X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
(מגילת אסתר ח׳: 15) בטור קודם שאלתי, מה עוד ניתן לבקש מהנשיא טראמפ שעוד לא קיבלנו הוא הלא עשה מעל ומעבר אפילו הדמיון הפרוע ביותר לא היה מעלה על הדעת שיבוא יום ויקום נשיא בארצות הברית של אמריקה שיפעל ויעשה כל כך למען מדינת היהודים
▪  ▪  ▪
טראמפ. יש עוד מה לעשות [צילום: סוזן וולש, AP]

הסינים, האירנים, הפלשתינים, המקסיקנים ושאר המהגרים הבלתי חוקיים צוהלים ושמחים - עידן טראמפ, כך הם חושבים, מגיע לקיצו. עד כמה הם טועים, ואיזו מתנות עוד צפויות להם בשבועות הקרובים.
למעלה משבעים מיליון בעלי זכות בחירה בארה"ב הצביעו לנשיא טראמפ לקדנציה שניה. זהו מספר בדוק, שכן בניגוד לדמוקרטים, אצלם מצביעים אנשים מתים, חיות מחמד וגיבורים מסרטים מצוירים, אצל הרפובליקנים אין צורך לכך. כל קול נחשב, כל קול נספר, וכל קול מייצג אדם אחד, חי, נושם וקיים המקפיד על זכותו וחובתו להצביע.
הנשיא אינו הולך לשום מקום - המלאכה רבה, ואין הוא רשאי להתבטל ממנה. נכון, הוא היה בהלם ונזקק לשבועיים בערך להתאושש, אך טראמפ שאנחנו מכירים ומוקירים חוזר לעצמו.
בטור קודם שאלתי, מה עוד ניתן לבקש מהנשיא טראמפ שעוד לא קיבלנו. הוא הלא עשה מעל ומעבר. אפילו הדמיון הפרוע ביותר לא היה מעלה על הדעת שיבוא יום ויקום נשיא בארצות הברית של אמריקה שיפעל ויעשה כל כך למען מדינת היהודים. וכל זאת בעוד מקהלה אחת עומדת וטוענת "הכל בזכותנו" ובצד השני כיתת יורים המכוונת אל המטרה - הנשיא טראמפ - ולא מפסיקה לירות. מגן מיוחד הגן על הנשיא, כיפת ברזל פרטית, אישית ומיוחדת, ולא רק שלא אונה לו כל רע, רוחו לא נפלה בשל כפיות הטובה של היהודים באמריקה והישראלים בישראל. איש לא מחא לו כפיים, איש לו הודה לו בצורה אמיתית (שלא למטרות פוליטיות או אחרות), ובכל זאת, הדבר לא האט אותו מהלך כל שנות כהונתו.
בטור אחר כתבתי על מה הייתי עושה אם נותרים היו לי חודשיים עד סוף התפקיד. עיקר הרעיון היה לאסוף קבוצה של מומחים עליהם אני סומך, להקציב להם פרק זמן מאוד מוגדר לחשיבה וניתוח, ולנצל את שאר הזמן לביצוע תוכנית "סוף התפקיד". יהיה מה שיהיה בעשרים בינואר, 2021, התקופה בת חודשיים עד אותו יום תנוצל עד תום, עד המקסימום. כיון שמדובר בנשיא ארה"ב, הפעילות היא בתחומים רבים ומגוונים, והמטרה שבאופק אחת: כל שיעשה, לטובת ארה"ב יעשה, לבצר ולחזק את עמדתה ואת יכולתה להחזיק מעמד מול אויבים מבית ומחוץ. למה דומה הדבר? לאותם שלושת השבועות, בין המיצרים, בהם היו צריכים היהודים בירושלים לבצר את החומות, לצבור כח, מזון ומים, לעמוד על המשמר ולהגן על בית המקדש. אנחנו יודעים איך הסתיים הדבר, אך עתה הסיפור שונה, כך גם השחקנים, והסיום עוד לא ידוע, לפחות במשך השבועות הבאים.
ראש ממשלת ישראל "קפץ" לביקור חשאי בערב הסעודית, שכמובן קטף מיד כותרות וקיטונת ביקורת: "מתי הסעודים ישנו את דרכם ויוסיפו את שמה של מדינת ישראל בסמיכות לארץ ישראל על המפות של המזרח התיכון"? הקהל האשים את נתניהו-המצפה-לפרס נובל בטיולים בעולם, אחרים חשבו שהמדובר בהסכם נורמליזציה שהולך ונרקם, אך האמת מדהימה. לפני עינינו ממש נרקמת העלילה של ספרו הבא של דניאל סילבה.
לא עברו מספר ימים, וראש מערך הגרעין האירני אינו בחיים. אירן מאיימת בנקמה, ובארץ מזכירים לנו שנתניהו דרש "זיכרו את השם והתמונה" שהוא הציג של ראש מערך הגרעין. היה זה חלק מהמצגת של ארכיון הגרעין שהובא מטהרן לירושלים והוצג שם לאומות העולם. "זיכרו", אמר ראש ממשלת היהודים, ושנה ומחציתה אחר כך, כולנו זוכרים את דברו. הנה מתנה נוספת מנשיא ארה"ב, בזמן בין המיצרים, ועוד נכונות לנו כמה וכמה הפתעות נוספות (כמובן שאולי המוסד היה מעורב, כמו גם יחידות העלית שהנשיא הפעיל משך ארבע שנות כהונתו, יותר מכל נשיא אחר, אך כיוון שדברים אלו מסווגים, כל אחד יכול לשער כפי העולה על רוחו, וככל שהרעיון נועז ומשוגע יותר, כך כנראה הוא מה שהיה).
משבוע לשבוע נמשיך לחוות דברים נפלאים, פריצות דרך שלא היו כמותן, והכל מתנה עבורנו ועבור העולם, שכן כל שהנשיא האמריקני עושה טוב לאמריקה, טוב לישראל ולפיכך טוב גם לעולם כולו.
בטור אחר העלתי שיעור מההיסטוריה של העם היהודי, "ויקם מלך חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף" (שמות א׳:8). כמו גם "וימת יהושע בן נון עבד ה׳, בן מאה ועשר שנים, וגם כל הדור ההוא נאספו אל אבותיו, ויקם דור אחר אחריהם אשר לא ידעו את ה׳ וגם את המעשה אשר עשה לישראל" (שופטים ב׳: 8,10). האם חלומות פרעה והפתרון שנתן יוסף העברי בשם אלוהיו ("כי נכון הדבר מעם האלוהים, וממהר האלוהים לעשותו" - בראשית מ"א: 32) תקפים גם היום? האם בפנינו שבע השנים הרעות, שלא נראה כמותן עד כה? האם נכונות לנו מאות שנות עבדות?
הנה העלתי נקודות ממספר טורים קודמים, ובעוד הושבתה שמחת הפרסים, אנחנו מתפללים שגם תושבת בקרוב ממש שמחת הפלשתינים, הסינים, הטורקים וכל שאר הכוחות המנסים להפיל את המערב ו/או להשמיד את מדינת ישראל. וגם על כך נאמר בתורה: "וגם נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם" (שמואל א׳, ט"ו: 29) כמה חבל שאנחנו פשוט לא מודעים להיסטוריה של עצמנו, ושספר הספרים הנצחי לרוב עומד שומם על המדף, אפילו לא מאבקים אותו כראוי או לעיתים קרובות מספיק.

תאריך:  29/11/2020   |   עודכן:  29/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
תובע לשעבר טוען בוושינגטון פוסט שחקירה פלילית תהיה תקדים מסוכן, תעמיק את הקרע בארה"ב ושמוטב להעביר חקיקה שתמנע חזרה על מעשים דומים
איתמר לוין
היסטוריון כותב בלוס אנג'לס טיימס על נקודות הדמיון המדאיגות בין שליטים סמכותניים בכל הדורות: הם רוצים לשמוע רק את מה שנוח להם ומתעלמים מכל השאר
איתמר לוין
טראמפ כמעט ואינו מופיע מאז הבחירות והלו"ז הרשמי שלו למעשה ריק - מדווחת רשת CNN    אחד מעובדי הבית הלבן מדבר על "מנטליות הבונקר"
איתמר לוין
הסרת המגבלות האתיות תאפשר לקבוצת טראמפ להרחיב את עסקיה, במיוחד מחוץ לארה"ב – כאשר עליה לפרוע הלוואות ענק. טראמפ עצמו עשוי לחזור לטלוויזיה
איתמר לוין
מארק אספר חלק בגלוי על כוונתו של טראמפ להשתמש בצבא נגד מפגינים בחודש יוני    על הכוונת של טראמפ עשויים להיות הרופא אנתוני פאוצ'י ומנהל ה-FBI כריסטופר ריי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il