X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חנה נגאר יועצת אסטרטגית לעסקים, חוקרת תודעה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
השפע תלוי ביכולת שלנו לגלות 'חמלה' כלפי אחר ו'חמלה כלפי עצמינו' 'חמלה' - זה הרצון להקל על אדם אחר את סבלו, 'חמלה עצמית' היא הרצון הטבעי שיש לאדם להקל על סבלו
▪  ▪  ▪
שנה טובה [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]

"תחל לה שנה וברכותיה... מי ייתן ונזכה כולנו לבריאות, לפרנסה, למשפחה ולזוגיות טובים". "ש... יפה ושונה תהא שנה זו אשר מתחילה לה היום...".
איך נתחיל שנה חדשה שבה גם הנפש נקייה ופתוחה לקבל את כל השפע שצריך לרדת אל כל אדם? האושר טמון בשפע. השפע תלוי ביכולת שלנו לגלות 'חמלה' כלפי אחר ו'חמלה כלפי עצמינו'. 'חמלה' - זה הרצון להקל על אדם אחר את סבלו, 'חמלה עצמית' היא הרצון הטבעי שיש לאדם להקל על סבלו.
רוב הסבל של בני האדם נגרם כתוצאה מפגיעה מאדם אחר או מפרידות/ניתוקים. כל אחד מאיתנו חווה פגיעה כזו או אחרת מאדם כלשהו. אם בנסיבות של גירושים, אהבה נכזבת, כעס, מחלוקות על רכוש ואחר... ברוב הפרידות בוחר אחד מבין הצדדים להתנתק מהצד השני. הניתוק מאדם כרוך בסבל הנובע מעצם הניתוק בין שתי נפשות ולאו-דווקא מהסיבות לפרידה (לכן הסיבות לפרידה טפלות ומכאן שמיותר העיסוק בשאלות למה? מה עשיתי?).
עצם בחירת נפש אחת להתנתק מנפש אחרת דורשת זמן לעכל בחירה זו. בעת ניתוק קשר מתרחש תהליך טבעי שאם נהיה מודעים אליו נוכל להפחית את הסבל והכאב הגדול. אמנם, יישארו כאב וסבל אך בעוצמות נמוכות שיאפשרו לאדם לשלוט בעצמו ולעבור בשבעה מדורי כאב טבעיים אשר אחריהם מגיע גן העדן: תחושת האושר האינסופית.
להלן שבעת מדורי הכאב המשחררים א האדם מכאביו:
1. תרגול בחירת הנפש: ראשיתו של הריפוי מתחיל בקבלת הרצון של הצד השני להתנתק מאיתנו: לא להתנגד לרצונו. ההתנגדות מכלה את כוחות הנפש ויכולה לגרום להתנהגויות מסוכנות. לכן ראשית הריפוי הוא להבין כי זכותו של כל אדם אישה לבחור עם מי לחיות. תרגול 'בחירת הנפש' משמעו: לאמן את המחשבה עד להבנה שכל נפש רשאית לחיות את חייה כפי שהיא בוחרת. זו זכות הבחירה שלא ניתן ליטול באף כוח. הבנה זו משאירה את האדם להתמודד רק עם הכאב, ההחמצה והגעגוע למה שהיה.
2. 'לקיחת אחריות מלאה': לא יאמר האדם לעצמו, הפרידה לא קרתה בגללי, לא עשיתי כלום, אלא יתייחס אל החלק שלו. כלומר, יקפיד ויתייחס אך ורק לחלקים שהוא יכול לשנות בעצמו מבלי לחשוב כלל על החלק ועל האחריות שהצד השני צריך לקחת. בשלב זה, ינטרל עצמו לגמרי מהדמות השנייה, יהיה רק עם עצמו. יבצע חשבון נפש אך ורק עם מחשבותיו ורגשותיו ויוודא שיש תיאום בין הרגש למחשבה.
3. הבעת חרטה, סליחה, מחילה וכפרה - על כל החלקים שבמודע הוא לקח עליהם אחריות (בשלב 2). שלב זה נחשב לשלב קשה אך יצליח האדם לעבור בהצלחה שלב זה בשני תנאים:
א. תנאי אחד, יביע חרטה וסליחה טהורה ומלאה כלפי הנפש השנייה: ללא רדיפה אחר ה'אני הצודק' אלא דווקא יקפיד על ה-'אני הטועה' - ויאמר טעיתי, חטאתי, פשעתי, הגזמתי, הנני כאן מבקש סליחה. למרות שבחרו להתנתק/להיפרד ממנו.
ב. התנאי השני, יביע חרטה וסליחה טהורה ומלאה כלפי הנפש השנייה - ללא רדיפה אחר ה'אני המסכן' או ה'אני הקורבן-הסובל', אלא מתוך ה'אני האסיר תודה'. בשלב זה יודה האדם על כל מה שקיבל מהקשר שהיה לפני הפרידה על-אף שהתנתקו ממנו במכוון.
4. הכלת תחושת אשמה: בשלב זה יש לתת מקום לתחושת האשמה - ללא רדיפה אחר אשמים אחרים. תחושת אשמה היא זמנית ועל כן חשוב לחוותה במלואה ובהדרגה להיפטר ממנה. לתחושת אשמה יש תכונה מולדת מופלאה - היא הולכת ופוחתת ככל שמכילים אותה עד להיעלמותה. על כן המתמודד עם תחושה זו יזכה לריפוי תמידי של הנפש.
5. הפיוס העצמי - אדם שפעל לפי ארבעת השלבים עד כה (הבין את זכות הנפש לבחור להתנתק, לקח אחריות מלאה על החלקים שיכול לשנות במידותיו, הביע חרטה מלאה, הכיל את רגשי אשמה עד שהתפוגגו) יוכל כעת להרגיש נקי וטהור מכל מעשיו ולחיות תוך שהוא מפויס עם עצמו, דהיינו, לא כועס על עצמו (המודע) וגם אינו מדחיק כעסים כלפי הצד השני (התת-מודע).
6. הפיוס הסופי עם האחר - אם אין כעס או הדחקה של כעס על הצד השני וסלח לעצמו באופן מוחלט יגיע לידי פיוס סופי גם עם הנפש האחרת (זו שבחרה להתנתק). יזכור אדם כי ללא פיוס עצמי לא יגיע הפיוס עם הנפש של האחר. בשלב זה יש להגיע למסקנה חשובה שאין הפרידה או הניתוק מכם מפחית מערככם. ברוב המקרים, נשמת האדם שממנו התנתקו גבוהה הרבה יותר מנשמת האדם שבחר להתנתק.
7. קבלה: קבלת המצב החדש במלואו, כשקיים 'פיוס עצמי' ופיוס עם הנפש האחרת מגיעה ותופסת מקום נכבד הקבלה: האדם מקבל באהבה את הפרידה את הניתוק או הפגיעה עד כי הוא רואה בה כדבר טוב שקרה לו ואף מצליח לצמוח בזכות זה. בשלב זה נפסקת הרדיפה אחר הרצון לשנות את המצב, לחזור אחורה אל העבר ולהתמרמר ממנו, מופסק הניסיון לחדש יחסים, נפסקת הרדיפה והנפש נחה.
8. גן העדן: ריפוי סופי נובע מ'תחושת ההשלמה': מלשון 'שלם' ומלשון 'שלום'. כשהאדם שלם עם הבריאה, שלם עם היקום, עם בחירת הנפש האחרת להתנתק ממנו, יכול הוא לחיות חיים בשלום עם ה'אני העצמי' שלו ולהפיק אושר מכל דבר שנקרה בדרכו. מעבר בשבעת מדורי הסליחה מסעיף 1 ועד 7 חיוניים כדי להגיע לסעיף 8: לשלב ההשלמה. שם האדם נזרק החוצה מהסבל המיותר וחש את גן העדן ואת חרותה האינסופית של הנפש לצמוח מהשפע שיורד אליו.
אדם שאינו יכול להגיע לידי ריפוי זה לבד, מומלץ שייעזר באנשי מקצוע כדי שלא יהיו גורמים המעכבים את הגעתו לגדולה ולהצלחה שנים רבות ועל-מנת שיחווה כבר שנה זו שנת שפע וברכה.

תאריך:  15/09/2020   |   עודכן:  15/09/2020
+לשנה טובה, אני כפיי ארימה
10:39 15/09/20  |  שמחה סיאני   |   לרשימה המלאה

בעת זו של הקורונה, עליי לדאוג לשמוח ביתר שאת ולגרש מלבי את הצער והבדידות  ▪  בדרך זו אני נוטעת בלבי שמחה, תקווה לעתיד טוב יותר והעיקר - בריאות!

ברוכים תהיו [צילום: שמחה סיאני]
+זו הייתה השנה שהייתה
09:24 15/09/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

זו הייתה השנה בה קמה ממשלה, טובה או לא, תלוי בעיני המתבונן, אחרי שלושה ניסיונות כושלים. ממשלה מנופחת, מחציתה נושאי תארים, ביצועיה קשים, משל היו בתחרות המושכים בחבל

ממשלה מנופחת [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
הרבנות הצבאית הראשית הפיקה סרטון הסברה באשר לאופן התקיעה בשופר, תוך התאמה מיוחדת לימי הקורונה
מירב ארד
הישראלי הממוצע צורך כ-21 ק"ג דגים בממוצע בשנה    בשבוע הקניות לחג עולה הצריכה הממוצעת של הדגים בכ-78%    הישראלי הממוצע צורך כ-4.9 ק"ג רימונים לנפש בשנה    בשנת 2019, צרך הישראלי הממוצע כ-14.7 ק"ג תפוחים
עו"ד סיגל סודאי
במצב בו רשויות המדינה נותנות הוראה גורפת לסגירת מקומות העבודה, נכון לעת הזו, המעסיק אינו חייב לשלם שכר לעובדים    זאת, בדומה למצב בו סגירת מקום העבודה נכפתה על המעסיק בשל פגעי מזג אוויר או מצב ביטחוני
עמנואל בן-סבו
מאות שופרות גדולים וקטנים פועלים למעלה משנות דור בתקשורת הישראלית באין מפריע, קובעים, מעצבים, מגביהים או מנמיכים
ציפורה בראבי
האלול הזה שונה, אחר מכל אלול שהכרנו    האלול הזה שונה כל כך מקודמיו    זהו אלול הדורש יותר התבוננות פנימית מעשייה ומיציאה אל התפילה    הרחוב דומם, אין שומעים את התפילות, את הסליחות מבתי הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il