X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ הודיעה על חידוש הקשרים האזרחיים והביטחוניים עם ישראל שהופסקו בגלל תוכנית הסיפוח בגדה. ההערכה ברש"פ היא כי למרות חידוש הקשרים עם ישראל, העימות המדיני עמה הוא בלתי נמנע בעיקר בגלל מדיניות ההתנחלויות והבניה במזרח ירושלים
▪  ▪  ▪
עבאס עם ביידן [צילום: דבי היל]

תוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב ונצחונו של ג'ו ביידן היו הסולם של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שאפשר לו לרדת מהעץ שעליו טיפס ועלה לפני כחצי שנה, בעקבות תוכניות הסיפוח של ישראל בגדה, הוא הודיע בזמנו על התנערות מכל ההסכמים עם ישראל והפסקת התיאום הביטחוני, אולם בפועל נמשך התיאום הביטחוני עם ישראל בנושאים ביטחוניים רגישים ויציאת בכירי הרש"פ לשליחויות מדיניות בירדן, מצרים, טורקיה וקטר.
אמש הודיע חוסיין א-שיח' השר לעניינים אזרחיים ברש"פ על החזרת המצב לקדמותו, כפי שהיה עד ל-19 בחודש מאי השנה, וחידוש התיאום הביטחוני והאזרחי בין הרש"פ לישראל. לדבריו, ההחלטה התקבלה לאחר שורה של מגעים והתחייבויות שקיבל יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בכתב ובעל פה שלפיהם ישראל מחויבת להסכמים עם הרש"פ. גורמים בפתח טוענים כי ישראל התקפלה וכי נושא הסיפוח בגדה ירד לגמרי מעל הפרק.
לדבריהם, מחמוד עבאס החליט על המהלך בעקבות המצוקה הכלכלית הקשה של הרש"פ, משבר הקורונה והייאוש הגובר בקרב תושבי הגדה וכצעד מקדים לקראת כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן כדי להראות לממשל החדש כי הפלשתינים מעוניינים בחידוש המשא-ומתן למרות ההתנכלות של הנשיא טראמפ לרש"פ. ההבנות המחודשות בין ישראל לרש"פ נעשו באמצעות החלפת מכתבים בין חוסיין א-שיח' למתאם הפעולות בשטחים.
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה גילה אמש כי מדינות אירופיות תיווכו בין הרש"פ לישראל וכי הפלשתינים הציבו בפני ישראל שלוש אפשרות: חידוש המשא-ומתן בפיקוח הרביעיה הבינלאומית (קוורטט), חידוש המו"מ מהנקודה שבה הופסק בתקופתו של הנשיא ברק אובמה או הצהרה ישראלית בכתב כי ממשלת ישראל מחויבת להסכמים עם הרש"פ, ישראל בחרה באפשרות השלישית.
ניצחונו של גו' ביידן בבחירות בארה"ב מהווה מתנה מדינית גדולה ליו"ר הרש"פ שרואה בו הזדמנות גדולה לסובב לאחור את הגלגל לתקופה שקדמה לבחירתו של הנשיא טראמפ לנשיא ארה"ב, לבטל את מרבית הצעדים שנקט ממשל טראמפ נגד הפלשתינים, לקבור את תוכנית "עסקת המאה" ולחדש את המשא-ומתן עם ישראל מהנקודה שבה הוא נפסק.
מצבה הכלכלי של הרש"פ הוא בכי רע בגלל מגיפת הקורונה ובגלל ההחלטה שלא לקבל מישראל את כספי המיסים שישראל גובה עבורה. בקופת משרד האוצר בישראל ממתינים יותר משלושה מיליארד שקלים שישראל גבתה עבור הרש"פ ששילמה במשך התקופה הזו רק משכורות חלקיות לפקידיה. עכשיו תוכל הרש"פ לקבל את הכספים ממשרד האוצר הישראלי, דבר שיאפשר לה לשפר את מצבה הכלכלי, לשלם משכורות מלאות לפקידיה, להחזיר הלוואות שלקחה מבנקים ולטפל בצורה טובה יותר במשבר הקורונה, סכנת קריסתה של הרש"פ חלפה.
הפיוס עם חמאס
ההודעה שפרסם השר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שיח' נעשתה בעוד בקהיר נועדות משלחות של פתח וחמאס בנושא הפיוס בחסות המודיעין המצרי. יו"ר הרש"פ תקע סכין בגבה של תנועת חמאס ללא שום היסוס ובכך קבר עוד יותר עמוק באדמה את הפיוס שממילא היה הצגה גדולה ולשני הצדדים, תנועת פתח ותנועת חמאס, לא הייתה שום כוונה רצינית לממשו. ארגוני האופוזיציה הפלשתינים ובראשם חמאס זועמים על החלטת הרש"פ לחדש את הקשרים והתיאום הביטחוני עם ישראל.
בהודעה שפרסם ארגון חמאס נאמר כי" הפעולה של הרש"פ פוגעת בכל הערכים והעקרונות הלאומיים והסיכומים של מזכ"לי הפלגים הפלשתינים ודקירה (בגב) המאמצים הלאומיים לבניית שותפות פוליטית ואסטרטגיית מאבק להתמודד עם הכיבוש, הסיפוח, הנורמליזציה ועסקת המאה". חמאס קרא לרש"פ לחזור בה לאלתר מהחלטתה.
ההחלטה של יו"ר הרש"פ לחדש את הקשרים והתיאום הביטחוני עם ישראל הייתה צפויה ולא הפתיעה שום גורם במערכת הפוליטית הפלשתינית, גם הרחוב הפלשתיני לא הופתע, הוא מעולם לא האמין שהרש"פ אכן הפסיקה את התיאום הביטחוני עם ישראל.
עשרות אלפי הפקידים ברש"פ בוודאי מרוצים מההחלטה של מחמוד עבאס שמאפשרת להם לקבל עתה משכורות מלאות, אך הלכי הרוח בשטחים הם של תסכול ובוז כלפי הרש"פ, התחושה הכללית היא שבכירי הרש"פ משחקים בחייהם של תושבי השטחים ודואגים רק לאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם.
יו"ר הרש"פ והחבורה המקיפה אותו הם ברי מזל, אילו היה הנשיא טראמפ מנצח בבחירות לנשיאות מצבם היה הופך להרבה יותר גרוע, עתה הם יכולים לשוב לקדמת הבמה הבינלאומית על-כנפי ממשל ג'ו ביידן ולמחזר את כל טענותיהם המדיניות, המשפטיות והמוסריות שהנשיא טראמפ דחה על הסף.
אולם, הפיצוץ בין ישראל לרש"פ הוא רק שאלה של זמן, חידוש הקשרים האזרחיים והביטחוניים אינו אומרים כי שני הצדדים נכנסים לתקופה של בניית אמון הדדי מחודש, ממשלת ישראל ממשיכה במדיניות ההתנחלויות ובבניה במזרח ירושלים, עכשיו עומד על הפרק המכרז לבניית יותר מאלף יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים והרש"פ מתכוונת לנהל על כך מאבק בינלאומי.
על הפרק גם יוזמתו המדינית של מחמוד עבאס שתידון בקרוב באו"ם לכינוס ועידה בינלאומית לשלום בתחילת השנה הבאה, מדובר ברעיון ישן שישראל דחתה כמה פעמים בעבר על הסף אך מחמוד עבאס מנסה למחזר אותו בתקווה שהממשל של ג'ו ביידן יתמוך בו. גורמים בכירים בפתח מעריכים כי יחסי ישראל והרש"פ עומדים לחזור למתכונת שהייתה בתקופתו של הנשיא ברק אובמה.

תאריך:  18/11/2020   |   עודכן:  18/11/2020
+שקרים ברקים ורעמים
11:35 18/11/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

למרבה הכלימה אינני יכול לתת אמון בפרסומים שונים היוצאים מפי ראשי הצבא ודובריו, פרסומים שבמקרים רבים נועדו לשרת סדר יום אותו חפצים לקדם ראשי הצבא, גם בהשראת הדרג המדיני

דיווח שקרי [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
למרבה הכלימה אינני יכול לתת אמון בפרסומים שונים היוצאים מפי ראשי הצבא ודובריו, פרסומים שבמקרים רבים נועדו לשרת סדר יום אותו חפצים לקדם ראשי הצבא, גם בהשראת הדרג המדיני
עידן יוסף
ההתפתחות התאפשרה בעקבות מכתב שקיבלה היום הרשות ובו ישראל מודיעה כי היא מחויבת להסכמים בין ישראל לפלשתינים    ישראל מזהה מסרים וניסיונות של הרשות לחידוש התיאום הביטחוני בהדרגה
איציק וולף
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דורשת להציג בפניה בתוך שלושה חודשים סיכום של פעולות שעושות ממשלות זרות בארגונים הפועלים נגד מדינת ישראל    נציג המל"ל: הוחלט לפני למעלה משנתיים על פעולה מול הממשלות האירופיות בכל הקשור לתמיכה שארגונים פלשתינים אשר עוסקים בלוחמה משפטית נגד ישראל
זהר טל
לנו, כישראלים, ברור שגל הטרור אשר פקד את אירופה מדגים את העובדה שאין כל קשר בין הטרור האיסלאמי הרדיקלי לבין ה"כיבוש"    ברור לכל שמה שניצב לנגד עיניו של צעיר מוסלמי באירופה, אשר ביום בהיר אחד מצטרף אל שורות דאעש, הוא לא הכיבוש ולא סבל אלא דחף רצחני אשר מונע מתפיסות אסלמיות-פונדמנטליות
אליהו קאופמן
הקרב ב"רשימה הערבית המשותפת" על העתיד בשיקום החברה הערבית וביחסים עם נתניהו איננו חדש אלא עובר טלטלות שנים רבות, שבהן חד"ש בגלגוליה הקומניסטים ניסתה לשלוט בלעדית על הציבור הערבי, ועם ערכים שנגדו את הציבור הזה    ח"כ מנצור הרים הפעם את הכפפה העצמאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il