X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הנשיא אינו מצליח אינו לנצל את היתרונות המובנים שיש למי שמתמודד על כהונה שנייה - אך יש לו מספיק זמן להתאושש ולסגור את הפער מביידן
▪  ▪  ▪
יילחם עד הרגע האחרון [צילום: אנדרו הרניק, AP]

דונלד טראמפ הוא המכשול הגדול ביותר של עצמו בפני בחירה מחדש, כאשר הוא אינו מצליח לנצל את יתרונותיו של הנשיא המכהן – טוען דן בלץ, פרשן בכיר בוושינגטון פוסט. מילותיו מסבכות אותו שוב ושוב: בין אם זה בדיווח הנטען על הבוז בו התייחס לחללי הצבא ובין אם זה בדבריו הישירים על זלזולו המכוון בקורונה.
לאורך כהונתו התמחה טראמפ ביצירת מחלוקות כאשר הדברים לא התנהלו לרוחו. כיום, האירועים הם שמקשים עליו ליצור מסר בחירות עקבי ויעיל. לפני הקורונה הכלכלה הייתה הנכס היחיד החזק ביותר שלו, כדי לשכנע את הבוחרים – במיוחד את אלו שהתחלחלו מהתנהגותו – לתת עוד כהונה שנייה. האבטלה הייתה בשפל היסטורי, ושוק המניות – בשיא היסטורי. הצמיחה לא הייתה מסחררת, אך יציבה. הקריסה הכלכלית בשל הקורונה נטלה מטראמפ כלי זה. המסר של הקמפיין שלו הוא שילוב של תקווה – הטענה שהכלכלה מתאוששת למרות הנתונים המוכיחים את ההפך – והטענה שהוא יהיה טוב יותר מאשר ג'ו ביידן בבנייתה מחדש. הסקרים אכן נותנים לו יתרון בתחום הכלכלי, אך הפער מצטמצם.
יתרון נוסף שהיה לטראמפ הוא הזמן להתכונן לבחירות וליצור דימוי של יריבו. ברק אובמה עשה זאת ב-2012 למיט רומני, וג'ורג' בוש הבן ב-2004 לג'ון קרי. ביל קלינטון הכניס את בוב דול למגננה מן הרגע הראשון ב-1996 ודול מעולם לא התאושש. ביידן הפך בפועל למועמד הדמוקרטי בתחילת מארס. היו לו מעט משאבים כספיים והקמפיין שלו היה רחוק מלהיות מוכן למאבק על הנשיאות. אבל טראמפ לא הצליח לנצל את הזמן ולהזיק לביידן.
לטראמפ גם היה יתרון כספי ניכר. הוא החל את גיוס הכספים ביום בו הושבע, ועד לפני שלושה חודשים בלבד נראה היה שהוא ישמור על יתרון משמעותי לאורך כל הדרך. ביידן היה הרחק מאחור בגיוס התרומות, והדמוקרטים חששו שיהיה עליו לוותר על הוצאות בכל התחומים. אבל בחודש שעבר ביידן גייס 365 מיליון דולר – לעומת 210 מיליון דולר של טראמפ. האחרון לא רק גייס הרבה, אלא גם הוציא הרבה: למעלה ממיליארד דולר עוד לפני הוועידה הרפובליקנית – חלק ניכר מזה על גיוס כספים נוספים. כעת נראה שלביידן יש מספיק כסף עד לסוף הקמפיין והוא משדר הרבה יותר פרסומות טלוויזיוניות במדינות המפתח – אם כי טראמפ ממש לא אמר את המילה האחרונה.
כנשיא המכהן, יכול טראמפ לנצל את תפקידו ולזכות בזמן אוויר רב. כך היה כאשר הודיע על הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין. הוא דוחף להודעה מוקדמת על חיסון יעיל לקורונה, ולמרות שההערכה היא שלא יהיה כזה לפני סוף השנה – טראמפ יכול, בסגנונו האופייני, להבטיח שזה בכל זאת יקרה. גם הדוח של ג'ון דורהם על פעילות סוכנויות הביון ב-2016 מול ההתערבות הרוסית בבחירות יכול להתפרסם לפני 3 בנובמבר, מציין בלץ.
ולבסוף: טראמפ ממשיך את מאמציו לפגוע באמון בהצבעה בדואר, ובכך לזרוע את הזרעים להטלת ספק בתוצאות הבחירות אם יפסיד. עם שבעה שבועות עד הבחירות וכאשר ביידן ממשיך להוביל בסקרים, טראמפ עדיין יכול להתאושש – במיוחד במפת האלקטורים, גם אם לא במניין הקולות. אבל עם כל שבוע בו הוא לכוד במחלוקת על מנהיגותו, יש לו פחות זמן לבנות את הטיעון נגד ביידן. טראמפ מאיץ כעת את הקמפיין שלו, וכמו ב-2016 מתכוון להילחם עד הרגע האחרון. יתרונותיו הצטמקו, אך לא נעלמו. האם יוכל לנצל אותם או שיפול קורבנותיו לשגיאותיו שלו – זה מה שכנראה יחרוץ את גורלו.

תאריך:  15/09/20   |   עודכן:  15/09/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ הוא המכשול של עצמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נו באמת
פלג א  |  15/09/20 09:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
מאמר ב-Foreign Affairs משרטט את הצעדים שעל ארה"ב לנקוט - ותוהה האם עם נשיא שעודנו מפקפק בהתערבות ב-2016, הם אכן יופעלו
איתמר לוין
צוות מומחים מכין תוכניות פעולה להפעלה בימים הראשונים של ממשל ביידן    המשימות העיקריות: חידוש אמון הציבור ותוכנית להפצת החיסון
איתמר לוין
בני שלושת הדורות הצעירים מהווים 40% מכלל המצביעים השנה ודעותיהם ממקמות אותם חזק במחנהו של ביידן - אבל האם הם יבואו להצביע?
איתמר לוין
אחרי 30 שנות בסנאט, שם אין מנוס מלהגיע לפשרות, ג'ו ביידן רואה את עצמו כמפשר יותר מאשר כאידיאולוג    ברוח זו הוא מפזר הבטחות ששני אגפי המפלגה הדמוקרטית - הליברלים והמתונים - יכולים לחיות איתם, ומותיר את הפרטים עמומים    השאלה היא האם הדבר יגרום למריבות פנימיות אם ינצח בבחירות
איתמר לוין
פצחנים סינים מנסים לפגוע בקמפיין של ביידן, בעוד אירן פועלת נגד קמפיין טראמפ    ייתכן שהמטרה הרוסית כעת היא לזרוע חוסר אמון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il