X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אתה כמנהיג צריך לעשות מעשים שיגרמו לאנשים לחשוב, שיגרמו להם להרגיש משהו בלב, שיש תקווה אם שוב פעם תלך באותם מסלולים ובאותן דרכים כמו קודמיך שוב הימין ייקח את השלטון ושוב ניכנס לאותה מציאות
▪  ▪  ▪
רוצה לנסות את כוחו [צילום: מן הטלוויזיה]

הבחירות הבאות תהינה בטווח של חודשים, לא שנים. להלן כמה עצות למועמד שיהיה צריך להנהיג את גוש השמאל.
אל תקים "מפלגה חדשה" כדי לעקוף את כל המנגנונים המוסדיים שיש במפלגה קיימת. מי שהולך בדרכי קיצור סופו לא להגיע לשום מקום. הכנס למפלגה קיימת, תחייה אותה, השתלט עליה, צור לעצמך כוח בתוך המפלגה כדי שיהיה מאחוריך מנגנון שיעזור וידחוף ביום בחירות. הליכוד מנצח בין השאר בגלל שביום בחירות המנגנון עובד כמו מכונה משומנת להוצאת בוחרים מהבית לקלפי. כנס לתוך מפלגה קיימת כדי שיהיה מוסד רציני מאחוריך וכדי שאם תיפול כל האנשים שהלכו איתך ומאחוריך יוכלו להמשיך אחריך את הדרך. מה לעשות, אנחנו לא באמריקה, כאן אין בחירות לנשיאות על בסיס פרסונלי בלבד, וטוב שכך (מומלץ לצפות בסרט "לייבש את הביצה").
אל תתנצל ואל תעטוף את עצמך במסרים מעורפלים סמי ימניים לייט. בבקשה, בבקשה, אל תגיד שאתה עומד בראש מפלגת מרכז או מפלגת "מרכז-שמאל" או משהו שקשור למילה מרכז. המילה "מרכז" בפוליטיקה הישראלית היא מקור כל הרוע והחולי במערכת הפוליטית שלנו בעשרים השנים האחרונות, וביתר שאת בעשור האחרון. לצערי, משפחת לפיד לדורותיה, גם האב וגם הבן, מסנוורים אותנו עם הממבו ג'מבו של "מפלגת מרכז" שהיא לא ימנית ולא שמאלנית, דיבורים חלולים שאין בהם שום שחר, שום תכלית ושום אידיאולוגיה, בגלל זה הבוחרים בסופו של דבר עוזבים את המפלגות הללו והן אף פעם לא תהינה מפלגות שלטון. דבר שמאלנית בן אדם, תפסיק לברוח משם. אין כזה דבר מרכז. והראייה לכך היא הסיוט הנוכחי שעובר עלינו עם בני גנץ ואשכנזי שהובילו לכאורה גוש שמאל מרכז אבל בעצם אין להם שום אידיאולוגיה.
נכון, כל היועצים האסטרטגיים המהוללים שלך (שברובם הם אנשי ימין בתחפושת) ימליצו לך לפזול לימין הרך וכל מיני שטויות מהסוג הזה, אבל פעם אחר פעם, בחירות אחרי בחירות אנחנו רואים שזה לא עובד. זה לא עובד כי אין מנהיג אמיתי בשמאל שלא מפחד להגיד שהוא שמאלני.
רצח רבין ב-95 והטרור שאחריו, האינתיפאדה השנייה וכשלונות המו"מ בימי ברק בשנת 2000, גרמו לייאוש עמוק בשמאל ולבריחה לעבר המרכז. כאילו המרכז יגרום להם להישאר עם קצת תקווה בלי לנקוט עמדה. עוד פעם ללכת על מודל מפלגת מרכז יביא את השמאל פעם נוספת לכישלון ואותך לסיום הקריירה הפוליטית שלך ולאיבוד עוד הזדמנות לשינוי.
העמדת פנים
אל תתחיל ללקק לציבור המתנחלים, זה לא עוזר (תשאל את שלי יחימוביץ' ובוז'י הרצוג). אל תגיד שהם אחים שלנו, הם לא. הם אזרחים במדינת ישראל שעוברים על החוקים פעם אחר פעם וכל הזמן עוקפים את בג"ץ ועובדים על המערכת בזמן שמשרדי הממשלה הרלוונטיים נשלטים על ידיהם.
אל תתחיל לבלבל את השכל ולומר לעיתונאים כאלו ואחרים שאתה מניח תפילין ושומר שבת ועושה קידוש, זה לא מזיז לאף ימני או שמאלני, לאף אשכנזי או מזרחי. ביבי אוכל שרצים, לא שומר שבת ועובר על עוד מצווה או שתיים וזה לא מזיז לאף דתי או חרדי להצביע עבורו וללכת איתו לקואליציה. כל העניין של שמירת מצוות הוא צביעות והעמדת פנים, בסוף הכל מסתכם בכסף ומשאבים שאפשר לקחת מהמדינה. לא תקבל רבע מנדט מהימין אם תגיד כאלו דברים, מקסימום תפסיד עוד קולות משמאל.
אל תדבר על אחדות בעם, זה כבר לא יקרה. תדבר על חיים בצוותא בשלום, תדבר על ממלכתיות ועל עליונות החוק, ועל שוויון בין כולם ללא יוצא מן הכלל, בחובות ובזכויות. לך למקורות שלנו ותצטט אותם כל הזמן, גם התנ"ך וגם מגילת העצמאות. תדבר על חוקה למדינת ישראל, חוקה שתקבע את עליונות החוק ולא עליונות הדת.
תדבר על הפערים החברתיים בישראל ותגיד בדיוק מאיפה יקחו ולמי יתנו, מהשטחים והמתנחלים לפריפריה ולערבים, ותביא נתונים ברורים ממקורות ממשלתיים. אל תתבייש לדבר נגד החרדים ובעד הערבים, אבל אל תהפוך את זה להסתה, תשתמש בנתונים כל הזמן. תסביר למה במיוחד בימי הקורונה עד כמה העניין הזה מתחדד. תנסה לא להכליל, אבל לפעמים אין מה לעשות.
אתה כמנהיג צריך לעשות מעשים שיגרמו לאנשים לחשוב, שיגרמו להם להרגיש משהו בלב, שיש תקווה. אם שוב פעם תלך באותם מסלולים ובאותן דרכים כמו קודמיך שוב הימין ייקח את השלטון ושוב ניכנס לאותה מציאות.
לאחרונה שומעים פה ושם את רון חולדאי שרוצה לנסות את כוחו בפוליטיקה הארצית. אין ספק שחולדאי הוא מועמד משכמו ומעלה והוא ראוי ביותר להנהיג את גוש השמאל. אז מה הבעיה אנחנו שואלים את עצמנו, הבעיה היא שכבר נשמעים קולות מ"המקורבים" של חולדאי שהוא מתכוון להקים מפלגת "מרכז" חדשה עם גדי איזנקוט, כאילו שלא אכלנו מספיק קש מבני גנץ ואשכנזי שהקימו מפלגת "מרכז" עם יאיר לפיד. התוצאה היא כישלון מחפיר והמשך שלטונו של נתניהו. רון חולדאי היקר, תהיה אמיתי, תלך עם העקרונות שאיתם ניצחת בתל אביב, ואני בטוח שנופתע לטובה, ואם לא, לפחות נדע שניסינו כמו שצריך עד לפעם הבאה (להזכירך, הליכוד היה באופוזיציה עשרות שנים ואף פעם לא ויתר).

תאריך:  07/10/2020   |   עודכן:  07/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דבר שמאלנית!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין לכם מה למכור בשמאל
1א לנצח  |  7/10/20 10:12
2
עוד כמה עצות למנהיג שמאל
עובד 1  |  7/10/20 19:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
על ראש הממשלה להדיח לאלתר את השרה הסוררת, גילה גמליאל    בלי צעד חריף, בלי טריקים ובלי שטיקים - המאבק בקורונה ייכשל    הגברת הפכה את הסגר לאי-סגר!
עו"ד אברהם הללי
בניין הארץ התחיל מהקמת סוכות אהלים וצריפים ולא בנייני מגורים, זה קיבל ביטוי בהקמת קיבוצים ומושבים וחידוש עבודת האדמה, שהיא הציונות כמשמעה
יוסי אחימאיר
המפגינים בשטח והאופוזיציונרים באולפנים אינם מקבלים את ההכרעה הדמוקרטית האמיתית, הצבעת העם בשלוש מערכות הבחירות. ספק אם יקבלו את תוצאות הבחירות הבלתי נמנעות, הצפויות באופק הקרוב
עו"ד אלדן דנינו
האם הרוכש צריך תמיד ללכת על קבלן רשום עם כל הבטוחות, עם בנק מלווה שהכלתו ועם חוק ערבות מכר והערת אזהרה בטאבו?
יוני בן-מנחם
בכיר בארמון המלוכה הסעודי יוצא בכתב אישום חסר תקדים על ההנהגה הפלשתינית לדורותיה על כך שהיא תקפה את מדינות המפרץ שחתמו על הסכמי נורמליזציה עם ישראל. הוא תוקף גם את אירן וטורקיה ש"סוחרות בבעיה הפלשתינית". הרש"פ וחמאס אינן מגיבות על דבריו מחשש להסתבך עם סעודיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il