X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפי ערוץ הבידור הישראלי, בשנות ה-90 היה פה ממש אחלה - לבשנו פלנל ושיחקנו עם סבון בשקית רצח רבין? דווקא לא הותיר חותם
▪  ▪  ▪
החמישיה (מקום 15) [צילום: מתוך עכבר העיר]

כמה אירוני שדווקא עכשיו, בין שני ימי הזיכרון לרצח רבין, האירוע הטראומטי ביותר של שנות ה-90, שודר בערוץ הבידור הישראלי "המצעד: 50 הכי 90" שניסה לדרג ב-30 דקות בלבד את האירועים הבולטים של העשור.
12 שנה אחרי, מוכיחה התוכנית את התחושה של יום הזיכרון הנוכחי, שאף אחד לא ממש רוצה להתמודד עם הרצח ומשמעותו, ולא רחוק היום שהמערכון הגאוני של "החמישייה הקאמרית" (מקום 15 במצעד) על הילדה שמתקשרת לערוץ הילדים כי היא לא יודעת מי זה רבין, יתגשם.
הרצח עצמו, או כל תופעה תרבותית אחרת שקשורה אליו (מישהו אמר אביב גפן?) לא מצא את מקומו ברשימה. אולי כי לא רצו להרוס לאף אחד את המצב רוח, ואולי היה הרבה יותר חשוב להשאיר מקום לנערת "תפוזינה" (מקום 3) וללהקת "היי-פייב", שדורגה, אלוהים יודע למה, למקום הראשון והיא-היא "המזכרת לשנות ה-90 הסוערות", כדברי הקריינית החיננית.
שנות ה-90 באמת היו סוערות, הרבה יותר מהאואיז עם כל הווב 2.0 והפוסט 11.9 שלהן, אבל זה לא ממש קיבל ביטוי בחצי השעה המטופשת והרדודה הזו. לפחות עד רצח רבין היתה כאן סוג של פריחה תרבותית, התרחשו כאן כמה תהליכים חברתיים-תרבותיים משמעותיים כמו ההשתלטות האמריקנית ותאגידיה, הפיגועים השתוללו, נחתם הסכם שלום עם ירדן והתחילו לדבר על "מזרח תיכון חדש", ולא חסרו אסונות כמו אסון ערד ואסון המסוקים. אבל בערוץ האסקפיזם הישראלי מעדיפים לרייר על מקדונלדס (מקום 34) ולהזכיר לנו את "הסבון בשקית" (מקום 39) והפוגים (מקום 17).
על-פי התוכנית, נראה שממש היה כאן כיף בשנות ה-90. בייקום של המצעד הזה לא התרחש שום משבר, ממלחמת המפרץ זוכרים פה רק את "זהו זה" ו"רואים שש שש", מעליית ערוץ 2 לאוויר (עוד אירוע משמעותי במיוחד שנכנס לרשימה רק במקום 42) מתרפקים כאן בנוסטלגיה על פרסומות, האופנובק ודולי הכבשה המשובטת מקבלים כאן אותו זמן מסך וחשיבות כמו אורי פיינמן ותרסיס "סאן-אין".
מי שרוצה לזכור את הנייניטיז, זו לא התוכנית בשבילו, חסר בה הרבה יותר ממה שיש בה. היצירה הקולנועית היחידה שנכנסה לרשימה, למשל, היא "מבצע סבתא", כאילו לא היו מעולם "חולה אהבה משיכון ג'", "חסד מופלא" "החיים על-פי אגפא" או אפילו "שירת הסירנה". ולא ממש ברור מדוע נעדרו מהרשימה גם תוכניות טלוויזיה בולטות כמו "סיינפלד", "חברים", "פלורנטין", "הפוך", "יחסים מסוכנים", "לילה גוב" ועוד.
נכון, אי אפשר לצפות מחצי שעה מסכנה בערוץ הכלום הישראלי שתצליח לסכם מה שגם היה מחזיק עונה שלמה של תוכניות בערוץ קצת יותר רציני (ובאמת הגיע הזמן לסכם את העשור הזה כמו שצריך, שנראה שכל מה ששרד ממנו אלו הם רק הדברים השליליים שהחלו לנבוט בו). אבל רצוי היה אם היו משקיעים קצת יותר היגיון בבחירות האייטמים ובדירוגם, ובוחרים אנשי סאונד-אפים קצת יותר אינטליגנטים וביקורתיים מהשלישייה מושיק גלאמין, יובל כספין ואדווה מלמד, שהבחנותיה הגיעו לשיא בהערתה על עדן הראל כמגישה הישראלית הראשונה ב-MTV שהסתכמה ב"זה היה סנסציה, זה היה וואו".

תאריך:  29/10/2007   |   עודכן:  29/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ארצות הברית, גרמניה ובריטניה מדווחות על עלייה בביקוש לעכברושים בעקבות הפרימיירה של הסרט רטטוי
יואב יצחק
ראש הממשלה עומד לדווח על מצבו הרפואי    אולמרט עומד לעבור טיפול רפואי    מצבו אינו מחייב העברת ראשות הממשלה לממלא-מקום    עצבנות בבורסה
הדר פרבר
וואגונר סבל ב-2006 ממפרצת בטנית ואושפז שוב החודש    מת בגיל 80
משה ריינפלד
שופטת קיבלה את טענת שלטונות מע"מ ברמלה כי אין במצבו הכלכלי הקשה של עבריין בעבירות מס כדי לפטור אותו מעונש מאסר
איציק וולף
ועדת השרים לענייני פטריארכיה ממליצה לממשלה לאשר את מינוי הארכיבישוף תיאופילוס ג'אנופוליס לראש הכנסייה היוונית אורתודוקסית    מינויו מותנה בהסכמתו למכירת נכסים בירושלים ליהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il