X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו באמת מוכנים לגאולה? באמת רוצים אותה? באמת רוצים להגיע לדבקות מלאה בבורא עולם ומנהיגו? שהרי זו תכליתה של הגאולה המיוחלת כידוע, לזה אנחנו שואפים? בשמים כנראה לא כל כך בטוחים שהתשובה חיובית ומניחים לנו להתבשל במיץ של עצמנו, שנחליט סוף-סוף אנה פנינו מועדות
▪  ▪  ▪
רבי שניאור זלמן מלאדי

בשבת זו חל י"ט כסלו, היום בו שוחרר מייסד חסידות חב"ד, ר' שניאור זלמן המכונה אדמו"ר הזקן, ממאסרו בעקבות הלשנה מצד יהודים שהתנגדו לדרך החסידות שהתווה והוביל. לשלטונות הרוסיים הוצג ר' שניאור זלמן כמי שפועל נגד הממלכה, על זה הוא נחקר ובחסדי שמים הוא הצליח להוכיח שההפך הוא הנכון, שהוא מקפיד על שמירת חוקי הממלכה וכך הוא גם מחנך את תלמידיו. בסופו של דבר הוא שוחרר לאחר חמישים ושלושה יום נקי מכל אשמה ומאז ועד ימינו נחוג יום זה כראש השנה לחסידות ולהפצת התורה בכלל. בעיני בשר, הרקע למאסר הייתה ההלשנה הנ"ל, אבל האמת היא שמה שקרה למטה רק שיקף את המאבק שהתחולל בעולמות העליונים.
ואמנם כמה שבועות לפני שנעצר ידע כבר אדמו"ר הזקן שיש עליו קטרוג בשמים על ההיקף והעומק של סודות התורה שהוא מגלה ומפיץ. החשש היה שאולי עוד לא הגיע הזמן לגילויים אלו, שהאנושות אינה מוכנה לכך מבחינה רוחנית ואולי יהיו מי שיקחו את לימוד פנימיות התורה לכיוון לא נכון. אותו חשש הדהד כביכול מלמעלה ונקלט בליבם של המתנגדים למטה וזה היה הרקע להתנגדות ועד להלשנה. זיכויו של אדמו"ר הזקן וההכרה הרשמית של הממלכה בזכותו להפיץ את תורתו שיקפו את זיכויו בבית דין של מעלה ואכן מאז הלכה ההתנגדות והתפוגגה גם למטה. ואיך הסיפור הזה שמובא כאן בקיצור נמרץ קשור אלינו בכלל ולפרשת השבוע בפרט?
פרשת השבוע פותחת בפסוק (בראשית לב): [ד] וַיִּשְׁלַח יַעֲקֹב מַלְאָכִים לְפָנָיו, אֶל-עֵשָׂו אָחִיו, אַרְצָה שֵׂעִיר, שְׂדֵה אֱדוֹם. זה קורה אחרי שנחלץ בשלום ממזימותיו של לבן הארמי חמיו והגיע בשלום לארץ. כעת הוא שולח אל אחיו משלחת לדרוש בשלומו מתוך הנחה שבמהלך עשרות השנים שחלפו מאז נפרדו השתנה משהו גם אצל עשו, שהחיים מיתנו אותו, אבל לאכזבתו התברר לו שדבר לא השתנה ושוב עליו להיערך למאבק. יעקב נערך כמיטב יכולתו; הוא מחלק את אנשיו כך שלפחות חלק יוכל להימלט, מתפלל ושולח לאחיו מתנה ענקית. אחרי זה: [כה] וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב, לְבַדּוֹ; וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ, עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר. יעקב לא נכנע והאיש מבקש שישחרר אותו אבל יעקב מתנה את השחרור בכך שיברך אותו.
שנחליט מהו היעד שלנו
והוא נאלץ לברך: [כט] וַיֹּאמֶר, לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ--כִּי, אִם-יִשְׂרָאֵל: כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹקִים וְעִם-אֲנָשִׁים, וַתּוּכָל. שָׂרִיתָ זה לשון שררה, גדלות ביחס לזולת, אבל כאן המלה הזאת מבטאת מאבק שבעקבותיו הוא זוכה לשררה. כלומר השם החדש מבטא את העובדה שחייו של יעקב מורכבים מסידרה של מאבקים שבהם הוא אומנם מנצח אבל השם אינו מבטא את הניצחון אלא את המאבק. ומה שאמרנו בעניין אדמו"ר הזקן נכון גם למאבק הזה ולכל מאבק שמי מאתנו נקלע אליו, מה שקורה למטה, בעולם החומרי משקף את מה שקורה למעלה, בעולמות הרוחניים. וזהו שאומרים חז"ל שהאיש שנאבק עם יעקב היה "שרו של עשו" הישות השמימית שמחיה את עשו.
יעקב חשב שכבר נשלמה העבודה בעולם הזה ולכן טרח להודיע לעשו כי: ...עִם-לָבָן גַּרְתִּי, וָאֵחַר עַד-עָתָּה. אומנם זה לקח עשרים שנה אבל השלמתי את המשימה שהוטלה עלי, אם גם אתה השלמת את משימתך הרי שהעולם מוכן לגאולה, לשלום נצחי. רבה הייתה אכזבתו וחרדתו כשהבין שעשו בכלל לא בכיוון ושעל כן עליו להמשיך להיאבק. גם בהמשך יעקב מקווה שהגיע אל המנוחה ושוב ושוב מתאכזב כשמתברר לו כי נקלע למאבק חדש. חייו רצופי המאבקים של יעקב משקפים היטב את חיי עם ישראל מאז ועד בכלל וזה אחד ההסברים לכך שהוא מכונה 'בחיר האבות'. כמוהו גם אנחנו שוב ושוב מתרווחים במחשבה שהגענו אל המנוחה וזו נמשכת עד המשבר הבא.
כאמור, מה שקורה כאן בעולם הגשמי זו רק השתקפות של מה שמתחולל בעולמות העליונים. זכינו לשוב לארצנו ואפילו להקים מדינה וכו'. חשבנו שהנה מתחיל תהליך הגאולה. אבל רגע, אנחנו באמת מוכנים לגאולה? באמת רוצים אותה? באמת רוצים להגיע לדבקות מלאה בבורא עולם ומנהיגו? שהרי זו תכליתה של הגאולה המיוחלת כידוע, לזה אנחנו שואפים? בשמים כנראה לא כל כך בטוחים שהתשובה חיובית ומניחים לנו להתבשל במיץ של עצמנו, שנחליט סוף-סוף אנה פנינו מועדות. אדמו"ר הזקן כמו יעקב אבינו וכמו כל צדיקי האמת בכל הדורות, דבקו בה' בכל מאודם בכל מצב אליו נקלעו. כשנלמד מהם ונחתור לדבקות כזאת, נהיה מוכנים לגאולה ואז היא גם תגיע.

תאריך:  04/12/2020   |   עודכן:  04/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החיים הם מאבק תמידי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דבר אמת!
שמואל ד.  |  4/12/20 10:29
 
- תודה על הפירגון ל"ת
נסים ישעיהו  |  7/12/20 20:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' טליה איינהורן
באצטלה מדומה של ייעול, פישוט וקיצור ההליכים, מקנה הרפורמה לשופט שיקול דעת מוחלט להחליט לפי חוש הצדק שלו בלי לרדת לחקר האמת    מזכירים משפטיים יחסמו את שערי ביהמ"ש    במיוחד תפגע הרפורמה באוכלוסיות חלשות    הרפורמה נקבעה בחוסר סמכות, ללא בדיקה רצינית ותוך התעלמות מהמחיר הכלכלי
נסים ישעיהו
חשבתי שבענייני העולם הזה ה' נוכח פחות. החלום לימד אותי שהחיים מורכבים משילוב של גשמיות (סלם מוצב ארצה) ורוחניות (וראשו מגיע השמימה). ועוד דבר למדתי, שהתכלית היא להעלות את הגשמיות במעלות הרוחניות, לקדש את החומר
נסים ישעיהו
הקורונה קוראת לנו לשנות כיוון, לקחת אחריות אישית כל אחד על עצמו, כולל על בריאותו, ולא לצפות שאחרים יעשו עבורנו את העבודה. כי גם אם יהיה חיסון יעיל לקורונה, הוא יטפל בסימפטום, לא במחלה. כמו אקמול לכאב ראש
נסים ישעיהו
מה שהיה חסר בדורות שלפני אברהם וגם בדור שלו, זה אנשים שיחפשו דרכים לסייע לזולת אפילו בטרם נתבקשו לכך. וזה המבחן שבוחר העבד להציב למיועדת, האם תסתפק במילוי בקשתו המפורשת, שזה יפה אבל לא מספיק טוב, או שתציע עזרה מעבר למבוקש
עידן יוסף
ברקע הצהרותיה נגד המטרו ובעד תחבורה לפריפריה, הודיעה שרת התחבורה כאילו החליטה לקדם תחנת רכבת לקריית שמונה ולפתוח תחנה במירון. בפועל, מדובר בתוכנית שהגה, יזם, וקידם קודמה בתפקיד ישראל כ"ץ. רגב שכחה לפרגן, העתיקה אחת לאחת את התוכנית והפיצה לתקשורת הודעה ממוחזרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il