X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איום קיומי עבור מדינת ישראל הוא מושג רווי בתוכן מדינת ישראל קמה בעקבות איום קיומי לעם היהודי וניהלה את מלחמת הקוממיות כשהאיום הזה ברקע לכן כל מה שמזוהה כאיום קיומי מטופל על-ידי הנהגת המדינה מיום הקמתה באופן שמבטל את קיומו או שממזער אותו ככל הניתן
▪  ▪  ▪
התעצמות צבאית [צילום: Iranian Presidency Office via AP]

מדענים גרמנים במצרים
בשנות ה-60 עסקה מצריים כלקח ממבצע קדש בהתעצמות צבאית. עבד אל נאצר הבין שללא נשק אסטרטגי לא יגשים את שאיפתו המרכזית - מחיקת מדינת ישראל. עם נפילת הרייך השלישי מצאו עצמם מדענים ומהנדסים גרמנים-נאצים חסרי תעסוקה אבל עם רזומה מקצועי מרשים. וולפגנג פילץ, וילי מסרשמיט, קורט טאנק, היינץ קרוג, אויגן זאנגר היו חלק מהשמות המובילים בתחום פיתוח הטילים, מטוסי סילון ואף הכנת תשתית לפרויקט הגרעין של היטלר.
בהובלת המהנדסים הנאצים, השיגה מצרים יכולת לפתח טילי קרקע-קרקע לטווח משוער של כאלף קילומטר ואף הציגו במצעד צבאי צינור בשם "אל קאהר" תוך הכרזה שהטווח שלו יעיל עד "דרומה מביירות" ובמקביל התפרסמו ידיעות שמצריים מפתחת מטוס קרב סילוני.
אחד מהמדענים שפרש מהפרויקטים במצרים, כי לדבריו התחרט שנתן יד לפגוע שוב ביהודים, טען שהמדענים הגרמנים במצרים "מפתחים מערכות נשק רדיולוגיות בלתי קונבנציונליות". במהלך 1962 עשתה מצרים שימוש בחומרי לחימה כימיים כנגד כפרים בתימן תוך כדי מעורבותה במלחמת אזרחים במדינה הזו. בספטמבר 1962 "נעלם" היינץ קרוג, מדען ממערך הפרויקט של מצרים.
בדצמבר 1962 התפוצצה מעטפת נפץ שהרגה 5 טכנאים מצריים ופצעה את מזכירתו של וולפגנג פילץ ומספר חודשים לאחר מכן נורתה ירייה לעברו של האנס קליינווכטר שהחטיאה. עקב הביצועים "הצולעים" של העוסקים במלאכת יירוט המדענים ושדרוג היחסים עם "גרמניה המערבית" עצרה ישראל את הפעילות הזאת ובסיכומו של דבר עקב לחצה של ממשלת מערב גרמניה עזבו המדענים הגרמנים את מצרים.
חמאס
במהלך השנים חיסלה ישראל עשרות מנהיגים של החמאס, ארגון שייצר טרור שוטף כלפי ישראל. אחד המחוסלים המובילים היה "המהנדס" יחיא עיאש, שהיה המומחה המוביל של החמאס בייצור והפעלת מטעני נפץ.
עיאש ענה לשיחת טלפון אחת יותר מדי וסיים את חייו. כך גם בן טיפוחיו מוחי א-דין א-שריף. הסיכולים הממוקדים של מנהיגי החמאס הניבו רגיעה ארוכת טווח והשימוש בהם פסק מסיבות עלומות.
אירן
כשנחת רוחאללה חומני בטהארן אחרי שהבשיל בצרפת הפלורוברלית הסתיים עידן הברית האסטרטגית עם ישראל שהפכה ליעד מוצהר לחיסול. אירן החלה לפתח יכולת גרעינית וטילית צבאית תוך הכרזה שכל הארסנל המתהווה הזה נועד להשמיד את ישראל. מאחר שהסנקציות הבין לאומיות לא הרשימו במיוחד את האייטולות, פנתה ישראל, על-פי פרסומים זרים כמובן, לכיוון שנותר בידה.
בזה אחר זה התרחשו פיצוצים מסתוריים במפעלים סודיים, תקלות משונות, סבסבות נעצרו מסיבות לא ברורות וארכיון מסמכים מסווגים קיבל רגליים ועשה עליה, מעבר לכל זה הגיחו מהסמטאות בטהרן אופנוענים לא מזוהים שהותירו אחריהם גופות של מדעני גרעין אירניים במצבי צבירה שונים. האחרון שבהם - מוחסן פחריזאדה עלה השמיימה בפעולה מורכבת ומושקעת שלא הותירה ספק באשר לכוונות המבצעים.
הפעילות שמיוחסת לישראל איננה נטולת סיכונים. מדובר במשחק פוקר אכזרי בין שלטון דיקטטורי נחוש לבין מדינה שתעשה כל דבר וללא כל מגבלה להגנתה. המלחמה הזאת בעיצומה וסופה מי יישורנו אך מי שמאמין לא מפחד על אחת כמה וכמה כשאין לו אלטרנטיבות.

הכותב הוא מנכ"ל מבטחי ישראל.
תאריך:  03/12/2020   |   עודכן:  03/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם הללי
העלמת דינה היה מעשה מחושב של יעקב כפי שרש"י בטא זאת, כי יעקב חשש פן עשו ילטוש עינו על דינה ויקחנה לו לאשה
רות רזניק
יש קורונה ויש הידבקויות, אבל גם בימים רגילים יש מחלות והידבקויות ותאונות דרכים. כבר חודשים ארוכים ידוע כי גם אם ילדים נשאים רובם הגדול לא חולה בקורונה    אז מדוע מאלצים אותם לחדול משגרת חייהם וליצור מצבים שבחלקם גורמים לשתיית אלכוהול, לעישון סמים ולעתים לשעמום ולאי הכרת העולם מסביבם?
איילת פדה-גולדשטיין, ד"ר אבי מרדלר
כיצד ליישם את הפתגם "ואהבת לרעך כמוך", במצבים בהם, "הוא לא חושב כמוך"?    במפגש בין שני אנשים דומיננטיים, נעדרת חווית הזרימה והפרגון    בעל השליטה עלול להשתמש בכוח והמועסק, עלול לפנות בצר לו, למקורות הכוח של החלשים
יוני בן-מנחם
טורקיה מנהלת מגעים חשאיים עם ישראל לחימום מחדש של היחסים בין שתי המדינות בתמורה לכך שישראל תסייע לה להתקרב לממשל החדש בארה"ב. זוהי ההזדמנות לדרוש מטורקיה לסגור לאלתר את שלוחת חמאס באיסטנבול שעוסקת בפעילות טרור עניפה נגד ישראל, אסור להחמיץ את ההזדמנות
עמוס גלבוע
היא מצויה בתקופת הדמדומים של סוף שלטון אבו מאזן וחבורתו; שרויה במצב כלכלי מייאש ומגפת קורונה מתעצמת במהירות; שפל במעמדה בעולם הערבי ועוינות עם ממשל טרמפ היוצא    ולמרות כל הצרות אין שום אינתיפאדה או סימן לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il