X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפוליטיקאים אוכלים מופלטות, מפזזים במימונה, מכרכרים עם תרבושים אדומים וממשיכים לבוז למהות גיבורי המזרח היהודים. באי עשייתם נותנים הם ידם למסע ההשתקה וההשכחה המתוזמן.
▪  ▪  ▪
עולים מגיעים בטיסה מטוס מעירק ללוד, 1.5.1951 [צילום: לע"מ]

הנושא הכאוב עד בלי די נדמה כי נטחן עד דק, נדון, אפילו הוקמה ועדה, הובטחו הבטחות, הועלו תמיהות, נשמעו קולות, פוליטיקאים התראיינו, עסקנים צקצקו, השמש זרחה, השיטה פרחה ודבר לא קרה.
פעם בשנה, במשך חמש וחצי דקות בתוכנית שכוחת אל, נשמע קול מן העבר, אנשי עדות המשתפים את סיפור משפחתם, קולם רועד, שפתיהם רוטטות, הכאב מפלח את גלי האתר. יש מי שאינו מסוגל לעצור בעד דמעותיו, יש מי שנחנק באמצע המילה, יש מי שמאמין שאולי הפעם יתרחש הנס ואז בדיוק המגישה הצעירה שואלת בתימהון, זה באמת קרה? הקול מהעבר משיב, קרה גם קרה וממשיכים בשגרת: "חייבים לספר את הסיפור של הדור הזה, פרסומות, מבזק תנועה וחוזרים לנושא הבא. הטרמיטים בסכנת ההכחדה, הישארו עמנו. עד לשנה הבאה.
הסיפורים שלא סופרו, שלא נכתבו, שלא נלמדו, שאינם חלק מהאתוס הלאומי. הסיפורים על הגיבורים הנשכחים, הגיבורים המושתקים, הגיבורים שלא זכו להיכנס לפנתאון הלאומי, אפילו בתפקידי ניצבים לא אפשרו להם להיות. הגיבורים שלא נספרו, הגיבורים הנשכחים והמושכחים, גיבורים אלמונים.
הלב יוצא אל יהודי ארצות ערב אשר עלו לארץ ישראל ממניעים ציוניים, ממניעי גירוש, ממנוסת השונאים אשר טבחו, עינו, שחטו והכו בהם, בילדיהם, בהוריהם, ללא רחם. סיפוריהם מסמרי שיער, מצמיתים, מחרידים, סיפורים שלא סופרו, פרעות שלא היו לחלק מהנרטיב הישראלי החדש הנכתב בספר הארץ ישראלי השב למולדתו.
ההבטחות לשינוי ספרי הלימוד, ההיסטוריה, הספרות, עלו בעשן. ההבטחות לשילוב סיפורם של גיבורי המזרח הנשכחים והמושתקים, בהיסטוריית התקומה של עם ישראל לא החזיקו מים, אפילו שינוי קוסמטי למראית עין לא נעשה. שנה ועוד שנה, הפוליטיקאים אוכלים מופלטות, מפזזים במימונה, מכרכרים עם תרבושים אדומים וממשיכים לבוז למהות גיבורי המזרח היהודים. באי עשייתם נותנים הם ידם למסע ההשתקה וההשכחה המתוזמן.
כחלק ממסע התיקון הלאומי, חברתי, במדינת ישראל הצעירה, חובה לפנות מקום ולהוסיף דפים בספרי הלימוד אשר יציגו בכבוד הראוי להם את הגיבורים הנשכחים, יספרו את סיפורו של העם היהודי על כל שבטיו, על כל עדותיו, סיפורי גבורה, סיפורי הישרדות לצד טרגדיות אנושיות נוראות. חובה ללמוד על פוגרום קישינב, חובה ללמד על הפרהוד בעירק, אסור שציון דרך היסטורי-לאומי אחד יבוא על חשבון השני כי אם אלה לצד אלה.
שבענו הבטחות, שבענו הזדהויות, שבענו דמעות דרך העיניים שלנו, זו העת לעשות מעשים, זה הזמן למנוע בדרך חוקית את קיומם של שיעורי היסטוריה המספרים סיפור חד-צדדי, זה הזמן לאסוף את הספרים הישנים, מורים, מנהלים, ראשי רשויות, אנשי חינוך, מנהיגים מקומיים ולאומים חייבים להשמיע קולם, באופן ברור, חד, נוקב, בקול צלול התובע לתקן את העוול. לא בהבטחות סרק, לא בחיבוקי הזדהות כי אם במעשים. לאסוף את הספרים ולשזור את סיפורי הגיבורים הנשכחים מכל תפוצות ישראל, בספרי הלימוד, בתיאטראות, בזמר, בספרות, תם עידן סיפור אחד. הגיבורים המתים והחיים תובעים את תיקון העוול ההיסטורי ועכשיו.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/12/2020   |   עודכן:  09/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זמנם של הגיבורים המושתקים הגיע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
סער הוא הליכוד האמיתי, הוא תנועת החרות מיסודו של מנחם בגין, ימני בכל רמ"ח ושס"ה, אבל דמוקרט וליברל כפי שמפלגתו דגלה בהם בימי בגין בירושה מזאב ז'בוטינסקי, ומה נותר ממנה כיום? פולחן אישיות עם מלחכי פנכה
שמחה סיאני
מלצר לבוש בקפידה הניח על השולחן שתי "צלחות לווין"! כך הן נראו לי, שטוחות וענקיות! הן קושטו בצורות שונות באמצעות פסי רוטב שיצרו פרחים, פסים ועיגולים... מלאכת מחשבת, היוצרת אשליה שצלחת הלווין מליאה, בעוד היא למעשה ריקה ממזון
שלמה צדוק
הדמוקרטיה החברתית שלנו חייבת נשיא פוליטי. אנחנו חייבים לבחור לכהונה איש שהתייבש עד התמוטטות מתעמולה בחוגי בית של עשרה אנשים. המועמד לנשיאות צריך שיהיה אחד שאנו יודעים משהו על האג'נדה שלו. אחד שהציג את מרכולתו האידיאולוגית לדיון ציבורי ואינו מגיע לתפקיד על תקן משיח
יוני בן-מנחם
ארה"ב וישראל נערכות לקראת יום השנה הראשון לחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני מפקד כוח "קודס" שחוסל בעירק ע"י ארה"ב. חיסולו של מדען הגרעין פחרי זאדה מגביר את החשש כי האירנים מתכננים נקמה כפולה בשבועות הקרובים
יוסי אחימאיר
גנץ ויועציו, מכתיבי טקסט נאומו, בוודאי הורו לו לחקות את המפגין הסדרתי סדי בן שטרית, ולאמץ את לשונו הפרועה. אלא שסדי, הגם שמקבל בימות נדיבות בטלוויזיה להשמיע קבל האומה את הגיגיו העמוקים, הוא אזרח מן השורה. גנץ הינו שר בכיר בממשלתו של האיש שלעברו טיווח צרורות בלתי מבוקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il