X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
קרב הרגע בו חלק ניכר מן האומה לא יכיר עוד בלגיטימיות של הממשלה, וזה יהיה אסון שהוא בבחינת בכייה לדורות באורח מיידי, ממשלת הדיקטטורה הזאת היא כישלון גמור
▪  ▪  ▪
אחזית עיניים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בנימין נתניהו בדרך לדיקטטורה. הוא שולט באמצעות טריאומווירט (הוא, יוסי כהן מהמוסד ומאיר בן שבת מן המל"ל. הממשלה היא רק קישוט).
אמש גילתה דפנה ליאל בערוץ-12 כי הוא צועד אחרי האיש המסוכן לעליונות שלטון החוק יריב לוין, שבני גנץ איפשר לו להיבחר ליושב-ראש הכנסת, ורוצה לא פחות ולא יותר שהממשלה תבחר את השופטים בבית המשפט העליון. ביבי ואריה דרעי ויעקב ליצמן ודוד ביטן - נאשמים ונחקרים בפלילים - יבחרו לעצמם את השופטים.
קרב הרגע בו חלק ניכר מן האומה לא יכיר עוד בלגיטימיות של הממשלה, וזה יהיה אסון שהוא בבחינת בכייה לדורות. באורח מיידי, ממשלת הדיקטטורה הזאת היא כישלון גמור. הנה כמה טיעונים:
- אם יש צורך בסגר שלישי פירוש הדבר שביבי וקרנפיו מודים כי נכשלו בשני המהלכים הקודמים. הרי אילו הצליחו לא היה מקום לעוד צעדי פגיעה בחופש התנועה של האזרחים.
- סגר ליילי הוא אחיזת עיניים. למעשה לא נועד לבלום את הקורונה (זה בלי קשר לדעתי כי הצדק עם יורם לס ונפתלי בנט ומאות אקדמאים ומדענים). הוא נועד לפגוע בהפגנות. מדוע? הרי ממילא הפעילות העיקרית מתנהלת ביום. בלילה אבלו חיי תרבות והמסעדות, כך שהתנועה דלילה ואינה מקדמת קורונה. חתונות? אל תצחיקו אותי. אם במגזר הערבי והחרדי ימשיכו לקיימן - המשטרה לא תעז להיכנס מפני שפשוט ימרו את פיה. אנשים גם לא ישלמו קנסות. מה יעשו להם? יקימו בסיטונות מחנות מעצר?
- יש לי ספק אם מבחינה חוקית (בימים שישראל הייתה כזאת ולא דיקטטורה בדרך) רשאית הממשלה לכלוא לכל הלילה את כלל האוכלוסייה. אולי באזור מסוים. אולי בכמה אזורים. אבל עוצר על כל הארץ כמו בימי ממשלת המנדט הבריטי? בהסתמך על מה?
במהלך מלחמת לבנון השנייה, בימי הרקטות וההפגזות, הייתה המלצה ממשלתית נבונה להישאר במקלטים ובדירות מוגנות. זה טבעי ומובן. אבל כל מי שרצה יכול היה להלך ברחובות קריית שמונה הבוערת כרצונו ועל אחריותו ותוך נטילת סיכון. נועם לניר, בתי שירה ואני עשינו שעות ארוכות בבירת אצבע הגליל, ואיש לא העיר לנו על כך.
לכן מומלץ להתגונן, אבל מדינה אינה בית סוהר למשך חודשים על גבי חודשים. אלא אם הדיקטטור מעוניין לכלוא את כל האזרחים מטעמים שאין להם קשר לקורונה. תחת שלטון הדיקטטור-בדרך קרבה הדמוקרטיה של ישראל למצב של אי-בהירות, והעתיד מי ישורנו? זה הרגע לפצוח בשיר המסורתי שנועד למצבים של אי-וודאות: "קרב יום/ קרב יום/ קרב יום שהוא לא יום ולא לילה". הדמוקרטיה הישראלית בדמדומים, היא נזקקת לטיפול נמרץ.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  08/12/2020   |   עודכן:  08/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגר בחזקה השלישית, דמדומי הדמוקרטיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל ממש לא....
אליפז לוי  |  11/12/20 03:26
2
אני מזהה פה תהליכים בגרמניה
סניל  |  15/12/20 09:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוקי לביא
גרינוול מצליח במומחיות לפרוש מנעד רגשות, מטוטלת של קשר שנבנה בהדרגה, באמצעות הפניית זרקור לנפשו הסבוכה והיגעה של המורה האמריקני, צוהר לילדותו הכאובה
דן מרגלית
במציאות הפוליטית, אין להסתפק בחג הנרות ובהתכנסות במקום בו משפחה כפרית מופלאה שינתה בגאון ובאון את פני ההיסטוריה היהודית. "עת לעשות"? - כן, בפוליטיקה.
אלישבע מסינג
בזכות משבר הקורונה גיליתי את השכנה שלי בת ה-90, ואת השכנה הערירית מקומה 4    ולא רק אני, אנחנו גילינו אותם, כולנו    אבל מה יהיה כשהקורונה תחלוף?!
ד"ר שלמה צדוק
ההצעה למנות לנשיא אישיות שאינה מהתחום הפוליטי-מפלגתי מפחידה, ומדוע? כיוון שבליבת הרעיון הקלוקל חבויה הנחה, עם רייטינג מבהיל, שהמפלגות, הפוליטיקה והמשחק הפוליטי בכללותו הם ענין לאנשים בינוניים, שלא לומר מושחתים
עמנואל בן-סבו
עד היום פעל בית הזיכרון של העבר והעתיד היהודי, היכל הקודש 'יד ושם' כמקהלה אחת, אג'נדה אחת, תפיסת עולם אחת, והפך מבית העדות היהודי השם במרכז את השואה היהודית, לבית עדות אוניברסלי, אשר כחלק ממנו היה גם אסון נוראי לאנושות ובהם לעם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il