X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זו הייתה השנה בה קמה ממשלה, טובה או לא, תלוי בעיני המתבונן, אחרי שלושה ניסיונות כושלים. ממשלה מנופחת, מחציתה נושאי תארים, ביצועיה קשים, משל היו בתחרות המושכים בחבל
▪  ▪  ▪
ממשלה מנופחת [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]

עוד רגע קט יסבו המוני בית ישראל לשולחנות החג מלאי המתיקות, מלאי התקווה, יפקדו את בתי הכנסת המסורתיים והחדשים, בחצרות, במרפסות, ברחובה של עיר. שנה מורכבת, מאתגרת, הייתה השנה האחרונה. שנה של מגיפה עולמית, הקורונה. שנה שבה, נכון לכתיבת שורות אלה, קברנו אלף ומאה בני אדם, נשים וגברים, צעירות וצעירים, יהודים וערבים, ותיקים ועולים חדשים, דתיים וחילונים, אלף ומאה קברים, מצבות, זיכרונות וגעגועים.
זו הייתה גם שנת השנאה, האיבה, השסעים והמחלוקות. שנה בה הקצף שעל השפתיים היה לדיבור החדש, הפרצופים המעוותים הזועפים, השונאים היו לשיח החדש. השנה בה נסוגונו לאחור, לשבטים, שנה בה הודגש המפריד, בה המכנה המשותף נסדק ומלחמת אחים לא הייתה כמדע בדיוני.
זו הייתה השנה בה קמה ממשלה, טובה או לא, תלוי בעיני המתבונן, אחרי שלושה ניסיונות כושלים. ממשלה מנופחת, מחציתה נושאי תארים, ביצועיה קשים, משל היו בתחרות המושכים בחבל, איש ביד רעהו, ממשלה אשר בעת הזו הייתה אמורה לעסוק בדבר אחד, הצלת חיי אדם, הצלת כלכלת ישראל. בפועל, מלחמות מיותרות המוכוונות להותרת המציאות על-כנה, מוכנות תמידית לבחירות הדופקות מעת לעת בחלוננו, באים והולכים, מאיימים תמיד.
זו הייתה השנה בה הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות האמירויות נחתמו ובחתימתם השליכו למחסן ההבטחות שלא יתקיימו, את החלת הריבונות על חלקי ארץ ישראל. זו הייתה שנה בה ההבטחות המופרות על-ידי פוליטיקאים עלו עשרת מונים על ההבטחות הממומשות.
זו הייתה השנה בה כוחות הביטחון לסוגיהם פעלו מעבר לקווי האויב, אפשרו לעם ישראל להמשיך בשגרת חייו, ביבשה, באוויר ובים, הזרוע הארוכה סיכלה אלפי סכנות וממש ברגעים אלה ממשיכה לסכל התעצומות של דורשי רעתנו.
זו הייתה השנה בה מערכות לאומיות עמדו בעין הסערה, הרשות השופטת מול הרשות המבצעת, המשפט יש מי שראו בו משפח, שופטי העליון הוצגו כבני אדם, על מעלותיהם וחולשותיהם, הפרקליטות הועלתה על המוקד, יש מי שיתעקשו שבצדק ויש מי שמינו עצמם למגני הדמוקרטיה. המשטרה הואשמה כמשטרה פוליטית, המשילות עברה טלטלה קשה, דרמטית עד כדי צמיחתם של ניצני מרד בקרב חלק מהאוכלוסיות.
זו הייתה השנה בה עובדי בניין המשיכו ליפול אל מותם, שנה בה נשים נרצחו על-ידי בני זוגם, שנה בה במגזר הערבי האלימות והרצח הרימו ראש, שנה בה צעירות עתרו לשירות צבאי פתוח, שנה בא לא נולדו חתן או כלת פרס נובל. שנה בה הקשישים חשו כמי שוויתרו עליהם, שנה בה טרם מונה מפכ"ל משטרה, פרקליט מדינה. שנה בה חוסר האונים לצד חוסר הוודאות גברו על הידוע ומוכר, שנה בה למרות הכל ואף על-פי כן נמשיך לייחל, לאחל, לקוות שתכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  15/09/2020   |   עודכן:  15/09/2020
+לשנה טובה, אני כפיי ארימה
10:39 15/09/20  |  שמחה סיאני   |   לרשימה המלאה

בעת זו של הקורונה, עליי לדאוג לשמוח ביתר שאת ולגרש מלבי את הצער והבדידות  ▪  בדרך זו אני נוטעת בלבי שמחה, תקווה לעתיד טוב יותר והעיקר - בריאות!

ברוכים תהיו [צילום: שמחה סיאני]
+שבעה מדורים וגן עדן אחד
08:29 15/09/20  |  חנה נגאר וקנין   |   לרשימה המלאה

השפע תלוי ביכולת שלנו לגלות 'חמלה' כלפי אחר ו'חמלה כלפי עצמינו'  ▪  'חמלה' - זה הרצון להקל על אדם אחר את סבלו, 'חמלה עצמית' היא הרצון הטבעי שיש לאדם להקל על סבלו

שנה טובה [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
חנה נגאר וקנין
השפע תלוי ביכולת שלנו לגלות 'חמלה' כלפי אחר ו'חמלה כלפי עצמינו'    'חמלה' - זה הרצון להקל על אדם אחר את סבלו, 'חמלה עצמית' היא הרצון הטבעי שיש לאדם להקל על סבלו
עידן יוסף
הרבנות הצבאית הראשית הפיקה סרטון הסברה באשר לאופן התקיעה בשופר, תוך התאמה מיוחדת לימי הקורונה
מירב ארד
הישראלי הממוצע צורך כ-21 ק"ג דגים בממוצע בשנה    בשבוע הקניות לחג עולה הצריכה הממוצעת של הדגים בכ-78%    הישראלי הממוצע צורך כ-4.9 ק"ג רימונים לנפש בשנה    בשנת 2019, צרך הישראלי הממוצע כ-14.7 ק"ג תפוחים
עו"ד סיגל סודאי
במצב בו רשויות המדינה נותנות הוראה גורפת לסגירת מקומות העבודה, נכון לעת הזו, המעסיק אינו חייב לשלם שכר לעובדים    זאת, בדומה למצב בו סגירת מקום העבודה נכפתה על המעסיק בשל פגעי מזג אוויר או מצב ביטחוני
עמנואל בן-סבו
מאות שופרות גדולים וקטנים פועלים למעלה משנות דור בתקשורת הישראלית באין מפריע, קובעים, מעצבים, מגביהים או מנמיכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il