X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ערבים ישראלים, שוחרי שלום, שואפי חיבור למדינת ישראל הדמוקרטית, הפלורליסטית, המעניקה שיווין זכויות מלא לכלל אזרחיה, כבר לא יכולים להצביע לרשימה אחת, אשר על-אף מגוון האידאולוגיות שבה מדברת בקול אחד, קול שאינו מהווה חזות ארבעת מרכיביה
▪  ▪  ▪
הרשימה המשותפת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

משהו חדש מתחיל בחברה הערבית, משהו שנוסך תקווה. זה התחיל בזרזיפים קטנים, בהתבטאויות, במעשים שנעלמו בשאון העימותים הלאומיים הבלתי פוסקים, שהושתקו בשם הלאומנות, שבוטלו מראש על-ידי יהודים וערבים בשל עכירות המחשבה ההדדית.
'הרשימה המשותפת' מורכבת מארבע מפלגות שהחיבור בינן נולד מהחשש שמא לא יעברו את אחוז החסימה ויישארו מחוץ לכנסת. ליברלים לצד פונדמנטליסטים, שואפי שלום לצד מחרחרי מלחמה, מחברים לצד מפלגים, פלשתינים לצד ערביי ישראל. הדבק אשר מחבר מפלגה זו על שלל ניגודיה הוא הרצון להישאר על גלגל ההשפעה הפוליטי, להשמיע את קולם של למעלה מעשרים אחוזים מאזרחי מדינת ישראל. זה הצליח, עדנה הייתה ל'רשימה המשותפת', כוחה הוכפל ומרסיסי מפלגות הייתה למפלגה שדעתה נשמעת.
אלא שנדמה כי יצור כלאיים זה, בדומה לחיבור הזוי בין מרצ לבית היהודי, החל בתהליך בו הקצוות הפכו לבון טון המפלגתי, לעיגולי פינות אידאולוגים בשם הכוח הפוליטי, ולתהומות אידאולוגים בנושאי דת, מדינה ותרבות. שלום שנבנה מגשר של שערות העלול להתמוטט כל רגע. ואכן מה שהתחיל כחיבור בין ארבעה פלגים, ארבע אידאולוגיות שונות, ארבע מפלגות, עבר תהליך טשטוש יסודי עד כי נדמה היה כי מדובר במקהלה של קול אחד, אידאולוגיה אחת.
ערבים ישראלים, שוחרי שלום, שואפי חיבור למדינת ישראל הדמוקרטית, הפלורליסטית, המעניקה שיווין זכויות מלא לכלל אזרחיה, כבר לא יכולים להצביע לרשימה אחת, אשר על-אף מגוון האידאולוגיות שבה מדברת בקול אחד, קול שאינו מהווה חזות ארבעת מרכיביה.
וכך בימים אלה מתעוררות קבוצות ערבים-ישראלים, הפועלות להקמת מפלגה חדשה ערבית יהודית המניפה דגלים של חרות, שיויון, כבוד הדדי, חיבורים והשפעה בחברה הישראלית. מפלגה חדשה שלא יכולה לחיות עם האידאולוגיה של 'הרשימה המשותפת'. גם מפלגה ערבית יהודית ימנית מתונה קורמת עור וגידים בימים אלה. מפלגות אלה יהיו ברות שיתופי פעולה במרכז הבמה ולא במחשכים, בכבוד ראוי, בכניסה לממשלה נבחרת, בעמדות השפעה על כלל החברה. לא עוד בנים חוגים ומצורעים בפוליטיקה הישראלית.
החברה הערבית בישראל סובלת שנים רבות, רבות מדי, מתחלואים קשים של הזנחה, פשיעה, אלימות, ותשתיות רעועות. הגיע הזמן לתיקון עיוות זה משני צדי המתרס, הממשלה והחברה הערבית, האמת חייבת להיכתב ישנם תחומים רבים בהם נעשתה קפיצת מדרגה בחברה הערבית כמו מספר האקדמאים שעלה מאוד, פתיחת תפקידים בכירים בשירות הציבורי, הקמת חממות טכנולוגיות ועוד.
הסכמי אברהם, שלuשת הסכמי השלום עם מדינות ערב והרוח הטובה הנושבת מהם, שלושה הסכמי שלום ש'הרשימה המשותפת' הצביעה נגדם, ללא ספק מעניקים רוח גבית לתומכים בחיבורים ובהשתלבות בחברה הערבית, מעניקים כוח שיש לאן להתקדם, uבעיקר מעניקים תקווה. הגיע הזמן לזרוק את הבדלנות למחסן הגרוטאות של ההיסטוריה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  23/11/2020   |   עודכן:  23/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דוד ארגז
כמו בספרים של ג'ון-לה-קארה, מתברר יום אחד שהחבר הכי טוב שלך הוא מרגל רוסי, שהסבא האהוב שלך הוא פדופיל, ששופטי בית המשפט בעירך חברים בכת השטן ובמרתף ביתך יש מקרר עם גופות    אז מה עושים רוב האנשים במקרה כזה? מסתירים
עו"ד אלון קוחלני
המשרד לחקירות ברשות לניירות ערך האמריקנית פרסם התראת סיכון למעשי כשל של מערך הציות בחברות ציבוריות
יוסף אליעז
מדינת ישראל מספקת, כמו רוסיה, נשק לשני הצדדים ובעיקר לאזרביג'אן העשירה הרוכשת נשק בכמויות עצומות ביחס לרכישות הארמניות
אלי לוין
שמונה כללי זהירות לקניות בטוחות    קיבלתם הודעה בוואטסאפ, SMS, פייסבוק, דואר אלקטרוני המציע לכם לרכוש מוצר מסוים במחיר מאוד אטרקטיבי? אל תמהרו ללחוץ עליו!
אלי אלון
כבר מראשית ימיו התפרסם הגבעטרון בשל הצליל המיוחד של שירתו    רינה שרה בלהקה ושימשה גם כסולנית    קולה המיוחד - סופרן צלול עממי בגוון "רוסי" בלט תמיד בין קולות בנות הלהקה בצבע הקצת אחר שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il