X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עם תחילת יציאתה של ישראל מהסגר השני, עדיין חלוקות הדעות לגבי האופן בו יש למגר את המגפה: באיזו מידה אכן משקפות הבדיקות את המצב? כיצד ניתן לעודד את הציבור לשתף פעולה? עד כמה מסכן ציבור סורר את כלל האוכלוסייה? והאם קיימים סימנים מעידים שניתן להציג באופן שוטף כדי לבחון את מגמת התחלואה?
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90]

לאחרונה התפרסם מידע לפיו עטיית מסכה במרחב הציבורי על-ידי שני אנשים השומרים על מרחק של כשני מטר זה מזה מעניקה רמת מיגון של 95%. כלומר, אם אחד מהשניים נושא את הנגיף (ואינו יודע על כך) הסיכוי שידביק את רעהו הוא 5%. אם אלה פני הדברים, מדוע יש צורך בסגר? הצידוק לצעד זה הוא שאנשים אינם מצייתים להנחיות ולא כולם עוטים מסכות. סוגיית ההתמגנות הופכת אם כך לסוגיית משמעת ואכיפה בשלושה סוגי מפגשים אפשריים עיקריים:
התקהלות המונית במרחב הפתוח, בה סכנת ההדבקה פחותה יותר והניתנת לכאורה לאכיפה יעילה ומהירה על-ידי מתן דוחות ופיזור ההתקהלות. התקהלות מצומצמת יותר במרחב הסגור (עד 20 איש), בה סכנת ההדבקה גבוהה יותר ובה מתבצעת האכיפה על-ידי ביקורים חוזרים של פקחים ומתן דוחות במקרה הצורך למנהלי אירועים, מנהלי חברה, בעלי המקום וכיו"ב, עד כדי סגירה אפשרית. שהייה בבית עם הגרעין המשפחתי, בה עושים בני המשפחה כעולה על רוחם ותפיסתם לגבי אחריותם לבני ביתם. בכל אחד מתסריטים אלה, עטיית מסכה ושמירת ריחוק חברתי תקטין את סכנת ההדבקה במפגשים בין שניים ל-5%. לפיכך אכיפה קפדנית בשילוב לחץ חברתי ציבורי לעטיית מסכה תאפשר הורדה מהירה של היקף ההדבקה בלא צורך בסגר.
משוב להתנהגות הציבור
על-פי הגישה הקיימת, נשאי הנגיף המזוהים מבודדים מהחברה לפרק זמן של כ-10-4 ימים בהם יפתחו חיסון עצמי ויבריאו או לחלופין ידרדר מצבם ויאושפזו, כך שכאשר יחזרו למרחב הציבורי לא יהוו סיכון לסביבתם. אולם אם הנשא נמצא נקי, הוא לא ייבדק שוב בתקופה הקרובה. לפיכך, אם יידבק לאחר הבדיקה אין סיכוי שהדבר יתגלה. האדם יחשוב בצדק שהכול תקין ויסתובב במרחב הציבורי עם תעודת הכשר המצדיקה לכאורה אי-עטיית מסכה, למרות פוטנציאל הסיכון למפגש קריטי עמו. יתרה מזאת, מימושה המוצלח של שיטת בידוד זו מחייבת זיהוי של כל המדביקים בו-זמנית. ואולם בקצב בדיקות יומי של כ-30,000 תארך בדיקת כלל האוכלוסייה כ-300 ימים, כלומר קרוב לשנה. לפיכך ביצוע הבדיקות מטעה ומציג תמונה חלקית ביותר ובלתי רלוונטית. לכן הבדיקות מיותרות, שלא לדבר על אי-הדיוק בממצאים והעומס הלא הגיוני לניתוח מידע רב כל כך שיצא מכלל שליטה.
האם יש מידע אחר, רלוונטי, אמין ומלא היכול לתרום לזיהוי מגמת התחלואה? ידוע שמספר החולים שיגיעו לאשפוז מקרב המודבקים (שאנו לא יודעים מי הם) מוערך בכ-2-4% כאשר זמן הדגירה מרגע ההדבקה עד למצב המחייב אשפוז הוא 10-4 ימים בהם יגיעו החולים מקרב המודבקים לבתי החולים או למרכזים רפואיים. קצב הכניסה של החולים החדשים נגזר ישירות מגודל האוכלוסייה שנדבקה. מכאן שקצב האשפוזים היומי מהווה אינדיקציה לכמות המדביקים וההדבקות בחוץ: קצב אשפוז יומי גובר מעיד על קצב הדבקות גדל ולהפך, קצב אשפוזים יומי קטן מצביע על ירידה במספר הנדבקים החדשים היות שרק נדבקים חדשים מייצרים חולים חדשים. לפיכך מציג הקצב היומי של כניסת מאושפזים לבתי החולים את התמונה המדויקת ביותר של המתרחש בחוץ. יישום מידע זה ברמה האזורית - עיר, שכונה, קהילה וכיו"ב - יאפשר בניית רמזור נוסף שינחה את גורמי האכיפה/רפואה היכן להתמקד כדי לכפות התמגנות. יתרה מזאת, ולא פחות חשוב, על מידע זה להיות מונגש באורח שוטף לציבור על-ידי הצגה יומיומית של נתוני הכניסות היומיות לביה"ח לתושבי כל עיר/שכונה שתאפשר משוב אמין ונקי מהטיות לגבי אופן התנהלות תושבי המקום. הדבר אף יעודד לחץ חברתי לעידוד/כפיית התמגנות על בודדים סרבנים.
מפגש קריטי של שניים - תרחיש מורכב
על-פי פרסומי משרד הבריאות מפגש בין שני עוטי מסכות מוביל כאמור למיגון של 95% בעוד שאם אדם נקי העוטה מסכה נפגש באדם ללא מסכה (נשא הנגיף) הסיכוי למיגון יורד ל-80%. לכאורה יוצא שאף עטיית מסכה על-ידי אדם אחד מעניקה מיגון גבוה וייתכן שאנשים יסתפקו בכך בלא לדרוש מבן שיחם לעטות מסכה. וכאן המקום להרחיב בנושא.
הואיל ובמרבית המפגשים שני האנשים אינם נשאי הנגיף, החישוב הרלוונטי חייב לעסוק במפגש קריטי בו אחד מהשניים נושא את הנגיף. נשאלת השאלה כיצד נראה רצף מפגשים בלתי תלויים (שעות ומקומות נפרדים) בהם אחד משני הנפגשים הוא נשא נגיפי. אם השניים עוטים מסכות, מפגש כפול מוריד את סיכויי ההתמגנות מ-95% לכ-90% בעוד שבמקרה בו רק האדם הנקי עוטה מסכה הסיכוי למיגון לאחר שני מפגשים בלתי תלויים יורד מ-80% ל-64% בלבד. לפיכך על אדם הנמצא במרחב הציבורי לדרוש מהאנשים עמם הוא נפגש לעטות מסכה. ואם אין הענות לבקשתו - לנתק מגע.
המצב עלול להיות גרוע מכך במקרה של רצף מפגשים קריטיים. הגרף להלן מסביר בצורה כמותית את ההבדל העצום להימנעות מהידבקות בשני מקרים של מפגשים קריטיים: הנקודות הכחולות מייצגות שני אנשים עוטי מסכות, הנקודות האדומות מייצגות אדם אחד (נקי) העוטה מסכה.
יתן לראות שרמת המיגון של האדום למפגש בודד הינה 80% בעוד שהכחול ירד לרמת מיגון של כ-80% רק לאחר ארבעה מפגשים. עוד רואים כי רמת המיגון של האדום לאחר שני מפגשים יורדת ל 64%, בעוד שהכחול ירד לרמה זו רק לאחר תשעה מפגשים. היות שאיננו יודעים בדרך כלל את טיב האנשים אותם אנו פוגשים ואיננו יודעים לכמה מפגשים קריטיים אנו נקלעים, המספרים בגרף מציגים עד כמה רבה החשיבות לעטות מסכה בשניים.
הדבקות המוניות
ידוע שקיימות אוכלוסיות שאינן נענות לעניין ההתמגנות בהתקהלויות רבות משתתפים במרחב הציבורי הפתוח והסגור כאחד, ודומה שהאכיפה על אוכלוסיות אלו לא תתאפשר. במצב זה ההידבקות תהיה המונית וכנראה לא תפסח על איש, ובהתאם מקרב המודבקים "ייפלטו" חולים לאשפוז. גם כאן, כפי שהוסבר לעיל, ילך קצב האשפוז היומי ויגבר עד שיגיע לשיא מודבקים שאחריו יוציאו המודבקים מקרבם פחות ופחות מאושפזים. ברור שרק מידע זה יאפשר להבין האם ההדבקה ההמונית הסתיימה, שהרי אם אין חולים אין מודבקים חדשים. הבעיה היא שמשך ההדבקה אינו ברור, היות שהאנשים באוכלוסייה זו לא נכנסו לתהליך אמיתי של הדבקת עדר ועדיין יש סבירות שהם יצאו למרחב הציבורי מחוץ למרכזים שלהם ויגרמו למפגשים קריטיים. לפיכך מומלץ לבחון את הצעדים מול אוכלוסיות אלו בדרך הבאה: (1) להנגיש לציבור זה (לא רק למנהיגים) את המידע לגבי קצב האשפוז היומי. המספרים שצפוי שיעלו עשויים לגרום לשינוי בגישה, אך אלו גם המספרים שיראו שההדבקה הסתיימה. (2) להצר את היוצאים למרחב הציבורי ולסגור את האזור ככל שניתן, כמו גם לעקוב אחרי הבודדים היוצאים למרחב הציבורי ולדרוש מהם התמגנות הרמטית על-מנת לצמצם את המפגשים האקראיים (ניתן לראות על-פי הגרף עד כמה חשובה המסכה שעוטים השניים במפגש).
סיכום
עד שיימצאו תרופה או חיסון לקורונה ניתן להתמודד עם המגפה על-ידי עטיית מסכות על-ידי כל הנמצאים במרחב הציבורי. עטיית המסכות תובטח על-ידי שילוב ענישה ואכיפה אגרסיבית (קנסות) עם לחץ ציבורי/מקומי של תושבים המקבלים באופן שוטף את משוב קצב האשפוזים היומיים במקומם, שמאפשר להם להבין היכן הם עומדים. משוב על קצב האשפוז היומי במחוזות המחייב אכיפה אגרסיבית או אפילו סגר מקומי יובן ויתקבל על-ידי הציבור שנחשף למידע. באותו אופן תאפשר ירידה בקצב המאושפזים היומיים לציבור לראות הצלחה משותפת בהתמודדות. בשום אופן אין לחזור על מהלכי הסגר השרירותי והמיותר המוטל על כלל הציבור.

מבט מבס"א מס' 1,793, 1 בנובמבר 2020
סא"ל במיל' מקסי י' בלום שירת במהלך החלק האחרון של ארבעים שנות שירותו הצבאי ביחידה למחקר ופיתוח מפא"ת/מו"פ.
תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
+"המדינה התמכרה לאיכוני השב"כ"
18:31 02/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סגן שר הבריאות ביקש לאפשר את המשך השימוש בכלי המעקב של שב"כ גם כאשר רמת התחלואה בקורונה יורדת מתחת לרמה של 200 חולים חדשים ביום  ▪  הבקשה עוררה ביקורת: ההתמכרות לאיכון השב"כ גורמת יותר נזק מאשר תועלת, במקום למסד חקירות אפקטיביות מאתרים מגעים ברמת הפרט בלבד

ח"כ קיש. להוריד את ההדבקה בכל עת [צילום: דוברות הכנסת]
+אשקלון: בית כנסת נסגר ל-7 ימים בעקבות חגיגה
16:51 02/11/20  |  עידן יוסף

משטרת ישראל והוציא צו סגירה מכח ס' 32ב לסמכויות מיוחדות (צווים מנהליים) נגיף קורונה, למשך 7 ימים, לבית כנסת באשקלון שפעל תוך הפרה בוטה ובניגוד לצו בריאות העם ותקנות לשעת חירום למניעת הפצת נגיף הקורונה.
בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה, מצאו השוטרים למעלה מ-60 אנשים, אשר ישבו סביב שולחנות באולם בית הכנסת, סעדו, שתו ובמקום ניגן נגן, וזאת בניגוד לאיסור הפעלת מקומות מסוג אולמות אירועים/גני שמחות וללא שמירה על כללי הריחוק החברתי. למחזיק המקום נרשמה הודעת קנס 5000 ש"ח והוא זומן לשימוע.מפקד משטרת אשקלון הורה על סגירת המקום בצו סגירה מנהלי.

[צילום: דוברות המשטרה]
+להכריז על ערים נוספות כאיי תיירות
16:32 02/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

סגן שר הבריאות יואב קיש הבטיח לבדוק עם שר הבריאות את הדרישה לקריטריונים ואמר כי "תעודת מחלים" תצא בקרוב ותאפשר הקלות בבידוד  ▪  שרת התיירות: "החוק נותן מענה לכ-60% ממספרי הלינות במדינת ישראל; אילת נמצאת במשבר חברתי וכלכלי חריג שבחריגים וכל יום שעובר הוא בבחינת דיני נפשות"

ח"כ אשר. "יוצרים מלחמות יהודים על הפרנסה" [צילום: דוברות הכנסת]
+ספק אם יושג רוב בכנסת לקנסות
16:31 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק שאישר קבינט הקורונה אושרה בהתנגדות השר דרעי ותובא לאישור בכנסת, אך לא היום  ▪  יהדות התורה הודיעה שתתנגד להעלאת הקנסות וגם שס הביעה מחאה חריפה, מה שמעמיד את אישורן בספק

נתניהו ואדלשטיין [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ירושלים: הפתעה לשוטרים במהלך אכיפת קורונה במלון
15:13 02/11/20  |  עידן יוסף

כוחות המשטרה חשפו הלילה חתונה שהתקיימה בניגוד לתקנות באולם של אחד מבתי המלון בירושלים - זו לא הייתה ההפתעה היחידה שציפתה לשוטרים. כוחות משטרה סמויים איתרו חתונה שמתקיימת באחד האולמות בהשתתפות למעלה מ-100 איש, בניגוד לתקנות תוך שחלקם אינם עוטים מסכות כנדרש.
השוטרים עיכבו במקום את מפעילי המקום, הזמר, ואדם נוסף, ורשמו נגדם קנסות. במקביל האורחים החלו לעזוב את המקום.
ההפתעה שציפתה לשוטרים, התרחשה מספר קומות מעל האולם. בסריקה שערכו, איתרו מספר חדרים, שהושכרו לאזרחים השוהים במקום בתקופת הבידוד עקב נגיף הקורונה. בוצע שימוע לבעל המלון, במסגרתו נבחנת אפשרות לסגירתו למשך 7 ימים.

+אשר: העלאת הקנסות לא תתרום למאבק בתחלואה
15:05 02/11/20  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר על החלטת הקבינט להעלות את קנסות הקורונה: "משרד הבריאות מנותק לצערי מהפרקטיקה ומהחיים. מדובר בהחלטה אומללה שלא תורמת דבר למאבק בתחלואה. השר דרעי היטיב להסביר את הדברים בקבינט וחבל שעמדתו לא התקבלה. אנחנו נתנגד להצעה".

+מכון כושר שהעביר שיעור לנשים נסגר ל-7 ימים
14:53 02/11/20  |  עידן יוסף

משטרת ישראל הוציאה צו סגירה לשבעה ימים לעסק באשקלון, אשר פעל בניגוד לצו בריאות העם ותקנות לשעת חירום תוך סיכון שלום הציבור ובריאותו. במהלך פעילות אכיפה ובעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה הגיעו שוטרי משטרת אשקלון לתחומי בית העסק - סטודיו לשיעורי כושר בעיר אשקלון, עסק אשר הפעלתו נאסרה בתקנות, כאשר בשטח העסק נכחו כ-20 נשים אשר קיימו בליווי מדריכה שיעור ספורט במקום. לבעל העסק נרשמה הודעת קנס 5,000 ש"ח והוא זומן לשימוע.

+850,000 כבדי שמיעה לא יכולים לעבור חקירה אפידמיולוגיות
14:30 02/11/20  |  עידן יוסף

בדיון בוועדה לביקורת המדינה בדוח המבקר על חוסר היעילות בהפעלת מערך החקירות האפידמיולוגיות, סיפרה בשפת הסימנים שירלי פינטו - חירשת מילדות כי 850,000 כבדי שמיעה בישראל לא יכולים לעבור חקירה אפידמיולוגיות בטלפון ואין להם כל מענה.

[צילום: דוברות הכנסת]
+המשטרה רשמה 1,837 דוחות ביממה לעברייני קורונה
13:34 02/11/20  |  עידן יוסף

ביממה החולפת רשמה המשטרה 1,837 דוחות בגין הפרות הקורונה. מרביתם בגין אי-עטית מסיכה במרחב הציבורי - 1,638 דוחות, ובהם גם 32 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד והדיווח וכן 83 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק.
השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום התקנות ב-1,943 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 62 אזהרות, וב-79 מקומות בוצע דילול קהל. 19 בתי עסק נסגרו למספר ימים בתום שימועים בגין הפרות. כמו-כן בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-2,347 חולים מאומתים המאושפזים בבית ומחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

+הסבת משרדים למגורים - צו השעה!
10:55 02/11/20  |  רוני מזרחי   |   לרשימה המלאה

הפרסומים האחרונים, לפיהם בוצעו במהלך החודשים האחרונים עסקות בתחום המשרדים ברמות מחירים הנמוכות בכ-35-30 אחוזים לעומת רמות המחירים לפני פרוץ הקורונה, לא הפתיעו אותנו ככל ועיקר

מיליוני מ"ר עודפי קניה [צילום: יח"צ]
+המשביר: שוקלים לעתור בגין אפליה אסורה
09:30 02/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברת המשביר 365 הודיעה לבורסה כי היא שוקלת לעתור לבג"ץ נגד המדינה בטענה כי המדינה מפלה לרעה עסקים בעלי מחזור של 400 מיליון שקל בכך שהיא אינה תומכת בהם במשבר הקורונה  ▪  עובדי החברה ממשיכים ברובם לשהות בחל"ת  ▪  המנכ"ל ובעל השליטה, רמי שביט, ויתר על שכרו

רמי שביט. מספר עובדים ומנהלים במטה החברה
+בדיקות PCR לקורונה - קיצור בשעות עד לקבלת התוצאה
09:20 02/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אדלשטיין: "פחות סיכון, יותר יעיל: הופכים כל אבן כדי לייעל את המערכת ולאפשר טיפול בקורונה בצורה הטובה ביותר"

[צילום: משרד הבריאות]
+דוח אמ"ן: עצירה בירידת התחלואה
09:07 02/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות זו היממה הרביעית ברציפות, ועמד אתמול על 3.1%

[צילום: פלאש 90]
+בבית הסוהר "גלבוע" נמצאו 11 כלואים חיוביים לקורונה
08:50 02/11/20  |  מירב ארד

בבדיקות שבוצעו ביממה האחרונה בבית הסוהר ״גלבוע״, נמצאו חיוביים לנגיף קורונה 11 כלואים. מצבם טוב והם הועברו לבידוד רפואי בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
מבוצע חקר אפידמיולוגי ומהרלוונטים ילקחו דגימות. חיטוי יסודי מבוצע באגף ובכל השטחים הציבוריים בהם שהו האסירים. עדכונים נוספים יפורסמו בהמשך ככל ויהיו. שב"ס ממשיך בביצוע כל הפעולות הנדרשות על מנת למנוע את התפשטות הנגיף בתוך מתקני הכליאה מתוך אחריות לבריאות ולחיי הכלואים והסגל.

+גלנט ואדלשטיין סיכמו: יוקם צוות לבחינת הדרישה לעטיית מסכות בכיתות א'-ב'
08:12 02/11/20  |  מירב ארד

לאור פניות רבות של הורים ואנשי חינוך בנוגע לחובת עטית המסכות לתלמידי כיתות א'-ב' לאורך כל יום הלימודים, בכיתה ובהפסקות, שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על הקמת צוות מיוחד משותף שיבחן מחדש את דרישת גורמי המקצוע במשרד הבריאות על עטיית מסכות. זאת בשים לב להגבלות ולהנחיות הבריאותיות הנדרשות לשמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך.

+משרד הבריאות: 649 מאומתים חדשים ביממה האחרונה
08:09 02/11/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן כי 649 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. 372 חולים מוגדרים במצב קשה, 170 מונשמים. 2,554 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעיצומו של גל קורונה שני: דגשים ומגמות למיגור הנגיף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
חברת המשביר 365 הודיעה לבורסה כי היא שוקלת לעתור לבג"ץ נגד המדינה בטענה כי המדינה מפלה לרעה עסקים בעלי מחזור של 400 מיליון שקל בכך שהיא אינה תומכת בהם במשבר הקורונה    עובדי החברה ממשיכים ברובם לשהות בחל"ת    המנכ"ל ובעל השליטה, רמי שביט, ויתר על שכרו
מירב ארד
אדלשטיין: "פחות סיכון, יותר יעיל: הופכים כל אבן כדי לייעל את המערכת ולאפשר טיפול בקורונה בצורה הטובה ביותר"
מירב ארד
שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות זו היממה הרביעית ברציפות, ועמד אתמול על 3.1%
עידן יוסף
אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק לירידה מ-14 יום בימים הקרובים    הניסוי יתקיים במשך כחודשיים עד סוף השנה האזרחית
איציק וולף
חברי הכנסת ליצמן וגפני פנו לראש הממשלה והביעו את התנגדות מפלגת יהדות התורה להעלאת הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה    הממשלה אישרה עקרונית את ההצעה שלפיה מוסדות לימוד שייפתחו בניגוד לתקנות ייקנסו ב-20 אלף שקלים
רשימות נוספות
החל הניסוי בחיסון הישראלי בקורונה  /  איציק וולף
חשש לקשיים תזרימיים למפעילי תחבורה ציבורית  /  עידן יוסף
שלום (שוב) כיתה א'  /  איציק וולף
מדוע מערכת הבריאות לא מכירה בסטארט-אפ ניישן  /  יהודה קונפורטס
אדום  /  אברהם בנמלך
משטרה חדשה לקורונה - וגם לאחר מכן  /  מני יצחקי, מאיר אלרן, כרמית פדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il