X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנאומים החלולים אשר מדברים אהבה ומגבירים שנאה, מהללים את היחד ופוערים תהומות, מדגישים את השונה ופועלים להרחבת השסע
▪  ▪  ▪
נתניהו. נרדף [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

בכל שנה, 25 שנים ברציפות, בלי שנה של הפוגה, של חסד, שנה של רגיעה והשתהות להרהר האם זו הדרך, נועצים בחרבות, דוקרים בסכינים, סורקים במסרקות של ברזל, בתפאורת דם ואש ותימרות עשן, מאיימים לשרוף את הבית, זורים מלח גס על הפצע המבקש להגליד, יורקים בשצף קצף האשמות, משכתבים, מוחקים, מוסיפים ומגלגלים עיניים בנאומים ריקים מתוכן חלולים עד כדי כאב. מדברים במתק שפתיים על הרצח הנורא של ראש הממשלה יצחק רבין וקוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו בוגד, מוקיעים את ההסתה נגד רבין ומציגים תמונות חבל תלייה מעל ראשו של נתניהו, מזועזעים מתמונת שתול השב"כ שמפניה הנושא את תמונת רבין במדי אס.אס. ומציגים את תמונת נתניהו כגבלס, היטלר ואייכמן. מוקיעים את קריאות הנאצה נגד רבין ומוחאים כפיים לשנאה אשר טרם נראתה במחוזותינו כלפי איש ציבור אל מול המתרחש כנגד נתניהו.
ראש הממשלה יצחק רבין נרצח על-ידי יהודי בן עוולה. הפצע הפתוח והמדמם הזה בתולדות עמנו לא יתרפא לעולם. מזור ונחמה יהיו רק אם נפסיק לראות כל אחד את מומי חברו ולא את מעלתו ואת הטוב הצפון בו. רק אם יהיה קורטוב של איזון ברשויות המרכזיות, רק אם תופסק ההאשמה של חלקים בעם ישראל ברעות החולות. הקיטוב הנורא לא יגמר אם האיזונים מחויבי המציאות לא יתרחשו. איזונים בתקשורת, איזונים במערכות המשפט, איזונים חברתיים ואיזונים בנשיאה בנטל.
הנאומים החלולים אשר מדברים אהבה ומגבירים שנאה, מהללים את היחד ופוערים תהומות, מדגישים את השונה ופועלים להרחבת השסע. אלו נאומי ההבל והריק, אלו נאומים שהנואמים אותם אינם מאמינים בהם, אלו נאומי סרק ריקים מתוכן. 25 שנים מדברים על הכאב הנורא והבור העצום שנפער בחברה הישראלית. במקום למלא אותו באהבה, במכנים משותפים, באחדות תוך שמירה על הייחודיות, ממלאים אותו כל שנה ברפש ועוד סחי ומיאוס, עוד שנאה, עוד מדון עוד פירוד ומחלוקת. ראש ממשלה אחד כבר נרצח. קברנו אותו, בכינו עם משפחתו ועם עם ישראל, הדלקנו נרות, זכרנו והבטחנו לא לשכוח.
היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו המושמץ והמוקע אל עמוד הקלון כאילו הוא איתר את הרוצח, ציידו באקדח, הטעין את הכדורים וזעק 'אש', חווה רצח אופי על בסיס שעתי. בוגד, מושחת, הן מילות נימוסין ליד דברי הנאצה של מבקשי רעתו ודורשי ראשו. רמת השנאה ברחוב היום עולה עשרת מונים בעוצמתה מהרמה שהייתה בימים שטרם רצח רבין. התקשורת והפוליטיקאים אינם רואים, אינם שומעים, אינם מדברים. נושא רצח האופי השעתי של ראש הממשלה ומשפחתו מושתק באופן שיטתי, תמונותיו במדי אס.אס. ולא על-ידי שתולי שב"כ נדמים כתמונות נוף, מיצגי חבל תלייה מעל ראשו נדמים כמוצג תרבות במוזאון, קריאות בוגד נשמעות כנעימות שופן בקונצרט. השנאה העבירה אנשים רבים על דעתם. רבים מידי, מאנשי תקשורת, דרך בכירי האקדמיה ועד מפקדים בצבא.
בנימין נתניהו, ויצחק רבין בשעתו, אינם מלאכים. אפשר, חובה ומותר לחלוק על דרכם, על מעשיהם, מותר לבקר אותם גם בחריפות, אך הכל אמור להתקיים במסגרת השיח הבונה ולא ההרסני, במסגרת שיח מכבד ולא משפיל ומבזה. 25 שנים בנימין נתניהו מואשם גם על-ידי נואמים מרכזיים בעצרות, באופן גלוי ובאופן סמוי בטרגדיה הנוראה. הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. את יצחק רבין אי-אפשר כבר להציל, את בנימין נתניהו עוד אפשר. הזמן להתעשת.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
+רצח רבין והימין כיום
14:40 02/11/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

חלק, בדגש על חלק מן הציבור הישראלי היה שותף להשתלחות חסרת הרסן נגד רבין ערב הרצח. התכחשותו הנפשעת ואי הודאתו באשמה הינה בזויה ומונעת כל סיכוי לשיח כנה ואמיתי בין כל חלקי הציבור הישראלי, מרחיקה כל אפשרות לאיחוי השברים של העם ולא מאפשרת חיבור מחדש בתוך מרקם החברה הישראלית

נתניהו. "קורבן" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+נפתולי גזענות התלויה בדבר
08:46 02/11/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

פרשת אמיר השכל היא אפיזודה אחת מיני רבות ב"מסע הצלב" של השמאל-מרכז בישראל המכוון להדיח רו"מ מכהן בדרכים אנטי-דמוקרטיות  ▪  ברקע הדברים נצבים שורשי המחלוקות האידאולוגיות וההבנה שהכרעה בעימות תשנה את אופיה של המדינה  ▪  הגיע הזמן להכרעה ברורה, משום שאסור להמשיך בשקרים המבוססים על מבחני תקינות ולגיטימיות "מפוברקים" ו"גזענות התלויה בדבר..."

השכל. סערה ציבורית

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במקום נאומים חלולים ומאשימים, מעשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שמנהיג שמאל צריך לכתוב!! ל"ת
עובר אורח הלוואי  |  3/11/20 20:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
רפי לאופרט
פרשת אמיר השכל היא אפיזודה אחת מיני רבות ב"מסע הצלב" של השמאל-מרכז בישראל המכוון להדיח רו"מ מכהן בדרכים אנטי-דמוקרטיות    ברקע הדברים נצבים שורשי המחלוקות האידאולוגיות וההבנה שהכרעה בעימות תשנה את אופיה של המדינה    הגיע הזמן להכרעה ברורה, משום שאסור להמשיך בשקרים המבוססים על מבחני תקינות ולגיטימיות "מפוברקים" ו"גזענות התלויה בדבר..."
ד"ר דוד ארגז
מסע המחאה של כרמי גילון נגד נתניהו מצטייר כניסיון להסיר מעצמו אחריות ולהטיל אותה על נתניהו    השאלה הנכונה היא לא האם נתניהו הסית או לא הסית, אלא מה עשה כרמי גילון למנוע את הרצח ובעיקר מה צריך היה לעשות ולא עשה
עו"ד אברהם פכטר
25 שנה לרצח רבין, 25 שאלות ותמיהות שלא קבלו מענה הגיוני רציני ומשכנע, כמו למשל מי ולמה צעקו "סרק סרק"
טל בן-יעקב
הרצח הפוליטי הבא יהיה כנראה כנגד מפגינים, בדומה למקרה של אברושמי נגד גריצווייג. אך ההסתה כיום שונה מרחק שמיים וארץ מזו שהתנהלה ערב רצח רבין    היא הורכבה מארבעה נדבכים עיקריים: מהממסד (כגון נתניהו), מפנאטיות דתית, מתחושה של חורבן הבית, ומהסתה יעילה כנגד אדם יחיד
עמוס גלבוע
שלוש הערות על האיש ומורשתו: האחת, גם הוא לא רחק משחיתות; היה רה"מ הראשון שהיה מוכן לסגת מכל רמת הגולן; אבל, "האני מאמין" שלו בנושא גבולות ישראל בזירה הפלשתינית הוא המורשת האמיתית שלו, שראוי לשננה וללמדה
רשימות נוספות
"האם נלמד לקח ההסתה שקדמה לרצח רבין?"  /  עידן יוסף
שיחותיו של יגאל עמיר מהכלא - חשש לביטחון המדינה  /  איתמר לוין
נתניהו: נחצו גבולות באזכרה לרבין  /  מירב ארד, איציק וולף
ושום דבר לא נלמד  /  עמנואל בן-סבו
"מורשת" רבין (ופרס)  /  מרדכי ליפמן
עוד אכזבה  /  רותי איזיקוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il