X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפלגים הפלשתינים הקימו גוף חדש המכונה"המפקדה המאוחדת" כדי שיוביל התנגדות עממית בשטח נגד ישראל. המטרה הפלשתינית היא להגיע למרי אזרחי כולל נגד ישראל בעקבות הנורמליזציה, אך קיימת סכנה לאינתיפאדה חדשה
▪  ▪  ▪
היערכות לקראת אינתיפאדה חדשה [צילום: AP]

הפלגים הפלשתינים ובראשם פתח וחמאס מנסים לשחזר את הישגי האינתיפאדה הראשונה, לאחר מפגש של נציגי כל הפלגים לפני שבוע הם החליטו על הקמתה של "מפלגה מאוחדת", שתפעל באותה המתכונת של "המפקדה המאוחדת" של האינתיפאדה הראשונה בסוף 1987, ותקבע את מסגרת ופעילויות המאבק הפלשתיני נגד תהליך הנורמליזציה ונגד ישראל.
המאמץ הפלשתיני המשותף, למרות המחלקות העמוקות בין פתח וחמאס, בא כהפקת לקחים מהכישלון האסטרטגי של שני הארגונים המובילים במאבקם נגד תוכנית השלום האמריקנית "עסקת המאה" ונגד תהליך הנורמליזציה של מדינות ערב עם ישראל, הם מנסים להפגין אחדות ותיאום אך החשדנות העמוקה נותרה ביניהם ואין ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס רצון להגיע לפיוס לאומי מלא עם חמאס, הוא איננו רוצה לחלוק עמה את עוגת השלטון וחושש כי מטרתה היא להפיל את שלטון הרש"פ בגדה.
ההודעה על הקמתה של "מפקדה מאוחדת" פורסמה ב-13 בספטמבר בכרוז ראשון שפירסמה המפקדה, הפלגים הפלשתינים מנסים לתת בכרוז תחושה כי מדובר בהיערכות לקראת אינתיפאדה חדשה אך הם קוראים לצורת המאבק החדשה שלהם "התנגדות עממית בדרכי שלום" שמטרתה להחזיר את הבעיה הפלשתינית לראש סדר היום העולמי. עם זאת, ד"ר נביל שעת', יועצו של יו"ר הרש"פ לעניינים בינלאומיים אמר לעיתון "אלקודס אלערבי" ב-13 בספטמבר כי הפלשתינים מכינים אינתיפאדה חדשה נגד ישראל.
בכרוז נכתב: "נתחיל במאבק עממי כולל שיסתיים רק בהשגת עצמאות לאומית למדינת פלשתין שבירתה ירושלים, חרבותינו מופנות לעבר אויבנו המרכזי הרובץ באדמות מדינתנו ובירושלים, ההתנגדות שלנו תתפוצץ באופן טבעי ותסלים בהדרגה בכל האדמות הפלשתיניות הכבושות ובראשן ירושלים".
בכרוז הראשון הוכרז יום ה-15 בחודש, יום חתימת הסכמי הנורמליזציה בין ישראל בחריין ואיחוד האמירויות בבית הלבן, כ"יום סירוב" והפלשתינים נדרשים להניף את הדגל הפלשתיני בכל הערים, הכפרים ומחנות הפליטים בשטחים. יום שישי, ה-18 בחודש, הוכרז כ"יום אבל", הפלשתינים בשטחים נקראו להניף דגלים שחורים ולהתעמת עם כוחות צה"ל.
יו"ר הרש"פ אמר בכינוס הפלגים הפסלטינים שהתקיים בוידאו קונפרנס כי "הגיעה העת להקים הנהגה של התנגדות עממית בדרכי שלום". בכיר פתח עזאם אלאחמד האשים את הליגה הערבית כי היא בגדה בעצמה בכך שאיפשרה לממשל טראמפ לשלוט בה ולאחר שהיא דחתה את דרישת הפלשתינים לגנות את הסכם הנורמליזציה של איחוד האמירויות עם ישראל.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, הסמיך את מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב לתאם את כל פעולות המחאה עם תנועת חמאס, רג'וב הופיע ב-7 בספטמבר בטלוויזיה הפלשתינית הרשמית ברמאללה והסביר את עיקריה של התוכנית המבצעית של "ההתנגדות העממית".
  • מטרת "ההתנגדות העממית" היא להכשיל את הקונספירציות נגד העם הפלשתיני והבעיה הפלשתינית, הפלשתינים בשטחים ובפזורה נדרשים להשתתף בכל הפעילויות.
  • הכיבוש הישראלי "ישלם מחיר" על כל עקירת עץ או הריסת בית, כללי העימות השתנו, " האזרח הישראלי בתל אביב צריך להרגיש כי הכיבוש הוא דבר מגעיל".
  • הנהגת הפתח סבורה כי "כל האפשרויות מונחות על השולחן", אולם היא סיכמה עם תנועת חמאס שבשלב הזה מדובר ב"מאבק בדרכי שלום" ולא תהייה חריגה מכך, "המפקדה המאוחדת" תפתח כל שלב במאבק, צעד אחר צעד, ותהייה הסלמה מדורגת עד ל"מרי אזרחי"(עוציאן מדיני-בערבית) כולל שבו כל הפלשתינים יצאו לרחובות ויחסמו אותם.
ניצוץ התבערה הוא בירושלים
כל פלשתיני יודע כי ירושלים ובמיוחד הר-הבית הינם חבית של חומר נפץ שעלול להתפוצץ בכל רגע ולגרור אחריו את כל השטחים לאינתיפאדה שלישית, על-פי גורמים בפתח, במזרח ירושלים התפרסו בימים האחרונים עשרות פעילי פתח הממתינים להנחיותיו של מחמוד עבאס ומוכנים להצית מעשי אלימות בעיר בכל רגע נתון.
גורמים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס רוצה לגרור את ישראל למלכודת, להניח לה לעשות טעויות ואז להצית את האלימות כאילו בתגובה לצעדי ישראל כדי שהאחריות לא תיפול עליו או על הרש"פ. לכן, יש חשיבות רבה שמשטרת ישראל תפעל בחוכמה אך בנחישות במזרח ירושלים מבלי ליפול במלכודות שמחמוד עבאס מנסה לפרוס לה, אולי בתוך שטח הר-הבית עצמו.
אבי הרעיון של "ההתנגדות העממית" הוא מחמוד עבאס, הוא מנסה לשווק אותו כבר במשך כמה שנים לארגונים הפלשתינים כדי שלא יואשמו על-ידי הקהיליה הבינלאומית כי הם נוקטים בטרור נגד ישראל ונראה כי הפעם הצליח לשווק את הרעיון שלו.
גורמים בפתח אומרים כי מחוד עבאס נתן "אור ירוק" לתנועת פתח בגדה להסלים את המצב הביטחוני באורח מבוקר כדי לחפות על הכישלון האסטרטגי שלו שהביא להסכמי הנורמליזציה בין ישראל לבחריין ולאיחוד האמירויות וכן הכישלון המחפיר שלו לגייס לעזרתו את תמיכת הליגה הערבית.
מחמוד עבאס מנסה לרכוב על נמר האלימות כמו יאסר ערפאת אחרי כישלון ועידת קמפ דיוויד בשנת 2000 אך הוא עלול ליפול ממנו ולגרור את הפלשתינים שוב לאסון גדול.

תאריך:  15/09/2020   |   עודכן:  15/09/2020
+במהלך הטקס: ירי לעבר אשדוד ובאשקלון
20:15 15/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שישה בני אדם נפגעו באשדוד, בהם אחד במצב בינוני-קשה שנפצע במהלך חלוקת מזון למשפחות נזקקות  ▪  רקטה יורטה מדרום לאשקלון  ▪  נזק סביבתי למכוניות ולזגוגיות חנויות ובתים

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
[צילום: מן הטלוויזיה]
+נורמליזציה לישראל עם האמירויות ובחריין
16:42 15/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא ארצות הברית הצהיר לקראת טקס החתימה על הסכם הנורמליזיציה בין ישראל לאיחוד האמירויות כי מדינות עשירות המעוניינות במטוסי קרב צפויות להצטרף להסכמים עם ישראל  ▪  "מדינות עשירות המעוניינות במטוסי קרב - לא תהיה לי בעיה למכור להם אף-35"

טראמפ וחאליד בן אחמד אל חליפה, שר החוץ של בחריין [צילום: אלכס ברנדון, AP]
שר החוץ של האמירויות, עבדאללה בן זאיד, בבית הלבן [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+"נתניהו מסתיר הקפאת בנייה בהסכם"
13:14 15/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, דורש מראש הממשלה לחשוף את הסעיפים החסויים בהסכם שייחתם הערב בין ישראל לאיחוד האמירויות  ▪  מביע חשש מפני הסכמה ישראלית להקפאת הבנייה בשומרון וטוען כי נתניהו מסתיר מן הציבור מידע קריטי מחשש לביקורת ציבורית  ▪  "ישראל, בשונה מהאמירויות, היא דמוקרטיה שבה המנהיגים לא עושים ככל העולה על דעתם"

נתניהו בוושינגטון עם טיוטת ההסכם [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאמץ פלשתיני להכשיל את הנורמליזציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הסכם הנורמליזציה בין ישראל לבחריין מגביר את בידודה של הרש"פ בעולם הערבי ומחזק את הברית הצבאית נגד אירן. הרש"פ החלה בהערכה מחדש של האסטרטגיה המדינית שלה אך מחמוד עבאס מעדיף להמתין לתוצאות הבחירות בארה"ב לפני שישנה אותה
עידן יוסף
בתקופה של שנתיים בלבד עלה שיעור הנפגעים כתוצאה מסבבי הלחימה מול עזה ב-182%    שיעור העלייה הגבוה ביותר הוא במועצת שער הנגב בעוד שמספר הנפגעים המטופלים הגבוה ביותר הוא בשדרות
איתמר לוין
אומרת שדרישת תום לב מצד הממונה על הרכוש הממשלתי והקביעה לפיה צו תפיסה אינו יוצר "רכוש ממשלתי", מאיימים על "מקרים אחרים נוספים, לא מעטים" בהם הוקמו בתים על קרקעות במצב דומה    אומרת שפסק הדין של חיות ומלצר מעקר מתוכן את הגנת תקנת השוק על בנייה בהתנחלויות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - מתחמקת, אִיומים, חתרן, איפָה ואיפָה וניקוי אוּרווֹת    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבת שלום, שנה טובה והרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
עמנואל בן-סבו
יעקוב נורה על-ידי השוטרים ויש אף המאשימים כי אנשי רפואה שהיו במקום סירבו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים עד גסיסתו למוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il