X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסבא ייצא עם נכדו לטיול משותף בן שלושה ימים בתל אביב שלושה ימים, שהסבא הקדיש לנכד וזה, מסתבר, נהנה יותר מאשר מטיסה לברצלונה
▪  ▪  ▪
ימי החנוכה [צילום: יאיר דקל]

בפרלמנט יום ששי שלנו, תמו הצעקות על פוליטיקה. הנוכחים, שבי שיער (מלבד שלוש נשים וגבר אחד, שצובעים אותו), אכלו בשקיקה מן העוגה שהביאה בעלת הבית, ואז אמר אחד: "אתם יודעים יפה מאוד לתת עצות לראש הממשלה ולשרים ולראשי המפלגות. פוליטיקה. עכשיו אני מבקש עצה בשבילי - אם יש לכם. "הנכד שלי רצה ממני מתנה: לנסוע לברצלונה. הוא אוהד נלהב של הקבוצה. כמובן, לא ידע את המחיר. מה איכפת לו? שסבא ישלם".
הסבא המספר שמע כל מיני קולות סביב השולחן, התייעץ ואז לקח את ההצעה לתשומת לבו: הוא ייצא עם נכדו לטיול משותף בן שלושה ימים בתל אביב. שלושה ימים, שהסבא הקדיש לנכד וזה, מסתבר, נהנה יותר מאשר מטיסה לברצלונה.
הסיפור לא כל כך חדש, אבל נזכרתי בו כשישבתי השבוע עם הסבא לשיחה ידידותית. ידידי סיפר לי שביקש לדבר עם הנכד בטלפון. זה היה קשה, כי הבחור היה תמיד עסוק - עם חברים וכו'. הסבא נזכר, שכבר הייתה לו בעיה כזאת בעבר הרחוק, כשרצה לקיים קשר עם בנו. האב עבד והנער היה עסוק, אז נקבע הסדר בין האב ובנו הנער - שיחת טלפון כל שבוע באותה שעה על כל נושא. זה הצליח.
סיפר לי הסב הגאה: "הצלחתי. קבעתי שעה עם הנכד (כמו עם אביו בשעתו) ואנחנו מדברים".
- והנכד?
- "הוא מאוד מרוצה".
הדלקת נרות
"ימי החנוכה, חנוכת מקדשנו, בגיל ובשמחה ממלאים את ליבנו"... מלים אברהם אברונין. על גדר בית בשכונה מצאתי חנוכיה, שהתקין בעל הבית ועליה מטריה, מחמת הגשמים היורדים בימים אלה. האם יש להעמיד חנוכיה בחוץ? אמרו חכמים: "נר חנוכה מצווה להניחו על פתח ביתו מבחוץ".
מעשה בנוסע אוטובוסים שאינו מוותר
לפני כחודש המתנתי בתחנה בתחילתו של רחוב דיזנגוף בתל אביב, בתחנה של חברת "קווים". עבר אוטובוס 256, חלף על פנינו ביעף וברח. האישה לידי צעקה. אני שמעתי אותה. הנהג לא.
אמרה לי בזעף: "הנהג הזה אינו יודע, שהאוטובוס נועד לשרת את הנוסעים ולא אותו". לא יכולתי לעזור לה, אז נסעתי בקו 55, שפחות מתאים לי. חשבתי שעדיפה ציפור אחת ביד משתיים על העץ".
אחר כך כתבתי תלונה לחברת "קווים" וציינתי את היום והשעה ואת מיקום התחנה. הם לא מצאו וכתבו לי: "הריני לעדכנך, כי פנייתך כוללנית מדי וקשה לטפל בה מבחינה המעשית/תפעולית".
הרי דבריי בתלונה היו ברורים, אבל מילאתי טופס מפורט ומסובך, בסופו כתבתי, שבראשית רחוב דיזנגוף יש רק תחנה אחת שלהם (וגם בהמשך הרחוב יש תחנות והאוטובוס עבר בהן בערך באותה שעה).
ואז הגיע תשובה: "נהג האוטובוס, נשוא פנייתך, אותר, והמקרה תועד בתיקו האישי, הטענות כנגדו כפי שציינת הועברו לידי מנהל הסניף ומנהל האשכול האחראי על המרחב. פנייה מספר: 376989.
ההרגשה שלי, שכך יוצאים ידי חובה. אבל לא אהסס להוסיף לכתוב ולציין "אני מבקש לדעת מה בכוונתכם לעשות לנהג ואיך אתם מעסיקים נהג כזה".

תאריך:  15/12/2020   |   עודכן:  15/12/2020
+אנטישמיות יש מאין
08:24 15/12/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

החבלה בחנוכייה היהודית בעיר האוקראינית איננה באמת דומה באנטישמיותה לניסיון לפגוע בחיי הדת והחברה היהודיים בבתי כנסת ובמרכזים יהודים באירופה ובאמריקה  ▪  בדיוק כמו שאני הייתי מסרב לראות מסע צלב ואורות של "חג המולד" הנוצרי במרכז בית שמש כך נוצרים מסרבים להפוך את החנוכייה היהודית לחלק מדתם ותרבותם

חנוכיה - ליהודים [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עושים כשהנכד מבקש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תלונות
ABE333  |  17/12/20 16:34
 
- תלונה מוצדקת
יאיר דקל  |  24/12/20 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אליהו קאופמן
החבלה בחנוכייה היהודית בעיר האוקראינית איננה באמת דומה באנטישמיותה לניסיון לפגוע בחיי הדת והחברה היהודיים בבתי כנסת ובמרכזים יהודים באירופה ובאמריקה    בדיוק כמו שאני הייתי מסרב לראות מסע צלב ואורות של "חג המולד" הנוצרי במרכז בית שמש כך נוצרים מסרבים להפוך את החנוכייה היהודית לחלק מדתם ותרבותם
איתן קלינסקי
מוזר שספרי הלימוד מכסים את כל הסיפור על הודות מידע שמופיע לראשונה בתלמוד 700 שנה לאחר האירוע, ואינם מתבססים על כתבים שנכתבו בעיצומו של האירוע ובסמוך לו כמו על ספרי החשמונאים, שקדושתם נפגמה והם שולבו בספרים החיצוניים לתנ"ך
מחלקה ראשונה
חנוכה במגבלות הקורונה יהיה חג יותר ביתי מתמיד    מהן הסכנות שצריך להכיר ואיך להימנע מהן? מומחי ארגון בטרם עם המדריך המלא
עמנואל בן-סבו
הסיפור של חנוכה הוא דוגמה מצוינת לבניית נרטיב, הטמעתו, ההתחברות אליו, השייכות למשהו גדול, עוצמתי    היותו של עם ישראל בעל תפקיד בינלאומי, קוסמופוליטי, אור לגויים
איתן קלינסקי
אני נמנה עם שוללי הילת הנס    מקובלת עלי יותר הילה הרואית של מעטים, ש"נס לא קרה לנו פך שמן לא מצאנו, העמק ירדנו ההרה עלינו - מעינות האורות הגנוזים גילינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il