X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כבר שבועות - שבועות? שנים! - אני מנסה להיגמל מכתיבה על דברים ברומו של עולם, ולא מצליח החלטתי שמה שלא הולך בטוב, ילך בכוח: בכוח, אכריח את עצמי לעבור הפעם לכתיבה על זוטי-דברים מרומו, לתחתיתו
▪  ▪  ▪
יורם מרקוס, תקופת כפר-סבא [צילום: אשר גיבל]

תפילה. מה יותר נשגב מזה. לא מודים, אולי גם מדחיקים, אבל תפילה היא הרבה פעמים קיצור-דרך: מה שלא הצלחת בעצמך, ואפילו אחרי מאמץ של שנים, שא תפילה של עשירית דקה, אולי ירד אליך מלמעלה כמו מַן משמים. מה שלא הגשמת כי קצרה ידך, הוא יגשים עבורך. ולמה לא לבקש? זה חינם.
הוא יצא לשדה השומם ונפל על ברכיו: "בורא עולם, רק משאלה אחת: שהשדה לפניי יתמלא כסף"! יצתה בת-קול מלמעלה: "אין בעיה. עצום עיניים"! - עצם. "פקח"! - פקח. כל השדה לפניו, מלא שטרות כסף. הוא, עם קולר על הצוואר כשהשלשלת רתוקה לסלע הסמוך. "תודה בורא עולם איזה יופי! רק בקשה קטנה, פתח לי את הקולר על הצוואר". - "אי אפשר. ביקשת, רק משאלה אחת". טוב נבטל את מה שאמרתי: בוא נגיד שהשיחה הזאת, מעולם לא התקיימה! - "בלתי-אפשרי. אנחנו בעידן הדיגיטלי. הכל הוקלט ונשמר".
מתפילות נואשנו? אפשר לזכות בפיס. גם קיצור-דרך: למה לעבוד שנים, להזיע, אם בקנייה אחת כל עולמך יכול להשתנות. להתהפך עליך באבחה אחת. אב שמנסה להמחיש לבתו כמה אין טעם וטיפשי לקנות כרטיס-פיס: "תארי לך שהיית צריכה לנשק מיליון צפרדעים, כדי שאולי אחת מהן תהפוך לנסיך. היית מוכנה"? הבת: "מיליון? מוכנה מאה מיליון"! האב לא מתייאש: בסדר, יצא נסיך, הוא לא לטעמך. מה תעשי? "המדע אומר שאם אחרי כך וכך ניסיונות יצאה תוצאה, תעשה סדרה חדשה, תקבל תוצאה חדשה. אני רוצה עוד מאה מיליון צפרדעים. עכשיו"! האב: שיערב לך! את חיה בסרט! - "נכון, ואני רוצה לא לצאת ממנו".
לגבי צפרדעים, אם נחשוב עכשיו עליהן, המצב הוא די נזיל. ואני לא מתכוון רק לשלולית שבה הן מעת לעת נמצאות. נמצא לאחרונה תיעוד, מן המעלה הראשונה. הוא כתוב בגוף ראשון יחיד. ציטוט: "קורותיי: הייתי צפרדע. היא נישקה אותי - הפכתי לנסיך. חיי לא חיים איתה! מבוקש, בדחיפות, חוקר צפרדעים. שיהפוך אותי חזרה לצפרדע". אתם מבינים? היותך נסיך, לא מבטיח לך חיי אושר. לא מבטיח לך כלום. איזה שטות! תציעו לי להיות נסיך. תוך שנייה - בלי לחשוב - אני אומר כן.
טוב כבר שואלים אותי - אלה שמרגישים שאני כאן כבר לקראת סוף הכתיבה - איך אפשר בלי נתניהו, איך אני יכול עד כדי כך להתעלם מנושאים בוערים. סקופ! בשבילם יש לי סקופ! בג"ץ קיבל את הטענה שמשפט נתניהו כבר הוכרע בתקשורת. במקביל, הוא פסק בשאלה איך, בדיוק, יוכרע במשפט: השופט שעומד בראש המותב יידה אבן לעמוד ברזל שיוצב 20 מ' ממנו (- המרחק יאושר בדיוק של אלפית המילימטר על-ידי מודד מוסמך). יפגע בעמוד: אשם. לא יפגע בו (יפספס): אשם. מה עם הצדק? ישאלו אותי ישרנים. מה עם דרך הישר? - זהו, שרק בארצנו, דרך שתי נקודות לא עובר רק קו ישר אחד. זהו. הושלם המסע מרומו, לתחתיתו, לרומו.

הכותב הוא ביולוג, רופא, וכותב סדרות לטלוויזיה.
תאריך:  08/10/2020   |   עודכן:  08/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
שרל לא היססה, אזרה עוז והחליטה מהלך יום הכיפורים לעשות מעשה    יצא החג, ושרל הגיעה לשדה התעופה, בלי מזוודה, כך שהיא תמזער כל פעילות, חשיפה או נגיעה
אליהו קאופמן
שרשרת הפרת ההוראות, בנוגע לבכירי הציבור בפרשת "הקורונה", איננה צריכה להפתיע איש    במדינה הזו כבר רגילים,- עשרות שנים, לכך ששקרנים לאור יום מנהלים אותה ואילו הציבור בוחר בהם שוב ושוב וקורא לנוזלים הניתזים עליו ממקפצת ראשי הממשל, גשם
עו"ד אברהם הללי
משה גילה אמץ רב בבואו אל העם להודיע לו כי הוא עומד למות בסיום דבריו אליהם
יוני בן-מנחם
הנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן מעריך כי יהיה קשה לפתור את הבעיה הפלשתינית מכיוון שאי אפשר לבטוח בהנהגה הפלשתינית הנוכחית. סעודיה מכשירה את דעת הקהל הערבית לנורמליזציה עם ישראל ומסבירה את עקרונות הביטחון הלאומי שלה וחששה מאירן וטורקיה
עמוס גלבוע
הוא כשל בהבנת ההרתעה, הוא לא הבין את מטרות סאדאת והשינוי באסטרטגיה של של צבא מצרים וסוריה, הוא וחיל-האוויר לא הכינו עצמם למלחמה "החדשה", ולא נערכו כמו שצריך    ה"סיפור" שהיה ב"ראש" של אנשי הצמרת שלנו על המציאות היה שונה ממנה לחלוטין    ומה הוא כיום "הסיפור" שבראש ולפיו הפרשנות על המציאות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il