X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גרינוול מצליח במומחיות לפרוש מנעד רגשות, מטוטלת של קשר שנבנה בהדרגה, באמצעות הפניית זרקור לנפשו הסבוכה והיגעה של המורה האמריקני, צוהר לילדותו הכאובה
▪  ▪  ▪
מערבולת ססגונית [צילום: פריסו גנץ/dpa via AP]

ספר על אינטראקציה בין מורה אמריקני המתגורר בבולגריה לנער ליווי מקומי. מנגנוני שליטה מחד לצד הזדקקות, חמלה, וחברות מאידך.
גרינוול מצליח במומחיות לפרוש מנעד רגשות, מטוטלת של קשר שנבנה בהדרגה, באמצעות הפניית זרקור לנפשו הסבוכה והיגעה של המורה האמריקני, צוהר לילדותו הכאובה. פצעי העבר שלו שטרם הגלידו (שעליהם מרחיב הסופר תוך התמקדות בהחמצת היחסים בין הגיבור לאביו בדרום ארה"ב השמרנית) מעוררים את סקרנותו האובססיבית כלפי הצעיר האפל - ששמו הוא מיטקו - ומסחררים את יומו במין תשוקה בלתי פוסקת.
נקודה מעניינת היא שפרט למיטקו, המתואר בשמו, שאר הדמויות נטולות שם. המורה האמריקני, בני משפחתו, עוברי האורח הנקרים בדרכם, כולם ללא יוצא מן הכלל כמו הופשטו מזהותם על-ידי המחבר. לא מן הנמנע שהסיבה נעוצה בכך שנער הליווי השקוף, המשקיף עלינו מבלי להשתקף במלואו, זוכה כאן לצדק פואטי. הוא, כבני דמותו המודרים תדיר מעיני החברה הסובבת, יהיה בעל הנפח המשמעותי היחיד בעלילה, בעוד שאר הפריווילגים יחושו את מגעה הספרותי של ההתעלמות מקיומם.
גרינוול משרטט לפנינו דיוקן מרתק, מסעיר, אירוטי ופוצע נשמה. הוא חומק באלגנטיות מביקורתיות, מתנזר מנימה דידקטית, ובשום שלב לא מתעדף את מי מצמד גיבוריו: אין בסיפורו טוב ורע מוחלטים. מוטיב הניצול הוא הדדי, וחרף העובדה שלא ניתן לטעות מיהו בעל הכוח והמעמד בריקמה השברירית שלהם, באינטימיות הארוגה שיצרו הודות לתפרים עדינים וחמקמקים, אנחנו עדים למערבולת ססגונית של היפוך יוצרות, ולפרקים אף שותפות גורל.

תאריך:  08/12/2020   |   עודכן:  08/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרא הבלתי אציל בעליל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סקירה יפה ועדינה
michael123  |  10/12/20 18:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
במציאות הפוליטית, אין להסתפק בחג הנרות ובהתכנסות במקום בו משפחה כפרית מופלאה שינתה בגאון ובאון את פני ההיסטוריה היהודית. "עת לעשות"? - כן, בפוליטיקה.
אלישבע מסינג
בזכות משבר הקורונה גיליתי את השכנה שלי בת ה-90, ואת השכנה הערירית מקומה 4    ולא רק אני, אנחנו גילינו אותם, כולנו    אבל מה יהיה כשהקורונה תחלוף?!
ד"ר שלמה צדוק
ההצעה למנות לנשיא אישיות שאינה מהתחום הפוליטי-מפלגתי מפחידה, ומדוע? כיוון שבליבת הרעיון הקלוקל חבויה הנחה, עם רייטינג מבהיל, שהמפלגות, הפוליטיקה והמשחק הפוליטי בכללותו הם ענין לאנשים בינוניים, שלא לומר מושחתים
עמנואל בן-סבו
עד היום פעל בית הזיכרון של העבר והעתיד היהודי, היכל הקודש 'יד ושם' כמקהלה אחת, אג'נדה אחת, תפיסת עולם אחת, והפך מבית העדות היהודי השם במרכז את השואה היהודית, לבית עדות אוניברסלי, אשר כחלק ממנו היה גם אסון נוראי לאנושות ובהם לעם היהודי
איתן קלינסקי
יעקב מכבד את הנכונות של שכם בן חמור למשא-ומתן, בו הוכיח בפועל, שהוא מקבל על עצמו תנאים קשים    שמעון ולוי ביקשו סגידה קיצונית לגאווה לאומית ובשמה נתנו דרור לכל יצרי הכוחנות הצבאית, שחצו את כל גבולות המוסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il