X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לעניות דעתי מחיר הספרים בחנויות מופרזים, אבל, כידוע, דעתי אינה קובעת ולא רק בעניין זה
▪  ▪  ▪
ספרים רבותי ספרים [צילום: יהב גמליאל/פלאש 90]

שרת התרבות, מירי רגב (הייתה פעם) השיגה "הישגים". בין היתר, ביטלה את חוק הספרים, שנתיים בלבד אחרי שהוחק. למי שאינו זוכר: עיקרי החוק היו הגדלת התמלוגים שמקבל הסופר וכן הגבלת הרשתות להפלות הוצאה מסוימת בתקופה של שנה וחצי לספרים חדשים, שבה לא ניתן למכור אותם בהנחה. נזכרתי, ולא לטובה, בשרה לשעבר ובחוק הזה, כי הזמנתי ספר חדש: "חיי השקר של המבוגרים" מאת אלנה פרנטה.
קראתי בהנאה רבה את שלישיית ספריה "החברה הגאונה" ונהניתי מאד. אז הזמנתי. מה גם שההוצאה הבטיחה מחיר נטו של 54 שקל במבצע בעוד המחיר הקטלוגי 98 שקל. לעניות דעתי מחיר הספרים בחנויות מופרזים, אבל, כידוע, דעתי אינה קובעת ולא רק בעניין זה. כאשר קבלתי את החשבון מצאתי חיוב של 73 שקל. התלוננתי שזאת הטעיה. לא קבלתי על מרמה, אבל כשמפרסמים מחיר אחד, אינני מצפה למצוא מחיר אחר.
אם מישהו מאבד אמון - זאת כנראה הסיבה. מן ההוצאה קבלתי מכתב הסבר/התנצלות שהמחיר כולל, כמובן, מע"מ וגם הוצאות משלוח בדואר. נתנו לי גם אפשרות לסגת מן הקניה. החלטתי לחכות לספר, כי אני אוהב הנחות. אבל אינני אוהב שמטעים אותי. אולי גם אזרחים אחרים נוטשים את האמון כשהם חושבים שמשטים בהם. אני, למשל, הייתי מעדיף ששרת התרבות לא תבטל את חוק הספרים וגם מוטב שבמודעות יציגו לי את המחיר הנכון ולא מחיר מטעה.
חיוך בעל משמעות
לפני זמן רב ראיתי את הסרט "החיוך האטרוסקי" על אירועים בחייו של איטלקי זקן, שהתאהב באשה בעיר מילנו והיחסים שהם התחממו. סרט נחמד. את שמו זכרתי, כי זה שם יוצא דופן. והנה, בזמן האחרון, קבלתי המלצה: "קרא את הספר החיוך האטרוסקי". הוא הרבה יותר טוב מהסרט. הלכתי לספריה השכונתית שלי ומצאתי את הספר במדף הספרים הישנים, המיותרים. היה על המדף תו מחיר של 10 שקל לספר. הלכתי לשלם, ונחמה, הספרנית ביטלה את זה בתנועת יד.
"קח ותהנה", היא אמרה וציטטה בלא יודעין את ראש הממשלה ("צאו ותעשו חיים"). אינני יודע מדוע סופר ספרדי טרח דווקא לכתוב על איטלקי זקן מקלבריה (דרום איטליה) שהגיע אל בנו וכלתו במילאנו, שאותה דווקא אינו אוהב - אינני יודע. אבל סיפורו הכתוב של חוסה לואיס סמפדרו (תורגם על-ידי עינת טלמון), ראוי הרבה יותר מן הסרט שנעשה לפיו. קראתי את הספר השמנמן (315 עמודים) ונהניתי מאד. אני ממליץ.
אני מעריך יותר ספרים מתורגמים. המקוריים, לעתים, אינם הבחירה הראשונה של עורכי ההוצאות, אלא פרי תשלום כזה או אחר. אנחנו, הקוראים, איננו יודעים זאת. ספר מתורגם, לעומת זאת, עבר בחירה של הוצאת הספרים בארצו. אחר כך עבר בחירה של הוצאת ספרים ישראלית, שלא קיבלה שום תמורה כספית בשביל להוציאו לאור. כך הוא ראוי לבוא בקהל ישראל.

דקל
תאריך:  21/09/2020   |   עודכן:  21/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות רזניק
כנראה שבדנא שלנו, כבני אנוש, בני העם שלתוכו נולדנו ועם ההיסטוריה והתרבות בתוכן צמחנו, יש עוצמות המטביעות את חותמן על ערכינו, חשיבתנו, והמושגים שהיפנמנו
אביתר בן-צדף
עוד הערות, שכתבתי על מלחמת יום הכיפורים    המשך יבוא, כי יש עוד הרבה להגיד על המלחמה ההיא
רות רזניק
לפתע כל המומחים הם גברים? ואילו הרופאות, מנהלות המעבדות, האחיות, ואנו "העמך" של האימהות והסבתות המגדלות דור אחר דור, יולדות אותם, סועדות אותם, מבינות וחשות את הכאב - אנו כבר לא נחשבות יותר?
אליהו קאופמן
לא רק בענייני העדות מתגלה דרעי כ"פודל" אלא גם בעניינים חברתיים ודתיים, ובמיוחד כשהם קשורים לרובינשטיין, ראש עיריית בני ברק, שנתפס ב"עסק בעיש" של "רכבת הקורונה" מתחנת בת ים
ארי בוסל
מסתבר שלמרות העשורים, דפוסי ההתנהגות והגישה לא השתנו    ארי עדיין מתייחס לאיומים ברצינות תהומית, בעוד שהישראלי הממוצע מבטלם בהינף יד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il