X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרופסור יעקב כץ, ראה בהכשרת דור המחנכים הבא את שליחות חיו אליה נרתם במלא מרצו ועוזו, במלא אהבתו
▪  ▪  ▪
נתניהו. ספד לו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

במוצאי חג ראש השנה נחתה בתיבת ההודעות שלי ידיעה מעציבה, "אבלים על פטירתו של יענקלה כץ", נכתב בהודעה הראשונית שיצאה ממזכירות המכללה בירושלים. השבתי לאימייל בשאלה, "האם זהו נשיא המכללה בבית וגן"? התשובה פילחה את הלב והייתה במילה אחת: כן. מיד יצאה הודעה רשמית ויענקלה כבר לא היה בה. זהו סיפורו של האיש המופלא הזה אשר נפטר בטרם עת במלא אונו ועשייתו למען הדורות הבאים של מחנכי ישראל. עבור רבים וטובים היה הוא יענקלה. ללא תואר, יענקלה. כזה היה פרופסור הרב יעקב כץ, איש מידות, איש אשר רוח בו, מאיר פנים, חכם, מעמיק, יענקלה.
זכיתי להכיר את פרופ' כץ כשבתו היקרה תבל"א, ברנע, שירתה שירות לאומי משמעותי בפנימייה לילדים מאתגרים בה שימשתי כמנהל חינוכי, חלפו שנים רבות וכשהגעתי ל-המכללה בירושלים, ללימודי תואר שני שמחתי כל כך לפגוש את האיש המיוחד הזה. פניו הטובות, עיניו המאירות, חיוכו החם והלבבי היו תעודת הזהות שלו.
שילובים נפלאים היו בדמותו המיוחדת, עולה חדש מדרום אפריקה, פטריוט ציוני נלהב, צנחן שהיה בין הלוחמים הראשונים שנגעו באבני הכותל המערבי, איש עם הומור חכם במיוחד, איש הגות מעמיק, אוטוריטה בתחומי החינוך, איש המוסד, ראש המכון לחקר החינוך הדתי, ראש המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, וידיד אישי של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אשר ספד לו עם היודע דבר פטירתו.
פרופסור יעקב כץ, ראה בהכשרת דור המחנכים הבא את שליחות חיו אליה נרתם במלא מרצו ועוזו, במלא אהבתו. הוא היה מעורב עם הסטודנטים בלימודי התואר הראשון והתואר השני, ללא מחיצות, עם טפיחה על שכם, עם הומור מושחז, עם צחוק מתגלגל ורצינות מעמיקה, תמך, ליווה, השיא עצה, עודד, אלו היו הימים בהם הרב הפרופ' פינה מקומו ליענקלה, אהוב מאוד ונאהב כפליים. ידו האיתנה והחמימה כמו מאור פניו היו לסטודנטים רבים הסיבה להירתם למשימה הלאומית ולהושיב ראשונה במלכות ההוראה את המסורים והטובים ביותר.
יענקלה, פרופ' הרב יעקב כץ, סיים את שליחותו הלאומית, הציונית, החינוכית, אך מורשתו וצוואתו פזורים באלפי מוסדות חינוך בהם מלמדים בוגרי המכללה את המשנה הסדורה ליבת האמת של האיש המחייך עם הזקן הקטן העיניים המאירות, השליחות שלו תמה, השליחות שלנו מתחילה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  21/09/2020   |   עודכן:  21/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
ערב ראש השנה קיבל עם ישראל מתנה נאה - חתימה טובה על עוד שני הסכמי שלום. תם עידן החרם הערבי. ואולם השנה שבפתח מחייבת מעתה להתמקד בהדברת המגפה ובהצלת הכלכלה. נאחל לכולנו כי בשנה החדשה יתרחב מעגל השלום, יצטמק מעגל הקורונה, ויישובי יו"ש יתרחבו וישגשגו
יאיר דקל
לעניות דעתי מחיר הספרים בחנויות מופרזים, אבל, כידוע, דעתי אינה קובעת ולא רק בעניין זה
רות רזניק
כנראה שבדנא שלנו, כבני אנוש, בני העם שלתוכו נולדנו ועם ההיסטוריה והתרבות בתוכן צמחנו, יש עוצמות המטביעות את חותמן על ערכינו, חשיבתנו, והמושגים שהיפנמנו
אביתר בן-צדף
עוד הערות, שכתבתי על מלחמת יום הכיפורים    המשך יבוא, כי יש עוד הרבה להגיד על המלחמה ההיא
רות רזניק
לפתע כל המומחים הם גברים? ואילו הרופאות, מנהלות המעבדות, האחיות, ואנו "העמך" של האימהות והסבתות המגדלות דור אחר דור, יולדות אותם, סועדות אותם, מבינות וחשות את הכאב - אנו כבר לא נחשבות יותר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il