  13/09/20 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
בארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות חוששים כי אירן מתכננת גל של פיגועי טרור כדי לנסות ולחבל בהסכם הנורמליזציה    אירן רואה בהסכם איום ישיר על ביטחונה הלאומי ובסיס להקמת ברית צבאית רחבה נגדה
אברהם הללי
למען טיהור הנשמה נקבעו ימים בשנה לעשית חשבון נפש "עשרת ימי תשובה" מראש השנה עד צאת יום הַכִּפּוּרִים, דהינו לחזור אל כור מחצבתנו באמירת הסליחות, ולא לראות סוג של פיוטים נאים ומהנים
נסים ישעיהו
המסר הברור של המגפה הזאת הוא שהפתרון אינו בידי המדע כפי שהוא מוכר לנו, הפתרון הוא בשינוי אמיתי, בדילוג מרהיב אל עבר רפואת העתיד שהזכרנו כאן לפני שבוע
חיים רמון
מערכת הבריאות בישראל רחוקה מלקרוס וממשלת ישראל נכשלה כישלון חרוץ בניהול המשבר ופועלת תוך אובדן עשתונות מוחלט    מדיניות ההפחדה והפאניקה גורמת נזקים בריאותיים כבדים    יש לבודד באופן אנושי, גמיש ומתחשב וחכם את כל בני ה-65 ומעלה ואת כל הסובלים ממחלות רקע משמעותיות
דן מרגלית
בכל פינת פרק ממתין סיפור נוגע ללב    גם מה שנודע במהלך חייו של גדול סופרי דורו נקרא שוב בסקרנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il