X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבא שלי בנה במו ידיו, סלל במו ידיו, פרץ דרכים וחצב נתיבים בגרזני האהבה למדינה אבא שלי הוא מלח הארץ, העולה ממרוקו, שלא הסכים לפטור עצמו בתיוג המקופח, הלוחם במלחמות ישראל, מחובשי ספסלי בית המדרש
▪  ▪  ▪
פרץ דרכים

אבא שלי עלה לארץ המובטחת ממניעים ציוניים טהורים, כמימוש אהבת ארץ ישראל עליה גדל וחלם, מתוך אמונה שכאן הבית ואין בלתו. אבא שלי לחם במלחמות ישראל ואף נפצע באורח קשה כשחברו לשירות הצבאי כרע נפל מצרור יריות של אויבי ישראל ולא קם.
אבא שלי בנה במו ידיו, סלל במו ידיו, פרץ דרכים וחצב נתיבים בגרזני האהבה למדינה. הקים משפחה לתפארת, שנים עשר בנות ובנים, אזרחים מצוינים התורמים למדינה בתחומי החינוך, הספרות, התעשיה, ונכדיו מהנדסים, עורכי דין, קצינים בכירים בצבא, במשטרה, אנשי מחשוב, עובדי תעשיה.
אבא שלי היה איש ספר, בעל השכלה רחבה, קורא וכותב בשפות רבות, בעיקר בשפת הפטריוטיות, האהבה. אבא שלי כמו חלוצי הארץ הטובה הזו, חווה משברים, מורכבויות, אתגרים. כאוהבה ומאהבה הגדול של ארץ ישראל, לא הירהר ולו לרגע בהחלטתו לעלות עם רעייתו - אימי, לארץ המובטחת.
אבא שלי הוא מלח הארץ, העולה ממרוקו, שלא הסכים לפטור עצמו בתיוג המקופח, הלוחם במלחמות ישראל, מחובשי ספסלי בית המדרש, תלמיד חכם, חזן ובעל קורא, אוהד מושבע של קבוצת עירו בית שאן, איש העולם הגדול, איש אשכולות רחב אופקים, אב לשנים עשר ילדים, מפרנס יחיד ומי שאהב את הארץ שלא תמיד מנהיגיה החזירו לו ולדור שלו אהבה.
אבא שלי נפטר בטרם עת לפני שלושים שנה וזהו מזלו הטוב. אבא שלי לא שמע את שמו של האלוף בצה"ל, סגן הרמטכ"ל, יאיר גולן, לא ראה אותו מעולם. אבא שלי פגש אלפי יאיר גולנים בתחנות חיו השונות במסע הקצר לו זכה, מהשוחות בימיו כלוחם בחטיבת 'גבעתי', דרך לשכת התעסוקה ועד היחס במשרדי הממשלה. כנגד כל הסיכויים הצליח לגבור עליהם, הצליח להתמודד עם העוולות והקיפוח, הצליח לאהוב את הארץ והמדינה למרות.
לפני למעלה משנה, עם הצטרפותו של יאיר גולן לפוליטיקה כתבתי מאמר אוהב על הרוח הטובה שנושא עימו יאיר גולן. על האיש הערכי, הפטריוט שלא התייאש מהשלום, בעיניי נדמה כאדם הגון, בעל יושרה, הנאבק כדי להביע דעותיו, ואז.... אז הצטרף יאיר גולן לעוד קצין בכיר עטור תהילה, אמיר השכל אשר ברגעי אמת הוציאו את השדים האפלים שלהם ממעמקי הנשמה וביקשו בפטרונות שנודה להם על שהביאו את הורינו עד הלום, שהוקיעו את חלק מהעם בהכללה קשה, חסרת בסיס.
מאבא שלי שהקים כאן בית, נטע עץ, סלל כביש, נמנעה החרפה הזו, הבושה והאיוולת שחברו יחדיו באמירות כוללות, מאשימות, מתנשאות ופטרוניות. אמיר השכל התנצל. עכשיו תורך יאיר גולן.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  03/12/2020   |   עודכן:  03/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה הזמן לבקשת סליחה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, מר סבו
עמעד  |  3/12/20 13:59
2
יישר כח
חופשי  |  5/12/20 19:05
3
הכל במאמר טוב ויפה אבל
קלמן1  |  5/12/20 19:18
4
אין סיכוי לשנות דעה קדומה
שיפון  |  5/12/20 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
איום קיומי עבור מדינת ישראל הוא מושג רווי בתוכן    מדינת ישראל קמה בעקבות איום קיומי לעם היהודי וניהלה את מלחמת הקוממיות כשהאיום הזה ברקע    לכן כל מה שמזוהה כאיום קיומי מטופל על-ידי הנהגת המדינה מיום הקמתה באופן שמבטל את קיומו או שממזער אותו ככל הניתן
עו"ד אברהם הללי
העלמת דינה היה מעשה מחושב של יעקב כפי שרש"י בטא זאת, כי יעקב חשש פן עשו ילטוש עינו על דינה ויקחנה לו לאשה
רות רזניק
יש קורונה ויש הידבקויות, אבל גם בימים רגילים יש מחלות והידבקויות ותאונות דרכים. כבר חודשים ארוכים ידוע כי גם אם ילדים נשאים רובם הגדול לא חולה בקורונה    אז מדוע מאלצים אותם לחדול משגרת חייהם וליצור מצבים שבחלקם גורמים לשתיית אלכוהול, לעישון סמים ולעתים לשעמום ולאי הכרת העולם מסביבם?
איילת פדה-גולדשטיין, ד"ר אבי מרדלר
כיצד ליישם את הפתגם "ואהבת לרעך כמוך", במצבים בהם, "הוא לא חושב כמוך"?    במפגש בין שני אנשים דומיננטיים, נעדרת חווית הזרימה והפרגון    בעל השליטה עלול להשתמש בכוח והמועסק, עלול לפנות בצר לו, למקורות הכוח של החלשים
יוני בן-מנחם
טורקיה מנהלת מגעים חשאיים עם ישראל לחימום מחדש של היחסים בין שתי המדינות בתמורה לכך שישראל תסייע לה להתקרב לממשל החדש בארה"ב. זוהי ההזדמנות לדרוש מטורקיה לסגור לאלתר את שלוחת חמאס באיסטנבול שעוסקת בפעילות טרור עניפה נגד ישראל, אסור להחמיץ את ההזדמנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il