X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ שוקלת להקים בנק עצמאי משלה כדי לשלם את משכורותיהם של המחבלים ובני משפחותיהם. ישראל מגבירה את הלחץ על הרש"פ והודיעה כי בעוד חודשיים יכנס לתוקף הצו הצבאי האוסר על הבנקים בגדה להעביר כסף למחבלים
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

נמשך המאבק בין ישראל לרש"פ על תשלום המשכורות החודשיות למחבלים מתקציב הרש"פ, אחרי שישראל העבירה חוק בכנסת שמחייב לנכות מכספי המיסים שהיא גובה עבור הרש"פ את סכום הכסף שהיא מעבירה למחבלים ולמשפחותיהם מדי חודש בחודשו, ישראל הודיעה רשמית לרש"פ כי בסוף חודש דצמבר השנה יכנס לתוקף הצו הצבאי נגד כל בנק בשטחים שמחזיק חשבונות שדרכם משולמות המשכורות למחבלים.
הצו הצבאי שיכנס לתוקף חושף את הבנקים הירדנים והפלשתינים לסנקציות, עיקולים ותביעות, דבר מעורר חשש רב בקרב הנהלות הבנקים, הבנקים הירדנים כבר הודיעו לרש"פ כי אם הצו יכנס לתוקף הם יסגרו את סניפיהם בגדה, גם הבנקים הפלשתינים צפויים ללכת בדרך דומה, על הצו חתם בזמנו שר הביטחון נפתלי בנט, כשר הביטחון גנץ נכנס לתפקיד הוא הקפיא את ישום הצו אך עתה נפלה ההחלטה ליישם אותו בסוף השנה הנוכחית.
בחודש מאי האחרון, לאחר שהצו פורסם לראשונה, מיהרו הבנקים בשטחי הגדה לסגור עשרות חשבונות של מחבלים שקיבלו דרכם את משכורותיהם, הדבר עורר גל מחאה וכמה סניפי בנקים בערים הראשיות בגדה הותקפו בירי ובאבנים על-ידי מחבלים משוחררים ובני משפחותיהם.
הלחץ העממי על הרש"פ גבר וראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה הודיע על הקמת ועדה מיוחדת למציאת פתרון למשבר ללא קשר לבנקים. ישראל נהנית מגיבוי מלא של ממשל טראמפ בנושא והרש"פ במצוקה מכיוון שהמערכת הכלכלית שלה תלויה לחלוטין בישראל, ישום הצו הצבאי הישראלי אמור להשפיע על 12 אלף מחבלים ובני משפחותיהם, חלק מהם שאסור בבתי הכלא בישראל וחלק אחר שכבר שוחרר מן הכלא.
הבנקיפ הפועלים בשטחי הגדה צריכים לקבל את אישור "רשות המטבע" הפלשתינית להפסיק את פעילותם בעניין חשבונות הבנק של המחבלים אך הם אינם ממתינים, הם חוששים מהסנקציות הישראליות נגדם. הרש"פ נדחקה לפינה,היא איננה יכולה למנוע מישראל ליישם את הצו הצבאי ומאידך-גיסא היא איננה יכולה לאלץ את הבנקים להמשיך ולשלם למחבלים את משכורותיהם דרך חשבונות הבנקים.
כיום משולמות המשכורות באופן ידני, המחבלים מקבלים שיקים ממשרד האוצר הפלשתיני, ישראל מצדה ממשיכה לקזז מכספי המיסים שהיא גובה עבור הפלשתינים את הסכום שהרש"פ משלמת עבור משכורות המחבלים, זאת בהתאם ל"חוק הקיזוז" שעבר ואושר בכנסת.
אחד הרעיונות שהרש"פ בוחנת ברצינות הוא להקים בנק ממשלתי פלשתיני שהוא זה שישלם את המשכורות למחבלים, בנק שאיננו קשור למערכת הסכפים הישראלית או למערכת הבנקאית העולמית, אולם אליה וקוץ בה, ישראל יכולה גם כן לפעול נגד בנק שכזה, הוא יכולה לפשוט באמצעות צה"ל על הנהלת הבנק וסניפיו ולסגור אותם בכוח.
הרש"פ פירקה לפני כמה שנים את מיניסטריון האסירים והפכה אותו לגוף הקשור לאש"ף תחת השם " מטה האסירים" כדי לנסות ולמנוע סנקציות ישראליות נגדה, והמשחק הזה של "חתול ועבר" בינה לבין ישראל נמשך. כפי שהדברים נראים כעת, הרש"פ אובדת עצות, גורמים בכירים בפתח אומרים כי הם מקווים שג'ו ביידן יזכה בבחירות בארה"ב והממשל החדש שהוא יעמוד בראשו יאלץ את ישראל לבטל את הצו המגביל את פעילות הבנקים בגדה.
לדברי הגורמים בפתח, ברש"פ חוששים מגל אלימות פלשתיני קשה כלפי מוסדות הרש"פ והבנקים בסוף השנה וכי הרש"פ מחפשת ללא הרף דרך מוצא מהמצוקה שאליה קלעה אותה ישראל בגלל תמיכתה בטרור. גורמים בכירים ברש"פ מעריכים עוד כי ניצחון של ג'ו ביידן בבחירות ישפר את מצבה הכלכלי של הרש"פ במידה ניכרת, לדבריהם, ביידן הבטיח למחמוד עבאס לחדש את התמיכה הכספית לרש"פ שהפסיק הנשיא טראמפ, כמו-כן ההערכה ברש"פ היא כי ניצחונו של ביידן יאיץ את תהליך הזרמת כספי המיסים שישראל גובה עבור הרש"פ בסך כ-180 מיליון דולר כל חודש, הרש"פ מחרימה את קבלת הכספים בגלל תוכניות הסיפוח של ישראל אך זה אמור להשתנות אם ביידן יהיה הנשיא הבא של ארה"ב.

תאריך:  03/11/2020   |   עודכן:  03/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רבקה שפק ליסק
כיום, כ-50% מהישראלים תומכים בפתרון של שתי מדינות, כולל כותבת המאמר, אבל, לא רק מדיניותו של נתניהו מונעת פתרון אלא גם המדיניות של הרשות הפלשתינית אשר מנהלת מדיניות של הונאה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - שִכחה, הצקה, החמצה, יצירתיות ולעג    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבוע טוב והרבה בריאות ואושר
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ יוזם מהלך מדיני שמטרתו לנסות ולעקוף את תוכנית השלום האמריקנית "עסקת המאה"    מחמוד עבאס פועל לכינוס ועידה בינלאומית לשלום בתחילת השנה הבאה בתקווה שתוצאות הבחירות בארה"ב סייעו לו לממש את תוכניתו
יוני בן-מנחם
מתיחות גדולה במחנות הפליטים בגדה בעקבות גל מעצרים שעושה הרש"פ בקרב תומכיו של מוחמד דחלאן    גובר החשש לעימותים אלימים בהיקף נרחב, כולל שימוש בנשק חם, בכירים בפתח נערכים גם לאפשרות היחלשות השלטון המרכזי ברמאללה
יוני בן-מנחם
תהליך הנורמליזציה של ישראל עם מדינות ערב מבטא בין היתר את מותה של יוזמת השלום הערבית    היוזמה לא הייתה רלוונטית מבחינת ישראל מרגע לידתה, שלום אמת יושג רק על בסיס יוזמה שתבטיח את צרכיה הביטחונים של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il