X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
היכן נדבקים וכמה נפטרים בגלל הזנחה השמועות בדבר הידבקות בתוך כתלי בי"ח, חוזרות ועולות שוב ושוב ואנשים הנזקקים לשירות בי"ח מהססים להגיע למוסד החשוב בגלל אותו חשד
▪  ▪  ▪
נתונים קשים [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

למרבה הצער, אנו מתבשרים, לעתים קרובות, בדרכים שונות, על פטירת חבר יקר, חברה אהובה, קרוב משפחה. זו דרכו של עולם. אולם מאז, פרצה מגיפה זו לתודעתנו, שיבשה את חיינו, יצרה היסטריה בכל אמצעי התקשורת שאינם חדלים לעסוק בנושא זה. כאילו אין בעיות חשובות אחרות בחברתנו. אנו המומים לשמוע בדרכים שונות כי אדם יקר ואהוב, נעלם מחיינו ונפל קורבן למחלת הקורונה.
אולם בניגוד לחולים בסוף דרכם, אין בני המשפחה רשאים להימצא במחיצת החולים האהובים. בת זוג, ילדים, נכדים ואחים. לא יכולים להיות עם אהוביהם ולעזור להם בדרכם הסופית.
לאחרונה נפטר ידיד יקר שלי בבית חולים לאחר שנפל וסבל משברים. לבטח הועבר למחלקה האורטופדית. האיש היה קשיש אך חסון ובריא. בבית החולים נדבק בקורונה, בילה מספר שבועות במחלקת הקורונה, והחזיר את נשמתו לבורא. הנורא מכל הוא שבמשך חודשים ארוכים נבצר ממנו לחבק את בנותיו ואת נכדיו. מחשש של סיכון והדבקה בקורונה. כבר שמעתי אנשים מבוגרים האומרים: איזה חיים אלה אם נבצר מאתנו להיות עם נכדינו וילדינו האהובים?
אכן בידוד כפוי זה אולי יכול למנוע הדבקת האדם המבוגר והקשיש, אולם שמחת החיים והצורך במגע אנושי של האהובים עליך הם חוסרים אמיתיים, הדרושים לכל אדם צעיר ומבוגר. את זה מונעים מאתנו, בני הגיל השלישי, חודשים ארוכים מאוד. יש בינינו אנשים שחלו בביתם וללא נפש חיה בקרבתם מצאו את מותם בביתם ללא יד מלטפת ומילה טובה. לעיתים ללא מזון המגיע לפיהם שבועות ארוכים. לפעמים מתים מרעב, מנפילה בדירתם ואובדן הכרה, מבדידות תהומית ומדיכאון. גם יש כאלה השולחים יד בנפשם.
והשמועות בדבר הידבקות בתוך כתלי בי"ח, חוזרות ועולות שוב ושוב. ואנשים הנזקקים לשירות בי"ח מהססים להגיע למוסד החשוב בגלל אותו חשד. רק השבוע ציין אחד מהבכירים במערכת הרפואה כי מדי שנה נפטרים כ-5,000 בני אדם בתוך מערכת בתי החולים מזיהום. האם מספרם פחת עקב הקורונה? ואם כן האם הדבר נובע מהמיגון המופלג והנחוץ לגבי חולים במחלה זו והשימוש בכפפות?
בימים אלה נמסרו לנו נתונים על מספר א.נשים המגיעים לבי"ח עם שבץ מוחי - 50 מקרים מדי יום וכמחציתם נפטרים לאחר זמן קצר. פירושו של דבר ש-9,125 מקרי מוות נמצאים בסטטיסטיקה של פטירות מדי שנה, כתוצאה משבץ מוחי. בישראל מצויים רק 25 רופאים המומחים לאירוע קשה זה. בישראל 33 בתי חולים. דבר המצביע על מחסור עצום במומחים בתחום בחלק מבתי חולים, וחסר מוחלט באחרים. גם פורסם מידע על מספר דומה של התקפי לב. קיימת מודעות גדולה לבעיות לבביות ובכל סניף קופ"ח מצוי מכשיר א.ק.ג. להפניית חולים לרופא במרפאה או בדחיפות לבי"ח.
כמי שבמיוחד ערה לנושאי הבריאות, עקב תפקידי כמקימת ויו"ר ועדת בריאות בהרצליה שנים רבות, אני מרגישה זעם רב על חוסר התכנון הנחוץ במערכת הרפואית בדבר צרכים דחופים והשארת א.נשים בחיים. יש מציאות בלתי צפויה של מוות בתאונות דרכים, תאונות ביתיות, טביעה ואובדנות ועוד. בישראל גם הנושא הביטחוני מתנוסס מעל ראשנו ובמודעותנו כל השנים.
המערכת חייבת להתעשת ולראות את תפקיד משרד הבריאות וראשי קופ"ח גופים העוסקים במניעת מוות מיותר. אם יש דבר אחד שהקורונה לימדה אותנו, הוא כי חיי אדם קודמים לכל. אני תובעת מהממונים לתת את דעתם לא לפוליטיקה אלא למניעת מוות מיותר בקרבנו. הגבירו את התקציבים. עברו במקומות עבודה בהרצאות. הרבו לפרסם בכל אמעי התקשורת כולל בסמרטפונים המגיעים לכל אדם. הקורונה תחלוף. אדישות ואי קריאת צרכי הבריאות - אסור שתימשך.

תאריך:  08/11/2020   |   עודכן:  08/11/2020
+מסתמן: הגבלות על מפגשים משפחתיים בחנוכה
20:09 08/11/20  |  עידן יוסף

בכירים במשרד הבריאות: אם מגמת התחלואה תימשך, אין שום סיכוי שנוכל לחגוג את חנוכה כרגיל. מניסיון העבר, תידרש קביעת הגבלות תנועה או הגבלות מחמירות על מפגשים משפחתיים (חדשות 12).

+על-סף התפרצות מחודשת של המגפה
20:02 08/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הד"ר שרון אלרעי-פרייס אומרת כי העלייה במקדם ההדבקה מלמדת שהישגי הסגר השני שבריריים  ▪  "לא ירחק היום שנעבור למקדם הדבקה 1 - והמגפה תתפשט"  ▪  "זה הזמן להתחסן משפעת"

אלרעי-פרייס. חשש לאיבוד שליטה
חנות בראש פינה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+פרופ' גרוטו התפטר ממשרד הבריאות
18:23 08/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התפטר לאחר 13 שנים כראש שירותי בריאות הציבור וכמשנה למנכ"ל  ▪  "יש משמעות לערך הרוטציה ולהזרמת דם חדש לתוך המערכות הציבוריות"

פרופ' גרוטו. שנה מתוחה ועמוסה [צילום: פלאש 90]
+ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה כללי במשק
13:06 08/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בר-דוד: "המאבק הוא למען כל העובדים בכל רחבי מדינת ישראל, ובפרט למען העובדים המוחלשים. זהו אינו מאבק רק של העובדים המאוגדים. המתווה לתשלום ימי הבידוד אליו הגענו הוא מאוזן ולא נותן פתח לניצול"

בר דוד. להכיר בימי הבידוד כימי מחלה [צילום: ההסתדרות]
+לידתה של תסמונת
10:43 08/11/20  |  ד"ר דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

המומחים מאמצים טענה לא מוכחת ומאוד לא סבירה שבעתיד יתגלו סיבוכים בשכיחות גבוהה בקרב חולי קורונה קלים  ▪  אגף המודיעין שוב יורה חץ ומצייר סביבו מטרה  ▪  דרגת אמינות החרדים נוהרים לבקו"ם  ▪  נו טוב... נראה שלפחות את לקחי מלחמת יום כיפור הם סוף-סוף למדו, אין לזלזל באויב ובתחבולות תעשה לך מלחמה

מפחידים את הציבור [צילום: צ'ארק סוקולובסקי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
ועדת השרים לאזור מוגבל הכריזה על בוקעאתא ועל הקריה החרדית בחצור הגלילית כאזורים מוגבלים למשך חמישה ימים    פרופ' גמזו: "יש להמשיך ולהגדיל את היקף הבדיקות כי רק זה יעצור את שרשרת ההדבקה"    מחר ייפתחו חנויות הרחוב וחלק ממרכזי הקניות
עידן יוסף
במבצע של משמר הגבול סביב חומות העיר העתיקה נעצרו כאלפיים שוהים בלתי חוקיים בדרכם להר-הבית. המבצע נמשך ומאות כבר הוחזרו לשטחי הרשות הפלשתינית
עידן יוסף
במכתב ששלח חי גאליס ליועמ"ש למשטרה וליועמ"ש המשטרה טען כי מאחר שמדובר בחנויות שאינן מקורות ואין להן כניסה משותפת, הן אינן יכולות להחשב קניון, יריד או שוק קמעונאי - שפתיחתם אסורה
עידן יוסף
עידן יוסף
נפתחה האפשרות להגשת בקשות למענק עבור עצמאי שעסקו נפגע לפחות ב-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד    המקדמות למענק זה ששולמו במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר, היו על חשבון המענק עבור תקופה זו, ויקוזזו ממנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il