X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זוהי עוד הוכחה לכך שהציבור הישראלי לא מבין שמדובר בתקופה מיוחדת ומאתגרת המחייבת היערכות מחדש בכל מדינות העולם ולכן גם האזרחים צריכים לתת כתף לשמור על ההנחיות ולנסות לנהל שגרה מיוחדת המנותקת ממה שהיה עד עכשיו
▪  ▪  ▪
ניסיון לטפוס טיסה [צילום: ג'ון גמברל, AP]

בשיר האלמותי "לונדון" ששרה הזמרת חווה אלברשטיין כותב המחזאי חנוך לוין ש"בלונדון הייאוש נעשה יותר נוח". זה מה שחשבו המוני ישראלים שבעת הסגר השני החליטו להזמין חופשה ביוון כדי לברוח מתלאות הסגר השני שהונהג בישראל. לרוע מזלם, הם שכחו דבר אחד: בניגוד לפיגועי הטרור שהיו בישראל בתחילת שנות האלפיים שהיו תופעה לוקאלית, נגיף הקורונה הוא תופעה גלובלית שפוגעת ומשפיעה על רוב מדינות העולם.
בשל העלייה בתחלואה הוחלט לסגור את נמל התעופה של העיר סלוניקי למשך שבועיים מה ש"תקע" ישראלים רבים השוהים בעיר זו. חלק מהישראלים עזבו את סלוניקי ונסעו לאתונה בתקווה לתפוס טיסה לישראל, חלק תקועים בעיר הנמל היפהפייה. בואו נראה מה קרה עד עכשיו.
ביום חמישי האחרון זינק שיעור התחלואה ביוון פי חמישה, כדי שהמוני ישראלים הפוקדים את איי יוון, אתונה, סלוניקי ופיראוס לא ייכנסו לבידוד החליטה מדינת ישראל כרגע להשאיר את יוון ברשימת "המדינות הירוקות". יוון החליטה עקרונית בסוף השבוע האחרון לסגור מסעדות, חדרי כושר, ברים, בתי קולנוע, בתי קפה בבירת יוון אתונה ובצפון יוון (זאת למרות שישראלים השוהים באתונה טענו שהמסעדות עדיין פתוחות). וכן, החליטה ממשלת יוון על עוצר לילי שיהיה בתוקף בין השעות: 05:00-00:00.
טיסת החילוץ הנועזת
היום בשעה 13:40 בצהריים המריא מטוס נוסעים של חברת "ישראייר" ובתוכו 80 נופשים ישראלים שהצליחו לברוח מהמצור בסלוניקי. חלק מהנופשים נשארו באתונה והמשיכו שם את החופשה שלהם. ביום חמישי הקרוב תוציא חברת "ישראייר" טיסת חילוץ נוספת לאתונה כדי להביא הביתה עוד נופשים ישראלים שיהיו מעוניינים בכך, בעוד "אל-על" ביטלה כליל את טיסותיה לסלוניקי. מה שמוזר הוא שהסגר הקיים בחלק מיוון והפיכתה של סרביה ל"מדינה אדומה" לא מרתיע את סוכנויות הנסיעות להיכנס לפעולה מואצת.
סוכנויות הנסיעות לא מהססות לעודד נופשים ישראלים לצאת לחופשות חורף. ביו השאר הן ממשיכות להציע חבילות ליוון אשר נמצאת תחת סגר חלקי וקיים חשש שהיא תהפוך בקרוב ל"מדינה אדומה". הישראלים שהתרגלו לטוס לחו"ל כל שנה קונים חבילות לאתונה ולכרתים (למרות שבימים האחרונים חלה ירידה במכירת הכרטיסים), והם לא מוותרים על חופשה בסרביה שהפכה לאחרונה להיות "מדינה אדומה", שמי שחוזר ממנה חייב ללכת לשבועיים בידוד ביתי.
זוהי עוד הוכחה לכך שהציבור הישראלי לא מבין שמדובר בתקופה מיוחדת ומאתגרת המחייבת היערכות מחדש בכל מדינות העולם. ולכן גם האזרחים צריכים לתת כתף לשמור על ההנחיות ולנסות לנהל שגרה מיוחדת המנותקת ממה שהיה עד עכשיו.

תאריך:  04/11/2020   |   עודכן:  04/11/2020
+חשש בתפוצות: עשרות שנות פעילות עלולות לרדת לטמיון
23:14 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

80 אלף משתתפים יהודים בתוכניות ביקורים בארץ אינם מגיעים לארץ בגלל הקורונה  ▪  כ-20% מאלו שהיו אמורים להגיע בקיץ, מוכנים לבוא בכל רגע, למרות התחלואה, ובינתיים משתתפים עשרות אלפים בסיורים וירטואליים מרחוק

משתתפי תוכנית תגלית בכותל בימים שלפני הקורונה [צילום: פלאש 90]
+מצבו של סאיב עריקאת המאושפז בירושלים - קריטי
22:25 04/11/20  |  איציק וולף

מצבו של בכיר הרשות הפלשתינית, סאיב עריקאת, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם קריטי. כך הודיעה דוברת בית החולים.

+קבינט הקורונה אישר פתיחת חנויות הרחוב
19:16 04/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כ-80 אלף חנויות רחוב יוכלו להיפתח מחדש ביום ראשון הקרוב כפוף לתנאי התו הסגול  ▪  זאת - בניגוד לעמדה המקצועית של משרד הבריאות

[צילום: איתמר לוין]
+ישיבות ואולפנות פנימייתיים ייפתחו ללימודים
18:35 04/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת החינוך של הכנסת אישרה מתווה פתיחה מחודשת של ישיבות תיכוניות ואולפנות פנימייתיים שאינם של נוער בסיכון  ▪  התלמידים יחזרו לתקופה של 14 יום, ישהו בקפסולות של עד 50 תלמידים, יחזרו לאחר מכן לבתיהם לכמה ימים ויחזרו שוב למוסדות ללא בדיקת קורונה

אישור לימודים לציונות הדתית [צילום ארכיון: פלאש 90]
+טרופר: "בכל שלב שייפתח משהו במשק הישראלי, ייפתח משהו בתרבות"
16:53 04/11/20  |  עידן יוסף

שר התרבות והספורט חילי טרופר התייחס בכנסת למתווה החזרה לשגרה ואמר: "אנחנו מבינים שחייבים לפתוח את עולם התרבות, גם אם זה יהיה בצורה אחרת ממה שהכרנו עד עכשיו, זה לא אפס או מאה. בתחילת הקורונה, לצערי, חלק גדול ממסדרונות הממשלה תפסו את התרבות כסל אחד. כולם דמיינו איזשהו אולם מלא עד אפס מקום, ואמרו זה אי אפשר, אבל את ואני ואחרים יודעים שעולם התרבות הוא עולם הרבה יותר עשיר ומגוון, וצריך לשבור את הפרדיגמה הזו. עשינו את זה במהלכים ארוכים ועיקשים.
"לשמחתי, היום הצלחנו לפרק את הדבר הזה, כך שמתווה הפתיחה לאורך כל הדרך - בכל שלב שייפתח עוד משהו במשק הישראלי, ייפתח גם משהו בתרבות. בעיניי זו גם אמירה ערכית חשובה, שהתרבות לא נשארת מאחור, זו גם אמירה כלכלית חשובה שהאנשים האלה יקבלו פרנסה".

+בית אבות תובע כיסוי ביטוחי על הקורונה
16:13 04/11/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

רשת מעונות הרים תובעת מחברת הפניקס 4.9 מיליון שקל, בטענה שהפוליסה שרכשה מכסה את אובדן ההכנסות ותוספת ההוצאות בשל הקורונה

[צילום: סטריט וויו]
+"דחיית 820 אלף הלוואות - מספר מטורף"
14:03 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברקע ביקורת של חברי הכנסת על התנהלות הבנקים במשבר הקורונה ועל כך שרבים ממבקשי ההלוואות, במיוחד בעלי עסקים בסיכון נענו בשלילה לקבל הלוואות בערבות המדינה השיב המפקח על הבנקים: "כלקוח בנקאי אני רוצה שתנוח דעתי שהכסף שמלווים יחזור, לא לכל לקוח הלוואה היא הפתרון"  ▪  ההלוואות שכן ניתנו מגיעות להיקף של 30% בלבד מגובה הבקשות, וההיקף צפוי לגדול לאחר שאושרה מנה נוספת של ערבות מדינה לאחרונה

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+צה"ל: מספר החולים הוא 137; מהם אחד קשה
12:32 04/11/20  |  עידן יוסף

137 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. משרת צה״ל אחד מוגדר כחולה במצב קשה. נכון ליום (ג'), 1,792 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

+דוח אמ"ן: "אם תימשך המגמה של עלייה במקדם ההדבקה - תיתכן עלייה בתחלואה"
10:26 04/11/20  |  מירב ארד

דו"ח אמ"ן מתריע כי "אם תימשך המגמה הנוכחית של עלייה במקדם ההדבקה
לאור ההקלות שבוצעו ואלו אשר נשקלות לתקופה הקרובה, תיתכן עלייה מחודשת בתחלואה". על רקע התקררות מזג האוויר הצפויה בימים הקרובים, מציינים באמ"ן כי "יש לזכור כי הסיכון להדבקה בנגיף הקורונה צפוי לגבור עם בוא החורף, לאור נטייתנו להצטופף בחללים סגורים בתקופה זו".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מועד חורף של בחינת הבגרות ידחה בחודש ויחל ב-1 בפברואר 2021 ויימשך עד ל-9 במרס 2021    מועד חורף נוסף ייפתח ב-19 באפריל ויימשך עד ל-6 במאי    מועד הקיץ של בחינות הבגרות ייפתח ב-19 במאי
איציק וולף
655 מעשרות אלפי הקטינים שנדבקו בקורונה בישראל נזקקו לאישפוז בבתי חולים, אולם רובם אושפזו במצב קל    16 אושפזו בבתי חולים כשהם סובלים מסינדרום PIMS    המערך הפסיכולוגי הציבורי אינו עומד בעומס וסובל מהיעדר תקינה    "זמן המתנה לנער שזקוק לטיפול דחוף הוא קרוב לשנתיים, כרגע מקבלים נערים מינואר 2019 לטיפול"
מירב ארד
כך נחשף בוועדת הקורונה    משרד הבריאות: קשה לתת מועד אופטימי לחיסון יעיל ובטח    יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון: "חייבים למצוא דרך לבנות שגרת חיים בצל הקורונה, כיוון שהחיסון לא מגיע מחר בבוקר"
איציק וולף
סגן שר הבריאות ביקש לאפשר את המשך השימוש בכלי המעקב של שב"כ גם כאשר רמת התחלואה בקורונה יורדת מתחת לרמה של 200 חולים חדשים ביום    הבקשה עוררה ביקורת: ההתמכרות לאיכון השב"כ גורמת יותר נזק מאשר תועלת, במקום למסד חקירות אפקטיביות מאתרים מגעים ברמת הפרט בלבד
מירב ארד
סגן שר הבריאות יואב קיש הבטיח לבדוק עם שר הבריאות את הדרישה לקריטריונים ואמר כי "תעודת מחלים" תצא בקרוב ותאפשר הקלות בבידוד    שרת התיירות: "החוק נותן מענה לכ-60% ממספרי הלינות במדינת ישראל; אילת נמצאת במשבר חברתי וכלכלי חריג שבחריגים וכל יום שעובר הוא בבחינת דיני נפשות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il